Futuremark - optimalizációs irányelvek

Hirdetés


Az új útmutatót minden érdekelt - a 3DMark fejlesztésében résztvevő - vállalat, így az nVidia és az ATI is, elfogadta. Kérdéses persze, hogy a szabályokból ki és mit fog betartani, illetve be nem tartani.

A legfontosabb szabály az, hogy a jövőben mindenféle optimalizáció tilos a 3DMark-ban. A Futuremark azonban nem elégedett meg ennyivel. Négy pontban tárta a nyilvánosság elé szempontjait:

1. Tilos a renderelő minőség megváltoztatása a driver segítségével.

2. Tilos a 3DMark adatokba való "belepiszkálás" a meghajtóprogrammal vagy más segédprogrammal. Amennyiben mégis ilyesmi történne, könnyen lehet, hogy egy hardver-hibaüzenettel szembesül a felhasználó.

3. Szintén tiltottak az olyan változtatások, amelyek miatt módosulhat a 3DMark kódja.

4. Végül tilosak az olyan optimalizációk is, amelyek nem kompatibilisek a DirectX-szabvánnyal.

A Futuremark tehát feldobta a labdát, annak a vállalatnak pedig, amelyik továbbra is "csalafintaságon töri a fejét", alaposan fel kell kötnie a gatyáját.

Előzmények