Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tim82

    nagyúr

    válasz sbazsi #1 üzenetére

    Ha valahol megadtad netes vásárlásnál (és a PPO is az!) a bankkártyád adatait, akkor azokkal bármikor visszaélhet az adott kereskedő. Ez nem a bankod felelőssége, a bankod nem fogja tudni ellenőrizni, hogy Te valóban jóváhagytad-e a tranzakciót vagy a kereskedő jogtalanul von le pénzt, mert trükközik az adataiddal! A legtöbb bank ezért találta ki a virtuális/internetes stb. bankkártyát, amelynek adataival csak az általad meghatározott összeget és az általad megadott (általában max. 48 órás) időhatáron belül emelhetik le, azon túl alapesetben kemény 1, azaz egy forintos limitre van állítva. Lassan fel kellene ismerni, hogy nem szabad a mindennapokban használt bankkártya adatait csak úgy a neten kiadni... és nyilván azoknak vonhatták le az említett összeget a PPO-ék, akik ezt tették.

    Szóval akármilyen cég nem fog tudni leemelni a kártyádról akármilyen összeget. Csak olyan cég, amelyiknek megadtad az ehhez szükséges bankkártyaadatokat... Tökéletesen mindegy, hogy OTP, Erste Bank, Zweite Bank, mittomén, lehet a bankokat szidni, ahogy akarod, ez nem változtat a tényen, hogy mindegyik banknál ugyanígy elhajtottak volna. Onnantól, hogy kiadtad a bankkártyád szükséges adatait, ez nem a bank felelőssége. A bank vagy a kártyatársaság maximum indíthat a nevedben egy reklamációt a PPO felé, aminek vagy van számodra pozitív eredménye vagy nincsen.

    Mindezt nem azért írom, mert olyannyira vágyom arra, hogy a topikban jelenlévők egyöntetűen utáljanak, hanem mert ez a tényállás, ezzel nem ártana tisztában lenni és megérteni, hogy jelen esetben egyáltalán nem a bank(ok) a hunyó(k).

    Tekintve, amit írtál, hogy novemberben módosították az ÁSZF-et, a PPO-nál van mire mutogatniuk. Persze baromira nem etikus a részükről, de törvényes. (Én az elégtelen tájékoztatás-részre gyúrnék egyébként, ha érintett lennék.)

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz shev7 #35 üzenetére

    Annyiban a bankok a hunyok, hogy basznak az uggyel foglalkozni es a vizsgalatot meginditani. A Visa honlapjan azt mondjak, hogy a chargeback folyamatot a bankodnal kell kezdemenyezned, a vizsgalat a Visa bevonasaval tortenik. De ha a bank nem hajlando ezt meginditani akkor mit tudsz csinalni?

    Indíts kapásból úgy, hogy panaszt szeretnél ezért tenni, akkor a banknak kutya kötelessége ezt felvenni, és elindítani. Ha kell, verd az asztalt. De számíts arra, hogy már az elején szól az ügyintéző, hogy azért nincsen túl sok esélyed a sikerre: a bank el fogja indítani az ügyet, ennyit tehet. Másrészt azért ez bizony "human error, change user"-helyzet a bankok szemszögéből.

    Egyébként Fogyasztóvédelem? Vagy már felvetődött, csak én nem olvasok elég figyelmesen? :)

    A dombornyomott kartyanak pont az az elonye, hogy akar offline is hasznalhato. "Lehuzza" a kereskedo a kartya lenyomatat, majd a kartyaszam alapjan beterheli az ellenerteket. Ha nem annyit terhel, vagy nem annyiszor, szolsz a bankodnak es meginditjak a vizsgalatot. Nem a ket szep szemukert fizetek tobbet eves kartyadijnak mint egy electron kartyanal, hanem azert, hogy ha gubanc van akkor erdemben foglalkozzanak vele.

    A virtuális/internetes kártya is dombornyomottnak számít, csak ott Te határozod meg, milyen összeg vonható le maximum és mennyi ideig próbálhatja meg a kereskedő, pont ezért sokkal biztonságosabb netes vásárlásra! Nem egy, nem két éve sulykolják a bankok, hogy neten ne a mindennapokban használt kártyáddal vásárolj! Nekem is dombornyomott Visa Classic a bankkártyám (jól fog majd jönni, ha külföldön nyaralok, mert ott sokkal szélesebb körben elfogadják, mint az Electron-t), mégis vettem a fáradságot és kiváltottam egy Visa virtuális bankkártyát, mert elég nyomatékosan figyelmeztettek az ilyen esetek előfordulására, mint ami miatt a topik is megnyílt.

    Tökéletesen értem én a felháborodást és jogosnak is gondolom egyébként, de erről tényleg nem a bank(ok) tehet(nek).

    sbazsi:

    Ekkor az ő bankja megkeresi a mi bankunkat, a mi bankunk pedig tőlünk kér arra vonatkozó dokumentációt, hogy a terhelés jogos volt.

    Pont ugyanezt teszi - a Te esetedben - az Erste Bank, ha azzal indítasz, hogy meg akarod reklamálni az adott tranzakciót. Meg bármelyik másik bank is, a következő bankod is. :) Hidd el, nem lesz különbség.

    A "biztos hülye voltál" helyett elvárnám, "az ügyfelem érdekeit képviselem" hozzáállást.

    Ha Te voltál aznap a sokadik ilyen problémával bejövő, akkor lehet, hogy belefutottál ebbe, de ez nem bankfüggő, hanem ügyfélszolgálatos-függő, remélem, ezzel tisztában vagy. Csak nehogy csalódás érjen a következő bankodnál, ha esetleg egy hasonló ügyfélszolgálatosba futsz bele! :)

    Mire tudnak mutogatni? Én a szobám falára kitettem egy A4-es lapra egy nyomtatványt, hogy az új ASZF-et nem fogadom el. Mert az, hogy ott volt, az kb ennyit ért. Miről is beszélünk?

    Ne értetlenkedj, pontosan tudod, mire gondolok. Arra, hogy a PPO, legalábbis elvileg, lefedezte magát. És ellentétben a szobád falára kitett nyomtatvánnyal, az ÁSZF-módosítása valószínűleg jobban visszakereshető lesz. Így megy ez, ahogy Vonnegut mondta.

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz shev7 #42 üzenetére

    Es mivel a vizsgalatot nem csak a bank folytatja le, hanem a kartyatarsasag is szerepet kap benne, szerintem korantsem remenytelen a helyzet.

    Én sem mondtam, hogy az, sőt, szorítok is neked, sbazsinak és minden károsultnak. :)

    dabadab: végrehajtott utalást, lezárt tranzakciót egy bank sem fog tud visszacsinálni, legfeljebb majd visszatéríteni az összeget. Mint írtam lejjebb, reklamációt/panaszt kell tenni, azután indíthatja el a bank a vizsgálatot.

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz dabadab #46 üzenetére

    Technikailag ez visszatérítés, nem pedig a tranzakció sztornóztatása lenne (a wikipédiás papírforma szerint akkor menne, ha az összeg nem tényleges levonásra, hanem csak zárolásra került volna a számlán). Sztornóra pedig egy bank sem vállal garanciát.

    shev7: ez a történet határozottan tetszik. :K

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz sbazsi #60 üzenetére

    Ezt mégis hogy gondoltad? Az ő szerverükön lévő adat pont annyit ér, mint az én falamon lévő. Ha erről kiküldtek volna 1 levelet mindenkinek, tájékoztatják a sajtót, akkor nem lenne gond. De így annyit ér, mint a hitelesítetlen radar az autópálya mellett.

    Nem egészen ugyanaz a kategória. Ugyanis valószínűleg naplózva van, mikor került ki az ÁSZF-módosítás stb. Már párszor leírtam, hogy szerintem az elégtelen tájékoztatással (hogy az ÁSZF-módosítást sunnyogva tették meg) lehet őket megfogni.

    Tudod egy étteremben a felszolgálótol elvárom, hogy ne az unott képét kelljen néznem. Még akkor sem, ha este az asszony semmire sem volt hajlandó, vagy előttem 10 idegtépő vendég volt. És ez nem étterem és pincér függő. Mint ahogy én is mosolygok a hozzám betérőkre.

    De, ez pincérfüggő. Sajnos. De nem "étteremfüggő", erre próbáltam utalni, párszor már...

    Jaffafa:

    Gondolom te is bankban dolgozol, méghozzá Magyarországon, mert a hozzászólásaidból látszik, hogy nem tudod mit jelent az, hogy ÜGYFÉL.

    A hozzászólásodból az látszik, hogy nem tudod, hogy mi az, hogy SZEMÉLYESKEDÉS (de alkalmazod). ;)

    Egyébként igen, bankban dolgozom, Magyarországon, ezért éreztem azt a meglehetősen hülye késztetést, hogy leírjam a topikban, hogyan lehet kivédeni az ilyesmit és miért van a bankok keze valamennyire megkötve ilyen esetben, mert hátha segítség - teljesen feleslegesen, mint a mellékelt ábra mutatja. Ha én lettem volna az ügyfélszolgálatos helyében, eszem ágába nem jutott volna olyat mondani, amit Sbazsinak mondtak, én kapásból továbbítottam volna a bankkártyás kollégáimhoz, hogy megtegye a panaszát (mert ebben nem én lettem volna illetékes). És ezért is mondtam, írtam, hogy igen, indítson azzal, hogy panaszt akar tenni, mert a banknak akkor kutyakötelessége tőle felvenni azt és elindítani a vizsgálatot.

    De mivel a frissen kikiáltott ellenség előörse vagyok itt, gondolom, ezért be is fejeztem itt a szájtépést.

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz Jaffafa #81 üzenetére

    ennek ellenére mégis a jó öreg szoci (félreértés ne essék nem a jelenlegi politikusokról beszélek) gondolkodásmódot képviseled. Hivatalnok>ügyfél.

    Ez továbbra is hülyeség, illetve belemagyarázás. Nem értem, miből gondolod, hogy a személyes véleményem az, hogy az ügyfél mekkora lúzer, a bank meg mossa kezeit. Azt írtam le, hogy tapasztalataim szerint a kivizsgálás eredménye kétes. Úgyhogy legyél szíves, továbbra se vidd el személyeskedés felé a dolgot, főleg úgy, hogy belemagyarázol olyasmit a mondandómba, amit egyáltalán nem állítottam. Nem, azt sem gondolom, hogy az ügyfél van értem. Egyébként igen, a 82 a születési évemre utal.

    Akkor még egyszer. Leírtam, hogy mivel lehet kivédeni az ilyen eseteket. Nem írtam olyat, hogy az ügyfél hótt hibás mindenben, azt írtam le, hogy ha kiadod a dombornyomott és minden nap használt bankkártya adatait, akkor ilyenek megtörténhetnek és igenis, tessék ésszel vásárolni a neten! Tudod, abban a naiv hitben élek, hogy ha erre figyelmeztetem az embereket (és szoktam az ügyfeleket is, nap mint nap, mert lelkiismeretesen és az ügyfelek érdekeit szem előtt tartva igyekszem végezni a munkámat, hogy nyugodt lelkiismerettel nézhessek tükörbe), akkor esetleg lesz valaki, aki meg is fogadja. Azt is leírtam, hogy ilyenkor a magyarországi gyakorlatban a bank ezt és ezt teheti meg. Nem a "hivatalnok" van előrébb az ügyfélnél, ellenben a "hivatalnok"-nak meg van kötve a keze. Van, amit megtehet, van, amit nem.

    Ha olyanod van, szidd a magyarországi banki rendszert, amelyikben ilyenek megtörténhetnek és igazat is fogok adni neked, de azt különösebben nem fogom jó néven venni, ha engem és az általam végzett munkát becsmérled, anélkül, hogy bármi fogalmad is lenne róla, hogy azt hogyan végzem el. (Mindenesetre, hogy az Sbazsival közösen használt hasonlatnál maradjak, igyekszem "jó pincér" lenni.)

    Valamilyen szinten az "ügyfelek hibája" is ez, hisz, mint említettem, nyugaton ilyen esetben az ügyfél azonnal más bank után néz. Nálunk meg a többség belenyugszik és hagyja az egészet.

    Érdekes módon valahogy szelektíven olvasol. Az nem az ügyfél, hanem a bank "hibája" szerinted, ha az ügyfél megadja a bankkártyája adatait egy olyan kereskedőnek, aki aztán visszaél ezekkel? Az viszont már egy külön kérdés, hogy milyen alapon hajtja el a bank (illetve az adott ügyfélszolgálatos) az ügyfelet. De ugyan már legyél szíves szétválasztani a két kérdéskört, mert nem is szabad egybemosni.

    Tudod, a Nyugathoz való felzárkózást vagy annak hiányát abból is fel lehet mérni, hogy milyen előszeretettel vagyunk nemtörődömök és amikor baj van a nemtörődömségből, lehet a helyzetben éppen érintett autoritásra mutogatni, hogy "a szemét miért nem tesz semmit, ez is kizsákmányolja a kisembereket". Nyugaton az emberek talán jobban odafigyelnek a saját érdekeikre, jobban követik a pénzügyeiket, figyelnek a kockázati tényezőkre is... Sajnos, nálunk ennek igazán sem banki, sem ügyfél oldalról nincsen kultúrája. Persze, Nyugaton sokkal inkább létezik kereskedői etika is. Félreértés ne essék, ez most általános megjegyzés volt, nem kapcsolódik a PPO-témakörhöz.

    Viszont ez nem indok arra a bank részéröl, hogy elzavarja az ügyfelét. Vajh, mint bankos, mit szólnál, ha holnapután a cégem leemelne a bankszámládról egy nagyobb summát? Te is hagynád, hogy elhajtsanak a sunyiba? Ugye nem.

    Továbbra is szelektív olvasás. Sbazsi belefutott egy "rossz pincérbe", szerinted ez azt jelenti, hogy akkor innentől kezdve az adott banknál, mint intézménynél van megtiltva, hogy panaszt tegyen?

    És valóban, abban az esetben, ha elkövetném azt a hibát, hogy a te cégednek megadnám a dombornyomott Visa Classic-om kártyaadatait (a Visa virtuális kártya helyett) és a te céged megpróbálna leemelni a tudtom és jóváhagyásom nélkül egy összeget róla, nem hagynám, panaszt tennék a banknál - és ha el akarnak hajtani, követelném a panasz felvételét és kivizsgálását, amihez minden jogom megvan. Ezt is leírtam, gondolom, ezt sem olvastad el...

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz hix123 #103 üzenetére

    Elnézésedet kérem előre is, erre azért nem fogok tudni válaszolni érdemben, mert ismernem kellene az OTP rendszerét hozzá. (Nem náluk dolgozom. :) ) Csak feltételezésekkel élhetek, azok pedig nem hiszem, hogy jobbak, mint bárki máséi.

    Ha jól értem, az OTP nem azt írja, hogy nem adja ki a kártyaadataidat a megjelölt másik félnek, akitől vásárolni akarsz, hanem azt, hogy megkönnyíti az ilyen vásárlásokat azzal, hogy eltárolja ezeket az adatokat és nem neked kell újra és újra megadnod, hanem csak a PIN-t kell a megfelelő felületen beírnod. Hogy az OTP rendszerén keresztül mennyire lehet és jogos levonni a kártyaadatok felhasználásával, de az idézett szövegben említett PIN megadása nélkül pénzt levonni a számládról, az más kérdés, elegendő információ hiányában erre nem tudok mit mondani.

    Amint látom, közben Vince linkelte a hivatalos OTP-s állásfoglalást.

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz sbazsi #132 üzenetére

    Te miért is csinálsz úgy, mintha tegnapelőtt nekem rendelkezésemre állt volna ez a - shev7 által idézett - információ? Meg úgy, mintha bármiben is védtem volna a PPO-t, és/vagy én lennék a PH!-s képviselője? Meg mintha nem írtam volna (úgy kétszer legalább, de sebaj! :) visszakereshető...), hogy én az elégtelen tájékoztatással fognám meg őket? Mert ettől még valószínűleg módosították az ÁSZF-et időben, csak épp ezt "szúrták el"? Akkor miről beszélünk? :F :F

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

Új hozzászólás Aktív témák