Hirdetés

2015. március 2., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2013-02-02 21:30:46

PROHARDVER!

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14551) Yutani válasza -=MrLF=- (#14549) üzenetére


Yutani
(Szakértő)
LOGOUT blog

Tehát jön egy Kaveri frissítés Excavator maggal, Tonga-féle GPU felépítéssel. Kérdéses, hogy DDR3 vagy DDR4, esetleg mindkettő kezelésére képes, és ha ez utóbbi, akkor lesz-e arra lehetőség, mint anno az AM2+ lapok és az AM3-as procik esetében, hogy menjen FM2+ és az új FM3(?) foglalatban is. (Csak az angolul nem értők számára foglaltam össze. ;))

apatyas: Ez kifejezetten desktop cucc lenne. Viszont továbbgondolva a dolgot, fentebb azt olvastuk, valószínűleg a Zen jön FM3-ba. Az érdekes lenne, ez a Kaveri refresh is arra a platformra érkezne. Mondjuk ez mindjárt szegmentálná a termékeket teljesítmény (és így ár) szempontjából is, de kevésbé hiszem, hogy így lesz.

[ Szerkesztve ]

AMD K6-2+

(#14552) apatyas válasza Yutani (#14551) üzenetére


apatyas
(KORREKTOR)

A DDR4 mindenképp benne van, a találgatás arra vonatkozott, hogy lesz-e mellette DDR3 is. Én így értettem.
(Ha ez DDR4-el jön, akkor a Zen vicces lenne 2016-ban DDR3-on.)
De mindkettő ugyanúgy 2016 Q3-ban várható, ez nekem szaglik. Ezen "Bristol Ridge" cuccost 95W maxra tervezikcsiripelik, de a Zenre is azt mondták, hogy magas teljesítményre tervezik. Szerintem a kettő üti egymást. Azt mondod szegmentálás, egyet értek, annak nézne ki, de mégsem erre tervezték a Zen-t.

Etesd a TROLLt. Méreggel.

(#14553) -=MrLF=-


-=MrLF=-
(fanatikus tag)

Elvileg idei minimál frissítés:

[AMD Kaveri Refresh arriving in mid-2015, codename 'Godavari']

The main difference between Godavari and Kaveri will come with respect to frequencies and thus performance. Godavari will apparently maintain the same TDPs as Kaveri but offer up to 20 per cent higher clock speeds. The source recently acquired details of the new Godavari flagship that is expected to be called the A10-8850K.

The A10-8850K is, for all intents and purposes, a faster A10-7850K. On the CPU side the base clock stays the same but the turbo clock is boosted by 0.1GHz, to 4.1GHz. The GPU gets the largest boost, rising from 720MHz to 856MHz - a 19 per cent increase. In our experience with the A10-7850K even the new 856MHz GPU core clock is conservative since 1,000MHz is readily attainable with overclocking.

The rest of the Godavari line-up reportedly includes the following models: A10-8750, A8-8650K, A8-8650, A6-8550K, Athlon X4 870K, Athlon X4 850, A10 Pro-8850B, A10 Pro-8750B, A8 Pro-8650B, A6 Pro-8550B and A4 Pro-8350B. All of the aforementioned APUs and CPUs will work with existing FM2+ motherboards after board vendors issue the relevant BIOS updates.

Kicsit magasabb órajelek, azonos TDP a Kaverivel, FM2+ lapokba BIOS frissítés után.

(#14554) Yutani válasza -=MrLF=- (#14553) üzenetére


Yutani
(Szakértő)
LOGOUT blog

Nem hiszem el, hogy ezt csinálják az AMD-nél! Megemelik a GPU órajelét, de az x86 alap frekvenciájához hozzá sem nyúlnak (oké, adnak 100 MHz turbót, OMFG!), holott eddig is az x86 rész teljesítménye volt az, ami leginkább kívánni valót hagyott maga után. Én inkább hagytam volna a régiben a GPU részt és kicsit reszeltem volna a CPU magok órajelén és fogyasztásán.

De lehet, hogy az csak halottnak a csók lett volna, így jobb, hogy a GPU-t tupírozták. :DDD

Szerk: Fene az elégedetlen fajtámba, inkább örülni kéne, hogy csinál valamit az AMD. :)

[ Szerkesztve ]

AMD K6-2+

(#14555) Valdez válasza Yutani (#14554) üzenetére


Valdez
(őstag)

Teljesen igazad van, semmi értelme nem lesz ennek a kaveri refreshnek, főleg, hogy ilyen hülyeségek miatt új sorozatszámot is kap lol.

GPU órajelet tolták fel 19%-al, amit amúgyis fel lehet húzni 1000-ig is tuninggal, szóval 0 munkával el akarják adni ugyanazt a terméket drágábban. Ügyes.

(#14556) Bici válasza Yutani (#14554) üzenetére


Bici
(PH! nagyúr)

Szerintem ez egy kényszer lépés az AMD részéről.
Kb. ezt csinálták a Richland esetében is, csak ott kicsit több volt a freki emelés.

Gondolom, a CPU tervező csapatok nagy része a Zen-en, az Excavator-on, és az ARM magokon dolgozik, így pár embert tudtak csak ráállítani a Kaveri csiszolására, ami ennyi eredményt hozott össz-vissz.

Keresek MS Wheel Mouse Optical egeret. Hibás is jó, csak a felső műanyag fedél kell. Két db is jöhet. Érdekel még SiS 748 chipsetes lap is (pl. Gigabyte GA-7S748(-L), DFI 748-AL, AOpen AK76F-400N, vagy IWill K7S3(-N)).

(#14557) Valdez válasza Bici (#14556) üzenetére


Valdez
(őstag)

Igen, csak ez az eredmény egy 0. Pontosan 0 ember munkáját igényelte, mivel ezeket az órajeleket szerintem az összes A1-es kaveri is tudta/tudja.

(#14558) Bici válasza Valdez (#14557) üzenetére


Bici
(PH! nagyúr)

Lehet, hogy tudta, csak nem biztos, hogy azonos TDP-vel.
A Richland idejében is javult egy kicsit a teljesítmény/fogasztás arány a Trinity-hez képest.
Amíg nem látjuk a teszteket, addig nem tudjuk, hogy most csak egy egyszerű tuningról van szó, vagy a Richland-hez hasonlóan javult-e a hatékonyság is.
Előbbi esetben valóban nulla teljesítmény, utóbbi esetben szimplán kevés.
Majd kiderül, addig nem bölcs dolog ennyire leszólni őket.

[ Szerkesztve ]

Keresek MS Wheel Mouse Optical egeret. Hibás is jó, csak a felső műanyag fedél kell. Két db is jöhet. Érdekel még SiS 748 chipsetes lap is (pl. Gigabyte GA-7S748(-L), DFI 748-AL, AOpen AK76F-400N, vagy IWill K7S3(-N)).

(#14559) derive válasza Sonja (#14547) üzenetére


derive
(tag)

Addigra mar egy eve kint lesz a Skylake! Ezzel nem fogjak kihuzni 2016 Q3 ig, vagy kiadnak valami hasznalhatot desktopra iden/Q1ben, vagy bucsut mondhatnak az x86 reszlegnek.
0%os piaci reszesedes ellen a HSA sem ved. Amilyen APIt kiad az Intel a Skylakehez, az terjed el, ok meg HSAsol meg Javastol egyutt le lesznek kakkantva :DDD

[ Szerkesztve ]

(#14560) VaniliásRönk válasza derive (#14559) üzenetére


VaniliásRönk
(PH! nagyúr)

A HSA-nak pont az a vonzereje, hogy végre nem az Intel fújná a Passzátszelet, nem véletlenül állt be mögé gyakorlatilag a teljes iparág. Az x86 ha meg is veti a lábát a mobil vonalon, nem fogja lenyomni az ARM-et, dupla munkát meg egy programozó sem szeret végezni, még az Intel kedvéért sem.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#14561) Fiery válasza VaniliásRönk (#14560) üzenetére


Fiery
(VIP)

"nem véletlenül állt be mögé gyakorlatilag a teljes iparág"

Naaaaaa, azert ekkorat nem kene fullenteni :) Lassuk csak, ki nem allt be moge:

- Apple
- Google
- Intel
- Microsoft
- nVIDIA

Ok azert eleg komoly szereploi az iparagnak. Az oprendszer keszitok kozul kapasbol szinte senki nem allt be a HSA moge, pedig egy oprendszer szintu tamogatas (foleg Androidon es iOS-en) igen-igen hasznos lenne. Az AMD-nek tovabbra sincs HSA-capable ultramobil chipje, es semmilyen megoldasa Androidhoz vagy Windows Phone-hoz. Ez igy baromi keves lesz.

Ja, es me'g annyit, hogy az Intel mar reg nem fujja a passzatszelet. Nezd meg, hany androidos keszuleket adtak el tavaly, es ahhoz kepest hany PC-t; es melyik szegmens hogyan novekszik ill. zsugorodik. Az Android vonalon pedig az Intel me'g mindig nincs sehol.

[ Szerkesztve ]

(#14562) Abu85 válasza Fiery (#14561) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Az OS fejlesztőknek nem kell beállni. Egyszerűen semmilyen kontrollt nem kapnak a rendszerben. Egyedül az IOMMU-t kell engedélyezni az OS oldalán, de ez alap dolog ma is.
A HSA csak annyit tesz, hogy a lehető legalsó szinten egységesíti a rendszereket. Mint ahogy a processzoroknál ezt az ISA, úgy az új irányban ez lesz a HSA. A gyártóknak ehhez csak annyit kell tenniük, hogy az aktuálisan alkalmazott vISA-jukat és queue modelljüket le kell cserélniük a HSA megoldásaira. Cserébe a programot lehet HSAIL-re és AQL-re írni, amivel minden HSA-t támogató hardveren futhat. Az OS fejlesztőinek ebbe nincs beleszólásuk, nem is szükséges, mert minden HSA szint felhasználói módban fut.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14563) Abu85 válasza VaniliásRönk (#14560) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Az x86-nak addig esélye sincs az ultramobil vonalon, amíg a gyártók elvárják, hogy ingyen adják a lapkákat. Nincs lehetőség az ARM-mal versenyezni, mert amint pénzt kér érte az Intel és az AMD, azon nyomban kerül vissza egy ARM-os SoC. Az Android így egy halott irány az x86-nak. A Windows Phone is az. A Microsoft a Qualcommot támogatja és kész. Nem érdekli őket, hogy ez nem tesz jót a versenynek, az Apple-t csak úgy van esélye megfogni, ha egy SoC fejlesztőre korlátozza a termékeit. Ez az opció is ki van lőve.
Nem véletlen, hogy nincs itt a Mullins leváltója. Az AMD egy ARM-os SoC-ot hoz a helyére, mert nem vitáznak már a gyártókkal. Ha nem kell az x86, akkor nem kell, el kell fogadni ezt a döntést.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14564) Fiery válasza Abu85 (#14562) üzenetére


Fiery
(VIP)

Az, amit irsz, tok szepen hangzik, csak epp Androidon probalj meg OpenCL vagy HSA kodot irni Javaban. Persze tudom en, hogy majd jon a Java 8 meg Java 9 meg minden szepseg, csak epp amig a Google nem integralja a rendszerbe rendesen a HSA-t, addig a fejlesztoknek kulon tornamutatvany OpenCL vagy epp HSA kodot kesziteni. Senki sem szeret vagy akar NDK-val szorakozni. iOS-en me'g sz*rabb a helyzet, es ott nem is latszik, hogy megoldas lenne valaha is ezekre a problemakra.

Es tudom, hogy majd minden megoldodik, meg majd X datummal ez megjon, meg majd Y datummal az megjon, meg majd egyszer lesz vas is hozza, de kozben meg latjuk, hogy mit er ez az egesz a Kaverinal. Pedig ott vas is van, es az oprendszernel sincs tul sok gond a tamogatassal, legalabbis lenyegesen kisebb problema, mint az Android eseteben.

[ Szerkesztve ]

(#14565) Fiery válasza Abu85 (#14563) üzenetére


Fiery
(VIP)

No offense, de nem igazan van ertelme annak, amit irsz. Az ultramobil vonal az en kategorizalasom szerint a telefonok, phabletek es nem-x86-Windows-os tabletek lennenek. Erre a vonalra eddig sem volt semmije az AMD-nek. A Mullins nem ide keszult eleve, az AMD-nek nincs es nem is volt igazi ultramobil (pl. Androidhoz keszult) termeke. Az Intelnek van ilyen termeke, de ahogy irod is, csak extrem eszkozokkel tudja felvenni a versenyt az ARM konkurensekkel. Ha az Intel, a sokmilliard dollaros profitjabol -- kis tulzassal -- be tud aldozni annyit evente, ami az AMD teljes arbevetele, es igy is alig jut valahova; nem vilagos, hogy az AMD-nek mi keresnivaloja lenne ebben a szegmensben, abszolut uj szereplokent, k+1. ARM Cortex magokat hasznalo tucat SoC-cal. Mivel tud tobbet letenni az asztalra, mint egy Qualcomm, Marvell vagy Broadcom? Hogyan lenne kepes olcsobb termeket kesziteni (tudjuk jol, hogy nekik baromira nincs penzuk az Intel-fele extrem mutatvanyokra), mint a MediaTek vagy a RockChip? Ha Cortex magokat hasznalnak, akkor pedig mivel tudnak differencialni magukat egyaltalan? GCN iGPU-val? Az mar az nVIDIA-nal sem igazan mukodik, az AMD-nek pedig me'g kevesebb tapasztalata van az ultramobil driver fejlesztesben (ld. Android), ha nem tevedek.

A Mullins utoda pedig javaban keszul, Nolan kodneven (FP4 foglalatban Carrizo-L-nek is hivjak, csak hogy ne legyen egyszeru kibogozni a szalakat), nagyjabol ugyanazt a procit adja ki megint (harmadszorra, ugyebar) az AMD, mint amivel indult a Cats vonal. Marad 28 nanon, nyilvan faragnak az orajeleken megint, meg kap egy kicsivel jobb iGPU-t. Teny, hogy ezt mar kevesbe akarja az AMD elsutni a tabletekbe, inkabb low-power desktopba, notebookba es all-in-one-okba mennek ezek, de nem latszik, hogy az Amur (ARM Cortex alapu valodi Mullins utod) mire lesz jo. Az Amur me'g semmilyen formaban nem mukodik, me'g papiron is alig letezik. Es ahogy fentebb irtam is, van egy sanda gyanum: a rendkivul eros es szerteagazo ARM-os konkurencia arnyekaban sajnos semmire nem lesz jo, es senki nem fogja hasznalni.

[ Szerkesztve ]

(#14566) Abu85 válasza Fiery (#14564) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Meg kell érteni, hogy a Google nem akarja az OpenCL-t. Helyette van a Renderscript, és az egészül ki a HSA-val, míg a mainstream rétegnek ott lesz a Java 9, ami eleve képes HSAIL kódot generálni. A Google-lel az a gond, hogy félti a Renderscriptjét és a HSA a problémájukat megoldja, náluk ez egyszerű, mert a HSA-ban is érdekelt gyártók az Android piacán 95+%-os részesedést birtokolnak. Az Intel és az NV, mint maradék pár százalékkal vagy beáll, vagy lesz a helyükre pályázó bőven. De ha nagyon akarják akkor a Java 9-hez készíthető olyan runtime, amely esetleg NV PTX-et generál, vagy az Intel vISA-ját támogatja. Felhúznak egy saját store-t, és meggyőzik a fejlesztőket, hogy ne csak a Google Playre adják ki az appjaikat. Ezt nem fogja megtiltani a Google.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14567) Abu85 válasza Fiery (#14565) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Ezért készít ide az AMD ARM-os SoC-ot.
Mivel az ARM már tudja, hogy a Google a HSA-t támogatja, így erős a gyanúm, hogy ez az AMD előtt sem titok. A HSA beépítésével lényegében lehet támadni ezt a vonalat. Erre időzítve kell egy SoC.
Az a gond, hogy az integrálás hardveres megvalósítása nem túl könnyű. Az SVM nem nehéz, a platform atomics rejt buktatókat, de a legtöbben átküzdik magukat rajta. Nagy probléma viszont a mid-wave preempció, ami arra szolgál, hogy a GPU szakítsa meg az aktuális munkát, ha van egy magas prioritású feladat. Ezt az AMD másnál hamarabb implementálja.
Opció még a VR Androidon is. Messze az AMD hardvere a legalkalmasabb erre, mivel egyedül a GCN támogat stateless compute-ot. Rengeteg kapu nyílik ki, amire más még nem készült fel. Még a Maxwell sem stateless.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14568) derive válasza Abu85 (#14567) üzenetére


derive
(tag)

Jo, de meg ha az egesz ARMos piac rarepul a HSAra, mint tyuk a takonyra, az x86 vonalon az Intel platformjanak bo 1 ev es 100% market share elonye lesz. Innentol kezdve meg senkit nem fog erdekelni a Zen.

(#14569) Abu85 válasza derive (#14568) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Azt tudni kell, hogy a HSA nem zár ki senkit. Az Intel hardverein is futni fog akármelyik program anélkül, hogy az Intel bármit is tenne érte. A kompatibilitási módokat az alapítványban az AMD és az ARM intézi. Az AMD az x86/AMD64-et, míg az ARM az ARMv7/v8 opciót írja.

A PC-n érdekesebb a HSA, mint az Androidon. A legnagyobb előnye, hogy mindig tökéletes kódot generál AVX2-re. Ez nagyon sok szoftvercégnek imponál, mert az AVX2 kihasználását az akadályozza, hogy az intrinsics túl költséges, az autovektorizálás hatékonysága nem jó. A HSA runtime működési modellje annyira más, hogy mindig teljes szélességű vektoropokat futtat AVX2-n. Ha beépül az AVX3.x, akkor arra is igaz lesz ez.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14570) derive válasza Abu85 (#14569) üzenetére


derive
(tag)

Az egy dolog, hogy menni fog az x86os resszel, de ha a Skylake IGPjet nem tudja kihasznalni, akkor hajukra kenhetik a HSAt. A Xenon Phiknel mar bemutatta hogy mi a szabvany Intel modra ( egyedul ICC tud ra rendes kodot forditani, OpenCLben kb. egy i5 elveri). Ha az Intel sajat APIt csinal az IGPre, lesz egy ajandek eve hogy elterjessze...

[ Szerkesztve ]

(#14571) Abu85 válasza derive (#14570) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Az Intel ebből a szempontból nem probléma. Maga a HSA mint kezdeményezés nyílt. Gyakorlatilag a platformnak a finalizereken kívül minden része open source, vagy az lesz, amint elkészül. Az Intel is elég jól dokumentálja az IGP-it, tehát egy csapat foghatja magát és készíthet hozzá HSA finalizert, és onnantól kezdve a program működni fog az Intel IGP-in is.
Ugyanúgy, ahogy ma vannak open source grafikus driverek, lesznek open source finalizek.

A Xeon Phi-t ne keverjük ide, mert az eleve küzd egy olyan specifikus problémával, hogy nem képes minden esetben normálisan skálázódni. Ezért verik bucira a Tesla és FirePro gyorsítók, dacára az elméleti TFLOPS-oknak.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14572) TESCO-Zsömle


TESCO-Zsömle
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Hali.

Remélem tudtok segíteni. Próbálom kisilabizálni, hogy lesz-e bármi is, ami a jelenlegi AM3+-os FX-szériát váltja az AMD-nél. Mármint nem konkrétan a procikat, hanem platform-szinten lesz-e az AMD-nek nagy teljesítményű "gamer" vonala és ha igen, akkor mi/melyik lesz az.

Idén, de legkésőbb jövő év elején esedékes lenne a gépváltás, és ha nem muszáj, akkor nem váltanék Intel-re...

Lesz bármije az AMD-nek, ami versenyképes játékok terén?

Előre is köszönöm. :R

Aegis Dynamics

(#14573) Fiery válasza TESCO-Zsömle (#14572) üzenetére


Fiery
(VIP)

Az AMD 2016-ban tervezi a nagyteljesitmenyu desktop (HEDT) es szerver platformok teljes megujitasat, Zen es DDR4 alapokon. Az AMD-vel egyedul az a baj, hogy sok esetben kesobb es/vagy mas formaban jelenik meg az uj termekuk, mint ahogy elozetesen beharangozzak. Ugyhogy rajuk, pontosabban a mindenkori roadmapjukre epiteni nem igazan celszeru. De ha maradni akarsz az AMD vonalon, akkor remeny mindenkepp van az AM3+ platform kapcsan, bar persze az mar nem AM3+ lesz, hanem egy uj foglalat.

(#14574) TESCO-Zsömle válasza Fiery (#14573) üzenetére


TESCO-Zsömle
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Sok lehetőségem nincs. Az Intel-féle "vegyél gépet évente" filozófia eléggé felejtős.

Star Citizen alá akarok építeni majd egy vasat, ami bírni fogja a 4K-t/VR-t, ami nagyjából 2016-ot jelent. A mostani vasamba még van annyi kraft, hogy addig komolyabb kompromisszumok nélkül simán kihúzom vele, csak hát amikor én ezt így belőttem, akkor még úgy volt, hogy 2014-ben végleg leáldoz az AM3+nak és idén jön a leváltó platform, de ezek csak húzzák-nyúzzák, mint a rétestésztát.

Azt is jó lenne tudni, hogy ez a Zen nagyjából mit is takar majd. Bár ez már csak kíváncsiság. Gondolom APU-k lesznek abba is, elvégre a CPU-vonal az AMx-el hivatalosan véget ért.

Aegis Dynamics

(#14575) Fiery válasza TESCO-Zsömle (#14574) üzenetére


Fiery
(VIP)

Miert kellene evente komplett gepet cserelni az Intelnel? A HEDT fronton 2011 vegen jott ki a Core i7-3960X "Sandy Bridge-E", amit csaknem 2 evvel kesobb kovetett a Core i7-4960X "Ivy Bridge-E". A 2011 vegen megvasarolt alaplapba bele tudtad rakni az Ivy Bridge-E procikat is, es a platform palyafutasa csak tavaly nyaron ert veget. Akkor is csak azert, mert DDR4-re "kellett" valtania az Intelnek, azt pedig ugysem tudtad volna parositani a regi foglalattal, tehat igy is, ugy is alaplapot kellett volna cserelni.

Persze egy pillanatig sem akarlak rabeszelni semmire, csupan azt a tevkepzetet szeretnem eloszlatni, hogy az Intel platformokat evente cserelni kell. Megjegyzem, me'g ha evente cserelni is "kell", az architekturalis valtozasok miatt amugy sem igazan erdemes ezzel veszodni, nem hoznak annyit az egyes generacio valtasok. En me'g mindig Sandy Bridge-et (i7-2600) hasznalok, es remekul elvagyok vele. Es nekem szemely szerint szimpatikusabb az, hogy legalabb tortenik valami az Intel HEDT platformja kapcsan, mig az AMD az AM3+-szal megrekedt a 2012-es szinten, ergo legalabb 4 evig ugyanazt kapod, ha akarnal frissiteni, ha nem.

[ Szerkesztve ]

(#14576) Hakuoro


Hakuoro
(senior tag)

5% :O

Még több dia:
[link]

Fogyasztásban komoly előrelépés lesz, de a teljesítmény kiábrándító. Nem hiszem el, hogy a chip méretével párhuzamosan nem lehetett volna növelni az IPC-t, vagy berakni +1 modult. Értem én, hogy első látásra pénzügyileg ez tünt a jobb választásnak, de a teljesítmény hiánya (ahogy eddig is) sokat amortizálhat az AMD márkanéven.

[ Szerkesztve ]

Nézz be: http://www.sciencecaffe.com Tudományos és Művészeti Portál

(#14577) TESCO-Zsömle válasza Hakuoro (#14576) üzenetére


TESCO-Zsömle
(PH! félisten)
LOGOUT blog

@40% less power

Aegis Dynamics

(#14578) Hakuoro


Hakuoro
(senior tag)

AMD Zen Architecture Release Schedule Revealed – Will be Rolled to Server Market First
Mobilban és a desktop asló illetve középső szegmensében marad a bulldozer? ;]

[ Szerkesztve ]

Nézz be: http://www.sciencecaffe.com Tudományos és Művészeti Portál

(#14579) d3zs0 válasza Hakuoro (#14578) üzenetére


d3zs0
(újonc)

Nem baj, úgy is egy 4 foglalatos lapot akartam venni, és majd belepattintok 4 db 8 magos Zen-t, és előveszem a Wolfenstein 3D-t ;]

(#14580) apatyas válasza Hakuoro (#14576) üzenetére


apatyas
(KORREKTOR)

Atyaég, +29% tranzisztort mi a búbánatra költöttek el a perifériavezérlőkön felül, ha minden más részegységből ugyanannyi maradt? Ebből érzésem szerint futná mégegy modulra legalább, vagy radeon blokkokra, vagy tengernyi cache-re.

Etesd a TROLLt. Méreggel.

(#14581) Yutani válasza Hakuoro (#14578) üzenetére


Yutani
(Szakértő)
LOGOUT blog

Nem tudom, ezt honnan vetted. A cikkben azt írják, hogy először a szerver és workstation piacra érkezik a Zen, majd azután jön desktopra. A skálázhatósága pedig az Intelhez hasonlóan alkalmassá teszi a mobil verziók és 95W-os nagyteljesítményű variációk kiadására.

Azt most nem vágom, hogy beszélnek 8 magról, és beszélnek SMT-ről, tehát lehetséges lesz majd 8+8 szálas CPU kiadása is?

AMD K6-2+

(#14582) Bici válasza apatyas (#14580) üzenetére


Bici
(PH! nagyúr)

Szerintem nem hazsnálják el azt a +29%-nyi tranzisztort, hanem csak arról van szó, hogy egységnyi területen ennyivel többet tudnak összesűríteni, aminek eredménye a kisebb terület, ahol elfér a chip.

Keresek MS Wheel Mouse Optical egeret. Hibás is jó, csak a felső műanyag fedél kell. Két db is jöhet. Érdekel még SiS 748 chipsetes lap is (pl. Gigabyte GA-7S748(-L), DFI 748-AL, AOpen AK76F-400N, vagy IWill K7S3(-N)).

(#14583) stratova válasza Bici (#14582) üzenetére


stratova
(PH! kedvence)

Korábban szóba került már a gyarapodás oka.

KaBOOM? Yes Rico... KaBOOM!

(#14584) VaniliásRönk válasza Yutani (#14581) üzenetére


VaniliásRönk
(PH! nagyúr)

Ha SMT-ről beszélnek, akkor az 8 mag, 8 szál, nem modulos felépítés.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#14585) korcsi válasza VaniliásRönk (#14584) üzenetére


korcsi
(PH! addikt)

Az SMT nem olyan mint az Intel féle Hyper-threading?

[ Szerkesztve ]

42; goo.gl/g6hB8s

(#14586) Hakuoro válasza Yutani (#14581) üzenetére


Hakuoro
(senior tag)

De hány év késéssel? Ha több mint 1 évvel később jön csak a Zen alapú APU, kelleni fog valami a "lyuk" betömésére. Így már értelmet nyer az a pletyka, hogy lesz 14nm-en is "Bulldozer".

Nézz be: http://www.sciencecaffe.com Tudományos és Művészeti Portál

(#14587) Yutani válasza Hakuoro (#14586) üzenetére


Yutani
(Szakértő)
LOGOUT blog

Így már kicsit más! 14 nanométeren le lehetne csökkenteni a fogyasztást, és meg lehetne emelni az órajelet olyan szintre, ami versenyképesebbé tenné az Intellel szemben. Ha még architekturális finomhangolást is csinálnának, az valami csoda lenne! :K

AMD K6-2+

(#14588) VaniliásRönk válasza korcsi (#14585) üzenetére


VaniliásRönk
(PH! nagyúr)

Az SMT-t úgy tudom a homogén többmagos CPU-kra is szokták használni, de le lehet szűkíteni a végrehajtónként több utasítást fogadó CPU magokra is. Érdekes fordulat lenne, ha az AMD is ilyen, a Hyper-Threadinghez hasonló megoldáson dolgozna.

[ Szerkesztve ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#14589) Fiery válasza Yutani (#14587) üzenetére


Fiery
(VIP)

Az orajelet nincs hova emelni, legalabbis ha a desktoprol beszelunk. Mobil vonalon sem nagyon fognak tudni foleloni a Skylake-nek... De mindenesetre en is latok raciot egy 14 nanon Bulldozerben, amennyiben az a cel, hogy a 2017-es feltetelezett mainstream desktop/mobil Zen alapu cucc rajtjaig levo rest betomjek vele. Csak elobb kellene egy mukodo 14 nanos GloFo processz is :)

(#14590) Yutani válasza Fiery (#14589) üzenetére


Yutani
(Szakértő)
LOGOUT blog

Azért ha 5GHz-et ki lehetne hozni 125W-ból, akkor talán lenne értelme. De ha azt mondjuk, alap 4GHz plusz 3-400MHz turbo megvan 95W-ból, akkor már az is haladás lenne, de biztos, hogy (nem csak) itt a PH-n fanyalgás lenne és az Intel-trollok teleokádnák az AMD-s híreket, ahogy most is. :DDD

AMD K6-2+

(#14591) korcsi válasza VaniliásRönk (#14588) üzenetére


korcsi
(PH! addikt)

SMT a másik az SMP

[ Szerkesztve ]

42; goo.gl/g6hB8s

(#14592) VaniliásRönk válasza korcsi (#14591) üzenetére


VaniliásRönk
(PH! nagyúr)

Akkor ezt benéztem rendesen. :D Ez így viszont marha érdekes lesz, teljes koncepcióváltás.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#14593) Abu85


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Azt tudni kell, hogy nem véletlenül nincs végleges desktop útiterv 2016-ra. Természetesen készülnek új lapkák, amelyeknek meg van az elsődleges helyük. Egy a szerverbe, egy a mobilba, stb. A nagy kérdés, hogy a desktopra jöjjön mindkettő, vagy csak az APU. Mert igazából semmi akadálya, hogy mindkettő elérhető legyen, de az egyik lapka csak CPU, tehát azokat a programokat nem futtatja optimaliásan, amelyek HSA-t használnak. Ez nem lenne gond, ha mondjuk a HSA-t támogató kisebb játékfejlesztők közé az elmúlt egy évben nem esett volna be két nagy kiadó, tehát a gaming vonalra is sokkal jobb alternatíva lehet az APU. Egyszerűen gyorsabban fut vele a program. A Square Enix az új motorjait már HSA-ra tervezi, és elég nagy kiadónak számítanak. Nem mellesleg biztosan nem esne jól nekik, hogy ennyi erőforrást beleülnek ebbe és az AMD a gaming vonalnak csinálna egy CPU-t. Az AMD-t egyébként valszeg az ejthette gondolkodóba, hogy az EA is felszállt a vonatukra, így gyakorlatilag két bazi erős kiadót fogja a HSA-t nyomatni. Innen már érdemes feltenni azt a kérdést, hogy mi értelme a gamereknek lehozni a szerverből a nagy procit, ha az APU-k jobbak lesznek.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14594) Yutani válasza Abu85 (#14593) üzenetére


Yutani
(Szakértő)
LOGOUT blog

Semmi akadálya annak, hogy egy i7-szerű APU-t dobjanak piacra desktop vonalon, a gamerek ugyanúgy örülnének neki, mint most egy i7-nek. Az a lényeg, hogy ne b@sszák tele a szilikont annyira az IGP-vel, hogy aztán ne férjen be egy 4+4 konfigurációs x86 egység. Ebben az esetben senkinek nem hiányozna az x86-only CPU.

AMD K6-2+

(#14595) TESCO-Zsömle válasza Yutani (#14594) üzenetére


TESCO-Zsömle
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Ráadásul dektopra, főleg gamer vonalra a kutyát nem érdekli a TDP-keret. Simán tolhatnának 160+W-os APU-kat, mint ahogy az Intel meg is teszi a 2011-es platformon. "Who cares?" Rakjanak mellé egy normális hűtőt és kész.

Az rendben van, hogy az ipari/vállalati vonalon kellenek ezek a megszorítások. De odahaza a végfelhasználók zömének fingjuk sincs az egészről és nem is érdekli őket. Szerintem nem találsz embert a földön, aki egy 400k-s gépnél játék közben azon agyal, hogy vajon most mennyi áramot is zabál a vas...

Aegis Dynamics

(#14596) Abu85 válasza Yutani (#14594) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Ez nem olyan egyszerű ilyen távlatból. Nyilván a partnereik (jelen esetben játékfejlesztők) kutatási anyagait látják, hiszen ezeket segítik. Van a dolgoknak elméleti és gyakorlati oldala. A Nixxestől tudom, hogy ők ezzel nagyon régóta kísérleteznek. Nyilván ez a stúdió csak portolásra van, tehát a Square Enix használhatja az erőforrásaikat R&D-re, és használják is. Jelenleg nagyon sok HSA-s projektjük fut, és jelen formában úgy látják, hogy sokkal több dolgot tudnak IGP-n megoldani HSA-val, mint ahogy az eredetileg feltételezték. Ergo az AMD-nek is nagyobb IGP-t kell építeni, mert a gyakorlat jelenleg azt mutatja, hogy ez lesz a szűk keresztmetszet a hardverben és nem a processzor.
Van számos aktuálisan zajló projekt. Az egyik egy "sok éves problémát" érint. Lassan áttérnek ők is a virtuális textúrázásra, mert tartalomkészítésben sokkal egyszerűbb ez a modell, de tele van gondokkal is. Ezeket hogyan kódolod ki, hogyan juttatod el a VGA memóriájába, az egész egy csomó adatmásolással járna. Plusz hogyan tüntesd el a töltőképernyőket.
Van egy prototípus koncepció erre. A megatextúrában az aktuálisan mozaik melletti mozaikokat az IGP a háttérben elkezdi kikódolni, majd ezeket alacsony prioritással direkten átmásolja a VRAM-ban egy előre allokált területbe. Ahogy a játékos közelíti a mozaik sarkaihoz a három opcionális mozaik megmarad, mit a többi hatot törlik, amelyek helyére kikódolnak új mozaikokat a játékos mozgása alapján. Ezzel a rendszerrel az eddigi játéktereknél sokszor nagyobbat meg lehet oldani úgy, hogy egyetlen egyszer sem látsz töltőképernyőt, és ráadásul a játéktér minősége nem csökkenni, hanem nőni fog. Viszont eléggé zabálja az IGP-t, mert a proci nagyrészt nem csinál semmit (még az adattárolóról is az IGP olvassa be az adatokat - HSAIL I/O, ezért kötelező a HSA), tehát kell egy kompatibilitási mód, ahol visszajön a töltőképernyő. Ilyenkor olyasmi a működési modell, mint az Oblivionban. Mész egy darabig, kiírja, hogy töltés, majd megint mehetsz megint töltés, és így tovább. A géped teljesítményétől függően látod majd a töltés feliratokat. A prototípus kód egyébként Mantle-t és HSA-t igényel. Mindkettő kell jelenleg, de opciós lehetőség a DX12 és a HSA.
A másik nagy kutatás az IGP felhasználása a rendezési feladatokra. Ebben az IGP-k nagyon gyorsak, és a játékokban a jelenetenként szükséges rendezési feladatok csak nőnek. A CPU teljesen kizárható belőle, hiszen ugyanazt a virtuális memóriát éri el az IGP is, így megcsinálja a munkát, és ugyanoda visszaírja az eredményt. A CPU-nak csak olvasnia kell azt. Közben persze akármin dolgozhat.
A harmadik nagy probléma nemrég jött elő a gyakorlatban. A játéktér növelése magával hozza azt a gondot, hogy meg kell tölteni élettel. Ezeket az NPC-ket azonban AI vezérli, és jelenleg ha ez CPU-n fut, akkor nagyon alap AI-ra van lehetőség. Tehát az NPC-k általános AI-ját sokkal jobb opció az IGP-n futtatni. Főleg az útkeresés nagyon kritikus, mert ez a folyamat nagyon lassú CPU-n, míg IGP, minden egyes NPC-t külön szál számolhat. Nem mindegy, hogy az adott lapka egyszerre négy-nyolc NPC-nek az útját határozza meg, vagy esetleg sok ezerét. Ugye az új API-k áldásos hatása, hogy alapvetően a rajzolások olcsók lesznek, tehát bizonyos területeken nagyon megtömhetsz NPC-kkel, és olyanokkal, amelyek nem csak álldogálnak, hanem valóban emberszerűen viselkednek. De ez drámaian megnöveli az AI terhelést, amire a CPU teljesítménye már nem alkalmas. Nyilván, ha a játékteret növeljük, akkor azt érdemes megtölteni élettel, különben rossz lesz az élmény.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14597) Yutani válasza Abu85 (#14596) üzenetére


Yutani
(Szakértő)
LOGOUT blog

A Kaveri IGP-je így is elég erőteljes, nem igaz? Nyilván fejlesztik ezt is tovább, és hatékonyabb IGP-ket fognak építeni a jövőben az újabb GCN verziókkal, de emellett rá kell feküdniük az x86 teljesítményre is, ezt gondolomt te is belátod (mivel te is olvasod a fórumokat itt és külföldi oldalakon is).

AMD K6-2+

(#14598) Abu85 válasza Yutani (#14597) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Itt nem pont arról van szó, hogy elég erős-e vagy sem. A Kaveri CPU-ban és IGP-ben is elég erős, de ha az IGP-ben keletkezik a limit, akkor abból kell erősebbet építeni, mert egy erősebb CPU-résszel nem nő a teljesítmény. Természetesen a részegységek egymástól függetlenül fejlődnek, de az már egy technikai kérdés, hogy miből mennyit raknak a lapkába, és ezt nagyban befolyásolja majd az, hogy ezekben az ismeretlen irányokban hol lesznek a limitek.
A Kaveri (és a későbbi Carrizo) mostani 12 magos felépítése azért van 4(CPU)+8(GPU) magra elosztva, mert az AMD tesztjeiben ez működik a legjobban. De ha lépnek a 16 mag felé, akkor az lehet 8(CPU)+8(GPU) vagy 4(CPU)+12(GPU) magos opció (vagy a kettő között). Ezt nagyrészt attól függ, hogy a fejlesztők hol ütköznek limitekbe.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14599) Oliverda válasza Abu85 (#14598) üzenetére


Oliverda
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Kár hogy csak a saját tesztjeikben működik jól.

"Minden negyedik-ötödik magyar fiatal funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből. Az arány a felnőttek körében sem jobb."

(#14600) Abu85 válasza Oliverda (#14599) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Nyilván olyan programokat kell tesztelni, amelyek kihasználják az AVX-et, az IGP-t és ezeket a modern dolgokat. A gyártóknak erre nagyon koncentrálnak, mert az AVX és az IGP kihasználásának irányába indult el a fejlődés.
Nagyon egyszerű ma a lapkatervezési norma. A procirésznél meg kell duplázni a SIMD szélességét, míg az IGP-nél meg kell növelni a belső hatékonyságot. Ezeknek az irányoknak az előnye, hogy Robert H. Dennard skálázási szabályának haldoklása mellett is értékelhető sebességet lehet nyerni, de hátránya, hogy ma még eléggé alacsony szinten kell a támogatás leprogramozni. Utóbbit megoldja a HSA, mert az tulajdonképpen egy virtuális gép és elég arra programozni, a valós gépre pedig megoldja a fordítást a futtatási környezet. Ezzel az AVX és az IGP anélkül is hatékonyan használható, hogy a programozónak radikálisan új dolgokat kellene tanulnia.

Igazából a fejlesztők két alapvető dolgot kérnek. Egyszerűséget és garantált kompatibilitást. Az aktuális koncepciók az egyiket teljesítik, de a másikat nem. Például az AVX-re a Vector Intrinsics kompatibilitást kínál, de nagyon nem egyszerű, majdnem Assembly szintű. Ezzel szemben az OpenCL egyszerűbb, de nem kínál garantált kompatibilitást. A SPIR és a SYCL javít ezen, de a SPIR sem garancia, mert még mindig túl magas az absztrakció, ami mellett problémássá válik, hogy nincs hivatalos referenciafordító. A SYCL mellett viszont jó dolog, így lesz hatása a piacra. Viszont a HSA lesz az első rendszer, amely mindkét igényt megadja, hiszen a kompatibilitás nagyon alapvető szinten lesz biztosítva, illetve az olyan magas szintű nyelvekkel is elérhetővé vállnak a széles SIMD-ek, mint a Java. De persze az OpenCL-nél is lehet maradni, mert az sem rossz, és a HSA-val még garantált a kompatibilitás is.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14601) derive


derive
(tag)

Lehet visszaszamlalni a hivatalos Roadmap bemutatasaig; [link]
Majusban minden kiderul, aztan 3 honapra ra bemutatjak a Skylaket...

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2015 PROHARDVER Informatikai Kft.