- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Mini-ITX
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 3D nyomtatás
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Indika teszt
gp Teológiai utazás egy kételkedő apáca és egy istenhívő szökött fegyenc kíséretében.
-
Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
ma Frissítette táblagépes kínálatát az Apple, bemutatkozott az első OLED kijelzős modell és a mesterséges intelligenciában erős M4-es lapka.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Jofi81
őstag
Pár napja vettem észre, hogy valami csöpög az autóból, kiderült, hogy lyukas a kipufogó. Lehet az ilyet javítani? Mennyibe kerülne egy új? G Astra Caravan-ról van szó.
-
szacsee
nagyúr
válasz Jofi81 #15253 üzenetére
Hegeszteni lehet, de nem biztos, hogy érdemes. Lehet már az anyag szerkezete hasonlít a szitához, de még nem látod.
F Astrám van nálam a katalizátorból lecsapódó kondenzvíz csinálja mindig ki a hátsó dobot.
Én után gyártottat szoktam venni és magam cserélem. Ha újra lyukas lesz max megint megyek az aknába és 5-7K körül veszek egy jobb minőségű után gyártott hátsó dobot.
A gyári biztos tovább bírja, de nem tudom mennyivel.... no meg mennyivel drágább. -
Gyick
őstag
Üdv!
Szerintetek egy Vectra B szélvédője jó lesz egy 1992-es Vectra A-ba?
A B bontóból származik ezért nem tudok utánna nézni forgalmiszám alapján.
Méret alapján( az üveg közepénél mért hossz /magasság ) megegyezik. -
_seth_
veterán
Kizárt dolog szerintem, ugyanakkor be kell menni egy autósboltba és rákérdezni!
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Pontosan, és ennyiért már sokszor van olyan amin felül megvan a napellenző csík is.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
Calogero
addikt
Szemöldököt/lámpa takarót mivel lehet leszedni a lámpáról?
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz Ferdzsoo #15207 üzenetére
esetleg az ebay-n? Szokott lenni neha
-
adorjant
senior tag
Lenne pár feleslegesség vált eladó cuccom:
-Delphi rendszerű szellőzőrendszerhez pollenszűrő (papír) G Astrához
-Astra G/Zafira A bőr multikormány (bal felén lekopva) plusz légzsák,bal dudagomb pereménél kopott (nem az a tipikus szarráment,hanem elvékonyodott)Ha esetleg valakit érdekel,keressen meg,olcsón odaadom őket.
-
Drótszamár
őstag
Üdv!
Vettem nemrég tanuló autónak egy 93-as 1.4-es 82 lovas F astrát. (Izzócserét már volt alkalmam megtanulni )
Sajnos az ablak rohadtul párásodik, és ha esik az eső minimálisan sem lehet lehúzni az ablakot, mert beesik. Más autókon láttam az ablak felső részén kívül műanyag peremet. Mi ennek a neve, és lehet valahol kapni ilyet F astrára is? Google nem segített, de lehet rosszul kérdeztem tőle.
Tudom hülye kérdés, de még nem nagyon értek az autókhoz.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
FF23
senior tag
válasz Drótszamár #15266 üzenetére
Nekem ilyen Szatuna van. Cserélj pollenszűrőt és nem fog annyira párásodni.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
Drótszamár
őstag
Köszönöm!
Tehát légterelő a neve
Oké, cserélek, úgy is esedékes jövő hó elején az olajcsere is.
Milyen olajat érdemes venni? Nem találtam semmilyen infót a kocsin, hogy most milyen van benne.Ha már csere, akkor olaj + légszűrő + olajszűrő + benzinszűrő + pollenszűrő? Ezeket mind kell / érdemes cserélni?
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
FF23
senior tag
válasz Drótszamár #15268 üzenetére
Ha nem tudsz az előéletéről biztosat, akkor igen, így érdemes cserélni.
Gyár által ajánlott viszkozitásút érdemes beletenni. Ismert márkájú (castrol, mobil...) 10W-40-es 3,5l ha jól emlékszem.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
fero02
veterán
válasz Drótszamár #15266 üzenetére
Tanácsolt még a motortérben lévő vízelvezető részeket is kitakarítani, mert a sok felhalmozódott levél, por, stb képes eldugítani annyira, h egy csepp víz sem tud lefolyni onnan. Az 1 számmal jelölt gumi csíkot felfele lehúzod a lemezről (látni fogod majd), a 2 számú műanyagot felhajtod, vagy kiveszed (ahogy kényelmesebb a kezednek), a 3 számú műanyag vízelvezetőt kihúzod a furatából. Ezeket a takarítani és visszatenni.
Ami a szűrőket illeti, érdemes mindet kicserélni, 1000 ft/db-os tételekről beszélünk. Olajból ami nem teszkó gazdaságos, unix-bárdi minőségtől egyel feljebb van, az már mind jó, csak 10W40-es legyen. Én szűrőkből Mann Filter-t, olajból Texaco vagy Castrol-t szoktam venni.
Viszont ami a légterelőt illeti, lehet nem is kell venned majd ha kiganézod a lefolyót és teszel be új pollenszűrőt.
-
Calogero
addikt
válasz Jim Tonic #15273 üzenetére
Nem változott, egyik égőbe se ér bele. [link] [link] [link]
Az indok, nem gyárilag került fel és nincs róla magyar műbizonylatom H kezdetű engedély számmal. A TÜV igazolás és az E jelzés nem jó.És baleset veszélyes....
2 éve van fent és egy rendőr se szólt érte pedig igazoltattak párszor és lámpát is nézték.
EU-ban bárhol átmenne a vizsgán csak itt nálunk számít illegális átalakításnak.
-
Drótszamár
őstag
válasz fero02 #15270 üzenetére
Köszönöm, hétvégén kipucolom.
(#15271) Jim Tonic: Belső keringtetésen volt, de vagy 5 percig egy kukkot sem láttam. Meg jo hogy volt ott egy buszmegálló.
Pucolás, és új szűrők után kiderül javul e a helyzet. Köszönöm mindenkinek a tanácsokat.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Drótszamár #15278 üzenetére
Azt kapcsold ki. Erről beszélek. Azért párásodsz, mert a leheleted keringeted.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
mocsanisi
senior tag
Helló!
Lehet már volt róla szó, akkor elnézést, de egy Corsa C szerelési könyvre lenne szükségem. Pontosan az első ajtó burkolatának levétele érdekelne, hogy hozzáférjek a középmélyekhez, illetve a csipogókhoz
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
-
Kickass
őstag
-
Ivan15
senior tag
sokat szamit hogy ki adta oda rajuk a friss müszakit. Ha hitelesitett opel szerviz volt, akkor nyugodt lehetsz, hogy meg lett vizsgalva alaposan elötte. Ha nem, akkor lehet barmi...
mondjuk a legalapabb, hogy a mindenhol csontszaraz legyen, vezermüszijjat es egyebeket mikor csereltek -fontos lenne tudni (?) -
cOxeR
Ármester
-
Ivan15
senior tag
csak abban ne legyen kompromisszum amit az elöbb irtam. A motorfedel ala be kell nezned, elörehajolva melyre, ahol össze van csavarozva a motor nem lehet sehol olajos, sem vizes Kiskereskedök szoktak mühelyekkel haveri alapon müszakit lazabban kiadni. Ha pl. a müszaki a kiskereskedö telephelyeröl valo, vagy nagyon a közelböl, akkor neha nem lehet igazan komolyan venni.
A kerdesre nem tudom a valaszt, de ezek a szla-k nincsenek meg is erdekes, en marcsak a km-allas miatt (szla-kon rajta van) elteszek minden javitasos szla-t. ....[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
meg vmi, ne haragudj, csak az alkudozasnal segit, ha a penz ott van nalad es mondod is neki, hogy rögtön fizetsz. Erre a többseg örül, hogy rögtön penzt kap, es igy egy alacsonyabb arba könnyebben belemehet. Igy jobb, mintha azt mondanad, hogy majd visszamesz, es akkor viszed a penzt. Söt vihetsz elöre kinyomtatott üres adasveteli szerzödest magaddal, es ott alairjatok a motorhaztetön es rögtön fizetsz -a lealkudott arat
[ Szerkesztve ]
-
sziada5925
aktív tag
Szia!
Mi is nemrég (1 éven belül) vásároltunk 800e Ft értékben G Astrát, leírok pár hasznos dolgot, amire figyelj oda:
Ahogy írtad, lehetőleg magányszemélytől vásárolj, a kereskedők nagyon nagy százaléka átver. Légy türelmes, mi is több hónapig keresgéltünk a családdal, mire egy aránylag jót kifogtunk. A márkakereskedésekben a legtöbb Astrát visszatekerik(ismerős ott dolgozik), tehát ott se ajánlatos keresgélni.
Ha már a helyszínen vagy, akkor ezeket figyeld meg jól:
Hideg vagy előmelegített motorral várnak-e. Ha telefonon egyeztetsz előtte, kérd meg, hogy hideg legyen a motor.(engem is többször meleg motorral vártak). Nyittasd fel a motorháztetőt, a zárhídon egyből előtted kell lennie egy fém adattáblának, ha ez hiányzik, akkor nagy valószínűséggel törve volt az eleje. Nézd át a csavarokat, melyik lett cserélve (más színű, vagy nem oda illő). Klímás járműnél kell lennie egy légkondis matricának is, ott fel van tüntetve pl a gáz feltöltési mennyisége. Járd körbe az autót, keress javításokat, rozsdafoltokat. A csomagtartót is nyittasd ki, nézz a kárpit alá, lett-e javítva, glettelve...stb.
Indíttasd el az autót, benzineseknél gyakran előfordul, hogy diesel szerű kattogás hallatszik, ennek pár másodpercen belül el kell, hogy tűnjön, ha nem hallgat el, akkor vagy az olaj kevés, vagy a hidrotőke cserére szorul, ami kezdésnek szép kis összeg lenne.(16db-ot kell egyszerre megcsináltatni a 16szelepes autóknál). Figyelj az oda nem illő hangokra, meleg motornál szépen, csendben járjon a motor, az alapjárat ne ingadozzon. Ha minden ok eddig, akkor próbáld ki az autót. Ha van lehetőséged, akkor lassú és gyorsabb tempóban is. Ha könnyen vezethető, azt úgyis érezni fogod.(Ha van szerelő ismerősöd a környéken, akkor értelem szerűen vizsgáltasd be az autót, megéri azt a pár ezer Ft-ot, még akkor is, ha nincs ismerős).Pár jó tanács, ha már otthon van a vas:
Olaj, és szűrőcserék ajánlottak.(levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő, benzinszűrő).
Olajból X-es motorkódhoz (2000. évjáratig) 10W40-es ajánlott, 2001-es modellévtől pedig 5W30, ha ezt az olajat enné, akkor ebbe is mehet a 10w40.
Az 1.6 16V Astrák köztudottan hajlamosak enni az olajat, ezt majd vedd figyelembe
Vezérműszíj és vízpumpa csere (minél hamarabb, lehetőleg együtt cseréltesd)Kicsit hosszúra sikeredett, de remélem hasznodra válnak majd ezek.
Sok sikert kívánok az autóválasztáshoz, ha valami problémád/észrevételed/kérdésed lenne, akkor privátban nyugodtan kereshetsz.[ Szerkesztve ]
Üdv: Ádám
-
cOxeR
Ármester
válasz sziada5925 #15292 üzenetére
Szia!
A keresgélésem, meglehetősen korlátos, időben, van alig 1 hónapom, igaz ideiglenesen úgy is megoldom a közlekedést...
Köszi, a zárhídon lévő matricát biztosan nem vizslattam volna... inkább csak az illesztéseket, mennyire futnak megfelelően, de így most már megnézem ezt is.
Motorra figyelek, hogy volt-e előtte "melegítve".
Vezérműszíj és vízpumpa csere nagyságrendileg mennyibe van a G sorozatnál?
Köszi, ha még jut eszembe valami úgy is írok... -
adorjant
senior tag
Azt azért jó tudni,hogy egy igazán jó állapotú G Astra 900e körül kezdődik,persze a régebbi évjáratokból is lehet találni normálisabb állapotút.
Amire érdemes figyelned,az AGR szelep
(pl fix 2000 körüli fordulaton nem-e torpan piciket,gyorsításnál hogy reagál a motor),ezzel előbb-utóbb találkozni fogsz a használat során (hacsak nem zárod le),egyébként csak a korral járó javításokat kell számításba venni (mint pl termosztát,lengéscsillapítók,egyéb futómű-alkatrészek). Gyújtótrafót is nézd meg,ha van rá módod,mert ebben a korban általában már cseréltek (gyárit vagy gyári beszállítót érdemes berakni,a többi okozhat anomáliákat)
A szakadt dudagombos autók jellemzően mind 200e km fölött vannak már,mert ittkörül kopik el annyira a legtöbb esetben. Azért ha nincs kiszakadva,arra se vegyél mérget,inkább vizsgáld meg a kormánykerék és a légzsák színét-állapotát,mert bontóból könnyen lehet ám beszerezni jobb állapotút... A váltózsák kopása annyira nem mérvadó,ledobja magáról a műbőrt hamar...
2001 előtti 1.6 motoros kivitelt személy szerint én nem vennék (legendásal szereti az olajat,kivételek lehetnek,de azért bő 10 év után nem kell csodát várni), az 1.2 pedig elég harmatos,az 1.4 ésszerű kompromisszum, a 2001 előtti verzió is nagyon megbízható,van egy kis ereje is.Alkatrészárak beszerzési forrástól függenek,de ha teheted,akkor igazolt cuccot vegyél.
Vezérlés kb 30e forint (szigorúan csak gyári!), vízpumpából egy normálisabb utángyártott 10e körül van emlékeim szerint,gyertyák 1000-1500ft/db (szintén csak gyárit),szűrők vicc árban mennek (olajszűrőből is csak gyári,többiből ízlés szerint,nagyon nem nyúlhatsz mellé)Érdemes a márkaszervizek 4+ ajánlait is figyelemmel követni,néha egész korrekt áron dolgoznak.
-
cOxeR
Ármester
válasz adorjant #15294 üzenetére
Tudok felfele nyújtózkodni, csak azt az árkategóriát nem tudom elérni (hitel nélkül) amivel már elégedettebben léphetnék felfelé, a pár éves újabb kategóriákhoz, leharcolt H-ért meg nincs értelme kiköltekeznem magamat.
2001-esnél újabbakat meg szeretettel áraznak 1m fölé, azért a G sorozatnak már lejárt az ideje.. hogy ennyit érdemes legyen rá költeni.
1.4 vs 1.6 között sok fogyasztásbeli és adóbeli különbség nincs, ezért gondolkozom 1.6-ba, de ha jó állapotú 1.4-re akadok, akkor úgy is döntök. 1.2 szóba se jöhet. (1.7D-ről váltok, és szeretnék egy kicsit fürgébbet, a nyomaték elvesztése nélkül)
Köszönöm, ezeket is jegyeztem, és meg fogom vizslatni a kocsikon, jövő héttől nekilódulok, és körbejárom a potenciális lehetőségeket.
Nagyságrendileg ezekre az árakra számítottam, ezért is opel köszi. -
adorjant
senior tag
Drágább persze,de már újabb motorokkal,olcsón rakhatsz bele tempomatot is akár.
Mi nemrég adtuk el a 2001-es Astránkat,970ért ment el úgy,hogy tényleg nem lehetett belekötni az állapotába. És nem porosodott sokáig a ház előtt.
Óriási a kínálat,biztosan találsz az elvárásaidnak megfelelőt. -
sziada5925
aktív tag
Szia!
Continental vezérműszíjat+ gyári görgőket+vízpumpát kaptam meg postával 26e Ft-ért, 1.4-es benzines Astrához. Munkadíj 10e-től felfele alakul, nekem 15e volt, úgy, hogy még cseréltettem szimmeringeket és ékszíjfeszítőt is, persze nem márkaszervizben. Ha nem vittem volna a cuccokat, akkor szervizes rendelésekkel+munkadíjjal 80e Forintot kértek volna el, úgyhogy érdemes vinni az alkatrészeket, még akkor is, ha nem tetszik nekik.Üdv: Ádám
-
Calogero
addikt
válasz Jim Tonic #15275 üzenetére
Kétoldalú ragasztóval volt felrakva, hajszárító és egy kis feszítés és le is jöttek a szemöldökök.
Már csak az ott maradt ragacsokat kell leszedni....
Mivel próbáljam, ami nem marja meg a lámpaburát? (aceton,lakkbenzin, hígító) :?:Át is ment a műszakin, a fóliával már nem volt gáz (a fotón nem látszik hogy mennyire "sötétít"). Amúgy tényleg minimális az eltérés a gyári ablakoktól, így a rendőr sem piszkál miatta) 5 fotót készítettek az autóról amit beküldenek a központba, és utána lett hitelesítve a műszaki érvényessége a forgalmi engedélybe. Illetve várni kellett kicsit hogy nem-e tartják vissza az autómat.
-
ocsi19
senior tag
Sziasztok!
Nagyon nagy segítség lenne, ha valaki megmondaná, hogy mi a különbség az Opel Astra G Classic II 1.4 Twinport és az Opel Astra G Classic II 1.4 között?
Előre is köszi!
ocsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Escape from Tarkov
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- Fűnyíró topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest