A Square Enix egy zárt ajtók mögötti bemutatót tartott az E3-on, ahová csak pár kiválasztott játékújságíró volt hivatalos, akik mozgás közben is megtekinthették az Obsidian Entertainment által fejlesztett Dungeon Siege 3-at.
A riporterek elmondásai alapján egy emberként tették le a hajukat a grafika láttán. A Dungeon Siege 3-ban debütál az Obsidian legújabb fejlesztésű játékmotorja, az Onyx Engine, amit már évek óta készítenek teljes titokban. A meghívottak teljesen el voltak ájulva a motor által nyújtott látványtól. A játékban minden él és mozog, és az elődökhöz hasonlóan itt is mindenféle töltögetés nélkül juthatunk majd át a felszínről a kazamatákba, és onnan vissza.
Hirdetés
A játék ugyebár konzolokra is készül, ezért az Obsidian csapata háromféle kameranézetet rakott a játékba. Az első, váll feletti nézet az egyszemélyes játékok kedvelőinek és a konzolosoknak lesz ideális, míg a Diablo-szerű izometrikus kameraállás a PC-sek számára készül. Alapértelmezés szerint egyjátékos módban a váll feletti, míg többjátékos módban az izometrikus nézet választódik ki, de ezeket bármikor tudjuk változtatni. Ezeken felül lesz egy harmadik nézőpont is, ami a tájékozódást szolgálja, ilyenkor a világot panorámaszerűen láthatjuk. Amik a térképen megjelennek, azok nem dísznek lesznek elhelyezve, hanem valódi objektumok, ahová el is juthatunk.
A játékban egy úgynevezett "drop in, drop out" stílusú kooperatív játékmód fog helyet kapni, ami annyit jelent, hogy az egyszemélyes játékhoz bármikor csatlakozhatnak a többiek, így a játék egy szempillantás alatt kooperatív üzemmódba vált, anélkül hogy megszakadna a játékmenet. Szintén megszakítás nélkül tudnak a többiek kilépni a játékból, és ilyenkor a csapattagok irányítását átveszi a számítógép.
A játékban különféle kasztok lesznek, melyek mindegyike eltérő játékélményt ígér, ugyanis más-más stratégiára lesz szükségünk velük a végigjátszáshoz. A karaktereink kinézetét teljesen személyre szabhatjuk, így egyedi kinézetű hősöket hozhatunk létre magunknak. A játékban sok lesz a párbeszéd, de alapjában véve a Dungeon Siege 3 megmarad hack&slash RPG-nek, azaz továbbra is az ellenfelek irtásán, tapasztalati pontok gyűjtésén, illetve a felszerelésünk fejlesztésén lesz a hangsúly.
A párbeszédek során lehetőségünk lesz több válasz között is dönteni, és ezek csekély mértékben kihatnak a történetre is, emellett a csapattagjaink között is szövődhetnek különféle kapcsolatok, melyek, bár alapjában véve nem randiszimulátorról beszélünk, de némely esetben alaposan megdobják majd a hangulatot. Arról egyelőre nincs információ, hogy ezek meddig terjedhetnek, azaz még nem tudni, hogy szerelem, esetleg utálat és csapatelhagyás szintjére fejlesztett ellenségeskedés is kialakulhat-e a parti tagjai között, de mindenesetre érdekes színfoltnak ígérkezik ez a lehetőség.
A játék még nagyon kezdeti stádiumban van, a tudósítók elmondása alapján 2011 előtt egyáltalán nem kell a megjelenésével számolni. Mindenesetre az már az eddigi információk alapján is biztos, hogy ha valamire, akkor erre megéri várni. A Dungeon Siege a 2011-es év egyik meghatározó játékának ígérkezik, persze csak akkor, ha nem jelenik meg a Diablo 3.