MSAA hiba árnyékolja be az első DirectX 12-es tesztprogramot

A tegnapi nap folyamán megérkezett az első DirectX 12-es tesztprogram, vagyis az Ashes of the Singularity előzetes kiadása, amely még alfa állapotban van, de jelenleg ez az egyetlen, valós játékra épülő alkalmazás a DirectX 12 API teljesítményének meghatározására. Több média is közölt már róla teszteket, de volt egy kisebb félreértés, amely miatt egy MSAA-t érintő hiba beárnyékolta a startot, és még a Stardock is az MSAA inaktiválását javasolta.

A hiba oka röviden az, hogy aktivált MSAA-val az NVIDIA kártyák teljesítménye DirectX 12-ben 12-15%-kal esik vissza felbontástól függően, míg az AMD kártyák teljesítménye ugyanezekben a szituációkban csak 8-12%-kal csökken. A problémát mindenki programhibaként könyvelte el, amiben nagy szerepe volt annak, hogy az NVIDIA konkrétan programhibaként utalt rá, ugyanakkor a Brad Wardell, a Stardock elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy valójában szó sincs programhibáról, ugyanis vasárnap sikerült azonosítani, hogy a vártnál picit nagyobb lassulást az NVIDIA DirectX 12-es meghajtója okozza. A gondot az jelentette, hogy az NVIDIA a hiba mögött meghúzódó okot taglaló a körlevelet konkrétan a hiba kiértékelése előtt küldte ki, amikor még senki sem tudta, hogy hol lehet a gond. Később, amikor ez kiderült, a vállalat már nem korrigálta a közleményét arra vonatkozóan, hogy mégsem a programban, hanem a meghajtójukban van a hiba, így végül mindenki az Oxide programját hibáztatta.

Brad Wardell elmondta, hogy nem számít arra, hogy ez a hiba sokáig ott lesz a GeForce meghajtókban, ami főleg annak lesz köszönhető, hogy tudomása szerint minden DirectX 12-es játékot érint, tehát lehetőség szerint érdemes gyorsan javítani.

Az Ashes of the Singularity kapcsán kiderítettük, hogy folyamatosan érkeznek majd a programhoz frissítések, illetve a gyártók is kezdik beépíteni a DirectX 12-es implementációikba a különféle, ma még tesztelés alatt álló, ezáltal inaktív optimalizálásokat, így a teljesítmény a következő hetekben, illetve hónapokban érezhetően javulhat. Emiatt a nagyobb frissítések után érdemes újramérni a mostani eredményeket. Szintén megtudtuk, hogy bizonyos funkciók hatékonyabb működése érdekében a Windows 10 is kap majd a jövőben DirectX 12 API-ra vonatkozó frissítéseket, amelyeket a Microsoft Update szolgáltatása automatikusan letölt és telepít.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés