Alaposan felújítja Ruby-t az AMD

Az AMD a GDC-n említette meg, hogy dolgoznak az ATI ikonikus hősnőjeként számon tartott Ruby felújításán. A Project Phoenix néven futó fejlesztést az IllFonic és a Crytek segíti, továbbá a CryEngine 3 szolgáltatja az alapokat hozzá. Mára számos részlet vált elérhetővé, hogy mire lehet számítani, így elmondható, hogy az új Ruby nem igazán hasonlít majd a régihez, így az ATI ikonját az AMD minden szempontból megreformálja. A projekt célja egyébként megmutatni, hogy mit lehet ma kihozni egy magas compute hatékonysággal dolgozó GPU-architektúrából, utat mutatva ezzel az új generációs konzolokra fejlesztő partnereknek is.

Ruby a TressFX hajjal
Ruby a TressFX hajjal [+]

Az új Ruby elsődleges új vonása, hogy megnőtt a haja. Ennek célja volt, ugyanis a technikai demonstráció tartalmazni fogja a TressFX technológia legújabb verzióját, ez pedig hosszú hajjal hatásos. A felújított hősnő jobb karja ráadásul mechanikus lesz, ami lehetőséget ad extrém tesszellálás használatára, jelentősen megnövelve a geometriai részletességet és így a minőséget.

Extrém tesszelláció ki- és bekapcsolva Extrém tesszelláció ki- és bekapcsolva
Extrém tesszelláció ki- és bekapcsolva [+]

A szép környezetért az aprólékosan kidolgozott tartalom mellett zömében a Crysis 3-ban bemutatott effektek felelnek, ám mivel ez nem játék lesz, így olyan dolgokat is megengedhet magának az AMD, amit csak a GCN architektúra bír el. Az egyik ezek közül az RLR (real-time local reflections) effekt úgymond kibontakoztatása. Ma az egyik legnagyobb problémát a visszatükröződést biztosító felületek helyes leképzése jelenti, főleg egy deferred rendert használó grafikus motornál. A Crytek megoldása igen ötletesnek mondható, hiszen az RLR egy kamerából működő, képkocka szintjén dolgozó megközelítése a ray-traced HDR visszaverődésnek. Ehhez úgynevezett ray marching technika szükséges némi blur és jitter szűréssel megspékelve, hogy kevés mintával is elfogadható legyen a minőség. Tökéletes megoldást ez nem kínál az alapproblémára, de messze ez a legjobb alternatíva, ami a mai hardverekkel elérhető. A CryEngine 3-ban jellemzően maximum 9 ray marched mintát érdemes használni, mivel a hagyományos elvek szerint tervezett GPU-k többet nem igazán tudnak hatékonyan kezelni, de az AMD a Ruby demonstrációban 32 mintával fog dolgozni, mivel a GCN architektúra nagyon hatékonyan dolgozó flow control hardverrel rendelkezik.

RLR effekt ki- és bekapcsolva
RLR effekt ki- és bekapcsolva [+]

Az AMD a Crysis 2 DirectX 11-es frissítésében bevezetett SSDO-t (screen space directional occlusion) is feljavítja, és az új implementáció annyira hatékony, hogy a virtuális világ minden fényforrását figyelembe veszi az árnyékolás során. Ez segít az önárnyékolás problémáját megoldani, így nagymértékben hozzájárul grafika minőségéhez. Ráadásul az SSDO az SSAO-val ellentétben a fény színét is figyelembe veszi. Az alábbi képen látható, hogy a kék és a piros fény lila árnyékolást eredményez.

SSDO effekt ki- és bekapcsolva
SSDO effekt ki- és bekapcsolva [+]

A Ruby technikai demonstráció az élsimításra a CryEngine 3 FXAA implementációját használja, emellett Ruby szeme is komoly fejlődésen ment keresztül az Iris Parallax Mapping technikának köszönhetően.

Ruby arca és szeme
Ruby arca és szeme [+]

A Crysis 3-ban feltűnt technikák természetesen itt is visszaköszönnek, ami alább látható, hogy jó hatással van a képi világra.


[+]

Egy képen feltűnik Ruby ellenfele is, ami egy zöld színű robot lesz. Az eddig látott kézikamerás videó alapján a főhős viszonylag gyorsan elintézi.

Ruby ellenfele a karjánál látható
Ruby ellenfele a karjánál látható [+]

Arról egyelőre nincs adat, hogy az új Ruby technikai demonstrációja mikor lesz letölthető. Az AMD valószínűleg a Radeon HD 7990 startját célozza meg.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés