Master Shafter
Master Shafter
Nézzük a játék gerincét; a fejlődési rendszert. Chuck statjai az első szinteken teljesen reálisnak és emberszerűnek mondhatóak, ami kb. egyet jelent a hamar elhalálozással, hisz elég egy-két csámcsogás pl. a nyakán, hogy egyéb helyekről ne is beszéljünk. Termetéhez mérten lomha, ami a sok mászkálás miatt hamar idegesítővé válik, átlagos életereje és fizikuma hamar növekedésnek indul, itt nincsenek a kezdetekkor komolyabb problémák, hisz ahogy gyűjtjük a játék által gyakran dobált „Prestige Point”-okat (PP-ket), úgy fejlődhetünk egyre magasabb szintre, ami több dolgot is jelent egyszerre. Chucky erősebb, gyorsabb, szívósabb lesz idővel, továbbá mozdulatainak repertoárja is folyamatosan nő, s ami a legfontosabb újítás a második részben; újabb és újabb kombó kártyákat szerezhetünk. Ezek azok a papírosok, amelyek segítségével saját, egyedi, őrültebbnél-őrültebb, halálosabbnál-halálosabb és persze idiótábbnál-idiótább fegyvereket és eszközöket barkácsolhatunk magunknak a sufniban (Maintenance Room).
Kezemben a vasszöges áldás,
indulhat a ma esti zombi darálás!
Hirdetés
Itt a szöges baseball ütőtől elkezdve az evezőlapátra ragasztózott láncfűrészeken át egészen a rozsomákot megszégyenítő konyhakésekből és bokszkesztyűből eszkábált abszurd fegyverekig minden megtalálható, természetesen előre megadott komponensekből vandálkodhatunk; teljes mértékben szabad kombinációs lehetőségek nincsenek a játékban (sajnos). Ami még fontos; mind az alap, mind a kombinált fegyverek és eszközök elhasználódnak, ez jellegükből és a zombi seregen alkalmazott mértékükből adódóan lehet csak 1-2 használat, de vannak jóval tartósabb felszerelések is, ezeket mind érdemes kitapasztalni és így felkészülni az esetleges „véletlenekre”. S ha már egy zsetonrengetegben vagyunk körülöttünk millió színesen villogó félkarúval és rulett asztallal körülvéve, mi lehet még elengedhetetlen egy szerencsejátékokra felépített hatalmas városban? Hát persze, a pénz.
Elszórva, játékgépezve, különféle mini játékokba beépítve (pénz-szél gép, bikaülés, stb.), ill. a bankomatok mélyén elrejtve mindenfelé megtalálható a zöld materiál, amit egyrészt vásárlásra fordíthatunk a banditák által felállított „PawnShop”-okban (itt Zombrex is vásárolható!), másrészt egyes túlélők is lehúzhatnak mindeket egy-egy kimenekítés alkalmával, ritkább esetben adhatnak is, de ez nem igazán jellemző.
A pénz szerepe fontos a játék folyamán, hisz ha már egyszer Fortune City-ben vagyunk, használjuk ki a lehetőséget és szórjuk-, vagy éppenséggel verjük el azt, akár néhány zombi fején is… :)
Headache
Mint említettem, a játék (de inkább az előzmény) nem az átlag játékosok képességeihez lett belőve, ami valljuk be; az alkalmi játékosok többségének nem egyszer fog fejfájást és kontroller- vagy billentyűzetrecsegést okozni. Ha nagyon nem megy, teljesen újrakezdhetjük a játékot szintünk megtartásával, de immáron nem lehetetlen elsőre végigküzdenünk magunkat a zombik és pszichopaták hadán, csak sokszor idegölő és nagy kihívást, koncentrációt igényel. Segítségünkre az egyik legalapvetőbb dolog, az étel- és italkínálat áll, mellyel életerőnket tölthetjük vissza (sör + munkavédelmi sisak! ;) ill. a magazinok tulajdonságokat növelő extrái, s persze a legfontosabb; a kibővített mentési rendszer.
Hm,nem ez nem Inafune meztelenül! Mekkora átverés... oO"
Immáron három hely is a rendelkezésünkre áll, így, ha ügyesek vagyunk semmi sem lehetetlen, egy végigjátszás alkalmával akár az összes befejezést is megtekinthetjük, persze ez radikálisan csökkenti a produktum szavatosságát, de érdemes megemlíteni, hisz ebből is látszik, mennyivel könnyebb lett maga az egész játékmenet az előző részhez képest.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!