Folytatódik a HP sikeres PartnerOne programja

Az európai, közel-keleti és afrikai országokat átfogó EMEA-régióban indított HP PartnerOne program első születésnapja alkalmából a HP 175 millió dollár teljesítményprémium kifizetéséről számolt be, valamint térítési modellje továbbfejlesztését és a kapcsolódó üzleti feltételek egyszerűsítését is bejelentette.

Hirdetés

A térítési modell 2004. február 1.-től érvénybe lépő módosításai a PartnerOne egy éve alatt beérkezett viszonteladói visszajelzésekre épülnek. "A PartnerOne legalább annyira az értékesítési csatorna programja is, mint a HP-é. Kezdettől fogva kétoldalú kommunikációra törekedtünk partnereinkkel, hiszen csak így tudjuk hosszú távon is garantálni közvetett értékesítési modellünk versenyképességét" – mutatott rá Jos Brenkel, a HP EMEA-régióbeli szervezetének értékesítésért, valamint kis- és középvállalati kapcsolatokért felelős alelnöke. "Először kérdeztünk, majd figyelmesen meghallgattuk a válaszokat, most pedig ezek alapján elvégezzük a szükséges finomításokat."

A 2003-as év sikerei között említi a kiadott sajtóközlemény, hogy a HP és a Compaq partnerprogramjainak erősségeit ötvöző HP PartnerOne integrált kezdeményezései keretében a viszonteladók egységes üzleti feltételeket, oktatást és térítési lehetőségeket vehetnek igénybe a HP teljes szolgáltatási és termékportfoliójára nézve, ezzel is segítséget nyújtva a HP partnereinek árbevételük és nyereségük maximálásához, megjutalmazva teljesítményüket és kezdeményezőkészségüket, továbbá lehetővé teszi számukra a programadminisztráció hatékonyságának és rugalmasságának javítását is.

A PartnerOne egy éves története során a partnerek 80 százalékának sikerült elérnie vagy túlszárnyalnia a kitűzött teljesítménycélokat, így a HP eddig összesen 175 millió dollár teljesítményprémiumot fizetett ki részükre. A HP 100 millió dolláros üzletfejlesztési beruházásai nyomán több innovatív partnerprogram és -megoldás született (pl. a Top Config és a Mobility Club). A program fejlesztési és marketingforrásainak 95 százaléka a HP-s partnermegoldások iránti kereslet élénkítését szolgálta. A HP sikeres Certified Professional minősítési programja mind az ügyfelek, mind a partnerek számára értékes előnyöket hozott. A HP több mint 75 000 partnerminősítést adott ki a térségben – így jelenleg az EMEA-régió koncentrálja a világon a legtöbb HP-minősítéssel rendelkező szakembert.

2004-ben változások (finomítások) lesznek a módszerben, az első év sikereire építve, és figyelembe véve az EMEA-régió mintegy 2000 viszonteladójától érkezett visszajelzéseket, a HP finomítja a viszonteladói hálózat hatékonyságát jutalmazó térítési konstrukciót, és egyszerűsíti, illetve összehangoltabbá teszi az üzleti feltételeket. Ez év februárjától a térítési program három fő kategória (nyomtatás, számítástechnikai volumen, és számítástechnikai érték) szerinti bontásban zajlik majd. A változás azt jelenti, hogy a térítési konstrukciót a jövőben nem a HP üzletágai, hanem a fenti három kategória szerint strukturálják. A vállalat ezt a strukturált, ugyanakkor rugalmas jutalmazási rendszert biztosítja majd a részvételi feltételeket sikeresen teljesítő logisztikai szolgáltatóknak (LSP), értékesítés-fejlesztő partnereknek (CDP), valamint értékesítési és szervizpartnereknek (SSP) is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • HP

Azóta történt