- Mini-ITX
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Milyen egeret válasszak?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Hobby elektronika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Befellegzett a HI-FI Rush és a Redfall fejlesztőinek
gp A Microsoft az Alpha Dog Studiost is bezárja, a Roundhouse Studio pedig a Zenimax Online Studios-ba olvad be.
-
Új, drága AI-modellt hoz az OpenAI és a Google ellen a Microsoft
it Egy új, házon belüli AI-modellel versenyezne a Microsoft az OpenAI és a Google megoldásaival.
-
Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
ma A Watch Fit 3 jókora kijelzőt, ismerős dizájnt és friss felületet kapott.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz csaresz002 #15099 üzenetére
Mindjárt az átkelőnél van matrica. Németeknél nem kell.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
marsu
addikt
válasz fero02 #15107 üzenetére
Biztosan.
Nem mondom, hogy nem lesznek az autóval problémák, mert ami elromolhat az el is romlik. De aki öregebb autót vesz az számít kisebb-nagyobb problémákra, hibákra ...
... sokkal bosszantóbb ha az ember vesz egy fiatal drága autót és arra gondol nem lehet semmi probléma vele és pedig mégis!
Press any key to continue ...
-
TasiA
senior tag
válasz _seth_ #15096 üzenetére
Nem tudom, mi van a B fórumon, d ami a családban van B Vectra az nagyon jól fogyaszt és 1.6-os.Illetve van egy G Astra is, szintén 1.6 motorral, az is mocskos jól fogyaszt, pedig ugyan úgy 1200KG mint az én autóm. Ne haragudj, d kételkedem abban, hogy a 2.0 eszik a legkevesebbet. Nincs B Vectrám, ez tény, tehát tapasztalatom sincs pont B Vectrával, de mind a gyári könyvek, mind az itt ott olvasott fórumok alapján, én így gondolom.
-
Jim Tonic
nagyúr
C Vectranál az 1.6 híresen többet fogyaszt, mint a többiek. Annyira gyenge hozzá. Ha nyugdíjasan vezetsz, biztosan jól fogyaszt az 1.6, de ha egy méretesebb kasztnit dinamikusan kell mozgatni, már simán leelőzheti a 2L-est fogyasztásban.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
_seth_
veterán
Nézd, én is úgy gondolnám, hogy azért mégis csak kevesebbet fogyaszt de fiatal szinte az össes B vectra tulaj nálunk fórumon, és kb az 1.6 tulaj is úgy szeretne gyorsítani, haladni autópályán, főúton mint a 2.5 V6 tulaj... ez kis motorral egyértelműen nagyobb fogyasztást eredményez. Nagyfater 1.6 tulaj nincs ez is tény... ugyanakkor nem nehéz kitalálni, hogy autópályán 130-140-re beállva a 2.0 alacsonyabb fordulaton alacsonyabb fogyasztással elketyeg. Az pedig megint csak nagy pozitívuma, hogy bár 1.4 tonna a gyári indulósúlya is üresen a 2 literesnek de városban 1000-1200-as fordulatszám között lazán lehet vele gurulni (nem gyorsítani és elindulni hanem mint írtam gurulni, hogy ez minek mennyire tesz jót vagy épp nem tesz jót kb annyiban összegezhető, hogy ha csak így használnám és csak városban mennék vele már eléggé el lenne lustulva de mivel minden nap megyek vele főúton is így sem szerelő, sem computer sem semmi más nem utal nagyobb mértékű kopásra ebből kifolyólag.)
Ami még hozzátartozik: 1.6-hoz ritka a tempomat, míg a 2 literesek között már gyakoribb, b vectránál a tempomat átlagosan 1 liter körüli vegyesben mért csökkenést hoz, városban persze nincs nagy fogyasztást csökkentő hatása, főúton már a 2 literes is megszomjazik de főúton nagyon jól jön és persze pályán is spórol ettől függetlenül.
Nagyobb motor ugyanazt az autót könnyebben mozgatja ez is tény. Városban az 1.6os is megeszi a maga 10 literjét és a 2-es is szóval itt sincs nagy eltérés.
G astrás 1.6-os haveromnak is kb ugyanaz a fogyasztása mint nekem igaz már elég jól kitanultam, hogy hogyan kell használni de nem csak a saját adataimat veszem figyelembe.
B vectránál az 1.6-os köztudottan elégtelen a nagy kasznihoz, minimum 1.8 ami kell de akkor már lazán belefér a 2.0 is ami az ajánlott hozzá, mielőtt megvettem is olvastam bőven, hogy mi lenne a jó, próbáltam is 1.6-ost is, városban pörög azzal nincs is gond de a tulaj szerint is jobb lett volna a 2 literes vagy neki még a V6-os is teszett volna csak ugye az volt olcsó.
Szerintem abban egyetérthetünk, hogy a gyári könyvekben írt fogyasztási adatokra hivatkozni hogy is mondjam, értelmetlen
És akkor ismételten hozzáteszem, saját tapasztalat és fórumtársak tapasztalata akiknek mindnek b vectra van és 95-ös benzinre értendő Mert v-powerrel főúton nagypapi módban 5 liter eddig a csúcs nálam De inkább legyen több és élvezetesebb a vezetés
Én egyet sajnálok nagyon: egy hosszabb ötödik sebesség vagy egy hatodik nem ártana mert alapvetően lóerő meglenne hozzá, az autó is kb olyan ami autópályázni is jó lenne és mégis ott 3000 fölött van a fordulatszám és nyeli a benzint
Arról nem is beszélve, hogy a 2 literes pl ötödikben úgy viszi az autót, hogy sem tempomat sem gázt nem kell nyomni és tartja a kb 43-at Egyesben pl lazán elindul gáz nélkül de még másodikban is Pedig mindent tud de nyomaték aztán nincs... (188nm...)
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
TasiA
senior tag
válasz _seth_ #15113 üzenetére
Nem vitázni akarok, tudod, főleg mert én is nagy motor párti vagyok. Nekem sem eszik sokat a 2.0, ha normálisan vezetem, szinte csak decikben mérhető a különbség másokhoz képest. Van egy kollegám, aiknek csont ugyan olyan a Vectrája mint az enyém, csak full gyári állapotban, övé jóval kevesebbet eszik mint a sajátom, mert annyira papásan, kiegyensúlyozottan vezet. Szinte már hihetetlen kategória.
Amiket te írni szoktál, abból nekem az jön le, hogy eléggé visszafogottan vezetsz. Az ismerősöm 40 éves 2 gyerekes apuka, aki nagyon finoman vezet. Az hogy a sportos vezetőknél nyeli a benzint az 1.6-os is, az meg természetes, 100 lóerőhöz egységnyi benzin kell, legyen az 1.6, 1.8 ,2.0 tök mind1. Mivel ő valóban finoman vezet, nincsenek nagy felnik, betartja a sebességkorlátokat, ezért írtam, hogy jól fogyaszt az 1.6. Neki értelmetlen lenne 2.0.A gyári könyvet meg azért hoztam fel, mert azért nagyrészt van igazság tartalma, valamennyire hasonlóak a körülmények, ahogy azok az értékek kijöttek, míg itt a fórumozók között akkora a különbség, hogy összehasonlítani így nehéz. Az övé 2001-es és az újabb gyári könyve van, amiben 2 féle mérések vannak, van a régi és van az újabb, ami jobban tükrözi a valóságot.
Mi nincs??? 188 neked az nincs?? Akkor ülj be egy 1.4 esbe, és próbálgasd a gázpedál nélküli elindulásokat.. Nekem csak 170 van/volt, még is bivaly a masina. Nem félre érteni, egy 1.3-as Suzuki is tud olyat gyorsulni mint én, csak nekem 1500-nél megvan annyi nyomatékom, mint neki 4000-nél
Lényeg a lényeg, 2 papa sofőrnél, aki ugyan ott, ugyan úgy jár, azért az 1.6 kevesebbet eszik, szerintem!!! (nem 1,5 tonnás euró mittomhányas motoros C Vectrára gondolok)
-
_seth_
veterán
Azért a papásan vezetés nálam elég sajátos, már régebben írtam, hogy ezt hogy kivitelezem, bizonyos fogyasztási teszteken direkt gyorsan érik el a kívánt sebességet, majdnem padlózva máshol finoman, én ennyit azért hagyok, hogy lámpánál odalépek neki és pillanatok alatt megvan az 50, 90 vagy éppen 130 pályán, olyankor írja a maga 33 liter és 39 literes pillanatnyi fogyasztását de csak pár másodpercig szemben a fél percig tartó pl 17-22 körüli értékkel amit finoman gyorsítva érek el pl tempomattal. Papásnak nem mondanám amúgy és szerintem az sem aki mellém beül, inkább dinamikus de nem hülye, lassítás többnyire motorfékkel történik lámpa előtt, pályán pedig simán megyek úgy 100 kilométert is, hogy hozzá sem érek a pedálokhoz csak tempomattal gyorsítok, lassítok de ez főúton is megy.
Én is tartom, ekkora autónál azért kell a kraft, a 188 nm a mai autókat nézve már valóban semmi, igaz csak a turbók miatt de ez van, azért 188 nm nem sok akárhonnan is nézem bár ez nem dízel ez is tény És kis motor majdnem ugyanazt az autót nem feltétlenül mozgatja könnyebben. Sebességkorlátok pedig sokat nem jelentenek arra nézve, hogy az 1.6 is simán tud 300 ezres csekket csinálni de még pályán is szépen megbüntethetik (pároméknak 3 hengeres régi swift van, szoktam vezetni de kb dodgem kategória amúgy városban jól gyorsul csak 50-60 felett már elég bizonytalanul imbolyog az úton pedig most cseréltek első telókat benne a nagy visszahivásos akcióban , a NM nem tudom mennyi de ha jól tudom 50 fenevad van kb a motortérben amiben olyan hatalmas a blokk, hogy simán lehetne csomagtartó is annyi az üres hely )
Egyébként meg ehhez kellene egy nagy táblázat ami van is a spritmonitor.de-n csak az a baj, hogy ott is hatalmas eltérések vannak.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
dokar
addikt
válasz csaresz002 #15099 üzenetére
ha még időben van a dolog, akkor inkább passau felöl menj, mert arra gyorsabb.
extra - SEXRay
-
Tomoty
aktív tag
Ammeg milyen AUTÓ???
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
Boxer001
veterán
Üdv!
1.7 Isuzu Dezsőről vélemények? F Astra...megbízható? -
Boxer001
veterán
válasz Jim Tonic #15122 üzenetére
Még nincs kiszemelt, csak előre gondolkodom. Ha melóba járáshoz kéne, akkor dízel felé hajlok, ha nem kéne melóra használni, csak hétvégi/bevásárolgatós/néha kirándulósnak, akkor meg benzin se lenne rossz. Ez még a jövő zenéje.
Szóval megbízható...az jó, már ha ki lehet olyat fogni, amit megkíméltek.
Szerk.: ja ezt írtad is, hát igen, nagyon bele lehet szaladni a xarba.[ Szerkesztve ]
-
Boxer001
veterán
válasz Boxer001 #15124 üzenetére
Ja és csak az Isuzu motoros a jó? Illetve egy számotokra láma kérdés: hányféle motor van? A sima dezső az marha lomha, az nem kéne. Akkor van DTL, meg van az Isuzu TD?
fero
5-6 literrel beéri télen-nyáron? Fater még mindig egy Golf 1 Dezsővel tolja, 2-3 éve felújította a motorját is, faxán megy, igaz rohad rendesen.[ Szerkesztve ]
-
fero02
veterán
válasz Boxer001 #15125 üzenetére
Jó a német is, megbízható (nekem az van), de az isuzu erősebb, ezért jobban autózható. 68 vs 85 Le asszem.
Jól tudod. Az X17DTL a német TDi, a DT meg az Isuzu TDi-je.
Ha nincs szarrá tekergetve az adagoló, akkor nyáron bőven megelégszik annyival (ha nem parkettán tolod neki és kis /13"/ kerékkel mész, akkor tuti), télen azért picit többet...ott veheted alapnak a 7L-t.
Az öreg Golfok még zsír verdák, 25-30 év után már belefér egy motor generál, a kaszni meg erősen használat és származás/gondokoskodás függő.
[ Szerkesztve ]
-
Boxer001
veterán
válasz fero02 #15126 üzenetére
7 liter? Hát milyen dízel ez, fater golfja 6-nál többet akkor se kér. Kaszni már régóta rohadásnak indult, csak apám nem úgy van a kocsikkal, hogy hímes tojásnak van, de gondolkodik rajta, hogy megcsináltatja, és még lehúz vele pár évet.
5-7 liter egyébként jó. Azért a 82 lovas alá már nem szívesen adnám.[ Szerkesztve ]
-
fero02
veterán
válasz Boxer001 #15127 üzenetére
Télen! Na meg eleve 1L-el nagyobb a motor is.
A német dízel 1-2 személlyel, kis csomaggal, kis kerékkel pont jó. Én ha a 13-as télit cserélem a 15-ös nyárira, akkor igencsak megérzem a különbséget. Ha van mondjuk 4 személy + csomagok, akkor kevéske szegénykém.
Isuzu 1-2 személlyel megy mint az álom, 4 személy + csomagok esetén hasonló érzésem van, mint amikor kereket cserélek a sajátomon. Kicsit rosszabbul megy, de még jó.
Ezt neked kell eldönteni, h mi felel meg Neked ill. mik a választási lehetőségeid. Isuzu mellett szól még az is, h fiatalabb és jobban felszereltek autók vannak belőlük. Ha rám hallgatsz 1 dolgon ne akarj spórolni: klíma. A többi részlet kérdés és utólag is viszonylag könnyen megoldható.
-
Boxer001
veterán
válasz fero02 #15128 üzenetére
Ez még a jövő tényleg, de előbb-utóbb újra szeretnénk valami autót, hiányzik már a szabadság...nem létszükség jelenleg, az is igaz, de azért ne kelljen már mindent mellőzni az életből. Klímát szeretnék mindenképp.
Az már persze más kérdés, hogy ha ott tartunk, és dízel kell, akkor mennyi idő alatt találunk egy olyan autót, ami egyben van, megéri megvenni. -
_seth_
veterán
válasz Boxer001 #15125 üzenetére
Isuzu vectrák 5,5-6 liter között járnak mindentől függetlenül, ez szinte fix nekik (b vectra, a többiről nem tudok )
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
A gáz nem hülyeség... és a benzineseknek ki kell találni valamit, hogy olcsóbban járjanak és az etanol ugyan környezetbarát de a gáz az amivel igazán spórolni lehet
A héten volt szerencsém ezt a képet elkészíteni:
[link]
Nem lenne extra fotó de azért ilyet még hazánkban nem sokan fotóztak. a vectra bal oldalán a vastag sárga-fekete festésű csövek egy működő CNG kutat védenek, nem, nem LPG hanem CNG A teljes technológiát bemutatták, tankolását is, cng-s gépjárművet, magát a gyáregységet is, konkrétan az egyik kb 4-5 emelet magas tartály tetejéről készült a fotó. A drótkerítésen belül a puffertartályok sorakoznak, mögötte konténerekben van a technika ami kb 120m3/órás teljesítménnyel üzemel jelenleg de nincs kihasználva jelenleg (tiszta metánra értendő).Aki a helyszínt kitalálja kap egy pirospontot Nem nyilvános kút
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
TasiA
senior tag
válasz _seth_ #15134 üzenetére
Vegyes használatban 1600-2000 FT között ingadozik nekem 100KM megtétele, attól függően mennyit megyek városban.Csak hosszútávon le tudok menni 1400-Forint alá is, ha nagyon óvatos vagyok (bár az már extrém kategória lenne), de nem vagyok, mee miért lennék, ha ilyen olcsón járok. Erre felé 200FT a gáz.
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
Jár a mezei pirospont!
Igen, az
Más a tankolás mert az LPG az mint a neve is mutatja folyadék így sűrűbb mint a CNG ami gázhalmazállapotú, átlag CNG-s autó 300 kilométert tud megtenni egy tankolással ellenben 1 m3 kb 80 forintba kerül jelenleg nekik és mondjuk m3-re átszámítva nehéz lenne megmondani de olyan 6 körül kell tankolni a tartályokba mivel nem 1 tartály van mint az LPG-nél hanem sok kicsi. Nekik mindenesetre gazdaságos mivel a szennyvízből állítják elő a biogázt
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
tomyoy
senior tag
válasz csaresz002 #15099 üzenetére
hali
beszélj buherkával, ő régebben rendszeresen járt ki Münchenbe.
szerk:
jaj már 3napja nem frissítettem az oldalt, azt hittem friss a hsz[ Szerkesztve ]
nyiknyiknyiknyik
-
#TOTTI
őstag
Fogyasztáshoz tartozik, nekem úgy, hogy felvillant és égett az üzemanyagszint jelző, mentem 42km-ert, ekkor elkezdett villogni, így mentem még 28-at és ekkor tankoltam kerek 12.00 litert, következő tankolásom 222.Km-nél volt, ahol újfent villogott már 3-4 km óta..
Ha csak a 222.Km-ert számolom, és azt hogy ez alatt evett 12 litert akkor kb. 5,4-re jön ki, ez egy turbós 2.0Di Astra G, nem mondom, hogy száguldoztam, sőt, de oda értem ahova akartam, valamint benne volt még két reggeli munkába iparkodás is!
Ha számolom azt, hogy lett volna még 20 km-em, akkor kijövök 5L alá, de ha nem vagyok ilyen optimista és beleszámítom a csalós órát akkor is 6L alatt vagyok.
-
_seth_
veterán
Ilyen sárfogókkal a vectra: [link]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Hátsók használtan postával 2500 ft (+1 ajándék balos még hátulra), elsők 5400/db egyenesen az opel szalonból.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #15146 üzenetére
Őőő... ez B vectra... hol itt a lidl?
A hátsó kis háromszög alatt van csak valami gagyi csík de azt sem én raktam oda ellenben nem találok odavaló gyári krómcsíkot de rajta vagyok, a másik oldalon is leesett már egyszer de szerencsére nem hagytam el így vissza lett ragasztva. Amúgy olyan króm, hogy a kezemet úgy vágta el az egyik vége mint az orvosi szike... (kicsúszott kicsit a vége gondolom a sok nyitás-csukástól de mindegyiket megigazítottam azóta ).
[link][link]Összefoglalva: az gyári minden B vectrán
A szárny pedig irmscher direkt B vectrához való ledes pótféklámpás, nem a legszebb de még egy darabig marad ez.
Ma került bele a multikormány-sony adapter is, kiválóan működik
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
-
insyde5
aktív tag
ÜDV
HELP .
Nekiállnék a folytoszelepház tisztitásának, ahogy a multkor emlitettem.
Nade, adva az x20xev: szemben állsz vele !
levegöcsö leszedve.
jobb oldalt a F.szelepházon van egy valami amibe belemegy 2 db gumicső , az egyik a viztartály felsö csatlakozása, a másik a torok alá megy be.
A kérdésem a következö :
van ez alatt a 2 csö alatt egy haramdik gumicsö amelynek kb fele az átméröje a vizcsövekhez képest és "namco Remy" kütyübe vezet a tulvége.Mit csinál ez a Gumicsö?
Még mielött kérdeznétek, elöször tisztitanék F.szelepházat, és a leszereléshez azt a gumicsövet is le kéne huznom, csakhogy azt semmi nem rögziti , ránézésre csak rá van dugva a F.szelepház also részén lévö kis nyakra, viszont nem akar megmoccanni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Sorozatok
- Kupon kunyeráló
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest