Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a Sker Ritual teljes kiadása
gp Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
Frissítette a DDR5 specifikációját a JEDEC
ph A JESD79-5C kiegészítés nagyobb sebességet és biztonságot hoz.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim Tonic
nagyúr
Ez így nem igaz. Rengeteg autónál ugyanaz a lámpatest. A Vectra C-ben is csak azért más a lencse, mert máshová jön ki a gyújtópont. A lényeg, hogy meddig ver fel a lámpa. A szembejövő elvakítása a probléma. Ha összevissza verne a fényszóró, nem látna a szembejövő. De ha megnézed a mellékelt oldalon, hogy milyen a két megoldás fénycsóvájának formája, láthatod, hogy előre szinte ua., oldalra van eltérés.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Daywalker
addikt
Olajpumpa hangját nem fogod hallani. Alul a váltó és a difi van, utóbbinak szokott hangja lenni, illetve ami még hangos szokott lenni, az a nyelestengely-csapágy...sajnos azt drága cserélni, mert le kell szedni a váltót és szétbombázni. Kizárt, hogy olajpumpa.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Nekem évekig ilyen volt, ráadásul a váltó/difiolaj is csak 100e környékén 10 évesen lett cserélve....több kell annak ahhoz, hogy szétessen. Nézesd meg feltétlenül, de ha megnézed, elég sok autónak olajos a váltója (muter suzukijában 60 ezer sincs és annak is olajos, több szerelő is látta, de mindegyik csak legyintett rá). Sőt, KrenAtesznek évekig durván csöpögött a difitömítésnél és annak sem lett baja. No para, de nézed meg a biztonság kedvéért.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
fero02
veterán
válasz Daywalker #10004 üzenetére
Aknán állt a kocsi, így konkrétan alatta voltam. A vezérlés felől volt a zaj, így váltó biztos nem lehet.
Mint mondottam volt a hang az előző gazdánál is megvolt. Ő lekötött már róla mindent (szervó, generátor) és akkor is megvolt. Sőt, azóta volt teljes vezérlés csere és másik szervó szivattyú van rajta, mivel az előző megszorult.
-
Daywalker
addikt
válasz fero02 #10007 üzenetére
Sajnos fülre elég sok mindent nem lehet megállapítani, hogy honnan jön pontosan. Hát nem tom...ismerősi körben van pár ilyen blokkos motor és nekünk is volt pár (illetve az enyém is X14SZ) és egyikben sem szart be a pumpa. Én továbbra is tartom, hogy nem az lesz a hiba
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #10002 üzenetére
És minden autóban ilyen a fényszórómosó vagy csak abban amit xenonnal adnak el? Tehát: ha veszek egy fényszórómosó szettet a vectrámhoz és az konkrétan a gyári akkor az is ilyen nagyteljesítményű lesz? Mert ha igen akkor rakok be egy ilyen szettet
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Daywalker
addikt
válasz szente #10010 üzenetére
Sajna Kadett, F Astra és B Corsa betegség a váltó akadozása, bár lehet rajta javítani. Először is jó olajat kell a váltóba tenni (nekem valami Castrol van benne, csillió forintos) és nem árt a válórudazat holtjátékát megszüntetni, ezzel némileg javítható a kapcsolási érzet, de sajnos soha nem lesz 100-as. Egyébként a dupla kuplungot (mármint kétszer nyomod ki egymás után) javaslom, amolyan "raccsingosan", mert akkor beveszi....
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
szente
addikt
válasz Daywalker #10012 üzenetére
pont ma vettem észre,hogy nem vette be az egyest,aztán kuplungoltam még egyszer úgy már bevette.
az a baj,hogy az ilyen apróságoktól tök elmegy a kedvem az astrától.nem rég bele ültem egy ford ka-ba,és mérföldekkel kényelmesebb vezetni,mint ezt...lehet sokat ad hozzá pl a szervo hiánya pedig egyébként meg vagyok vele elégedve! -
csaresz002
aktív tag
válasz szente #10014 üzenetére
nekem is hasonlo gondjaim vannak a váltóval... nem veszi a hátramenetet,csak ha előtte be rakom egyesbe... viszont ha egyesbe ha nehezen beteszem,akkor alig lehet kivenni....
(lehet olajat kéne már cserélnem...vagy egyáltalán megnézni vane benne )kérdés: mi van olyankor amikor gyári xenonos az auto,viszont nincs rajta fényszoró moso?? mert nem egy ilyet láttam már és a fényszoró magasság is kézi állítású?
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
#TOTTI
őstag
Tegnaptól csak Astra G VAN tulaj vagyok a H Astram roncsát el tudtam adni szerencsére..
-
Calogero
addikt
válasz csaresz002 #10015 üzenetére
Akkor abba utólag rakták bele xenon fényszórót, és nem a gyárban.
Elvileg az sem menne át a vizsgán.... -
csaresz002
aktív tag
válasz Calogero #10017 üzenetére
így jött a futó szalagról.... ráadásul taxinak van vizsgáztatva.... sztem csak bele kötnének ha nem jólenne... peugeot 407es
ezért nem értem én hogy miről beszéltek.... én ugy tudom ha xenon akkor lenni kell fényszoró magasság állításnak,de a mosó nem kötelező
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz csaresz002 #10018 üzenetére
Nem lehet. Fényszórómosó és automatikus magasságállítás. Csak így engedélyezik már a Xenon megjelenése óta.
Ott valami variálás volt.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
csaresz002
aktív tag
válasz Jim Tonic #10019 üzenetére
akkor lehet. nekem ugyse lesz xenonom, max egy hengerfej felújításom kiderült hengerfejes a kicsikém
az én lámpám projektoros halogénes, de van gyári xenonos omega is,és ha jól tudom abba sincsenek ilyenek hogy automata magasság állítás,meg mosó(bár ez nem biztos)
tud vki olcsón hengerfej felújítót kecskemét környékén?
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz csaresz002 #10020 üzenetére
Omega B-hez biztosan van mosó és magasságállítás. Omega B pre facelift: [link]
Az, hogy hengerfejes, általában azt jelenti, hogy a hf tömítés elégett. Nem hiszem, hogy fel kell újítani. Kb. 2 óra alatt cserélhető, kb. 10e a tömítés.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
csaresz002
aktív tag
válasz Jim Tonic #10021 üzenetére
télleg
5000 a tömítés.... de ha már szétvan szedve,akkor síkba huzás,nyomás próba, szelepeket átnézni. a tömítést én ki tudnám cserélni,csak nem akarok szívni vele,ha mégse aza baj.
amugy is szimeringeket kell cserélnem a főtengelynél, kuplungtárcsa, meg ienek[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz csaresz002 #10022 üzenetére
Uhhh, hol állsz kilométerben?
Szimering cseréje nem könnyű, de nem veszélyes. Talán nem kell kivenni a motort. Kuplungból Valeot, ez sajnos nem olcsó.Ez a síkba húzás, nyomáspróba dolog: ha nem volt csúnyán szétmenve a tömítés, akkor felesleges. Nem olyan rég cseréltünk Peugeot-n, semmi ilyesmi nem kellett.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
csaresz002
aktív tag
válasz Jim Tonic #10023 üzenetére
óra szerint 250.000. de hogy ténylegesen mennyi van benne? passz, nem hiszem hogy vissza lett tekerve.
hát váltó le,hengerfej le, olajdekni le, dugók ki,gyürűk le, ( 240nél volt olajcserém, azóta 2litert öntöttem utánna) (4.5 olaj megy bele) lassan csak szűrűt kell cserélnem ) na meg kuplung tárcsa ki. sztem ennyi lesz...
habzik az olajam vmiért, víz nem megy bele (nem fogy) az olaj viszont annál inkább
de én már arra is gondoltam,hogy azért fogy az olaj nagyrésze,mert kiszórja az első/hátsó szimeringnél, az olajdekninél,meg a szelepfedélnél[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz csaresz002 #10024 üzenetére
Habzó motorolaj egyik oka a rossz lehúzó- vagy kompressziógyűrű lehet. Méress egy kompressziót.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
csaresz002
aktív tag
válasz Jim Tonic #10025 üzenetére
mértünk kompressziót,de már nem emlékszek hogy mennyi volt... 0.5-ökkel csökkent elsőtől a 4dik hengerig,szerelő szerint jó a kompresszio.
mennyinek kellene lenni-e normál esetben egy benzinesnek?
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz csaresz002 #10026 üzenetére
Motortól függ. 8-13 között lehet. Meg kell nézni a gyári értéket.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
csaresz002
aktív tag
-
Daywalker
addikt
válasz csaresz002 #10028 üzenetére
Ha ennyi baja van, akkor inkább vegyél kompletten egy ugyanilyen használt blokkot, az olcsóbb, mint szétbombázni és mindent kicserélni. Ha csak HF tömítés égett el, akkor szerencséd van.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
TasiA
senior tag
Akkor izibe nézesd meg!!! Cimbinek ugyan ez a motor és, letekeredett valami anya az olajpumpa egyik fogaskerkéről és 100 ezer FT lett a javítás vége! Állítólag gyári hiba, hogy nem oldották meg ennek az anyának a fix rögzítést. 200FT-os tétel a megoldás, pontos nevét nem tudom, de egy alátéttel orvosolják, aminek az anyára hajtható az 1-ik füle.
-
TasiA
senior tag
válasz csaresz002 #10024 üzenetére
HA széthúzod a blokkott, akkor gyűrűket is cserélned kell, mivel azokat nem tudod ugyan abba az állapotba visszatenni és rohadtúl fog füstölni. Ja és projektoros lámpába és szemrebbenés nélkül tenném bele a xenont. Nem köll KÍK és jó lesz az. Vizsgára meg kiveszed.
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz csaresz002 #10033 üzenetére
Ha ezeket megcsinálod, akkor lesz egy faxa motorod Viszont, ha csak nem forrázták szarrá és nem tiporták állandóan hidegen, akkro 250-ezernél még semmi baja nem kéne hoyg legyen, inkább olyan 400 ezernél.
-
byo
csendes tag
válasz csaresz002 #10035 üzenetére
Ha már szétbombázzák, elgondolkodnék szelepszárszimering, és ha már volt hangja hidrotőke garnitúrán is (persze csak ha 8 szelepes). De ha most a gyűrűknek annyi, akkor gyanús hogy nem annyi a km. (vagy gyilkolták, vagy nem megfelelő olaj vagy olajcsereperiódus)
-
Daywalker
addikt
Így van, és akkor tőcsavarokból sem árt új (bár én mindkettőből visszatettem a gyárit és nem volt gáz, KrenAtesznek meg vagy 2x tettük vissza, az is tök jó), komplett kipuff- és szívósor tömítés is kell. Nem nagy meló és ha van akna mindent meg lehet csinálni, csak pénz-pénz-pénz.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
zfarkas
senior tag
Raw Dark Pure
-
csaresz002
aktív tag
valaki megtudja mondani hogy a kopogás érzékelő mire jó??azon kívül hogy kopogást érzékel?
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Daywalker
addikt
válasz csaresz002 #10044 üzenetére
Pontosan arra jó Egyébként pedig arra jó, hogy szabályozza az égést. Konkrétabban a kopogásnak(amit az érzékelő alakít elektromos jelekké, hogy az ECU feldolgozhassa) megfelelően szabályozza a gyújtási és befecskendezési időket, hogy az a legoptimálisabb legyen. Pl. a régi autókban nem volt kopogásérzékelő, ezért nem tankolhattál bele más oktánszámú üzemanyagot, pl. 98 helyett 95-öst, mert kopogott és szarul ment. Viszont ma éppen ezért nincs értelme 98-100ast tankolni azokba az autókba, ahol 95 van előírva.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Daywalker #10045 üzenetére
No, no. Már hogy ne lenne értelme a magasabb oktánszámnak?
Ide meg bemásolok egy jó idézetet:
A kopogásérzékelő kiküszöböli a káros öngyulladást. A kopogó hatást a szabályozatlan égés hozza létre, amely lokálisan rendkívül magas hőmérsékletet hoz létre a hengerben. Ez a nagy hőmennyiség nagyon megterheli a motor egyes részeit, például a dugattyút, a szelepeket és a hengerfejet, és azok megrongálódását okozhatja. A kopogásérzékelő regisztrálja a motorból jövő hangokat, és elektromos impulzusokká alakítja át azokat. A motor vezérlőegysége azután összehasonlítja a mért impulzusokat a tárolt előírt értékekkel, és szükség szerint beavatkozik a motor, az üzemanyag befecskendezés és a gyújtás vezérlésébe, mielőtt az égés elérné a kopogási határértéket. A kopogásérzékelő másik funkcióját az üzemanyag minőségének megállapítása jelenti. Minél magasabb az oktánszám, annál kopogásmentesebb az üzemanyag. Ez azt jelenti, hogy a 98-as oktánszámú szuperplusz benzin magasabb hőmérsékleten ég, mint a 95-ös szuperbenzin vagy a 91-es normálbenzin. Ha valamilyen oknál fogva csak az alacsonyabb minőségű üzemanyag áll rendelkezésre, a motorvezérlés a kopogásérzékelőtől kapott információk alapján automatikusan korrigálja a gyújtás időzítését. Ezzel meggátolja a motor károsodását.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #10046 üzenetére
Szerintem a megnevezés nem pontos, de végülis minden autónál van egy alagút a padlólemezen, hiszen a váltórúd, a váltó, kézifék és a kipufogó (katalizátor, középdob és cső) ott van elvezetve. Ha így nézzük érthető mire gondolt, csak nem kardán megy benne.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #10047 üzenetére
Leginkább azért nincs értelme, mert úgysem érzed, max azt látod, hogy többet költesz ugyanannyi üzemanyagra, feleslegesen -- hacsak nincs imprezád, vagy Kadettod, amibe alapból 98 kell. A versenybenzinnek (100 feletti oktánszám) van értelme bizonyos autóknál.
Ha technikai oldalról nézzük, akkor azért nincs értelme, mert az oktánszám az üzemanyag kompressziótűrését jelzi. Márpedig a motorodnak van egy kompressziója, amit nem tudsz változtatni...ha ahhoz elég a 95-ös benzin kompressziótűrése, akkor a 98 felesleges kiadás, hiszen úgysem tudod jobban sűríteni.
Illetve mégvalami: ha magasabb hőmérsékleten ég, az nem tesz jót a motornak sem, ha nem arra van optimalizálva...lásd turbósítás.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- DIGI internet
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Futás, futópályák
- Milyen hangkártyát vegyek?
- Vírusirtó topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen alaplapot vegyek?
- További aktív témák...