Fantázia nélkül
Ezek a lelkes játékosok amúgy nem feltétlenül boldogok, hisz a szintlimit kettővel emelkedett, és egy suta megoldásnak köszönhetően már a városban is tömegesen kapni olyan cuccokat, melyek az eddigi legdurvábbra felfejlesztett raid-zsákmánynál is erősebbek – már alapállapotban is. Az elmúlt három hónap agyatlan grindelése tehát gyakorlatilag teljesen felesleges volt, ráadásul a pénzfarmolásnak, alkatrész-vadászatnak, reputáció-hajszolásnak, illetve az ilyen-olyan érmék gyűjtésének nincs vége, hisz az új központi karakter, a „kampányt” elindító Eris Morn is árusként jelenik meg, akinek megint saját cuccokra van szüksége. Ez kérem a játékdesign teljes kudarca.
Ez nagyjából a teljes sztorimesélés a játékban (az intrót leszámítva). [+]
Ami mindenképpen pozitív a DLC-ben, az a három új multiplayer pálya, melyek zseniálisak lettek – a Skyshock egy nagy, járművekkel (és igen sokszor mesterlövészekkel) teli helyszín, a Pantheon egy gyönyörű és teljesen szimmetrikus világ, a Cauldron pedig egy közelharcra kitalált, általában szűk terekben iszonyatos mészárszékké váló aréna. Az igen durva új fegyvereknek köszönhetően a harcok pörgősebbé váltak, ami csak jót tett a játéknak.
A Dark Below a versus pályákkal csúcsteljesítményre volt képes. [+]
Gyakorlatilag biztos, hogy a Dark Below kiegészítőt még az alapjáték megjelenése előtt kezdték el készíteni, így nem meglepő, hogy az minden változtatási igény nélkül hozza a Destiny minden hibáját és erényét. Maga az akció, a mozgás, a lövés, a csapatjáték tehát még most is pazar – ezért is játszanak, játszunk vele még mindig annyian. Nyilván nagyszerűen néz ki, bármilyen konzolon is vagyunk – és ebből a kevéske az új helyszín és dungeon sem lóg ki. Viszont az érem másik oldala továbbra is csalódást keltő: nincs történet, botrányos, hogy az egész játék az ostoba grindelésre épít, igen kevés helyszín van, és a csapatmunkára építő Strike-ok, Raidek száma is alacsony. Ez nemhogy egy MMO-hoz képest nevetségesen kevés, de amikor egy szimpla FPS, mint mondjuk az új Far Cry (vagy igazából az utóbbi három Far Cry közül bármelyik) több változatosságot és tartalmat kínál, mint a Destiny, az ember nem igazán érti, hogy mit is gondolhattak a Bungie-nál.
A PlayStation-exkluzív Strike érezhetően unalmasabb a mindenki számára elérhetőnél. [+]
Az utolsó sértés a kiegészítő ára – 20 dollár ezért a tartalomért rendkívül kapzsi gondolkodásra utal. És, hogy még egy utolsó utáni pofon is legyen, gyakorlatilag muszáj megvenni, hisz rengeteg heti tartalom nem érhető el enélkül, így a DLC-nélküli játékosok számára néhány héten gyakorlatilag semmi tennivaló nem jut. A Dark Below kiegészítő, ha lehet ennek nevezni, egy rendkívül cinikus tartalomcsomag lett. Mondanám, hogy nem érdemes megvenni, de ha rá vagy kattanva a Destinyre, ha még ma is minden este a haverokkal játszol, ha minden kedded programja a Raid, akkor bizony, ha tetszik, ha nem, rá vagy szorulva. Sajnos ennél a csomagnál sokkal jobbat érdemeltünk volna…
Pro:
- Még ha nincs is sok újdonság, a DLC kis változatosságot azért visz a három hónapja tartó grindelésbe
- Az új raid kemény és izgalmas kihívás
- Az új multiplayer pályák nagyon jók lettek
Kontra:
- Még mindig minden a grindelésről szól
- Zéró új játékelem
- Nincsenek új zónák
- Botrányosan drága ilyen kevés új tartalomhoz képest
40
A The Dark Below DLC minden platformon elérhető, ahol a Destinyvel játszani lehet (PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One).