Harmadik menet
Kifejezetten érdekes evolúciós utat járt be a Killer Instinct. A Rare egykori, legendás verekedős játékának Microsoft által újjáélesztett változata még Xbox 360 címként kezdte a pályafutását, hogy aztán a fejlesztést odébb tolva Xbox One nyitócím váljon belőle. A nyitás finoman szólva is érdekes volt: az új Killer Instinct nem teljes játékként jelent meg, hanem – 2013-ban még némiképp eretnekségnek ható módon – ingyenesen letölthető formában, amihez külön volt megvásárolható az akkor még nagyon karcsú többi tartalom.
Ha előre ugrunk az időben, akkor visszatekintve láthatjuk, hogy a Killer Instinct kiállta az idő próbáját. Még a fejlesztőváltást is túlélte (a Double Helix helyett már az Iron Galaxy gondozza a játékot), a játékosok kedvelik, a Microsoft pedig teljes mellszélességgel a franchise mögé állt. A folyamatos támogatás mellett magas díjazású világbajnokságok is szövődnek a játék köré, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Killer Instinct teljes jogú versenyzőként szállt vissza a verekedős játékok ringjébe.
A harmadik évad (ami nem különálló játék, hiszen továbbra is az alapváltozat bővül) több újdonságot is bemutat, ezek gerincét a nyolc új szereplő képezi, akik körül jelenleg négy érhető el. Kim Wu, a kínai harcművész villámgyors mozdulatokkal cselezi ki ellenfeleit. Tusk, aki szintén a korábbi játékok egyik visszatérője, halhatatlan viking harcosként óriási kardjával döngöli földbe a többieket. A másik két új belépő színesebb és érdekesebb: Rash a Battletoads sorozat főszereplőjeként cameozik a játékban (és erre viccesen megjegyzést is tesz a megnyerés animációjában), míg Arbiter a Halo sorozatból ugrott át egy kis küzdelemre. A négy szereplő mindegyike jól játszható, erős, nincs köztük kiugróan lomha vagy nehezen tanulható figura.
A további szereplőknek egyelőre csak egy részét ismerjük. A közeljövőben érkezik Mira (április) és Gargos (május), a pletykák szerint pedig van rá esély, hogy őket Eyedol, illetve a Gears of War első részének hírhedt főgonosza, General Raam követi, bár ezt még korai lenne készpénznek venni. Mindenesetre az évados felépítésnek köszönhetően nemcsak új szereplőkre számíthatunk. Érkezik egy teljesen új egyjátékos mód (Shadow Lords), de bővül a multiplayer is, valamint folyamatosak az új események és bajnokságok is.
Újra a nagyok között
Ami a régi tartalmakat illeti, a fejlesztők természetesen ezekhez is hozzányúltak, játékmeneti és technikai szempontból egyaránt. Az egyes karakterek tucatnyi finomítást kaptak, hogy egyensúlyban legyenek az új szereplőkkel, szabad szemmel pedig jól látható a grafikai fejlődés is. A Killer Instinct Season 3-ban kicserélték a mögöttes technológiát, így olyan új bevilágítást és effekteket vihettek fel a képernyőre, amikre eddig nem volt lehetőség. A játék továbbra is megtartotta alapvetően sötét, kissé rajzfilmszerű stílusát, de több régi pályán is észrevehető, hogy a részletek dúsabbak, jobban kivehetők, a karakterek feltűnőbbek és színesebbek, jobb a megvilágításuk. A felbontás nem növekedett, a képfrissítés viszont továbbra is stabil 60 fps az új effektek ellenére is.
A Killer Instinct végre nemcsak látványban és játékmenetben, de tartalomban is felnőtt a legnagyobbak közé. A harmadik szezon nyitókínálatával együtt összesen 21 karakter választható, hozzájuk ráadásul számtalan ruha, kiegészítő és egyéb extra nyitható meg (az összes új karakter rendelkezik „modern” és „retro” kinézetekkel és kiegészítőkkel). Csalódás ugyanakkor, hogy nem mindenki kapott saját pályát: Rashnak nincs saját helyszíne, és a jelek szerint a továbbiakban érkező karakterekhez sem fog tartozni új aréna. Ez nagy kár, mert a verekedős játékok egyik legfőbb vonzereje maguk a hátterek (a Killer Instinctben ráadásul ezek különösen látványos, dinamikus megoldások), jó lett volna még néhánnyal bővíteni a készletet.
Játékmenet szempontjából a KI továbbra is hozza a maga egyediségét és színvonalát. Egy kifejezetten gyors, erőteljes, már-már brutális verekedős játék, amiben nem a vér, hanem az extrém kemény kombók dominálnak. Erre épül az egész harcrendszer, a minél hosszabb és erősebb kombinációk nyitása, folytatása, lezárása vagy épp kivédése adja a játék sava-borsát. Azok is örülhetnek, akik nem szeretnek speciális mozdulatokat vagy bonyolult szabályrendszereket tanulni: a játékban opcionálisan bekapcsolható Combo Assist rendszer jókora terhet levesz a játékosok válláról, így minden korábbinál egyszerűbb durva kombókkal ellátni a többiek baját. Azok viszont, akik igazán profik, szó szerint képkockára kielemezhetik a mozdulatokat, komplett iskolát végezhetnek el a játékban, a multiplayer ligákban pedig bekerülhetnek a legnagyobbak közé – ha tudnak.
Nem volt könnyű, de a Killer Instinctből végre tényleg sikertörténetet kovácsoltak a fejlesztők. A kezdeti, félig-meddig az előző generációban ragadt prezentációt és látványt mára profi kezelőfelület, élvonalbeli grafika és hangzás váltotta fel, a játékmenet kiegyensúlyozottabb, mint valaha, a szereplőgárda pedig egyszerre változatos és izgalmas. A Season 3 tovább folytatja a hagyományt, a jövőben pedig még több tartalmat és lehetőséget ígér. Mindez a csomag pedig olcsóbban is kapható, mint korábban, és akkor még nem is beszéltünk a Windows 10 változatról, amely teljesen kompatibilis az Xbox One verzióval, így a két platform játékosai egymással is megmérkőzhetnek. A teljes átjárás az Univerzális Windows Platform egyik előfutára, de nyugodtan kijelenthetjük: a Killer Instinct enélkül is egy ízig-vérig profi cím, a jelenlegi mezőny egyik legjobb verekedős játéka.
Pro:
- Változatos, jól játszható új karakterek;
- jól látható grafikai fejlődés;
- csiszoltabb játékmenet;
- izgalmas tartalmak a jövőre nézve is;
- cross-buy, cross-platform támogatás.
Kontra:
- Nem kap minden új szereplő saját pályát;
- a menürendszer továbbra is kicsit lassú;
- zavarba ejtő „csomagos” felépítés.
85
dreampage