Hirdetés
Az NVIDIA Tegra 2 elsősorban okostelefonokba és tabletekbe szánt SoC-a 2010 első negyedévében mutatkozott be, majd egy évvel később 3D megjelenítésre képes modullal frissült fel. Két ARM Cortex-A9 processzormagja legfeljebb 1,20 GHz-en jár, és nem támogatják az elsősorban médialejátszásnál használt NEON kiterjesztését. Minden maghoz 32 kB adat és 32 kB utasítás elsőszintű gyorsítótár kapcsolódik, továbbá 1 MB második szintű gyorsítótáron osztoznak. A memóriavezérlő 32 bites, egycsatornás LPDDR2 és DDR2 memóriát támogat típusonként eltérő órajellel.
Tegra 2 vázlatos felépítése
A grafikáért az NVIDIA saját fejlesztésű GeForce ULP egysége felel, aminek felépítése a 2004-ben bemutatott asztali GeForce 6 grafikus magra hasonlít, de a GeForce 9 modernizált magjára alapoz. Konkurenseivel ellentétben nem általános számolóegységei (unified shader) vannak, hanem négy vertex és négy pixel shaderrel szerelték fel. Ez a rendszer csak abban az esetben a leghatékonyabb, ha a vertex és pixel műveletek aránya 1:1, de minden más aránynál romlik a kihasználtsága. A GeForce ULP API támogatása nem túl fejlett, az Open GL ES 2.0-t és OpenVG 1.1-et ismeri. A 2011 első negyedévében megjelent, továbbfejlesztett változata támogatja a 3D Stereo megjelenítést, illetve az NVIDIA Tegra Zone kezdeményezése sem maradhat említés nélkül, ahol a Tegra SoC-re optimalizált (elsősorban a GPU-ra) alkalmazásokat gyűjtik össze.
NVIDIA | Tegra 250 AP20H | Tegra 250 T20 | Tegra 250 3D T25 |
---|---|---|---|
CPU | 2 darab ARM Cortex-A9 mag (NEON kiterjesztés nélkül), ARMv7 utasításkészlet | ||
CPU órajel | 1,0 GHz | 1,0 GHz | 1,20 GHz |
Cache | Level 1 - magonként 32 kB utasítás és 32kB adat Level 2 - 1 MB megosztva a magok között |
||
GPU | GeForce UPL, 4 vertex shader, 4 pixel shader | ||
GPU órajel | 300 MHz | 333 MHz | 400 MHz |
Kijelző támogatás | 2 darab legfeljebb 1920x1080 pixel felbontással | ||
RAM verézlő | 32 bit LPDDR2 vagy DDR2 | ||
RAM típus | LPDDR2-300 vagy DDR2-333 | ||
RAM mérete | Legfeljebb 1 GB | ||
Gyártástechnológia | TSMC 40 nm | ||
Hátlapi kamera | 12 megapixelig | ||
Előlapi kamera | 5 megapixelig | ||
OpenGL ES verzió | 2.0 | ||
OpenVG verzió | 1.1 | ||
DirectX verzió | 9.0c | ||
Extrák | 3D Stereo támogatás a Tegra 250 3D verziónál |
A Tegra 2 a TSMC 40 nm-es gyártástechnológiájával készül többféle változatban, melyeket a fenti táblázatban foglaltunk össze. A SoC 12, illetve 5 megapixeles hátlapi illetve előlapi kamerát kezel legfeljebb, HDMI 1.3 kimeneten keresztül akár Full HD felbontást is támogat, közvetlen megjelenítőnél 1680x1050 pixel a maximuma. A Tegra 2-t rengeteg tabletbe beépítették, például a Point of View Mobii Tabletben mi is teszteltük.