Újra akcióban a szellemek
Az Ubisoft játékokra sok mindent mondhatunk, de azzal nem lehet őket vádolni, hogy ne lennének megosztóak. Sokan szidták a Watch Dogs két részét, az Assassin’s Creedeket, de kapott hideget-meleget többek között a The Divison és a Rainbow Six: Siege is. Persze a játékok hibái ellenére mindegyik programnak megvannak a rajongói, és szinte biztosak leszünk abban, hogy a Ghost Recon: Wildlands is hasonló utat jár majd be. A premierig még van néhány hét hátra, de az Ubisoftnak köszönhetően belenézhettünk a zárt bétába, így talán van egy kis rálátásunk arra, mire számíthatunk majd a pénzükért.
A programot elindítva egy rövid átvezető lefekteti a sztori alapjait, majd azonnal egy karakter generáló menüben találjuk magunkat, ahol mindenki összeállíthatja a hozzá legközelebb álló katonát. Számos extra beállítási lehetőséget kapunk, többek között például tetoválásokat is választhatunk, de a ruhánkat, fegyvereinket is megváltoztathatjuk. Nyilván kezdéskor nagyon kevés minden áll a rendelkezésünkre, de a későbbiek folyamán rengeteg kiegészítőt és egyebet kapunk majd. Miután kész vagyunk, némi gépi gondolkozás után máris Bolíviában találjuk magunkat és a csapatunkat.
Sokan a The Divisionhöz hasonlítják a Wildlands-et, ez részben igaz, de a hasonlóság néhány alap dologban kimerül, az új Ghost Recon számos dologban különbözik az Ubisoft korábbi alkotásától. Miután megkaptuk az irányítást, mi dönthetjük el, hogy merre megyünk, mit csinálunk, ez ugyebár az open-world játékok lényege. Van egy kisebb fő küldetésünk, és kapunk pár darab mellékküldetést, de a lényeg nem ezen lesz, hanem a csapatjátékon. Ugyanis bár egyedül is játszható az új Ghost Recon (ekkor gépi társaink lesznek), a legélvezetesebb akkor lesz, amikor valódi játékosokkal akciózhatunk.
Február 16-tól egy félórás élőszereplős kisfilmet kapunk a Wildlands-hez
Kifejezetten szeretjük a kooperatív játékokat, és a Widlands is remek kikapcsolódást nyújtott, már amikor működött ez a mód. Xbox One-on néztük meg a bétát, itt kezdetben nem mindig jött össze a közös móka, mert mindig szétdobott minket a rendszer, de végül sikerült összehoznunk pár órányi játékot.
Hirdetés
Légy üdvözölve Bolíviában!
Korábban írtam, hogy a The Divison-höz hasonlítják sokan a Wildlands-et, de szerencsére ez nincs így, vagy nagy részben nincs így. Az open-world megközelítés a TPS nézet a hasonló küldetések itt is megtalálhatóak, azonban a Ghost Reconban helyszínei nekünk jobban bejöttek. Itt nem egy nagyvárosban kommandózunk, hanem egy kissé változatosabb terepen, plusz itt végre járműveket is vezethetünk. No nem kell nagy dologra gondolni, hiszen bár az autók, motorok, kisrepülők, helikopterek is megtalálhatóak a repertoárban, azok irányítása nem mindig úgy működik ahogy kellene.
Sokan panaszkodtak például a helikopterek irányítására (főleg PC-n), de szerintünk ez csak megszokás kérdése. Eddigiek alapján úgy tűnhet, hogy egy kifejezetten élvezetes alkotás a Ghost Recon: Wildlands, de néhány kisebb-nagyobb probléma mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Az egyik ilyen az maga a grafika, amely bár több helyen kifejezetten csinos tud lenni (PC-n azért kissé hardverigényes), néhol több éves kinézettel találkozunk. Ami viszont nagyon jól néz ki, az a dinamikus időjárás és napszak váltás, a viharos éjszaka a hatalmas villámokkal félelmetesen gyönyörű. Ahogy korábban is említettem, ha nem akarunk koooperatív módban játszani, úgy a csapatot gépi katonák egészítik ki, amely sajnos problémás tud lenni a komolyabb harcokban.
Az a gond ugyanis, hogy nem tudunk egyesével utasítást adni a társaknak, így ha támadást indítunk, egyszerre rohanják le az ellenfeleket. Állítólag a béta visszajelzései közül ez az egyik, amire figyel az Ubisoft, reméljük a végső kiadásban ezen változtatnak majd. Az AI. sem remekel sok helyzetben, azonban ezt ráfoghatjuk arra, hogy egy korai kiadásról beszélünk. A készítők rengeteg dolgot ígérnek a végső kiadásban, azonban biztosan sokan lesznek, akik kellő óvatossággal állnak majd a Wildlands-hez. Mi is így teszünk, mert bár a kooperatív mód roppant mód élvezetes volt, egyedül hamar abbahagytam a bétát.
Reméljük a legjobbakat, ha a fejlesztők kellő tartalommal töltik meg ezt a nyílt világot, és javítják a kisebb-nagyobb bugokat/gondokat (pl.: szinte folyamatosan változtatja a program, hogy melyik oldalról célzunk), akkor az új Ghost Recon is egy remek játék lesz.
oriic