Hirdetés

Mortal Kombat vs. DC Universe - TESZTELTÜK

Heti egyik szemem sír a másik nevet rovatunk következik. Sírok, mert egy újabb régi ismerőst próbáltak feltámasztani és ez csak részben sikerült. Másik szemem nevet, ugyanis viszontláthatom egyik régi nagy kedvencemet, mely alapos ráncfelvarráson esett át az elmúlt évek folyamán.

Hirdetés

ELSŐ OLDAL

Még kisiskolás voltam, mikor 93 környékén egy osztálykirándulás alkalmával volt szerencsém megismerkedni a Mortal Kombat sorozat alapító tagjával. Már első látásra szerelem volt. Olyannyira, hogy a kocsmában ahol a gépen tolta egy srác, majdnem ott is maradtam, amikor megláttam, hogy végre videojátékon is megvalósult az, amit eddig csak Németországból becsempészett alánarrált b kategóriás verekedős filmekben láthattam Van Damme-al és barátaival. A grafika akkor még úttörőnek és nagyon realisztikusnak hatott és az akkori játékokat magasan iskolázta egyedi harcrendszerével. A játéknak nagy hírt vert még az is hogy nem kis mennyiségben fordult benne elő a kecsap, így hát sok szervezet azért is küzdött, hogy inkább betiltsák, vagy szankcionálják a játékot. Ez néhány platformos átiratnál sikerült is, így azokba már kevesebb vér került, vagy csak titkos gombkombinációval lehetett aktiválni a látványosabb módot. Legforradalmibb újítása azonban mégis az alternatív befejezési lehetőség volt, amit kivégzésnek hívtak.

Ez később annyira kihatással volt a játékpiacra, hogy több bunyós stuff is megpróbálta szerepeltetni a repertoárjában, de ami igazán említésre méltó és talán kicsit tovább is vitte ezt, az a Killer Instinct nevű Nintendo által megálmodott verekedős stuff volt, mert ott már nem csak kivégzések léteztek befejezésként, hanem kombó sorozással is kivégezhettük az ellenfelet.

De térjünk vissza a Mortal sorozathoz. Én a játékot 4 részesnek tekintem, ebből is számottevően jónak az első, a második és a negyedik részt mondanám. A 3.-nál szaladt el a készítőkkel a ló, így sajnos habár az ért meg a legtöbb kiegészítő módosítást Ultimate és Trilogy, azzal is hígult fel és laposodott el az egész játék. A negyedik rész azért volt megint jobb, mint a 3. és a modjai, mert 3D-be került át a játék és mivel az előző rész viszonylagosan zsákutcába vitte a szériát a siker ellenére is, ezért fogták a legjobb dolgokat az első 3 részből és belerakták a negyedikbe, a többit pedig eldobták. A játék tartotta magát, de a siker ellenére is mondhatni, hogy az elkövetkező részek már nem tudták hozni a piac elvárásait és a Mortal Kombatot végleg letaszították trónjáról. A játéknak mindenképpen vérfrissítésre volt szüksége, így a játékhoz hozzácsapták a DC képregény birodalom hőseit is, egy új misztikus történetbe gyúrva.

A sztori szerint dióhéjban a 2 univerzum hősei egymás világába kezdenek el teleportálódni, majd ennek végére járnak némi csihipuhi árán és rájönnek, hogy a 2 világ gonosz urai egyesültek és a belőlük született Dark Kahn nevű gonosz nagyúrt kell legyőzniük, hogy visszatérjen minden a régi kerékvágásba. Nem egy eget verő sztori, de valahogy csak össze kell hozni a különböző franchise-okat.

Az irányítás nem változott túl sokat, mivel a készítők hozott anyagból dolgoztak és a jól bevált Mortalos kombinációkkal operáltak. Próbálták még kicsit felhasználóbarátabbá is tenni az irányítást, így a legtöbb speciális mozdulathoz elég egy sréhen előre, v. sréhen hátra + akciógomb. Nekem mondjuk nem is lenne semmi bajom ezzel, de valahogy az egyszerűség ellenére a játék irányítása mégis akadozó lett, a karakterek nem tudnak szép egymásba fűzhető mozdulatokat csinálni, mint ahogy ezt elvárnám, ha már benne van a kombózás lehetősége is. Azért nem kell megijedni, 3-4 találatos sorozatokat így is be tudunk vinni, még ha kezdők vagyunk, akkor is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.

Azóta történt