Célegyenesben az első multiadapter funkciót kínáló DirectX 12-es alkalmazás

A Stardock és az Oxide Games még az elmúlt hónapban adta ki az Ashes of the Singularity című játék tesztprogrammal ellátott előzetesét, amelyből sajnos kimaradt a multiadapter funkció, vagyis a program jelenleg csupán egy grafikus vezérlőn képes futni.

Hirdetés

Brad Wardell, a Stardock elnök-vezérigazgatója azonban elárulta, hogy egyre közelebb kerül az implementáció véglegesítése. A Nitrous videojáték-motorba épített rendszer alapjairól egyelőre nagyon keveset tudni, de a működése egyfajta strukturált feladatelosztás lesz, így akár négy grafikus vezérlő is befogható, illetve támogatott lesz a heterogén multiadapter mód, amellyel az integrált és a dedikált grafikus vezérlők dolgozhatnak együtt.

Az Oxide Games dolgát megnehezíti, hogy még senki sem csinált előttük ilyet, így saját maguk végzik a kutatást is. Az viszont jó hír, hogy az implementációt dokumentálják, hogy más is építhessen hasonló rendszert magának. Az efféle kutatások, illetve ezek megosztása nagyon fontos lesz a jövőben ugyanis a fejlesztőknek az új API-kkal lehetőségük lesz egyénileg beállítani a több GPU üzemeltetését, és a hardvergyártók oldaláról ez már nem befolyásolható.

A multiadapter implementálása egyébként nem csak a fejlesztőktől függhet, mivel a Microsoft is előkészített több frissítést a Windows 10-hez, amely javít a DirectX 12 működésén, így elképzelhető, hogy bizonyos rendszerek beépítését maga az operációs rendszer aktuális állapota akadályozza. Ezek a frissítések folyamatosan érkeznek a Windows Update felületen keresztül, így elvileg pár héten belül megkaphatjuk a Ashes of the Singularity multiadapter módját is.

Előzmények

Hirdetés