P4 1.7GHz, Athlon 1.4GHz, "Garibaldi" és a többiek.

Hirdetés

2. oldal


A teszteredményeket két táblázatban adjuk közre, minden amiről eddig szó volt, remekül látszik.. A nagyobb felbontásokban, ahol már nincs különbség a Tbird és a P4 eredményei közt, ott egyértelműen a GeForce3 a szűk keresztmetszet, azonban a kisebb felbontások egyértelműen CPU limitáltságról tudósítanak; a két rendszer sok esetben egymásra licitál, bár az über frame rate-eknek túl sok hasznuk nincsen. Épp ezért, érdemes a Ge3-at fill rate faló helyzetekbe kényszeríteni, azaz olyan beállításokban használni, ahol pl. az FSAA-ra is költeni kell; ilyenkor sokkal kevésbé valószínű, hogy a proci állja el az utat. A két rendszer ugyan időnként még CPU limitált helyzetekben is fej-fej mellett teljesít, azonban sok helyütt a Tbird tetemes előnyre tesz szert. (D3D) Az OpenGL ezzel szemben a P4 terepe, tudjuk miért..

GeForce3 @ 200/460MHz, D3D (Unreal)
Tbird 1.2GHz@1377(9*153) / Pentium 4 1700MHz
0*AA 640*480 800*600 1024*768 1280*960
16bit 188 / 180 184 / 175 178 / 169 168 / 160
32bit 186 / 179 184 / 175 177 / 169 154 / 147
2*AA Tbird / P4
16bit 184 / 185 174 / 134 125 / 101 80 / 74
32bit 182 / 153 162 / 124 103 / 90 63 / 61
QC_AA Tbird / P4
16bit 184 / 162 161 / 135 105 / 100 68 / 68
32bit 177 / 154 136 / 123 83 / 83 51 / 51
4*AA Tbird / P4
16bit 172 / 140 122 / 104 75 / 71 47 / 48
32bit 152 / 126 101 / 94 60 / 62 63 / 62
GeForce3 @ 200/460MHz, OpenGL (Quake3)
Tbird 1.2GHz@1377(9*153) / Pentium 4 1700MHz
aniso./trilin. filt., high geom./tex. detail, vertex light.
0*AA 640*480 800*600 1024*768 1280*1024 1600*1200
16bit 184 / 234 181 / 224 170 / 193 134 / 134 97 / 95
32bit 182 / 233 179 / 223 165 / 188 121 / 124 84 / 85
2*AA Tbird / P4
16bit 182 / 211 173 / 186 134 / 127 85 / 80 60 / 60
32bit 173 / 195 144 / 146 92 / 93 53 / 54 33 / 33
QC_AA Tbird / P4
16bit 178 / 209 161 / 162 109 / 106 69 / 67 48 / 47
32bit 165 / 186 120 / 126 76 / 77 44 / 45 29 / 29
4*AA Tbird / P4
16bit 174 / 195 148 / 142 97 / 91 57 / 57 37 / 37
32bit 139 / 145 95 / 96 53 / 54 28 / 28 33 / 33


(LINK!)


Sokkal többre nem is igen voltunk kíváncsiak. Mint kiderült, a Pentium 4 és a Ge3 első egymásnak feszülése meglepő eredményekkel zárult. A P4-es platform ugyan bizonyos esetekben szinte megközelíthetetlen egy Tbird-nek (lásd Sandra C-C-M), mégis, a rendszer egészét próbára tevő timedemós tesztekben az Intel proci előnye már nem volt ilyen nyilvánvaló. A Tbird D3D alatt meglepő magabiztossággal hozott minden felbontást, bár Quake3-ban a helyzet épp fordítva alakult. A jelenlegi legfejlettebb architektúra tehát nem jelenti a legnagyobb teljesítményt is egyben, bár ez feltehetőleg csak átmeneti helyzet. A P4 mindemellett még viszonylag drága is, tehát kapkodni semmiképp sem érdemes. Ráadásul hamarosan itt a Northwood, a hozzá való új Socket478-as tokkal, meg egy csomó új chipset-tel, amelyek közt akad pár rendkívül ígéretes is, mint pl. a VIA P4X266-osa. Ami biztosra vehető: mind a P4, mind a Ge3 jó irányba mutat, bár ebbe az irányba velük elindulni egyelőre költséges kaland.

keopsz!

Azóta történt