Az AMD hivatalosan is piacra dobta a régóta fejlesztett Media SDK 1.0-s végleges verzióját, ami az alábbi oldalról szerezhető be a Unified SDK részeként. A fejlesztőkörnyezet multimédiás mivolta ellenére igen sok dolgot kínál a fejlesztőknek, de elsődleges előnye, hogy a Microsoft által definiált MFT (Media Foundation Transforms) keretrendszerhez kínál támogatást, melyen keresztül elérhetők a Radeon grafikus vezérlőkben található UVD (Unified Video Decoder) és VCE (Video Coding Engine) nevű hardveres blokkok – rendre a videók dekódolására és kódolására.
Hirdetés
A Media SDK részeként az AMD kifejlesztett a VQ MFT-t, ami egy speciálisan a GPU-kra optimalizált komponens a Microsoft MFT-hez igazítva, és biztosítja a fejlesztőknek, hogy dinamikus kontrasztot, élkiemelést, zajcsökkentést, kamerastabilizálást és hasonló, a videók minőségét javító eljárásokat építsenek be az alkalmazásaikba. Ezek egy ideje részei a Catalyst drivereknek, de ennél a szoftvernél az AMD hardverhez közeli kódokat használ, amilyeneket a fejlesztők eleve nem írnának, de erre igazából nincs is lehetőségük, mivel a hardverek gépi szintű elérését az AMD eleve nem teszi lehetővé harmadik féltől származó programok számára. Mostantól viszont szabad a pálya, amihez egy mintaprogram is segítséget nyújt. A Media SDK-val készült programok egyébként a megfelelők lesznek a Microsoft alkalmazásboltjába, és a C/C++, Javascript, illetve Visual Basic nyelvben írt programokkal is használhatók a fejlesztőkörnyezet funkciói.
A csomag extrája még az AMF-DEM könyvtár, ami lényegében a vezeték nélküli képtovábbításra használható. A VCE blokkal rendelkező Radeon IGP-kben és GPU-kban állandóan aktív az úgynevezett Display Encode Mode (DEM), ami lényegében azt jelenti, hogy a kész képet nem csak az úgynevezett display engine, hanem a VCE is megkapja. Ezzel alapesetben nem tesz semmit, viszont maga az adat ott van és esetlegesen tetszőlegesen felhasználható. Ezen belül is vezeték nélkül továbbítható egy efféle megjelenítést támogató kijelzőre. Mindezt direkten az alkalmazás végezheti, teljesen megkerülve a Windows 8.1-be épített rendszerét, így kétszer-háromszor kisebb késleltetést lehet elérni a képmegjelenítés szempontjából, ráadásul a hardver teljesítményéből csak 3-5%-ot vesz le – szemben a Microsoft szabványos megoldásának 30-50%-os deficitjével. Ilyen alkalmazás ugyanakkor nem kerülhet fel a Microsoft alkalmazásboltjába, mivel megkerüli a Windows amúgy igen gyenge hatékonyságú működését, de klasszikus asztali módból futtatott program minden gond nélkül támogathatja az AMF-DEM könyvtárat.
A Media SDK 1.0 egyelőre csak Windows 7, 8 és 8.1 operációs rendszeren használható, de később lesz Linuxra is támogatás. Ez azonban idén nem történik meg, viszont az év közepére várható az 1.1-es verzió, ami megkapja az AMF-et, vagyis az AMD Media Frameworköt. Utóbbi lényegében egy olyan keretrendszer, mint a Microsoft MFT, csupán alacsonyabb szinten helyezkedik el, így olyan dolgokat is meg lehet vele oldani, amire a szabványos MFT már alkalmatlan. Ezt egy platformtól független C++ API-ból lehet megtenni, és lényegében ez adja majd a Linux támogatás, illetve a későbbi, HSA-val kapcsolatos fejlesztések alapját is. Mindezek mellett még idén tervben van a több GPU-s rendszerek kihasználhatósága a multimédiás feladatokra, illetve a felhős játék biztosítása szerver és személyi oldalról is.