Hirdetés

Befutott a magyar fejlesztésű GFXBench 3.0

A magyar Kishonti Informatics bemutatta legújabb tesztprogramját, mely a GFXBench 3.0 névre hallgat, és a legújabb ultramobil eszközöket hivatott komolyabban leterhelni. A szoftver egyelőre csak Android operációs rendszerre érhető el, de arról már most lehet tudni, hogy ez nem marad mindig így, tehát később számíthatunk Windows 8, RT és Phone 8, Mac OS, iOS, illetve Kindle Fire verzióra is. Várhatóan a korábbi gyakorlathoz hasonlóan az egyes operációs rendszereken futtatott mérések eredményei összevethetők lesznek.

A GFXBench 3.0 két tesztjelenetet tartalmaz. Az egyik ismerős lehet a GLBenchmark és DXBenchmark 2.7-es tesztprogramokból. Ez a jelenet lényegében nem változott, így továbbra is OpenGL ES 2.0-s API-t és ennek megfelelő ultramobil IGP-ket igényel. A Manhattan nevű jelenet már teljesen új, és kifejezetten megterhelőnek számít, hiszen komolyan épít az OpenGL ES 3.0-s API főbb újításaira. Ebből már kitalálható, hogy nem indul el akármilyen ultramobil IGP-n, de hát haladni kell a korral.

A Manhattan teszt egyébként tényleg nem viccel. Deferred leképzőt használ 60-nál is több fényforrással. Ez ultramobil szinten abszolút a jövőt képviseli. Főleg, ha hozzávesszük a depth of field effektet és az animált volumetrikus fényeket.

A két fő tesztjelenet mellett a szoftverben helyet kap még négy specifikus teszt is, melyek a platformot egy bizonyos szempontból vizsgálják. Az Alpha Blending leginkább a memória elérésének tempóját, míg az ALU az IGP nyers számítási kapacitását elemzi, a Fill teszt pedig a hardver texelkitöltési sebességét méri. Érdekesnek hangzik azonban a Driver Overhead teszt, ami az adott meghajtó processzorra rótt többletterhelését határozza meg.

Nagyon hasznosak lehetnek még a speciális tesztek, amelyek az adott mobil eszköz terhelés melletti üzemidejének meghatározására használhatók.

A GFXBench 3.0 az átlagfelhasználóknak ingyenesen használható, és letölthető a Google Play áruházból.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés