Hirdetés
2. oldal
A teszteredményeket két táblázatban adjuk közre, minden amiről eddig szó volt, remekül látszik.. A nagyobb felbontásokban, ahol már nincs különbség a Tbird és a P4 eredményei közt, ott egyértelműen a GeForce3 a szűk keresztmetszet, azonban a kisebb felbontások egyértelműen CPU limitáltságról tudósítanak; a két rendszer sok esetben egymásra licitál, bár az über frame rate-eknek túl sok hasznuk nincsen. Épp ezért, érdemes a Ge3-at fill rate faló helyzetekbe kényszeríteni, azaz olyan beállításokban használni, ahol pl. az FSAA-ra is költeni kell; ilyenkor sokkal kevésbé valószínű, hogy a proci állja el az utat. A két rendszer ugyan időnként még CPU limitált helyzetekben is fej-fej mellett teljesít, azonban sok helyütt a Tbird tetemes előnyre tesz szert. (D3D) Az OpenGL ezzel szemben a P4 terepe, tudjuk miért..
GeForce3 @ 200/460MHz, D3D (Unreal) Tbird 1.2GHz@1377(9*153) / Pentium 4 1700MHz |
||||
0*AA | 640*480 | 800*600 | 1024*768 | 1280*960 |
16bit | 188 / 180 | 184 / 175 | 178 / 169 | 168 / 160 |
32bit | 186 / 179 | 184 / 175 | 177 / 169 | 154 / 147 |
2*AA | Tbird / P4 | |||
16bit | 184 / 185 | 174 / 134 | 125 / 101 | 80 / 74 |
32bit | 182 / 153 | 162 / 124 | 103 / 90 | 63 / 61 |
QC_AA | Tbird / P4 | |||
16bit | 184 / 162 | 161 / 135 | 105 / 100 | 68 / 68 |
32bit | 177 / 154 | 136 / 123 | 83 / 83 | 51 / 51 |
4*AA | Tbird / P4 | |||
16bit | 172 / 140 | 122 / 104 | 75 / 71 | 47 / 48 |
32bit | 152 / 126 | 101 / 94 | 60 / 62 | 63 / 62 |
GeForce3 @ 200/460MHz, OpenGL (Quake3) Tbird 1.2GHz@1377(9*153) / Pentium 4 1700MHz aniso./trilin. filt., high geom./tex. detail, vertex light. |
|||||
0*AA | 640*480 | 800*600 | 1024*768 | 1280*1024 | 1600*1200 |
16bit | 184 / 234 | 181 / 224 | 170 / 193 | 134 / 134 | 97 / 95 |
32bit | 182 / 233 | 179 / 223 | 165 / 188 | 121 / 124 | 84 / 85 |
2*AA | Tbird / P4 | ||||
16bit | 182 / 211 | 173 / 186 | 134 / 127 | 85 / 80 | 60 / 60 |
32bit | 173 / 195 | 144 / 146 | 92 / 93 | 53 / 54 | 33 / 33 |
QC_AA | Tbird / P4 | ||||
16bit | 178 / 209 | 161 / 162 | 109 / 106 | 69 / 67 | 48 / 47 |
32bit | 165 / 186 | 120 / 126 | 76 / 77 | 44 / 45 | 29 / 29 |
4*AA | Tbird / P4 | ||||
16bit | 174 / 195 | 148 / 142 | 97 / 91 | 57 / 57 | 37 / 37 |
32bit | 139 / 145 | 95 / 96 | 53 / 54 | 28 / 28 | 33 / 33 |
Sokkal többre nem is igen voltunk kíváncsiak. Mint kiderült, a Pentium 4 és a Ge3 első egymásnak feszülése meglepő eredményekkel zárult. A P4-es platform ugyan bizonyos esetekben szinte megközelíthetetlen egy Tbird-nek (lásd Sandra C-C-M), mégis, a rendszer egészét próbára tevő timedemós tesztekben az Intel proci előnye már nem volt ilyen nyilvánvaló. A Tbird D3D alatt meglepő magabiztossággal hozott minden felbontást, bár Quake3-ban a helyzet épp fordítva alakult. A jelenlegi legfejlettebb architektúra tehát nem jelenti a legnagyobb teljesítményt is egyben, bár ez feltehetőleg csak átmeneti helyzet. A P4 mindemellett még viszonylag drága is, tehát kapkodni semmiképp sem érdemes. Ráadásul hamarosan itt a Northwood, a hozzá való új Socket478-as tokkal, meg egy csomó új chipset-tel, amelyek közt akad pár rendkívül ígéretes is, mint pl. a VIA P4X266-osa. Ami biztosra vehető: mind a P4, mind a Ge3 jó irányba mutat, bár ebbe az irányba velük elindulni egyelőre költséges kaland.
keopsz!