DirectX 12-re vált az id Tech 6(66)?

Az id Tech 5 PC-n nem lett sikertörténet, de már készül az id Tech 6, amit 666 jelzővel is szoktak illetni, és elvileg ez lesz az a videojáték-motor, amire sokan vártak. Persze John Carmack névjegyét már csak félig viseli, hiszen a fejlesztést a Crytektől eligazolt Tiago Sousa fejezi be, ami talán jót is tesz majd a ZeniMax számára. A legújabb adatok szerint a legnagyobb változás az új rendszer kapcsán, hogy az új konzolok támogatása mellett PC-n DirectX 12-t fog használni. Ez nem tűnik meglepetésnek, figyelembe véve azt a tényt, hogy a ZeniMax az id Tech 5 új verziójában is dobta az OpenGL-t, de túl kevés idő állt rendelkezésre a megfelelő átállásra, aminek a bélyegét a The Evil Within című alkotás magán is viseli.

Utóbbi program a leképző szempontjából valóban DirectX 11-et használ, de ugyanakkor bizonyos funkciók még mindig az OpenGL-hez kötődnek, amit a fejlesztők DirectX-OpenGL interoperabilityt lehetővé tevő OpenGL kiterjesztésekkel oldottak meg. Ez nem tipikus feldolgozási forma a PC-s játékok szempontjából, leginkább a kényszer vihette rá a fejlesztőket. Valószínűleg a konzolokra való fejlesztés mellett nem maradt túl sok erőforrás a PC-s portra, így a DirectX 11-re való átállást nem tudták befejezni időre.

Amennyit az id Tech 6-ból láthatott a világ!
Amennyit az id Tech 6-ból láthatott a világ!

Az id Tech 6 esetében teljesen logikus, hogy a DirectX 12 került a középpontba. Egyrészt az API bőven elkészül, mire az új rendszert bevetik, másrészt az Xbox One és a PlayStation 4 által használt API-król nagyságrendekkel egyszerűbb DirectX 12-re portolni, mint OpenGL-re. Emellett az újraírt OpenGL még legalább három-négy évig nem készül el, és addig nem lehet egy elavult platformon ragadni. Természetesen bizonyos korlátozások mellett a DirectX 11 és az aktuális legfrissebb OpenGL is támogatható.

Valószínűleg DirectX 11-es leképzővel rendelkezni is fog az id Tech 6, de nem biztos, hogy ez a ténylegesen elkészülő játékokban aktiválható lesz. Az OpenGL leképző leginkább a ZeniMax döntésén múlhat. Üzleti szempontból nem éri meg a befektetést, így maximum a Linuxért rajongó felhasználóbázisnak lehetne vele imponálni.

Az id Tech 6 egyébként az id Tech 5 ösvényén megy tovább, csak éppen jelentősen tökéletesítve. A megatextúrázás tehát nem lesz elfelejtve, de jelentős optimalizáláson esik át, hogy PC-n is jó legyen a működése.

Előzmények

Hirdetés