Hirdetés

Árvita miatt lőttek az új Switch modellnek?

A projektben résztvevő partnerek nem tudtak megegyezni az anyagiakat illetően.

Nagyon sokáig az egyik legforróbb téma volt a Nintendo Switch kézikonzolja kapcsán az állítólagos Pro jelzésű verzió. Elég sok híresztelés született arról, hogy készül, míg manapság inkább arról lehet olvasni, hogy sosem lesz kiadva. Az elmúlt két hónapban megpróbáltuk feltérképezni, hogy létezett-e a hardver, és ha igen, akkor miért nem lehet már róla hallani.

Előjáróban annyit, hogy valóban készült egy olyan rendszer, ami eddig nem jelent meg, ráadásul benne egy olyan SoC dolgozott, amely pont nem található meg a jelenlegi Switch kiadásokban. Konkrétan egy olyan lapkáról volt szó, ami lényegében megegyezik az NVIDIA Tegra X2 modellel, de más tokozással működött, hogy lábkompatibilis maradjon a Switch kézikonzolok által használt Tegra verziókkal. Ez azt is jelentette, hogy az eredeti Tegra X2 dizájnhoz viszonyítva ugrott a memória-sávszélesség fele, hiszen 128 helyett csak 64 bites buszon dolgozott.

Információink szerint a probléma ott merült fel a rendszerrel kapcsolatban, hogy az NVIDIA annyira aránytalanul többet kért a Tegra X2-es dizájnra való átállásért, hogy az a Nintendo számára nem érte volna meg. És elvileg itt nem csak arról van szó, hogy maga a lapka drágábban volt megvásárolható, hanem arról is, hogy a Switch kézikonzolhoz nagyon sok szoftveres alapot az NVIDIA szállít közvetlenül. Erre a Nintendónak kevés ráhatása van, mert nincs meg számukra a forráskód. Vagyis, ha kiadnak az adott konzolgeneráció ciklusán belül egy felújított, kvázi erősebb verziót, akkor arra csak úgy tudják garantálni a már megjelent játékok futtathatóságát, ha a lapka beszállítója annak megteremti az alapját. És ha ezért sok-sok pénzt kér az ominózus partner, akkor azt a Nintendónak ki kell fizetnie, mert nem birtokolják számos kritikus komponens forráskódját, így nem tudnak mást tenni. Illetve bizonyos szempontból tudnak, hiszen lelőhetik az egész projektet, ha túl drágának találják az átállást, és úgy néz ki, hogy ez meg is történt.

A pénz egyébként egy általános gond lehet a jövőben, ugyanis a Tegra termékcsaládon belül – beleszámítva azokat a fejlesztéseket, amelyek ezt a márkanevet nélkülözik – az a gond, hogy az újabb dizájnok ára extrém magas. Egyszerűen már a tervezésnél sem azok a tényezők játszottak szerepet, mint a Tegra X1 idejében, sokkal inkább alkalmazkodni akart az NVIDIA a robotika és az autóipar igényeihez. Ezeken a területeken például nem gond, hogy a legolcsóbb Orin lapkakonfiguráció 300 dollárba kerül, de a Nintendo számára nagyon is az, mert ennyiért lehetne adni egy potenciális kézikonzolt, amit tervezhetnek a jövőben, és nem túl jó számukra, ha a termék reálisnak tűnő ajánlott fogyasztói árán szerzik be a bele való rendszerchipet, mivel a többi komponens áráról még nem is beszéltünk.

Ha a japán cég tartani akarja a korábbi generáció bevezető árát az új rendszernél is, akkor nagyjából 40 dollár az a maximum, amit ki tudnak adni egy rendszerchipért. Ebben például a Tegra X1 bőven benne volt, tehát az aktuális Switch ilyen szempontból ideálisnak tekinthető.

A kérdés az, hogy az NVIDIA tervez-e a vállalat számára egyedi lapkát, mert az aktuális fejlesztései nagyon nem illeszkednek a Nintendo terveihez. És itt eléggé kellemetlen az a tényező, hogy a zöldek egyedi igényeket nem szolgálnak ki, ugyanis nem illeszkedik ahhoz az üzletstratégiához, amit folytatnak. Egyszerűen erre nincs felhúzva egy üzletág, nem tudnak rá kellő mennyiségű mérnököt lekötni, akik a vállalat többi mérnökével nem is kommunikálhatnak, hiszen nem lehet megosztani a Nintendo külsőleg bevitt titkait, vagyis az NVIDIA erre az egészre egyáltalán nincs berendezkedve.

Amennyiben a Nintendo ragaszkodik az aktuális partneréhez, akkor annyit tud tenni, hogy az árban megfelelő lapkákból választ magának, ahogy azt tették a Switch kézikonzol esetében. Ilyen szempontból egyébként a Tegra X2 amúgy pont belefér, viszont a későbbi dizájnoknak tekinthető Xavier, Orin, illetve a tervezés alatt álló Thor egyszerűen túl drága a japán cégnek, illetve a fizikai kialakításuk sem illeszkedik az ultramobil igényekhez. Ezen túlmenően a Nintendónak az is fontos lenne, hogy a következő körben foglalják bele a szerződésbe a hardver teljes dokumentációjának, illetve a felhasznált szoftverek forráskódjának elérhetőségét, ami jobb lehetőségeket teremtene számukra a generáción belüli frissítések kivitelezésére.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés