Az ECS nForce2-verő megoldása?

Hirdetés

Vannak diszkrét, és vannak integrált chipsetes alaplapok. Továbbá vannak kevésbé diszkrét, ám mégsem integrált megoldások. Miről is van szó? Míg az nVidia a legerősebb, legokosabb integrált megoldást tudhatja magáénak a piacon úgy, hogy (jelenleg) egy GeForce4 MX440-es grafikus magot rámolt az északi hídba, melynek működését számos, sebesség és sávszélesség növelő eljárással segíti (DASP, kétcsatornás memóriavezérlő, stb), addig az ECS ismét alternatívkodik.


Forrás: OCWorkbench.com

Egy régi-új megoldás, hogy a grafikus chipet nem a chipsetbe integrálják, hanem csak simán az alaplapra teszik, mint mostanában a hang-, hálózati, serial ATA és egyéb vezérlőket. Így nyilván olcsóbb megoldást kapunk, mint ha külön kellene megvenni az egységeket, ellenben kevesebb a bővítési lehetőségünk. Az már egészen más kérdés, hogy árban hogy viszonyul egymáshoz a két "integrált" holmi. Elvileg egy chipsetbe épített plusz egység mindig kevesebbe kerül, mint külön chipen megvalósítani ugyanazt, ám a fejlesztés és gyártás sokkal komplikáltabb, melynek költségeit a gyártó sejthetően a vásárlóra hárítja.


Forrás: OCWorkbench.com

Az ECS "GameUnion" K7S7AG alaplapja a SiS 746-os északi (8x AGP, DDR400) és SiS 963-as déli (Firewire, USB 2.0, 10/100 Mbps LAN) híd mellett egy alaplapra épített SiS Xabre 200-as GPU-t is tartalmaz, mely dedikált 64 MB memóriát kapott (szintén az alaplapon, külön). Az eredmények elég impozánsak, azonos körülmények mellett Quake 3 alatt például (Q3Demo 001) az ECS deszka 149.6 fps-t futott, míg az nForce2 integrált grafikus magja 99 fps-ig bírta. Igaz, mindezt egy 2400+ -os Athlon XP processzoron, és mint tudjuk, a Xabre GPU a feldolgozás egy részét a központi processzorral végezteti.

Hogy lesz-e a piaca az ECS GameUnion koncepciójának, nem tudjuk. Az biztos, hogy elemzők szerint a jövő az integrált chipseteké, és noha az alaplapra épített Xabre chip nem éppen ilyen, a végeredmény hasonló. Time will tell, mondaná az angol...

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés