Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gubek-Einste

    Topikgazda

    válasz Shylock #54267 üzenetére

    Miért ragaszkodsz a Cisco AnyConnect-hoz? Más lehetőséged nincsen a VPN használatára?

    Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P

  • ztsoft

    őstag

    válasz Shylock #54267 üzenetére

    Szia!

    Nem igazán értem az Ekkor jött az ötlet, hogy megpróbálom a port forwardingot. Ez igazából, mondjuk azt, működik. 443-at 8443-ra irányítottam át., és a Valamint az is zavar, hogyha ez így működik, az azt jelenti, hogy korlátozzák a hálózatot, amihez nem lenne joguk. kijelentéseidet.

    Ha jól értem, akkor a külső 443-as portot irányítod át a belső 8443-as portra. Ha ez így van, akkor a külső szemszögből nem történt változás! Ugyan úgy a 443-as porton megy a kommunikáció a router-ig, onnan a 8443-as porton folytatódik.

    Ebből az következik, hogy Nálad van gond a belső hálón. Amúgy kétlem, hogy a UPC pont a 443-as portot korlátozná, mivel a böngészők, meg még sok más alkalmazás ezt használja a titkosított kommunikációra.

    Az SMTP levélküldés / DNS kiszolgáló futtatása engedélyezése (MyUPC felületen) Neked nem számít a problémáddal kapcsolatban, mivel az SMTP levél küldés, és DNS kiszolgálása nem a 443-as porton történik.

    Jó dolog fontosnak lenni, de fontosabb, hogy jók legyünk.

  • vargalex

    félisten

    válasz Shylock #54272 üzenetére

    Szia!

    Elsőre azt gondoltam, hogy az otthoni VPN szerverrel kapcsolatban van gondod.
    Én az egyik ügyfélhez kapcsolódom Cisco VPN szerverhez OpenConnect-el (Linux alatt). Ott nem tapasztaltam lassulást, igaz leginkább SSH-n kapcsolódom.
    Neked a teljes netes forgalmad is a céges VPN-en keresztül megy? Az mire jó? A szerver és közted is lassú már a kapcsolat? Vagy csak onnan kifelé a netre?

    [ Szerkesztve ]

    Alex

  • ztsoft

    őstag

    válasz Shylock #54272 üzenetére

    A célom is az volt, hogy a kifelé menő forgalmat terelem másik portra. De ezt csak a belső hálón sikerült (8443-as port) a router-ig, utána már a 443-as port van, így szintén nincs változás kintről nézve. Lehet módosítani a külső portot is, de akkor már a cégnél is módosításokat kell eszközölni (pl.: 8443 -> 443).

    Egy teszt erejéig meg lehet próbálni a következőt, de csak a teszt erejéig!
    A UPC HGW (modem) bridge módba áttenni, ahhoz kapcsolódni a laptoppal közvetlenül (nem kell saját router), így egy külső publikus IP címet kap a laptop.
    Gondolom Windows-t használsz, ha igen, tiltsd le a tűzfalat, meg minden olyan alkalmazást, ami beleszólhat a kommunikációba. Majd így tesztelni a VPN-t. Esetleg több gépen, több oprendszeren is tesztelve.
    Ha így is tapasztalod a problémát, akkor lehet a UPC baltázott el valamit a költözéskor (talán a nyáron költözött új helyre a szerver park, ha a neten rákeresel, pontosabb dátumot kapsz), lehet összefüggés a Nálad tapasztalt probléma, és a költözés között, (ahogy írtad is: 2016.09.07-ről 08-ra viradóra valami megváltozott).

    A legnagyobb problémám az, hogy a UPC nem tud vagy nem akar kilépni a megszokott probléma megoldási keretek közül. Ha a fenti tesztet elvégzed, és marad a hiba, akkor már ennek az eredményét is tudod bizonyítani, hogy valahol máshol van a gubanc (esetleg az orruk alá dörgölni, sokszor egy kicsit erélyesebben kell fellépni, hogy történjen valami).

    Esetleg a cégnél az informatikus megkérni, hogy tegyen fel a gépedre egy naplózó alkalmazást a VPN-hez, majd ennek eredményét elemezni, hogy mi lehet a gond.

    Jó dolog fontosnak lenni, de fontosabb, hogy jók legyünk.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés