Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • snyper990

    őstag

    válasz yogibear #155721 üzenetére

    „Magyarán a user a hűség lejárta után is kedvezmémyes árat kapott (lásd te is), de már nem volt kötve a szolgáltatóhoz, bármikor leléphetett másikhoz...”
    Más szemszögből viszont ezzel elméletileg nem pont arra ösztönzik a szolgáltatókat, hogy eleve úgy árazzák a szolgáltatásokat, hogy hűségidő lejárta után se akarjon az előfizető szolgáltatót váltani, illetve a hűségért cserébe olyan pluszt adjon, amiért mégis megéri azt meghosszabítani?
    Az, hogy a gyakorlatban ez nem teljesen így működik, az már egy más kérdés.

    Egyébként nem teljesen értem az elmúlt napok topikbeli hozzászólásait. A termelésnek/szolgáltatásnak, eleve egy cég/vállalat fenntartásának, fejlesztésének költsége van. Amikor a dolgok megdrágulnak, az ezekben a költségekben is megmutatkozik, ezért lépéskényszerbe kerülnek (eltekintve az állami vállalatoktól, amik brutális veszteségek mellett is fennmaradhatnak, mert a hiányt betömik állami forrásból /ezzel ellustítva és hosszabb távon versenyképtelenné téve őket, lásd Posta/). Lehet szidni a vállalatokat, de ez régen sem volt máshogy (bár talán a vezetés bérezése régen nem volt ennyire kirívó, amiért jogosan illetheti őket kritika). Sőt, lehet szidni a kormányt is, a megszokott módon elvárni, hogy rendbetegyenek és kontrolláljanak mindent helyettünk, természetesen úgy, hogy nekünk jó legyen (bár a legtöbb ember nem fogja fel, hogy az ilyen dolgok túlmutatnak azon, hogy éppen mennyi pénz marad az egyén zsebében, hogy mi mire milyen - akár nem várt - hatással lehet, és hogy mindenkinek eltér a véleménye arról, hogy mi is az a „jó”).
    Meg lehetne összefogni is, és közösen (pl. szakszervezetek segítségével) nyomást gyakorolni a munkaadókra bérrendezésért és normális munkakörülményekért. Csak ahhoz meg kellene tanulni kicsit túllátni az egyéni érdeken, a társadalomnak kicsit fel kellene nőnie. Illetve fejleszteni kellene az önálló, kritikus gondolkodásra való képességet. Csak hát ezek nehéz dolgok, ezért kb. senki sem hajlandó ebbe energiát fektetni, ráadásul a politikai rendszernek ez nem érdeke, mivel ilyen képességekkel rendelkező társadalomban nehezebb választást nyerni (lásd az oktatási rendszer helyzetét). Azért meg kellene dolgozni a politikusoknak, valódi, megalapozott terveket kellene előterjeszteniük és megvalósítaniuk, valódi eredményeket kellene felmutatniuk, a hibáikért felelősséget kellene vállalniuk... Nem optimális helyzet a politikai siker jelenleg széles körben elterjedt definíciójának eléréséhez

    [ Szerkesztve ]

  • Capella

    senior tag

    válasz yogibear #155721 üzenetére

    Így már értem. Hogy az eredeti hozzászólásod a 2017. előtti hűség konstrukciókra vonatkozott.
    Én meg pont azóta voltam változatlan lejárt hűséges áron. Ezek szerint köszönhetően az említett törvénynek.
    Ez részemről éppen nem "belerondítás" volt, a szolgáltató nyilván másként gondolta, és ezért is lettek olyanok díjcsomagok, amilyenek.
    Azaz éppen nem volt anno olyan díjcsomag, amire érdemes lett volna váltanom. És azóta sem. Se mobil, se vezetékes. Ezért inkább maradtam hűség nélkül, határozatlan idejű szerződéssel.
    Így utólag emlékszem, hogy szeptemberben megemelte a havi mobilnet mennyiségét a Telekom 6 GB-ról 10 GB-ra, nekem pedig november végén járt volna le a hűség. Gondoltam szuper, majd akkor kötök újabb hűséget, a Magenta1 duplázóval lesz 20 GB-om. Azután novemberben kiderült, hogy akkorra megszűnt a duplázó, és a 12 GB helyett új hűséggel csak 10 GB-om lehetne ugyanolyan vagy kicsit drágább áron. Szeptemberben még köthettem volna azzal a konstrukcióval.
    Valamikor a készülékkedvezmény is átalakult, már nem lehetett egyéb eszközökre is igénybe venni. Mobiltelefon, TV meg nem kellett, de pont tőlük, pont akkor és pont olyanok biztosan nem, így ez se volt csábító a 2 évre.
    Na ennyit a múltról.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák