AMD Alchemy fejlesztőkészlet

Hirdetés

Az AMD tegnap jelentette be új Alchemy Solutions DBAu1000, DBAu1500 és DBAu1100 fejlesztőkészleteit Alchemy Solutions processzorcsaládjához. Ezek a készletek segítik a fejleszőket a kész termékek tervezésében, ezzel együtt rövidítik a piacra kerülési időt.

Az Alchemy Solutions fejlesztőkészlet alatt integrált hardver és szoftver rendszert kell érteni a nagyteljesítményű és kis fogyasztású Alchemy Solutions Au1500, Au1000 és Au1100 processzorokkal. Ezek a MIPS technológián alapuló, nagy integráltságú System-On-a Chip (SOC – rendszer a lapkán) processzorok jelenleg maximálisan 400 MHz-es órajelfrekvencián működnek, emellett teljesítményfelvételük mindössze 250 milliwatt. Ezekkel a paraméterekkel széles körben alkalmazhatók, például nem PC-s internetes készülékekben, mobil navigációs, szórakoztató egységekben, de akár Web-elérésre alkalmas tablet PC-kben, PDA-kban, kisebb hálózati eszközökben (gateway, router, tűzfal).

A fejlesztőkészletek kulcsrakész megoldást adnak ahhoz, hogy a processzort, a hozzá tartozó memóriát és perifériákat egyetlen áramköri lapra integrálhassák a tervezők -- hibakeresési funkciókkal és szoftverekkel segítve mindezt. A hardver és szoftverösszetevők készletenként mások, de a fontosabb komponensek a következők:


  • 64 Mb SDRAM
  • 32 Mb AMD Flash memóra
  • AMD 10/100 Ethernet megoldás(ok)
  • USB host és eszköz csatlakozók
  • RS232 csatlakozók
  • Működés közben cserélhető PCMCIA csatlakozók
  • Interfész statikus memóriabuszhoz
  • LED-ek a rendszeraktivitás jelzésére és a szoftver debug elősegítéséhez
  • EJTAG foglalat a processzorhoz
  • Yamon boot monitor és debugger
  • Windows CE .NET, VxWorks, és beágyazott Linux demók
  • Hardver design példaállományok
  • Quick Start Guide


A készletek azonnal elérhetők, 1995 dolláros áron.

Ha az AMD ezeket a csomagokat ingyen adná a cégeknek, valszínűleg jóval több lenne belőlük. Gondoljunk csak 1999-re, mikor a játékfejlesztők többsége csak 3dfx kártyákra fejlesztette játékait, vagy 2000-re, mikor az nVidia rengeteg kártyát osztott szét hasonló megfontolásokból (és teszi ezt mind a mai napig, nagyon helyesen). Az eredmény az, hogy ma a játékokat nVidia GPU-n fejlesztik, nVidia GPU-hoz és legtöbbször ezek a programok nVidia GPU-kon futnak. Az ATI nem véletlenül fordít nagy hangsúlyt arra az utóbbi időben, hogy ezen változtasson. Hogy az AMD miért nem teszi ezt, nem tudni (tipp: anyagi megfontolásokból, bár itt nem lehet és nem is érdemes igazán spórolni), főleg, hogy a technika amúgy ígéretes.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt