2017. november 21., kedd

Screen Space Directional Occlusion (SSDO)

  • (p)
Írta: Abu85 | Utoljára frissítve: 2014-04-04 14:05

A Screen Space Directional Occlusion (SSDO) egy igen speciális Ambient Occlusion (AO) technika, mely nagyban nagyban hasonlít a linkelt oldalon részletezett SSAO eljáráshoz, de olyan extra adatok kerülnek a számításba, ami drámaian javítja az effekt minőségét.


Crysis 2 SSDO kikapcsolva és bekapcsolva

Az SSDO az SSAO-hoz képest annyiban jelent előnyt, hogy reagál a fény színére, vagyis az árnyékolás is színes lesz, emellett a környezet megvilágítással is számol, ami nagymértékben javítja az effekt minőségét. A legújabb SSDO implementációk már a virtuális világ minden fényforrását figyelembe veszik az árnyékolás során, ami segít megoldani az önárnyékolás problémáját.

Sajnos az SSDO hátránya, hogy igen sok számítást igényel, vagyis az effekt paraméterezésénél figyelembe kell venni az elérhető hardverek sebességét.

Ha pontatlanságot találsz a cikkben, kérjük, írd meg a szerzőnek!
A bejegyzés utolsó frissítésének időpontja: 2014-04-04 14:05

Hirdetés

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.