Hirdetés

A Futuremark is rástartol az OpenGL ES 3.0-ra

Hirdetés

Az idei MWC-n gyakorlatilag már senki sem jelentett be olyan lapkát, mely nem új generációs ultramobil grafikus vezérlőt integrál. Ennek hozománya, hogy az OpenGL ES 2.0-t lényegében felváltja az OpenGL ES 3.0, amit már minden új SoC támogat, és már szállingóznak is az utóbbi API-t igénylő játékok.


Jön a 3DMark Cloud Gate tesztsor mobil szintre is (forrás: PC Perspective)

A modern tesztprogramok szempontjából azonban egyelőre csak a GFXBench 3.0 áll rendelkezésre, ami egyrészt nagyszerűen ellátja feladatát, másrészt viszont lehetne kihívója is. Az MWC-n kiderült, hogy a Futuremark is felszáll erre a vonatra, így hamarosan frissítik a 3DMark aktuális verzióját. Az iOS-re és Androidra szánt opció lényegében megkapja a PC-n elérhető Cloud Gate tesztsor módosított változatát, mely az előbbi operációs rendszereken nem a DirectX 11-es felület D3D_FEATURE_LEVEL_10_0 szintjén, hanem az OpenGL ES 3.0-s API-n fut. Persze megmarad a PC-vel való összemérhetőség is.

Az előzetes verzió egyébként az Imagination standján futott pár PowerVR G6000-es IGP-t használó tableten. Egyelőre eredményeket nem adott a rendszer, mivel még fejlesztés alatt áll, de láthatóan működött. A Futuremark szintén jelen volt és egy Apple iPad Air terméken prezentálta a tesztet szintén számok nélkül.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények