Hirdetés

Mobil eszközökre optimalizált hírolvasón dolgozik a Facebook

Hirdetés

Az elmúlt hetekben már felröppent a hír, hogy a Facebook valamilyen hírolvasó alkalmazáson dolgozhat. Többen is arra számítottak, hogy a cég az újdonságot a múlt héten csütörtökön tartott sajtótájékoztatón jelenti be, ám az végül nem erről, hanem az Instagram videós lehetőségeiről szólt. Ugyanakkor a Facebook által közel két hete bevezetett hashtag funkció is azt mutatja, hogy Mark Zuckerberg komolyan gondolta azt, hogy céljaik között szerepel a legjobb hírolvasási élmény nyújtása a közösségi oldal felhasználói számára.

A Wall Street Journal egyik riportere szerint viszont a Facebook tényleg dolgozik egy Flipboardhoz hasonló hírolvasó alkalmazáson, amire cégen belül egyelőre Reader néven hivatkoznak. Az újságíró forrásai szerint az alkalmazás fejlesztése már egy éve elkezdődött, a Facebook tehát már jóval korábban szemet vetett a hírolvasói piacra, minthogy a Google bejelentette a Reader lekapcsolását. Sőt, valószínűleg ennél jóval többről van szó, és a Facebook nem csak egy szimpla Reader utódot akar piacra dobni, hanem egy olyan komplett megoldást, aminek segítségével megoldhatja, hogy a Facebookozók a szokásos közösségi tevékenység mellett az oldalon keresztül tájékozódjanak az aktuális hírekről, és egyúttal itt olvassanak nagyobb lélegzetvételű írásokat is - ez ugyanis jócskán megdobhatná a hirdetési bevételeket. A közösségi oldal egyik legnagyobb problémája jelenleg, hogy bár tagjai összességében sokat használják, a felhasználási módra jellemzőbb a többszöri, rövidebb időtartamú és célirányos aktivitás. A régen népszerű beépített játékok helyét átvették a natív mobilos játékok, a csevegési lehetőséget pedig sokan a különálló Facebook Messenger alkalmazáson keresztül használják, így egyre kevesebb az olyan felhasználó, aki hosszab időt tölt az oldalon, ezért aztán a reklámok megjelenítése is nehezebb. A cég ezt oldhatja meg azzal, ha olyasmivel egészíti ki eddigi szolgáltatásait, amiben az emberek hosszabb, összefüggő periódusokat töltenek, és az olvasás közben több reklámmal is találkozhatnak.

A Facebook leginkább hatalmas aktív felhasználói bázisára támaszkodhat, ha be akar törni a híraggretátor alkalmazások zsúfolt táborába. A Google Reader által hagyott űrt számos cég próbálja betölteni, és a magazinszerű olvasási élményt - akár Facebook feedekkel együtt - már évek óta kínálja a Flipboard és a Pulse. A WSJ szerint a várható megjelenési dátumról még a cégen belül sem született döntés.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények