6650XT MSI módra és a tesztkörnyezet
Nem először van dolgunk az MSI Gaming X sorozatába tartozó videokártyával: ez a cég felsőkategóriás szériája, mely többféle hűtőrendszerrel is létezik, esetünkben a két darab TORX 4.0 ventilátorra és négy hővezető csőre épülő, Twin Frozr 8 fantázianevű megoldást kapjuk. A TORX 4.0 légkavarók érdekessége, hogy lapátjaikat párosával „összefogták”, ez az MSI szerint a légáramlást jobban fókuszálja lefelé – figyelembe véve, hogy a bordázat csak milliméterekre van a lapátoktól, ez talán nem annyira lényeges. Ami fontos nekünk, az a hatásfok és a hang – ezen a két területen pedig az MSI nagyon jól teljesít, a ventilátorok még nagy terhelés mellett is alig hallhatóak (egy jobban szigetelt gépházban valószínűleg el is tűnik a hangjuk), miközben a GPU hőmérsékletét teljesen elfogadható szinten tudják tartani még így is.
A bordázat, mint említettük, négy hővezető csövet használ és bőven túllóg a PCB-n. Ennél a túllógásnál a kártya hátoldalára került díszítő/merevítő lemez is megkapta a maga nyílásait, hogy így a hátsó ventilátor „átfújhassa” a levegőt a VGA túlsó oldalára.
Extrákat illetően a Gaming X tesztelt változata, bár felső kategóriás, de nem kényeztet el túlzottan bennünket, nincs dupla BIOS, nincs extra kivezetés ventilátorokhoz és/vagy ARGB-hez. A kártya maga sem világítja be a szobát, egyedül a felső él MSI felirata kapott egy diszkrét ARGB fényt.
Csatlakozókból egy HDMI 2.1 és három DisplayPort 1.4 áll rendelkezésre, a plusz tápellátásról pedig egy 8 tűs PCIe csatlakozó gondoskodik.
Méreteit illetően az MSI kártyája 278 x 130 x 51 mm-es, tömege pedig 894 gramm, tehát nem egy monstrum, de azért három kártyahelyet elfoglal az alaplap felett (viszont a ház hátoldalán csak két slotnyi nyílást igényel).
Tesztkörnyezet
A tesztre használt hardverösszeállítás nem változott májusi tesztünk óta: ASRock B550 PG Velocita alaplap, AMD Ryzen 7 5800X processzor és Patriot Viper DDR4-3600 RAM képezi a rendszer alapját.
Alaplap | ASRock B550 PG Velocita |
---|---|
Processzor | AMD Ryzen 7 5800X (PBO: Enabled) |
Processzorhűtő | Fractal Design Celsius S36 |
Memória | 4 x 16 GB Patriot Viper 4 Blackout DDR4-3600 |
Videokártya | - AMD Radeon RX 6700 XT (illesztőprogram: Adrenalin 27.20.15002.118) - - Sapphire Pulse Radeon RX 6600 Gaming 8 GB (illesztőprogram: Adrenalin 21.30.17.06) - - ASUS ROG Strix GeForce RTX 3060 Gaming OC (illesztőprogram: 461.64) - - Gainward GeForce RTX 3060 Ti Ghost OC (illesztőprogram: 457.40) - MSI Radeon RX 6650 XT Gaming X (illesztőprogram: Adrenalin 22.5.2) |
SSD | - Kingston UV500 480 GB - Patriot Viper VP4100 1 TB |
Ház | Cooler Master Test Bench V1.0 |
Tápegység | FSP Aurum PT 1200 |
Operációs rendszer | Microsoft Windows 10 Professional x64 21H2 |
A szoftverek – játékok – frontján továbbra is a megszokott programokat használjuk, méréseinket pedig az OCAT segítségével végezzük, az eredményeket pedig átlagolva és az alsó/felső 5 százalékot eldobva vesszük figyelembe:
Játékprogram | API | Videojáték-motor | Beállítások |
---|---|---|---|
Assassin’s Creed Valhalla | DirectX 12 | AnvilNext | Minden maximumon, de Adaptive Quality=OFF |
Dirt 5 | DirectX 12 | Ego | Minden maximumon, DXR bekapcsolva (ahol elérhető) |
Far Cry 6 | DirectX 12 | Dunia | Ultra preset, Motion blur On, DXR Shadows bekapcsolva (ahol elérhető) |
Godfall | DirectX 12 | Unreal 4 | Epic preset, DXR bekapcsolva (ahol elérhető) |
Hitman 3 | DirectX 12 | Glacier 3 | Minden maximumon |
Horizon Zero Dawn | DirectX 12 | Decima | Ultimate Quality, Clouds: High |
Metro: Exodus Enhanced Edition | DirectX 12 | 4A | Extreme Preset, RTQ Normal, Reflections Hybrid (csak DXR-rel fut) |
Shadow of the Tomb Raider | DirectX 12 | Foundation | Minden maximumon, SMAAT 2x, Ambient Occlusion: BTAO, FidelityFX sharpening |
Strange Brigade | Vulkan | Asura | Ultra preset, Async Compute on |
Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint | Vulkan | AnvilNext | Ultra preset, resolution scale 100% |
World War Z: Aftermath | Vulkan | Swarm | Minden maximumon, AA: TAA, FidelityFX CAS On |
Figyelembe véve a kártya teljesítményét, ezúttal a QHD és FHD eredményekre koncentrálunk, UHD felbontásban az általunk használt beállításokkal egyszerűen túl alacsonyak a számok ahhoz, hogy megfelelő élményt kapjunk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!