Tényleg dolgozhat együtt GeForce és Radeon?

Általánosságok mindenhol

A Tom's Hardware nemrég közölt egy exkluzív cikket egy ismeretlen forrásra hivatkozva, amely a DirectX 12 több GPU-s lehetőségeiről beszél, illetve ezt megspékeli a gyártók mixelésével is. Bár ezt a Microsoft a GDC-n akarta bejelenteni, illetve még mindig ez a terv, de az információk a rendezvényhez közeledve óhatatlanul szivárognak. Ha már az ominózus ismeretlen forrás sikeresen elárult pár dolgot, érdemes azokat a fontosabb részletekkel is kiegészíteni, hogy tisztább képet kaphassanak a felhasználók.

A DirectX 12, mint ismeretes, egy alacsony hardverelérést biztosító grafikus API lesz, és azt is tudni lehet, hogy az API lehetővé teszi a grafikus vezérlők memóriájának explicit vezérlését. Ez azt jelenti, hogy innentől kezdve az alkalmazás felel minden memóriamenedzsmenttel járó feladatért, és ezt semmilyen formában nem ellenőrzi grafikus kernel meghajtó. Utóbbi a DirectX 12 alatt hagyományos formában nem is létezik, bár lesz pár kernel módban futó, de az alkalmazás működését direkten nem befolyásoló feladat. A grafikus alrendszerre vonatkozó változásokat az alábbi cikkből jobban meg lehet érteni.

Mivel a memóriamenedzsment átkerül az alkalmazásba, így például az SLI és a CrossFire több GPU-s technikák működésképtelenek lesznek. Főleg azért, mert a grafikus meghajtó már nem látja, hogy mi hol helyezkedik el a videomemóriában, tehát képtelen megoldani azokat az extra feladatokat, amelyek az AFR mód kényszerített működtetéséhez szükségesek.

A több GPU lehetősége viszont nem vész el, csak átkerül az alkalmazás hatáskörébe. Pontosan ugyanezt láttuk a Mantle API-nál is, ahol a több GPU vezérlését direkten a program végzi. Ahol ez hiányzik (például Sniper Elite 3 aktuális verziója), ott a grafikus meghajtó is tehetetlen, így csak egyetlen grafikus vezérlő üzemképes.

A DirectX 12-ben is ez a modell lesz bevezetve, hiszen a fejlesztők explicit kontrollt kapnak a grafikus vezérlők memóriái felett, vagyis kénytelenek megírni a saját több GPU-s implementációikat. A Mantle esetében a gyártók mixelése érthető okokból még nem kerülhetett szóba, de a DirectX 12 API-val ez valóban lehetséges. Nyilván a grafikus meghajtó nagy része eltűnik, így a hardver vezérlése az alkalmazás feladata lesz. Innentől kezdve aztán azt lehet csinálni, amit a fejlesztő akar, vagyis akár az is megoldható, hogy egy GeForce és egy Radeon kéz a kézben együtt dolgozzon.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés