Hirdetés

Trackmania Turbo teszt (PC)

A 2003-ban bemutatott Trackmania folytatásának egyik legnagyobb újítása, hogy már konzolokon is játszhatunk vele, mi azonban PC-n próbáltuk ki az új üdvöskét.

Nem csak a szimulátoroké a világ

Az autós játékok felhozatalára mostanában nem lehet panaszunk, Xbox One-on és PS4-en is el vagyunk kényeztetve, nemsokára itt az Assetto Corsa konzolokra is, a DiRT Rally pedig már napok óta hozzáférhető a fent említett gépekre. Azonban a Rocket League a közelmúlt egyik legjobb példája arra, hogy valójában nem mindig a tökéletes szimuláció és a realisztikus irányítás az, amitől tartós szórakozást tud biztosítani egy játék, előre érezhető volt, hogy a Trackmania Turbo sem ezzel fogja majd megnyerni a felhasználókat.


[+]

Ez az érzésünk akkor vált teljesen biztossá, amikor a telepítés és az első beállítások végigzongorázása után megláttuk a töltőképernyőt, ahol a végtelenül leegyszerűsített irányításba vezetett be minket a program, mindeközben pedig alul egy idézet emlékeztetett minket arra, hogy ha tökéletesen uralni tudjuk az autót, akkor nem megyünk elég gyorsan. Az autót kezelni tényleg csak alapszinten lehet, nincs nitró, nincs kézifék, nincs manuális sebességváltás, egyedül a gázt, a féket és az iránygombokat használhatjuk a durva ugratásokhoz és a kanyargós utakon történő száguldozásokhoz. Fizikai értelemben vett ellenfelek sincsenek, kizárólag szellemautók vesznek minket körül, kampány módban ezek lehetnek bizonyos medálokhoz (bronz, ezüst, arany) tartozó referenciaidők vagy a korábban elért legjobb eredményünk.

A pályaszerkesztő egyszerű elemeket tartalmaz csak, de jól működik és némi kreativitással nagyon jó dolgokat lehet vele csinálni.
A pályaszerkesztő egyszerű elemeket tartalmaz csak, de jól működik és némi kreativitással nagyon jó dolgokat lehet vele csinálni. [+]

A versenysorozatban összesen 200 pálya tárul elénk, mindez négy helyszínen (Canyon, Stadium, Valley és Lagoon), mindenhol egy-egy különböző autóval. A time attack-stílusú versenyeknél az sem mindegy, hogy milyen érmet gyűjtünk be, hiszen bizonyos szakaszokra (10 pályánként oldhatjuk fel a versenyeket) csak akkor léphetünk tovább, ha adott mennyiségű ezüst/arany medált gyűjtöttünk be. Az összesen elérhető négy autó egymáshoz képest másképp viselkedik, de mindegyik könnyen kiismerhető, változtatásra viszont csak a külső terén nyílik lehetőségünk, a motorral, a futóművel és a fékekkel nem foglalkozhatunk.

Hirdetés

Most pedig képzeljük magunkat egy pályára, ahol épp 200 feletti tempóval közelít elég erőteljesen a kanyar, amiről tudjuk, hogy ülhetünk bármilyen autóban, bevenni nem fogjuk tudni. És ez az a pont, ahol igazán nagyot alkot a játék: mindegy, hogy milyen ívet választunk, ki fogunk hullani a pályáról, aztán megint, aztán megint. Ha szépen lefékezünk, ívet választunk, majd kigyorsítunk, akkor az arany medálos versenyzők már átöltöztek és kényelmesen elfogyasztották a kávéjukat is, mire beérünk. Mi tehát a megoldás? Vágjuk el keresztbe a kocsit! A kanyar közepén fékkel és gázzal játszunk, kormányzunk és ellenkormányzunk és csodával határos módon úgy tudunk 250-nel elfordulni, ahogy az a valóságban lehetetlen lenne. Ugyanakkor nyílbillentyűkkel ennél jobban megcsinálni az irányítást szinte lehetetlen lenne, nem azt érezzük, hogy a gép kihúz minket a csávából, végig tudjuk, hogy mit csinálunk, közben pedig pontosan az történik, ami a való életben soha: gyorsabbak vagyunk egy pályán driftelve, mint bárhogy máshogy.

Némi ügyességgel akár trükköket is beadhatunk a levegőben, de ha a másodperceket hajkurásszuk, akkor nem biztos, hogy bölcs dolog.
Némi ügyességgel akár trükköket is beadhatunk a levegőben, de ha a másodperceket hajkurásszuk, akkor nem biztos, hogy bölcs dolog. [+]

Így lesz tehát a látványos autózás gyors, és egyedül viszonylag rövid idő alatt érhetünk el komoly sikereket, ennek a sikernek pedig az egyik mérőszáma az érmeken kívül az, hogy a megyénkben vagy fővárosunkban is láthatjuk, hogy milyen eredménnyel zártunk, Budapesten jelenleg körülbelül ötvenen játszanak a programmal. A közösségi élményre vágyóknak nem csak az osztott képernyős multiplayer adhat élményt, hanem a Double Driver névre hallgató mód is, amikor ketten uralhatunk egy autót. Ez viszonylag nagy újdonságnak tűnt, viszont a valóságban inkább idegesítően béna, mintsem jó a végeredmény. A két játékos által bevitt irányítások átlagából számolja ki, hogy épp mit akarunk csinálni az autóval, de ezekből nagyon hamar lesz borulás/esés.

Átlagos megvalósítás, átlagon felüli élmény

A Sony konzolján 1080p-ben, a Microsoftnál pedig 900p-ben fut a program, viszont az összes verzióról elmondható, hogy 60 fps-sel futnak, a PC-s gépigény pedig nagyon alacsonynak számít, egy kétmagos, minimum 2GHz-es szinte bármilyen proci elég, ha van hozzá minimum DirectX 10-es, 512 megabájt VRAM-mal szerelt videokártyánk, 2 gigabájt RAM-unk és 5 gigabájt szabad helyünk a telepítési meghajtónkon. Ennek megfelelően ne számítsunk végletekig kidolgozott környezeti elemekre vagy bármilyen lélegzetelállító részletre, viszont nagyon jó a látótávolság, élénkek a színek, és összességében nagyon jó az egész közeg hangulata.

A látványvilág a gépigényhez képest nagyon jó.
A látványvilág a gépigényhez képest nagyon jó. [+]

Ha végigzongoráztuk vagy meguntuk a hagyományos versenyeket, akkor online játszhatunk, természetesen szigorúan csak szellemautók ellen, lökdösődés és fölösleges szívatás nincs. Szerkeszthetünk pályákat is, akár a legtrükkösebb kombinációt is összehozhatjuk, de a többi játékos elé csak akkor tárhatjuk, ha mi legalább egyszer teljesíteni tudjuk. A rafináltsághoz egyébként nagyon jó táptalajt ad a játék az alap pályákkal, sokszor olyan ugratásokat kell végrehajtanunk, amikhez szinte csak egy ív és lendület jó, minden másnak bukás a vége.

Szóval a francia Nadeo megcsinálta a tökéletes, százpontos játékot? Valóban nem jártak messze tőle, ugyanakkor azonban sok kicsi hiányosság zavar meg minket. A pályák jók, de egymáshoz képest nem elég változatosak, ugyanez mondható el az autókról és a versenyekről is. Nagyon sok lehetőség lett volna még a Trackmania Turbóban, amiknek egy részére választ ad a pályaszerkesztő által nyújtott szabadság, de a kihívások még ezzel együtt sem elég sokrétűek amellett, hogy arra senki nem fog panaszkodni, hogy túl könnyen végigjátszható lenne a 200 szakasz. Összességében tehát nagyon jó szórakozást nyújtó alkotást kaptak a PC, PlayStation 4 és Xbox One tulajdonosok, multiplayer játéknak inkább gyenge, mint jó, viszont egy kis önálló száguldozásra bármikor jó partnerünk lehet. Csak akkor álljunk neki, amikor nagyon sok időnk van, mert amennyire rövidek a pályák (nagy részük alig haladja meg a fél percet), annyira beszippant magával a századmásodpercek hajkurászása.

Pro:

  • Nagyon jól eltlalált irányítás;
  • immár konzolokon is elérhető;
  • egyszerű, de szép látványvilág, 60 fps mellett;
  • jól összerakott pályaszerkesztő;

Kontra:

  • Nincs minden lehetőség kiaknázva;
  • még lehetőségünk sem nyílik test-test elleni küzdelemre.

85

szentkuti11

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.