Hirdetés
-
PROHARDVER!
VoIP
Új hozzászólás Aktív témák
-
sumsang
aktív tag
válasz andatti #6697 üzenetére
Átnéztem tüzetesebben a weboldalukat, s feltételezhető, hogy azért nincs callback költség, mert nem is lehet callback hívást kezdeményezni vele. Valszínű ezért is csak a SIP app-re lehet beregisztrálni, a MobileVoip-ra nem.
Tehát itt van a kutya elásva, s ez miatt már felejtős ez a budgetvoip szolgáltató.[ Szerkesztve ]
-
andatti
senior tag
válasz sumsang #6703 üzenetére
De amit itt taglaltak a többiek, hogy butatelefonról hívni 21-es körzetet, ami a saját szerveren van beállítva és vonalbontás után nyitna egy voip vonalat a telefonszám azonosítás után irányunkba (1. acc), majd arról indítva a hívást bepötyögi az ember a hívandó fél számát (2. acc) attól még működhet a budegtvoip-os telefonálás, mert nem "igazi" callback, hanem a 2 különböző acc lenne összekombinálva a 21-es virtuális vezetékes számmal és a bérelt/saját szerveren leprogramozott hívási lehetőséggel...
(bár számomra az is rejtély, hogy a 2. acc hogy tud úgy belépni a történetbe, hogy az 1. acc hívása után indul. Igaz írtátok hogy a 2x percdíj ugyan úgy megmarad, mint a "hagyományos" callback esetében...)Szóval a 3,3x2=6,6 (budgetvoip) vagy a 4x2=8 Ft (FVD) hívás percdíj butatelefonról még működhet(ne). Kiiktatva a voip szolgáltatók callback esetén felszámított 3,9 €centes kapcsolási díját...
Ezért is érdeklődtem, hogy hogy áll az ötlet...
Az én fejemben ez most így áll össze, illetve nem áll össze, ha hülyeség és megint nem értem, akkor kérek javítást... ismét...
-
gyula38
tag
válasz instantwater #6692 üzenetére
A vezetékes átirányításról részletes információt a DIGI ÁSZF. telefonos részében, annak a 7-8. oldalán találsz. Többféle átirányítási lehetőség van, én a hívásátirányítás "nincs válasz" módját használom. Ha hívnak, kb. 3-4-szer csörög, utána már automatikusan Ephone, vagy Fonio. Ha itthon vagyok, felveszem, ha nem, akkor jöhet a mobil... Ez így még mindig sokkal olcsóbb megoldás, mint előfizetni a 900 Ft-os DIGI nomadikus szolgáltatásra, szerintem havi szinten még a 200 Ft-ot sem éri el az átirányítás költsége.
-
sumsang
aktív tag
válasz andatti #6704 üzenetére
Értem a kérdésed, csak rossz helyre címezted, mert nem én ötleteltem vele. A felvetett ötlet megvalósításához (sajna) én nem értek
(#6702) LógaGéza
A készülékednek van internet lehetősége, akár webes callback hívására is alkalmas lehet. Persze ahhoz internet is szükséges. Nem tudom, hogy arányba van-e egy ilyen butafonra internetet előfizetni + callback költségek + 2x telefonhívás költségeivel már sztem nemigazán rendtábilisek a költségeid. Nyílván egy próbát megér pl. klikk free internet/3hó 100 Mb (persze ha telenoros a mobilod), hogy egyáltalán hogy műxik a callback a telefonodon. -
LógaGéza
veterán
válasz sumsang #6706 üzenetére
Az lehet, hogy a készülék WAP képes, de nincs benne böngésző... Idézet innen a cikkből (igaz ez E1080, de a belső majdnem ugyanaz:
"... az E1080-ban ugyanis még Wap böngésző sincs."
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
andatti
senior tag
válasz sumsang #6706 üzenetére
Én ezt írtam, így kezdtem:
"De amit itt taglaltak a többiek, hogy... "szóval elbeszéltünk egymás mellett...
"Vagy tesco mobile, ahol ingyen van havi 10 mega net, mi a callbackre tökéletes."
Csak abban az esetben, ha nem okoz gondot, hogy a 3,9 €c-es kb. 12 Ft-os kapcsolási díjat minden esetben ki kell fizetned...
Tudom én vagyok a *rágó, sóher, aki mindig mindent minél olcsóbban szeretne... De nekem a callback szinte sose jön be, mert 10 esetből 9x fel sem veszik, így máris oda lett 108 Ft-om a semmiért, amin pedig közel fél órát hívhattam volna mobilt pc-ről... Így az csak pénzégetés...
Viszont a saját szerveres megoldásnál (feltéve, ha jól értem a folyamatot) csak az 1. acc percdíját lehet bebukni, ha nem veszik fel a telefont, ami FVD-n 4 Ft.... és mivel a hétvége óta kb. 3x kérdeztem, hogy történt-e előrelépés, (ami válasz nélkül maradt) nem nyaggatok most már senkit, leszakadtam a témáról...
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz LógaGéza #6700 üzenetére
Én egyszer megpróbáltam összehozni, de elsőre elakadt, aztán pedig lett wifi, így okafogyottá vált a dolog.
Kb. 2 éve használok Actionvoipot (Szerb címre regelve, droidon az azonos nevű kliensel). Üzleti előfizum volt, kedvenc körzettel (5Ft). A kedvesem pedig 18h után ingyen hívhatta kinnt az összes spanyol számot. Csináltam neki is egy accountot. Kaptam az Actionvoiptól hozzá egy 061 -es számot, Ő pedig hozzám egy Madridit. Elvileg hívom, visszahív és így csak az én Bp. -i tarifám ketyeg. No, ez a visszahívás nem akart sikeredni, itt akadt el a project. De ennek működnie kéne két "butateló" között is.[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
veterán
válasz #79335424 #6711 üzenetére
Na ez a megoldás érdekelne - a célom az lenne, hogy apósom kinnt van Olaszországban, és a vele történő kapcsolattartás díját szeretném minimalizálni - az itthoniakkal nem nagy létszükséglet, mert valószínű 1-2 hónapon belül egy flottába leszünk, de ha sikerül a külföldi megoldás, akkor majd továbbmegyek azon a vonalon
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
andatti
senior tag
válasz LógaGéza #6712 üzenetére
Az egyik dellmont klónnál /cosmovoip/ 30 fillér a percdíj, /0,001 €/min/ 12 Ft-os kapcsolási díj mellett, ha olasz mobilszámot hívsz... de a vezetékes hívás is ugyan annyi...
Így, ha neked van net a mobilodon elég, ha ő megcsörget és te visszahívod Mo-ról ilyen filléres alapon, illetve te is hívhatod bármikor...
kapcsolási díj nélkül voipyo, vagy CallingCardBuster 0,005 €/min azaz 1,5 Ft/percDe ezek tényleg csak Olaszo-ba érik meg, mert Mo irányba drágábbak mint az FVD, kivéve a voipyo akciós 0,01 €-s percdíját...
Kösziii!!! Nem aggódom, és legalább halad...
[ Szerkesztve ]
-
andatti
senior tag
válasz instantwater #6714 üzenetére
Közben keresgéltem guglival callback-ról és kidobott egy weboldalt, ahol 8,55 Ft lenne kb. a callback / 225 Ft-os $ ár mellett... / Kérdés, hogy van itt kapcsolási díj, mert az angol tudásom nagyon nulla... Mert ha nincs, akkor még ez a legegyszerűbb mód butatelefonra... (persze csak ha nem veszik fel és bontják a vonalat egyből, mint amit ti is terveztek...)
update:
az egy gif volt... de már javítottam a linket... bocsi[ Szerkesztve ]
-
andatti
senior tag
válasz instantwater #6717 üzenetére
javítva, én az international callback-ban nézelődtem...
-
andatti
senior tag
válasz instantwater #6719 üzenetére
Most én sem látom már, ami alapján számoltam... akkor bocsi, ez így bukta, mert nagyon drága...
-
gyula38
tag
Egy szakmai kérdés a tisztelt fórumtársakhoz. A voip telefonálás legnagyobb problémája a változó hangminőség, amivel nem igazán tudunk mit kezdeni. SIP kliens esetén (CSIPSimple) van-e valami beállítási lehetőség ennek befolyásolására? Nem kodek beállításokra gondolok. Ja, ami a lényeg, mobilos felhasználás esetén... Picit unalmas az, hogy egyszer szinte tökéletes, másszor pedig finoman szólva csapnivaló a hangminőség ugyanolyan beállításoknál. Tudom, az internet terheltsége, stb-stb... De azért mégis, hátha van valami bűvésztrükk, valami beállítás...
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz gyula38 #6721 üzenetére
Véletlenül futottam bele ebbe a topikba. Megláttam ezt a CSIPSimple programot. Gondoltam, kipróbálom és beállítottam rajta az ActionVoip accountomat. Még van mit tanulnom a programon, de azt tapasztalom, hogy bármit állítgatok rajta, nálam is szakadozik és folyamatos "hallózgatás" van a túloldalon. Az AV saját kliensével nem volt ilyen problémám és ha átváltok rá, akkor most is tökéletesen működik ott, ahol a CSIPSimple -vel is próbálkoztam.
[ Szerkesztve ]
-
instantwater
addikt
Egyébként ezt a betamax terhelés vs minőség kérdést kicsit feszegetném.
Tehát nagy terhelés egyenlő sok hívás. De egy digitális rendszert nem befolyásol az, hogy mennyi feladata van abban, hogy HOGYAN hajtja azt végre. Nem egy ember, akinek sok dolga van, és összecsapja a munkát.
Viszont a rendszer terhelése csökkenthető ALACSONYABB MINŐSÉGŰ kódolás használatával. VAGYIS vonal van elég, de amikor kezd izzani a szerver, akkor lejjebb veszik a bitrátát, vagy miféle huncutkodás megy itt a háttérben? -
gyula38
tag
Köszi a hozzászólásokat, de ezeket eddig is tudtam... Sajnos, azt kell mondjam, a voip hívások minősége, mobil eszköz használatával!, nem éri el a kívánt minőséget ahhoz, hogy egy adat SIM kártyával kiváltsunk egy hangalapú mobil előfizetést... ATA ill. egyéb eszközöket nem próbáltam, de ezek annyira nem érdekelnek, elvagyok a DIGI szolgáltatásával, annyit nem beszélek, hogy vegyek még plusz SIP telefont. Az, hogy mit és mivel huncutkodnak, engem, mint egyszerű felhasználót, nem izgat, viszont az igen, hogy normálisan lehessen használni a szolgáltatást...
[ Szerkesztve ]
-
Zeki
nagyúr
válasz instantwater #6725 üzenetére
A kérdés azért érdekes, mert nekem olyankor a callback is fos. Pedig nem lehetne az elmélet szerint.
Tehát vagy a szerverük gyenge, vagy a sávszélességük nem bírja. -
instantwater
addikt
válasz gyula38 #6728 üzenetére
Próbálj ki egy magyar szolgáltatót.
Hátha ők normális vonalat adnak, csak számolj olyan 15-20 ftos percdíjjal. Annyiért meg már nem éri meg szórakozni a voippal.
Ez ilyen, jól ki van találva.
Illetve hát pont fordítva, hogy a 3G nem kimondottan erre van kitalálva szerintem. Persze létezik vidotelefonálás szolgáltatás, de szerintem a kutya sem használja.Még egy kérdés: milyen telefonod van?
Nekem THL W200 on Groundwireval G711 el szinte tökéletes, és alig van késés. Ugyanakkor egy ZTE V970-en el sem indul a hívás groundwireval.[ Szerkesztve ]
-
club1
veterán
válasz gyula38 #6728 üzenetére
Én szinte csak sip-et használok, de célhardverekkel (ATA, külön Gigaset ip telefon)+QoS. Azokkal pedig nem szokott szakadozás lenni az optikai bérelt és a kábeltv vonalainkon. A tapasztalt hibajelenségek kb. 4-5000 perc beszélgetés után gyakorisági sorrendben:
1., Az összekapcsolás csak egyoldalúan jön létre (a hívott nem hallja a hívót vagy fordítva)
2., Az összekapcsolás két külön fél között jön létre (a hívó hallja a hívottat, a hívott viszont mást hall)
3., Nagyon halkan hallja a két fél egymást
4., Bepattanások, besípolások hívás közben
5., Hívás megszakadása
6., Egyéb
A fenti hibaarány kb. 1%. (Dellmont szolgáltatások)Nos ugyanez mobiltelefonon kicsit egészen másképp néz ki (MobileVoip, CSIPsimple és natív SIP kliensek általában Androidokon). Ott a hibajelenségek vagy tízszer gyakoribbak (Wifi és 3G is), mivel gyakran erőforrás-problémákkal küzdő - tehát nem célhardverről - van szó és nagyobb látenciájú és kisebb rendelkezésre állású átvitelről(mobilnet). Utóbbi pedig nyár elejével nekünk nagyon sokat romlott (akkor vezették be a Telekomnál a csomagszűrő rendszert).
-
gyula38
tag
Magyar szolgáltatót? Mármint voip szolgáltatót? Azokat próbáltam, többet is. Ephone, Fonio, Legjobb percdíjak... Picit talán jobb a hangminőség, nem kerüli meg a fél világot a szöveg. SonyEricsson Xperia Arc S telót használok, egymagos, 1.4 GHz a proci. Lehet, hogy egy újabb, kétmagossal, netán négymagossal jobban működne a voip hívás, talán nemsokára kipróbálhatom... club1, fix telókkal biztosan jobb, ezt már többen is megírták itt, de mit csináljak, ha engem a mobil felhasználás érdekel... Kíváncsi leszek, egy újabb hardverrel és androiddal hogy hasít majd a voip. Jelen pillanatban 4.0.4-es van a telón és ezt már nem frissítik.
[ Szerkesztve ]
-
whiskeys
őstag
csak nálam ennyire rossz a minöség fvd-nél? callback is szaggat....
"Jól jegyezd meg,ha egy krokodil a kezedből eszik, az enni fog a lábadból is."
-
pinnacle
nagyúr
válasz instantwater #6729 üzenetére
A Groundwire-al semmi gond? Lehet, hogy akkor ez a megoldás.
Saját routeren való VPN telefonálást használja valaki? Még nem tudtam magam rászánni a firmware cserére.
[ Szerkesztve ]
-
gyula38
tag
válasz whiskeys #6732 üzenetére
Ne aggódj, nem csak nálad rossz a minőség... Lassan ott tartunk, hogy a minőség feláldozódik az ár oltárán. És a voip használhatatlan lesz, legalábbis mobilon. Az előbb hívtam a lányomat Fvd-SIP módon, wifin, katasztrófális volt. Én kitűnően hallottam, ő meg semmit nem értett az egészből. Már nincs is kedvem használni a voip hívást, mert szart nem ér az egész.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz pinnacle #6733 üzenetére
Ha lesz egy kis időm, akkor biztos ki fogom próbálni. Jobb felkészülni, hátha a Telenor is "okosításra" adja a fejét. Shibby Tomato van a routeren, abban van VPN szerver. Működik is, csak droid oldalon van vele még egy kis gondom. Még nem tudtam kiiktatni a képernyőzár -korlátozást. A Secure Settingsben láttam rá valami opciót, de még nem mélyedtem bele.
-
tyuli76
tag
Senki nem irt az fvd ügyfélszolgálatnak a rossz minöség miatt?
-
sipi25
tag
Esetleg akinek van lehetősége saját asteriks serverre, vagy akinek nincs, annak a pbxes.com is szóba jöhet ha rossz a voip minősége.
Én családon belül csináltam mellékeket a pbxes accountomban, így saját belső mellékeket tárcsázunk családon belül. pl.: 100, 200, stb.
Így ki van kerülve a voip szolgáltató, pl. FVD, neophone, stb. Két igen nagy előnye van, az egyik, hogy mindig kiváló a minősége (csak vezetékes nettel és SIP asztalival próbáltuk), a másik, hogy teljesen ingyen van a hívás! -
Popeye8
csendes tag
utóbbi pár napban mintha egyre sz@rabb lenne az FVD PAP2T(25/5-ös kábel NET-en)-vel használom késik, nem hallanak..
másnak is ?Anytime, anywhere if possible I'm bending the rules, but not breaking them.
-
-
#79335424
törölt tag
Köszi! Van egy pár vpn, voip, sip opció a Secure Settingsben. Majd végignyálazom őket. Most ezen a hívószám -ügyön vagyok elakadva. Ezzel a Fonio 200Ft -os számmal próbálkozom, de nem tudok eligazodni az ügymeneten. Két dolognak biztosan híjján vagyok. Nincs vezetékes számom, mert lakcímem sincs. Szerintetek így van egyáltalán keresnivalóm bármelyik szolgáltatónál? Az a vicc, hogy ennél egyszerűbben lett amerikai telefonszámom, amikor a G Voice -hoz kellett.
-
#79335424
törölt tag
válasz pinnacle #6742 üzenetére
Nem hiszem, hogy ne sikerülne összehozni. Legfeljebb sikítok itt-ott egy kis segítségért. Részemről még csak elővigyázatosság, mert eléggé rá vagyok épülve a netes telefonálásra. Most cseréltem az előfizetésest feltöltősre. Ebben a hónapban talán 3GSM hívásom volt. Számomra elég ijesztő amiket itt a minőségről olvasok. Én eddig nagyon ritkán tapasztaltam bármilyen fennakadást, vagy minőségromlást.
-
Murphys2
tag
Ma nekem is a callback funkció szinte használhatatlan volt. Négyből egyszer sikerült (természetesen a szétkapcsolt hívásokért is levonta a kapcsolási díjat), de az az egy is 3-4 másodperces késéssel, rossz minőségben ment.
Kicsit utánanéztem azért az áraknak. 2013 januárjától a mobil végződtetési díjak 7,06 FT/perc+ÁFA-ba kerülnek mindhárom szolgáltatónál.
Ha ez így van, akkor Hogy van nekünk kb 4 Ft/perc? Én úgy veszem észre, hogy minél gyengébb a mobil jelerősség, annál rosszabb a vonal callback-nál is (ami ugye színtiszta 2db mobilhívás). Nem lehetséges, hogy ezek a hívások a normál, beszélgetésre használt sávot használják VOIP hangátvitelre? Hülye kérdés, persze hogy így van... na de más kódolással mint a normál mobil hívást, azaz a végződtetési díj máris elmarad. És mivel a gyengébb mobil jel gyengébb adatátvitelt eredményez, így késés-minőségromlás lesz az eredmény.
Ha totál hülyeséget írtam, javítsatok ki, de akkor is érdekelne, hogy hogy lehet 4 Ft/perc alatt kijönni 7 Ft-os végződtetési díjjal.[ Szerkesztve ]
-
gyula38
tag
válasz whiskeys #6736 üzenetére
Gépről nem telefonálok, csak mobilon használom a voip hívást. Lehet, hogy belevágok majd a saját routeres vpn, pbx megoldásba, nagyon dícsérik ezt a megoldást a fórumtársak. Majd meglátom, mit hoz a jövő. Murphys2, ez igazán jó kérdés... Sipi25, FVD-vel is lehet ingyen hívni egymást, ha sip-uri módon tárcsázol. Magyarul, nem tel.számot, hanem a másik fél felhasználónevét hívod. Felhasználónév@sip.freevoideal.com, ez is ingyenes.
[ Szerkesztve ]
-
andatti
senior tag
"csináltam mellékeket a pbxes accountomban, így saját belső mellékeket tárcsázunk családon belül. pl.: 100, 200, stb.
Így ki van kerülve a voip szolgáltató, pl. FVD, neophone, stb. Két igen nagy előnye van, az egyik, hogy mindig kiváló a minősége (csak vezetékes nettel és SIP asztalival próbáltuk), a másik, hogy teljesen ingyen van a hívás!"Ez nagyon jól hangzik... Bár nekem ez is kínai volt... Amúgy okostelefonok között is ingyenes a voip dellmontéknál is, ha mind másik acc és emailcím alapján van azonosítás. De van egy sejtésem, hogy te nem így gondoltad...
-
pinnacle
nagyúr
válasz #79335424 #6745 üzenetére
Lehet, hogy a Telenor még nem korlátoz. Lehet, hogy jobban is járna, ha minden Voip használó átmenne hozzájuk. Én meg pont mostanában vittem tőlük 3 telefont a T-Mobile-hoz, azt hittem, hogy jobb az internet minősége. Lehet, hogy majd mehetek vissza, csak az a gond, hogy a T-Mobile-nál 25k a függetlenítés, nem 7650 Ft, mint a Telenornál.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● Olvasd el a téma összefoglalót!
● Nyílt egy topic a komolyabb kérdéseknek, ezentúl ott beszéljetek erről:
VoIP - mélyvíz
- Samsung Galaxy S23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- G.SKILL 32GB KIT DDR5 7800MHz CL36 Trident Z5 RGB Black
- Asus játékra is,FullHD,i7 7500u(4 3,5Ghz),Geforce GT 940MX 2/4GB videokártya, 8-16GB RAM,SSD,
- Samsung Robotporszívó (SR10M703HWG)
- UItra 9 185H / 32GB DDR5 / Intel Arc GPU / 1TB SSD - Beelink mini PC
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest