A szivárványos kegyetlen fiúk
A Szivárvány Hatos első novelláját 17 éve vetette papírra Tom Clancy, amiből videojáték is készült a Red Storm Entertaintment jóvoltából. A kezdeti taktikai shooterből a Ubisoft Vegas alcímmel 2006-ra egy brutálisan hangulatos, látványos és izgalmas akciójátékot kalapált, melyben a taktikázás és tervezés rovására sokkal több puskaport kaptunk. A világ egyre inkább eltolódik az instant akciózás irányába, az eladási számokat pörgéssel, gyors, látványos tűzijátékkal lehet kitermelni, aminek a legújabb Rainbow Six játék, a Siege is igyekszik megfelelni, az eredeti ízvilág felidézése mellett. A hét év után jelentkező széria az első mozgóképek alapján ezúttal sem spórol a látvánnyal és a puskaporral, ezúttal azonban többet kapunk a csapatmunkából és a rombolhatóságból is.
Korábban Patriots néven már hallhattunk, láthattunk ezt-azt a korábbi, törölt projektből, ami szintén a sztorira és akcióközpontúságra épített volna, de aztán a franciák gondoltak egyet és elsüllyesztették az egészet, mondván a feszített tempójú, rövid, néhány perces, addiktív és szoros csapatmunkát igénylő multiplayer játékoké a jövő. Hát sajnos ebben van igazság, de azt nem tudom, hogy a taktikai egységek küzdelmét feldolgozó szériában ez mennyire fog működni. Igazság szerint a bétatesztben részt véve már körvonalazódik bennem egyfajta kép a játékot illetően, de több időre lesz szükség, hogy eldöntsem, számomra emészthető-e ez a formula.
Hirdetés
A Siege amellett, hogy a 3-5 perces meneteivel és rombolhatóságával elég pörgős akciókat biztosít, a taktikázásra is ad majd lehetőséget, ugyanis a meccsek előtt egy 30-40 másodperces tervezői fázisban lesz időnk felkészülni. A terroristák beáshatják magukat, eltorlaszolhatják az ajtókat, leszögelhetik a nyílászárókat vagy csapdákat helyezhetnek el, míg a taktikai egység a szuper kütyükkel (kis távvezérlésű, mindent megmászó fürge kamerák) kikémlelheti a terepet, megkeresheti a túszok, bombák lelőhelyét és átgondolhatja a taktikát.
A Siege-ben nagy jelentőségük lesz a specialistáknak, mivel ők valamilyen extrával lesznek felvértezve. A brit SAS, az orosz SPETSNAZ, az amerikai FBI SWAT, a francia GIGN, vagy a német GSG 9 katonái között is nyithatunk majd meg teljesítményünktől függően speciális eszközzel felvértezett egységeket. Az extra tulajdonságokból egyébként a terroristák is fognak kapni. Valaki hatalmas bontókalapács forgatásában lesz jártas, mások jelzavaróval, esetleg méretes golyóálló pajzzsal lesznek felszerelve, és előfordulhat olyan is, aki a robbanószerek szakértője lesz. Ezen egységek védelme taktikai szempontból fontos, elvégre a fejlövések azonnali halállal járnak, míg a kisebb sérülések kezelésére adódik majd lehetőség.
Rombolhatóság mindenek felett
A bétában egy területvédős és egy bombahatástalanítós Team Deathmatch játékmódot lehetett kipróbálni. A csapatmunka és a meglepetés ereje tagadhatatlanul a játék erőssége. Egy elbarikádozott szobában, míg szemből robbantott a társam, addig oldalról egy lyukat ütve a falon könnyedén leszedhettem a lefoglalt ellenfelet. Másik izgalmas és fájó pillanat volt, mikor a hatalmas villában bolyongva terroristaként kerestem a rendőri erők bejutási pozícióját, mígnem az egyik lépcsőfordulóban csúnya meglepetés ért: a magasból elém potyogó szilánkokat látva a másodpercek tört része alatt tudatosult bennem, hogy a halál is hamarosan érkezik, ahogy egy kötélen lefelé lógva egy SWAT-os shotgun csöve meredt felém. A torkolattüzet még láttam.
Technikailag az eddig látottak alapján látványosnak ígérkezik az új Rainbow Six, köszönhetően a játékmenetben is aktívan részt vevő rombolhatóságnak. Padlókon, falakon robbanthatunk friss járatokat, meglepve ezzel ellenfelünket, de a rendkívül hatásos Frostbite motort idéző rombolhatóságnak köszönhetően, a vékonyabb falakat könnyedén átlőhetjük és akár kisebb lyukakon keresztül is leszedhetjük az ellent. A Siege-ből nem marad ki a Spectator Cam sem, amivel tizenegyediknek csatlakozhatunk be az összecsapásokba, így akár közvetíthetjük is az eseményeket, ha netán komolyabb e-sport résztvevővé lépne elő a Rainbow Six Siege.
Kicsit olyan érzése lehet az embernek, hogy kapni fogunk egy Ubisoft-féle, bitang látványos és aprítós Counter-Strike-ot. Bárhogy is lesz, az előjelek kifejezetten bizalomgerjesztőek, már lementek a bétatesztek, ráadásul egészen pozitív visszhanggal övezve, így már nagyon kíváncsian várjuk a végeredményt, főleg a kampány mód kapcsán, amiről szinte még semmit sem tudni. Lehetséges, hogy ennek is köze van a játék megjelenésének elcsúsztatásához, ami október 13-áról december 1-jére módosult.
Az Ubisoft a kampány kapcsán akár még valami meglepővel is előrukkolhatott volna, sőt elő is rukkolt. Igencsak megdöbbentünk, mikor a napokban bejelentették, hogy bizony a Tom Clancy’s Rainbow Six Siege nem kap egyjátékos módot, csak egy egyszerű multis lövölde lesz. Pedig a kampánynak csúfolt, egyszerű összefűzött küldetéssorozatok mellett még akkor egy izgalmas világméretű túszdrámának a lehetősége is benne volt a Siege-ben, elvégre a különböző nemzetek taktikai egységei mind jelen lesznek. Egy biztos, decemberben kemény 5v5-ös összecsapások elé nézünk, amit kezdetben 11 pályán lesz lehetőségünk rendezni, azonban már most bejelentették, hogy fokozatosan bővíteni fogják a felhozatalt, természetesen teljesen ingyenesen. Reméljük a Ubisoftban és a legújabb Rainbow Six-ben nem kell majd csalódnunk.
A Tom Clancy's Rainbow Six Siege 2015 utolsó hónapjának első napján érkezik PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Rage23