- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- SSD kibeszélő
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
PROHARDVER!
OLVASD VÉGIG ALAPOSAN MIELŐTT ÚJ HOZZÁSZÓLÁST ÍRNÁL!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lee56
őstag
válasz leviske #12499 üzenetére
Ez azért nem így megy, nem azért fejlesztenek évekig egy új architechtúrát hogy aztán kihagyják, főleg ha nincs komolyabb gond vele, gyárthatóság meg majdani eladhatóság terén. A fejlesztésre költött pénz is jó lenne ha megtérülne egy cég szempontjából. Ráadásul nem 1-2 éves fejlesztési ciklusok vannak ebben a bizniszben, hanem akár 5 is. Az excavátornak is már biztos vannak prototipusai, de még messze nem érett meg a tömegtermelés.
No Comment
-
dezz
nagyúr
válasz Oliverda #12500 üzenetére
Így hirtelen csak arra tudok gondolni, hogy akkor vetnek be valamit a legkomolyabb szerverek vonalán, ha már minden kis bugot kigyomláltak, ami számíthat. És/vagy addigra igazán alaposan letesztelték az adott mikroarchitektúrát, vagy akár a már korábban elkészült szerveres, főleg 2P/4P változatot, nem lehetnek meglepetések. Ha nem ezekről van szó, akkor szabad a gazda!
-
stratova
veterán
Warsaw még elvileg Socket G34-be illik (és Piledriver). Egyébként már Opteron 3300, 4300 és 6300 is Piledriver csak a 3300-at az AM3+-szal együtt leváltja Berlin az aktuális útiterv szerint.
Kis vérfrissítés ráfér majd a felső házra.
Xeon E5-2600 mostanság kapja meg a v2-es frissítést azaz Ivy-t (lásd. 12 magos Mac Pro) és 12 mag / 24 szálig skálázódik. Érdekes Intelnél pl. a Socket 1356 / LGA1356-os E5-2400 is még forgalomban van,
De érdekes lesz Berlin Xeon E3-1200v3 (Haswell) ellenében is.[ Szerkesztve ]
-
TomiLi
addikt
Végre az Asus-on kívűl is virít valaki! [link]
Küllemre nagyon rámentek a "gamer" vonalra......
[ Szerkesztve ]
Bogyóka
-
HERR Z
veterán
válasz FireKeeper #12513 üzenetére
na jó, de azért lapgyártóknál látni azt a tendenciát hogy kisebb lehetőségű procinak csak a minden igényt kielégítő lapokat adják, szűkebb rétegeket(gémer, hc tuner) nem szolgálnak ki
-
leviske
veterán
Remélem nem keltek indulatokat, de eszembejutott, hogy anno a Core i7 széria hogy nyitott a Core 2-es elődökhöz képest és elgondolkoztam azon, hogy a Bulldozer esetén ennyit számíthatott, hogy később jelent meg, mint a Nehalem, vagy ténylegesen nem volt cél a bivaly X86-os számítási teljesítmény, előre behódolva a Fusion jövőképnek?
-
dezz
nagyúr
válasz leviske #12517 üzenetére
Valahogy így. Azért acélos az, csak nem egy szálon, hanem minél több. Ez többnyire adott is szerver fronton, ami elvileg a megcélzott piac (volt?). Ugyanakkor tudjuk, hogy akkor már javában Fusionban gondolkodtak, így a legfőbb szempont az egész koncepció moduláris felépítése volt, ami kihatott a megvalósításra (nem lehetett annyit kézzel optimalizálni, mint korábban), ami - a gyártástechnológia kiforratlanságával együtt - túl nagy fogyaszáshoz vezetett, ami végső soron tovább rontotta az egyszálas teljesítményt (plafonba ütköztek az egyszálas turbó órajellel).
-
félisten
Én is ezen gondolkodtam, de mi lesz azokkal a programokkal, melyek magas egyszálas teljesítményt igényelnek?
Erre van terv a jövőben, vagy ezt a területet átengedik az intelnek, mert úgysem sok az ilyen progi?[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
lee56
őstag
Elméletileg a Steamrollerrel érkezne az egyik legkomolyabb single-thread fejlődés ezidáig, azután pedig tovább finomítások várhatóak az Excavátorral is, ezen a téren, (régebben diákon úgy volt hogy évente érkezik egy javított változata a CPU magoknak, de aztán most már megakadt a folyamat, a Kaverivel kicsit késnek majd). De bizonyára addig folytatják, amíg lehet. Végülis ha nyolcmagosat nem is tudnak majd faragni az APU-kból, azért a maradék magok legalább legyenek jó erősek. Ez jó stratégiának tűnik. Csak hát jó soká lesz mire akár egy FX-8320-at is beérnének, fele annyi maggal/modullal. Aztán Abu szerint meg nincs is rá szükség, és valószínűleg ez a jóslat egyszer majd be is válik (IGP-k növekvő szerepe, új konzolok), csak kérdés hány évet kell aludni még addig, amíg ez tényleg általános nem lesz.
[ Szerkesztve ]
No Comment
-
leviske
veterán
válasz FireKeeper #12521 üzenetére
És ha órajelcsökenést okoz, akkor mégis mi értelme? A Bulldozer pont a magas órajelekre lett tervezve, ütné egymást a két koncepció, nem?
(#12522) lee56: Kérdés, hogy milyen számítások alatt nem éri be az FX-8320-at.
Emellett kérdés, hogy a csökkenő X86 teljesítmény igény fényében megoldhatatlan probléma volna-e az SMT alkalmazása is az APU-kban. Persze ez már nyilván nem a Kaveriben.
[ Szerkesztve ]
-
lee56
őstag
válasz leviske #12523 üzenetére
Természetesen tisztán CPU-t igénybevéve, mert úgy fer a kettőt összevetni, és arról is beszéltünk, a CPU-teljesítményről, nemmellesleg.
A HDL-nek meg akkor is lehet jelentősége, ha annak révén több tranzisztort tudnak bezsúfolni egységnyi területre. Akkor még az esetleges frekveniacsökkenés ellenére is adhat majd jobb teljesítményt (nagyobb IPC), de ezt ők jobban tudják ott a gyárban, letesztelik, csinálnak prototipust, aztán mire az egész a boltba jut, már te is biztos lehetsz benne, hogy megérte ezt alkalmazni.
No Comment
-
dezz
nagyúr
válasz leviske #12519 üzenetére
Mármint, a moduláris felépítéssel? (Nem tudom, hogy ezt az ATI-tól vették-e át.) Nem nagyon lehet vele kiváltani, viszont kinyitotta a kaput újabb fejlődési irányok felé. Mint pl. a HSA.
(#12520) Bici: Tudsz mondani példát olyan desktop vagy szerveres alkalmazásra, amit nem lehetne átírni többszálasra, esetleg GPGPU-sra, ha akarnák?
Mindenképpen lépniük kell az eddig még a babérjaikon üldögélő fejlesztőknek is, mert bár az Intel jobban áll egyszálas teljesítményben, ők sem tudják azt már jelentősen növelni. (Mármint belátható időn belül. Nyilván, ha majd átállunk szilíciumról valami másra, akkor jöhetnek a THz-ek, de az még odébb van.)
(#12522) lee56: Ha azt vesszük, hogy modulonként csak egy szálat futtatva 30-50%-os javulást tapasztalhatunk (ugyanannyi szál fele annyi modulon futtatásához képest - 2x annyi szál ugyanannyi modulon persze gyorsabb), pedig ugyanúgy csak a "féloldali" ALU-k vannak kihasználva, akkor talán a megosztott L2-vel és a dekódolási bottleneck felszámolása jelentősen növelheti a teljesítményt (az egyszálasat is és a többszálasat is), immár modulonként két szál futtatása mellett is. Bár vannak még egyéb megosztott egységek is, szóval 50%-ot nem nagyon érdemes várni. De reménykedhetünk a 30-ban. Egy hivatalos slide-on is ennyi szerepelt, IPC-ben. Csak aztán nehogy jóval alacsonyabb órajelet kapjunk cserébe.
(#12521) FireKeeper: Tehát ez olyasmi, mint pl. FPGA-nál a területre optimalizálás (sebesség helyett)? Akkor viszont miért High Density Library a neve, miért nem Low Transistor Count Library, vagy ilyesmi?
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Értem én, hogy CPU teljesítményben értetted csak, de ott sem 100%, hogy minden fronton gyengébb lesz. Ha eddig jól értettem, akkor a kritikus komponensek duplázódnak, ez pedig jelentheti azt, hogy 4 szálig még akár erősebb is lehet a rendszer azonos órajelen. 8 szálon pedig még kevés program dolgozik, és a későbbiekben az APU felépítés végett talán nem s kell majd több x86 mag. (Játékokban legalábbis. Én ezt veszem első sorban figyelembe jövő szempontjából.)
-
lee56
őstag
válasz leviske #12526 üzenetére
Ez igaz, de ha teljesen ki van használva a processzorunk, akkor viszont jelentős a különbség még a majdani Kaveri és egy FX8320 között is, ha utánaszámolsz, azonos frekvenciát nézve a Kaveri szálanként kb. (20-)30(-40)%-al lehet előrébb, viszont 2 modullal dolgozik maximum, és L3-a se lesz.
Igen, de ez a jövőkép feltételezi azt, hogy a jelenlegieknél egy sokkal mélyebb integrációs szint már legalább a fél világon elterjedt, addig nagyon egy kiadót sem fogsz találni, aki egy ilyen játék megírattatására pénzt költene.
Ezért is írtam előbb, hogy kiváncsi leszek milyen "gyorsan" megy majd végbe ez a folyamat.
No Comment
-
leviske
veterán
Szerencsés esetben viszont a csúcs Kaveri nem 3,1-3,5GHz-es órajeleken indulhat, hanem a 8350-hez hasonló 4GHz-en, ami kapásból +20% órajel és emellé jön a +30% IPC teljesítmény. Márpedig ez nem lehetetlen a 6800K 4,1GHz-es órajele fényében, amit a 5800K-val azonos fogyasztáson sikerült kifacsarni. (Miután tudtommal nem HPL eljárással tervezték, gondolom az említett órajelcsökkenés sem jön még elő. Maximum a TSMC szólhat közbe, de ott is éles teszt alatt van már egy ideje a gyártósor a Kabininek és a PS4/XO központi egységének köszönhetően.)
Játékok szempontjából meg igazából nem lesz elvileg sok plusz dolga a fejlesztőknek, csak átemelik a konzolos verziók nagy részét. Ez nem plusz teher szerintem.
A többi területen szerintem sokkal nagyobb kérdés, hogy mikor lesz a HSA elterjedt, de erre meg ott vannak a partnerek "nyomásgyakorlásnak".
-
-
dezz
nagyúr
válasz leviske #12528 üzenetére
Ha ez a HDL valóban csak helytakarékoskodásra jó, az órajel rovására, akkor ez elsősorban megint csak a többszálas teljesítményt javítja (az egyszálas nem igazán lesz jobb attól, ha pl. kettő helyett négy ALU van egy INT clusterben). Ettől függetlenül, a Piledriver fő bottleneckje az utasításdekóder (és talán a L2 kezelés valamilyen hibája), ezt korrigálva jelentősen javulhat az egyszálas teljesítmény is (és a többszálas is). De amúgy a HDL elvileg először az Excavatornál lesz bevetve.
Igen (mint lee56 hozzászólására reagálva is írtam). Legalábbis a többi kisebb-nagyobb bővítéssel.
(#12529) lee56: "Igen, de ez a jövőkép feltételezi azt, hogy a jelenlegieknél egy sokkal mélyebb integrációs szint már legalább a fél világon elterjedt, addig nagyon egy kiadót sem fogsz találni, aki egy ilyen játék megírattatására pénzt költene."
Mindkét újgenerációs konzol talán nem teszi ki a fél világot, de van egy fogadásom, hogy ez elég sokat nyom majd a latban... Konkrétan többen is bejelentettek HSA-t kihasználó játékmotorokat és erre épülő játékokat.
[ Szerkesztve ]
-
atti_2010
nagyúr
Mindkét újgenerációs konzol talán nem teszi ki a fél világot, de van egy fogadásom, hogy ez elég sokat nyom majd a latban... Konkrétan többen is bejelentettek HSA-t kihasználó játékmotorokat és erre épülő játékokat
Szerintem is, ez mar nem PC hogy egy nagyon kis% használ APU-t egyelőre és ha akarják megcsinálják ha nem akarják akkor úgy is jó mert mindkét konzol ezen az elven működik és követelni fogja a Microsoft és a Sony hogy a hardvert 100% kihasználó szoftvert írjanak.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
lee56
őstag
válasz atti_2010 #12533 üzenetére
De ez PC, mert arról beszéltünk, hogy ott meddig tart majd mire elterjednek az APU-k, mert újgenerációs konzollal ellentétben, amivel együtt kapod, pc-n jelenleg még nincs lehetőséged, olyan szintű integrációs megoldást választani, mint csak akár a Kaveri lesz. (konzolok előbb lesznek, úgy értem, tudom hogy egyiket sem tudod még megvenni, mielőbtt ebbe is beleköt valaki ).
És ha lesz is lehetőség, nem fog mindenki átállni, főleg nem azonnal..No Comment
-
atti_2010
nagyúr
Azonnal lehet nem de egyre több motor készül az új konzolok hardveréhez és azok mind ki fogják használni, így a PC akarva vagy akaratlanul is ebbe az irányba sodródik.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
dezz
nagyúr
Nem lehet a kettőt különválasztani. Az igazi nagy bevételek ma már a konzolos kiadásból jönnek - ahol elkerülhetetlen az HW egyre jobb kihasználása. Nem 5 év múlva, hanem már most is "next gen. élményt" kell nyújtani, ami nem merül ki a nagyobb felbontásban. Ha az Intel meg akarja menteni a PC-t, mint számottevő otthoni platform (még csak nem is azt írom, hogy játékplatform, mert ha megszűnik az lenni, a többi átlagos feladatra is mást fognak használni, így visszaszorul az irodákba, mint azelőtt volt, hogy kiszorították a home computereket), neki is alkalmazkodnia kell...
-
lee56
őstag
Azért ott még nem tartunk, pár éve is amikor még a jelen konzolgeneráció volt a szuper nextgen, akkor kezdték már a PC-t temetni, és lám köszöni jól van még mindíg. Attól hogy újabb konzolgen kopogtat attól még nem nagyon változik semmi, főleg hogy most nem csak a programozók kezét kötik meg fentről (zsugori kiadók) pc-re portoláskor, de még a szükséges hardver is a gyárakon belül tartózkodik..
No Comment
-
atti_2010
nagyúr
Félre értesz valamit, most a PC közeledik a konzolokhoz és a hasonló felépítés miatt könnyebb lesz az átportolás is.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
leviske
veterán
Itt már rég nem PC vs konzol harcról beszélünk, hanem AMD vs Intel platformokról. Aki konzolra fejleszt, semmi erővel átemeli PC-re és az AMD jó ideje ezt is hangsúlyozza, hogy az új AMD-s megoldásokon jobban fognak futni a programok. Nem kell itt extra dolgokra gondolni, csak olyasmire, mint jobb fizika/effektek/mimika/AI, de ezt már úgy ismételgetem, mint egy rossz papagáj. Szóval ez a dolog kb úgy fog kinézni, mint anno a PhysX az nVidia esetében, csak azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy az nVidia későn akarta bepakolni a konzolokba és már az AMD-t se tudta meggyőzni.
Más szóval olyan körökben, ahol gyorsan cserélődnek a hardverek, a szoftver stúdiók valószínűleg hamar fognak egy olyan megoldást támogatni, ami eleve a saját bevételeiket is növeli. (Ugye teszem azt, ha csak a Adobe CS7 épülne HSA elvekre, akkor már a CS6 felhasználóknak is megérné váltani, ha teszem azt 2-3x gyorsabb lenne a feldolgozás sebessége.)
A különböző tesztprogramok igazodása szerintem azon fog múlni, hogy melyik cég pénzeli őket, ahogy eddig is. Talán annyi különbség lehet, hogy a HSA mögött már nem csak az AMD áll majd bent, és ha mobil piacon kénytelenek lesznek váltani, akkor idővel desktopon is megfog jelenni.Ezzel pedig asszem le is fedtünk egy átlag hardvertesztet. Erre csak hab a tortán, hogy a szabad szoftver közösség elkezdett mozgolódni a témában és a LibreOffice, meg maga a Canonical már ebbe az irányba szaladgál.
-
dezz
nagyúr
Annyira azért nincs jól, mint mondjuk 10 éve... Sokan konzolra váltottak (ahol a PC-vel ellentétben jóval többen meg is vásárolják, amivel játszanak - az első években mindenki). És közben sok egyéb hétköznapi tevékenységet is mással végeznek (okosteló, tablet, rendes játékra alkalmatlan kis laptopok).
Pár játék nexgen konzolos verziója eleve nem lesz PC-vel közös fejlesztés, hanem (továbbra is) a jelen gen. konzolokkal közösítik.
Persze lesznek olyanok is, amik csak annyira használják ki az új fícsőröket, hogy simán lehessen őket PC-re is portolni. Már ha kellő számú PC-s user bázisra számíthat a kiadó, hogy megéri lekorlátoznia a fejlesztést, mert ezek többsége vélhetően olyan lesz, amit (jelenlegi) Intelen (+VGA) is minden további nélkül lehet futtatni.
Kíváncsi leszek, mennyi olyan lesz, ami kimondottan jobban fut majd Kaverin (+ VGA).
[ Szerkesztve ]
-
lee56
őstag
Azért még sokan vannak, és lesznek is, akik kitartanak a PC mellett, szerencsére a játékkészítők között is akad pár, a Star Citizen alkotója például.
És ahogy néztem sok nextgen címnél is jelen lesz a PC-s változat, ahol a régi konzolok már nem játszanak, ott is,Na erről beszélek, le kell korlátozniuk egyszer, mert PC és nem konzol, hiába hasonló a felépítés, a directX meg a többi késleltető API réteg nem tűnik el. Aztán mégeggyszer ha el akarják adni a játékot annak is akinek nincs APU a gépében. Én nem mondanám hogy húde könnyű dolguk lesz, na persze ha összecsapják.
Arra kb. mindenki kiváncsi.
No Comment
-
danih
addikt
Nem tudja valaki, mikor érkeznek már a Temash-ra épülő tablet megoldások?
Nézem a neten, boltokban egyelőre semmi, pedig már hónapokkal ezelőtt megtörtént jópár termék bemutatója. Atomos ajtótámasztékok bezzeg mindenhol kaphatóak.[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Az ide nem illő hozzászólások topikja:[link]
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva.