Hirdetés

Malicious Fallen teszt (PS4)

Hirdetés

Az aprócska japán fejlesztőcsapatnak, az Alvionnak azonban láthatóan így is bejött anyagilag a dolog, igaz, vélhetően segített a költségek alacsonyan tartásában, hogy a 2010-es PS3-as eredetit követően a Vitára megjelent Malicious Rebirth is egy kibővített port volt, és most hasonlóképpen jártak el: a Fallen egy rakás új pályát leszámítva szinte semmiben nem különbözik elődeitől.


[+]

A program lényegében főellenfelekkel vívott küzdelmek laza láncolata – tudom, hogy erről a leírásról mindenkinek a Shadow of the Colossus ugrott be, de itt abszolút nem arról van szó. Bármiféle körítés nélkül válogathatunk az épp aktív fejezet pályái közül egy menüben, majd a töltést követően egy arénába kerülünk, ahol egy nagyobb lény (óriási lovag, csöcskilógatós ruhát viselő varázslónő, méretes harci gép, valami állatról mintázott szörnyeteg – minden, amihez nem kell különösebb képzelőerő) mellett egy rakás gyenge ellenfél vár ránk. Utóbbiak végtelen számban újratermelődnek, a Malicious lényege pedig továbbra is az, hogy ezek hentelésével annyi elemi erőt, azaz aurát gyűjtsünk, amennyivel sikerülhet leverni a 30 perces időlimit végére a bosst.


[+]

A játék eleinte nem sok eszközt ad ehhez a kezünkbe, két fegyverünk van mindössze, a két támadásgombbal előhozható kombók jó része még nem érhető el, és az auraképességek közül is sok zárva van. Egy kicsit a Mega Man-szériához hasonlóan fejlődésünk kulcsa a főellenfelek leölése: győzelmünket követően mindegyikből kiszedhetünk valami hasznos képességet. A Mega Manekkel ellentétben ez nincs továbbgondolva, nincs ideális út a csaták között – cserében viszont minden teljesített pályával nehezebbé válik az összes többi. És mivel minden misszión vannak a képernyőn kívülről érkező támadások, illetve a kamerát megalázóan mozgó lények, a főellenfél pedig sokszor nyomkövető varázslatokat és azonnal ölő képességeket ereget, sokszor fogjuk úgy érezni, hogy a játék nem fair.


[+]

A harcrendszer alapjai pontosan olyanok, mint bármelyik külső nézetes, fürge tempójú akciójátékban, pontosan ugyanúgy működik az ellentámadás, a befogás, a kitérés, vagy a kombózás, mint várnád, az egyetlen extrát az L1 gombbal előhívható képesség, az aura adja. Ezt a nyersanyagot a szimpla ellenfelek tömeges mészárlásával növelhetjük, és rengeteg módon költhetjük el. Amíg rá nem érzünk a védekezésre, az aurával rengeteget fogunk például gyógyítani. Ennél persze sokkal hasznosabb, ha offenzívára költünk: az aurát használó támadások például területre ható effekttel ölik meg áldozatukat, majd ez láncreakciószerűen továbbterjedhet, ha nagy a tömeg – a későbbi szinteken akár több tucat baka is el fog hullani egyetlen ütésünk hatására. Beállíthatjuk azt is, hogy az aura – három eltérő fokozatban – folyamatosan folyjon ki belőlünk, ilyenkor minden támadásunk szupererőt kap, és például a főellenfelek ellen mással nem is éri meg menni.


[+]

Sajnos azonban ez a megoldás nem tudja kiemelni a Malicioust abból a szürkeségből, amibe a körítés teljes hiánya taszítja. Semmiben nem jobb ez a rendszer, mint bármelyik közepes akciójátéké, arról pedig szó sem lehet, hogy a küzdelem tempója, mélysége megközelíthetné mondjuk a Platinum hasonló játékaiét. De még ha valaki valamiért rá is kattanna erre a küzdelemre, azt is el fogja keseríteni, hogy sztori a szöveges képernyőkkel elmesélt „gonoszok támadtak meg mindenféle helyeket, mindjárt vége a világnak!” klisén nem akar túllépni. Nincsenek párbeszédek, nincsenek karakterek, még saját hősünk is egy néma robotszerűség; ki tudja, hogy miért kell a játék elején nemét megválasztanunk.

Az első rész, illetve a Rebirth egy-egy fejezetet, összesen 12 pályát hozott, ezt a Fallen most megduplázta két új epizóddal. Persze, mivel a pályák továbbra is egyetlen teremből, területből állnak, és a főellenfelek semmivel nem lettek érdekesebbek, ez lényegében semmi motivációt nem jelent. Még egyszer mondom, egy jó közepes szinten megalkotott, de 2010 óta alig változott harcrendszer kivételével semmit nem írhatunk a Malicious-széria javára. Ehhez képest az új rész (ami jobban fut, mint anno a PS3-as rész, de 60 fps-ről ne is álmodjunk!) őrült áron, 9200 forintért került a digitális piacra. Én azt mondom, hagyd ott, ugyanezt a játékstílust a nemsokára megjelenő Nier Automata nagyságrendekkel profibban dolgozza fel.

A Malicious Fallen csak PlayStation 4-re jelent meg.

Pro:

  • Egész taktikus harcrendszer.

Kontra:

  • Zéró történet, nulla körítés;
  • néha pokoli nehéz, és nem az élvezetes módon.

30

Grath

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Előzmények