Hirdetés

Aion: The Tower of Eternity - Megateszt

Hirdetés

Daevák és skilljeik

A HP és mana szintünk mellett van egy harmadik is, a DP, azaz Divine Points. 9. szint után – amikor is eldöntöttük, hogy milyen irányba fejlesztjük a karakterünket – mi is Daevák leszünk, s ahogy gyilkoljuk a jónépet, úgy sokasodnak Divine pontjaink. Különféle nagy erejű skillek miatt fontos ezt feltöltenünk. Amennyiben a megfelelő mennyiség összegyűlt, ellőhetünk valami komolyabb skillt. Sajnos rettentő lassan töltődik, így erre nem túl sűrűn lesz lehetőségünk, illetve ha elhaláloznánk, nullázódik. A feltöltött pontokat mások is láthatják, mert amint elérjük a második szintet (2000 pontnál, a maximum 4000), a karakter körül megjelenik egy aura, ami a harmadik szintnél már egészen látványosan jelzi, hogy most aztán jobb ha senki sem kötözködik velünk. Természetesen nem csak pusztító jellegű skilleket használhatunk ezzel, pl. a cleric egyetlen pillanat alatt +50% manát és életerőt kaphat.

Ha már a külsőnél tartunk ismét: érdekesség, hogy a páncélzatunkat a megfelelő boltos emberkénél lefesthetjük. Nyilván ez semmi különösebb előnnyel nem jár, viszont egyedi színeket választhatunk magunknak. Mondjuk egyelőre nem túl nagy a választék, kimerül a kék-lila-türkiz-barna kvartettben, illetve a szín eltávolításban, de talán még ez is változni fog a jövőben.
Sokkal nagyobb egyediségre tehetünk viszont szert különböző nem harci felszerelések, ruhák vásárlásával. Ezeket csak a gazdag karakterek tudják megengedni maguknak, mert elég brutális összegeket kérnek értük a boltosok, és egyelőre túl nagy választékot ebből sem láttam, de az biztos, hogy jól jelképezi valakinek a „társadalmi rangját”. Egyébként nagyon szépen ki vannak ezek is dolgozva, bár azt nem tudom, hogy itt is a páncélzat felett hordják a karakterek, vagy csak városban érdemes lecserélni a kinézet kedvéért, mert én még nem engedhettem meg magamnak egy ilyen beszerzését.

Küldetéseink során összegyűjtött tárgyainkat az inventoryba pakolhatjuk, ami alapjáraton nem túlságosan nagy, érdemes ezt bővíteni. Pénzért (ami itt a kinah) cserébe természetesen erre is lehetőség van, egészen az alap méret duplájáig, három szinten növelhetjük. A harmadikért már igen borsos árat kérnek, de érdemes megvásárolni, hasznos lesz a későbbiekben, amikor sok tárgyat mindig a hátizsákunkban (vagyis itt magic cube) kell tartanunk. Ami engem ezzel kapcsolatban kicsit meglepett, hogy a megunt és/vagy értéktelen tárgyainkat nem dobhatjuk el a földre, kizárólag megsemmisíthetjük azokat. Vagy persze elárusíthatjuk, vagy átadhatjuk más karakternek, de nem földre dobással, hanem a trade ablak segítségével. Érdekes megoldás, még nem jöttem rá miért is olyan jó ez.
Tárolásra nem kizárólag az inventoryra hagyatkozhatunk, van ugyanis privát store területünk, ahová a ritkábban használt, vagy később szükséges egyéb tárgyakat tehetjük megőrzésre (ingyenesen). Ennek a raktárnak egy bizonyos része közös az accountunkhoz tartozó összes(!) karakterünknek, tehát nem kell azzal trükközni, hogy többször is elindítjuk a játékot, és kétszer belépve átadjuk a karakterek közt a tárgyakat. Ez egyrészt több szerver között nem is működne, másrészt a játék kínálta megoldás tökéletesen áthidalja a problémát. Piros pont.

Nem írtam még a karakterek skilljeiről. Rengeteg skillt használhatunk, ki fogjuk használni a quickbarok nagy részét. A skillek megtanulása nem automatikus, különböző skill bookokat kell vennünk a megfelelő npc-nél – persze magasabb szinten ezért is szép összegeket kérnek el. Amint megvan, csak use, és már meg is tanultuk, be lehet vetni. Bizonyos skillekből egy idő után vehetünk magasabb szintűeket is, amelyek erősebbek a korábbinál, ezt római számokkal jelöli a játék. Szintlépéskor egyébként minden skill automatikusan erősödik is egy kicsit. A passzív skillek közül néhányat megkapunk (pl. a páncélzat hordási képesség), néhányat vennünk kell (pl. fegyvermester II. – az elsőt szintén megkapjuk automatikusan). Ezeken kívül vannak még az úgynevezett lánc, azaz chain skillek. No ezek a legjobbak. Több olyan skill is van, amivel ha sikeres ütést vittünk be az ellenfélnek, lehetővé válik egy újabb skill azonnali használata. Természetesen nem kötelező ellőni, de csak kb. 2 másodpercünk van dönteni, utána ismét az elsőt kell – sikeresen – használnunk. Vannak egészen három szintű chain skillek, de azt meg kell jegyezni, hogy nem mindegyik aktiválódik automatikusan – ez a trigger rate. Pl. a clericnek van egy ilyen skill chainje. Ellövi az elsőt, ami 100%-os trigger rate-tel rendelkezik, tehát ha sikerült az ütés, akkor tuti, hogy aktiválhatja a másodikat is. Viszont a második trigger rate értéke csak 20%, így ha sikerül is az ütés, csak 20% az esély arra, hogy aktiválja a harmadik skillt – ami egyébként meglehetősen brutális sebzést vinne be, de így erre nagyjából minden ötödik alkalommal van csak lehetősége. Nincs információm arról, hogy lehet-e valahogy a trigger rate-et növelni, de sokszor jól jönne, ha nagyobb esélye lenne.
Egy ilyen chain sikeressége sokszor eldönthet csatákat. Nem csak a mobok, de a játékosok ellen is. Van egy harmadik skill fajta, amit eddig nem említettem, ezek a stigma skillek, 20-as szinttől válnak elérhetővé. Mobokból kiverve juthatunk stigma kövekhez, és ezt elcipelve a megfelelő npc-hez, illetve beszerezve a megfelelő mennyiségű stigma shardot (küldetések jutalma vagy Abyss lényekből eshet) aktiválhatjuk azt, így még több skillhez juthatunk, egyedibbé varázsolva karakterünk tulajdonságait, s még jobban megkeserítve az ellenfél életét.
Játékos karakterekkel harcolni kizárólag az ellenséges frakcióval szemben lehet. Persze van a duel lehetőség, de az igaziból csak amolyan fun dolog, illetve gyakorlásra lehet használni. Mondanám, hogy sajnos, mert néha beleakad az ember bunkóparasztokba a saját frakcióján belül, de hát ez van.

Ellenséges játékosokkal 25-ös szint alatt csak akkor találkozhatunk, ha meglátogatnak minket egy átjáró segítségével. Ezek véletlenszerűen nyílnak meg a világ különböző pontjain, s megfelelő szinttel átléphetünk rajtuk a bolygó másik felére. Ott pedig nekiláthatunk garázdálkodni, ahogy kedvünk tartja. Ez jellemzően azt jelenti, hogy magas szintű karakterek leverik a low level területeken grindelő, kvesztelő kis karaktereket. Nem tudom mi ebben a kihívás, viszont ilyenkor segítséget hívhatunk, s bajtársaink általában azonnal vadászatba kezdenek. Egy-egy átjárón túl sok ellenfél nem tud átjönni egyszerre, így előbb vagy utóbb úgyis mi leszünk többen, és visszazavarjuk őket a saját területükre.
Viszont ez a 25-ös limit azt is jelenti, hogy frusztrációnkat kénytelenek leszünk a mobokon levezetni jó nagy verés formájában, egészen 25-ös szintig. Ugyanis ezután a megfelelő küldetéssorozatot (automatikusan elkezdődik) elvégezve beléphetünk az Abyss területére, vagy használhatjuk mi is az átjárókat. A túloldalon viszont senki nem barátként fog ránk tekinteni, Abyss térképein még a nem játékos, meglehetősen erős Abyss lényekkel is meg kell küzdenünk, az egyéb veszélyekről nem is beszélve.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt

Előzmények