Hirdetés

Digimon Survive teszt

A szinte végtelen széria új felvonásában a digimonokból ugyan meglepő mértékben hiányzik a digitalizáció, de monsterekkel azért még lesz dolgunk.

Hirdetés

Digimon a zsebben

Ahhoz képest, hogy a Digimon csak a kifejezetten lányoknak tervezett Tamagotchi fiúkra kalibrált kvarcjáték-párjaként született meg, igen szép kalibert futott be. Hogy csak a számokat hozzam: a Survive már legalább a negyvenedik videojáték a franchise-ban (mobilos dolgok és remake-ek nélkül!), amely ezek mellett közel 500 anime-epizódot, 19 egészestés filmet, mangák, manhuák és képregények tucatjait, valamint alsó hangon is három különböző gyűjtögetős kártyajátékot is magában foglal. Már rögtön a cikk elején meg kell vallanom, hogy ennek az elképesztő médiadömpingnek csak elenyészően apró szeletét ismerem közelebbről, így előfordulhat, hogy például a történet egyes párhuzamait, utalásait nem értettem meg.

Szerencsére azt még így is állíthatom, hogy digimon-diploma nem alapkövetelmény az új játék megértéséhez: ahogy azt a széria megannyi tagja is tette, a Survive is mindent a nulláról indít el. Igen, ezúttal is egy csapat gyanútlan japán ifjoncot kísérhetünk el osztálykirándulásukra – ahogy azt megszokhattuk, hőseink az eseményekből sokáig mit sem értve átkerülnek a másik (ezúttal egyáltalán nem digitális) világba, ott megismerkednek az őket óvó jó, illetve az életükre törő gonosz digimonokkal, majd kis lényeik segítségével megpróbálnak visszajutni saját iskolájukba.


[+]

Ebből a vázlatos receptből igen sokféle programot (és egyéb médiát) sikerült már létrehoznia a Bandai által fizetett fejlesztőknek: volt ezek közt szerepjáték, verekedős játék és kártyajáték, láttunk már .hack-szerű MMO-szimulációt és valódi MMO-t egyaránt, a kifejezetten bizarr ötletekre vágyók pedig még versenyjátékban is meghajthatták a pokémon-átlagnál szerintem sokkal kevésbé aranyos bestiákat. A Survive sem akar járt utat járni: bár ezt a marketing sokán meglepő hatékonysággal titkolta, egy visual novelről van szó, amelyet nagyritkán négyzethálós terepen zajló digimon-csaták próbálnak érdekesebbé tenni. A heves rajongói ellenkezést is ez a titkolózás szülte: sok előrendelő túl későn szerzett tudomást arról, hogy ezúttal nem RPG vagy kalandjáték jelenik meg a Digimon logóval ellátva.


[+]

Egyrészt már csak az ilyen „félreértések” miatt sem feltétlenül éri meg előrendelni, másrészt pedig mi most már legalább tudjuk az igazságot: a Survive elsődlegesen egy visual novel. Egy átlagos végigjátszás körülbelül 25-30 órás játékidejének túlnyomó részét az apró lények sok tekintetben hasonló, más oldalról pedig teljesen idegen világába átkerült kölykök csevegése fogja kitölteni. A történet fix pontjain előkerülnek a klasszikus körökre osztott csaták is: általában egy-egy főellenféllel kell végezni ezek során, a győzelemhez szükséges fejlődést pedig a menüből indított, végtelenségig ismételhető „random” csatákban facsarhatjuk ki. Aki tehát minden ’monját maximumra akarná fejleszteni, az megteheti ezt, ha sokkal több órát beleöl a Survive-ba, mint az elvárt minimum – de ez olyan elképesztő monotonitást jelentene, amire én speciel nem voltam hajlandó.


[+]

A játék főszereplője egy Takuma nevű tipikus anime-gimnazista: egy homályos jófejségen kívül nincs személyisége, így aztán az alkotók reményei szerint majd minden játékos könnyen beleérzi magát a bőrébe. Ez bizonyos fokig még el is fogadható húzás, nem először látunk ilyet – ám ez szerintem csak akkor működhet jól, ha a többi szereplő kidolgozott, komplex karakter, akit a történet alakulásának megfelelően tényleg megkedvel vagy megutál majd a játékos. Sajnos a Digimon Survive-nak ez a bravúr nem sikerült: egyszerűen minden figurája olyannyira lapos, hogy egy mondatnál több nem szükséges teljes jellemzésükhöz. Tényleg minden karaktert számtalanszor láttunk már középszerű animében: két fő társunk az Okos Osztálytársnő, illetve a Lelkes, De Oktondi Haver lesz, de a partiban szerepel még a Pesszimista Tuskó, a Visítozó Szőke Lány, a Mogorva Báty és a Cserfes Húg kettőse, valamint a Túlontúl Óvatos Fickó is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

  • Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition teszt

    A legendás Chrono Trigger folytatása már PlayStationre jelent meg – legalábbis Európán kívül. Most a Square nálunk is kiadta a szerepjátékot, mégpedig a hírek szerintalaposan felújítva.

  • Onsen Master teszt

    Ha hihetünk az Onsen Masternek, a japán hévizes fürdőket nem csak idősödő urak és nindzsák látogatják, de a helyi folklór különféle szellemei is.

  • Foretales teszt

    Mi baj történhet, ha ifjú tolvajként elemelünk egy gyanús lila fényt árasztó, nyilvánvalóan mágikus lantot? A Foretales az erre adott választ kártyákkal meséli el.

  • Valkyrie Elysium teszt

    13 éve jelent meg a legutolsó nem-mobilos Valkyrie-játék, és még régebben az utolsó epizód, ami nem volt mellékszál. A Square most váratlanul felélesztette a régi kedvencet.

Előzmények

  • Mothmen 1966 teszt

    Az amerikai kriptidek talán legkedvelhetőbb tagja a molyember, Nyugat-Virginia nem-hivatalos kabalaállata – na de mi köze van e lénynek az 1966-os Leonidák meteorrajhoz?

  • Capcom Fighting Collection teszt

    A kiválóan sikerült harmincadik évfordulós Street Fighter-kollekció nyomán a Capcom most kevésbé ismert verekedős játékait ünnepli egy újabb gyűjteménnyel.

  • Sonic Origins teszt

    Kell-e nekünk egy újabb klasszikus Sonic gyűjtemény? A kérdés jogos, a Sega azonban ezúttal frappáns választ adott a kétkedőknek.

  • The Centennial Case: A Shijima Story teszt

    Egy évszázados rejtély megoldását nézhetjük végig ebben a furcsa hangulatú, élőszereplős videókat használó programban.