- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ted_Beneky
senior tag
Milyen az az "álcázott hidegfront"? Az Időkép szerint ez várható hétfőn.
Csillagkaput a Csillag térre!
-
SirRasor
őstag
Van egy 480 GB-os WD Greenem. Ma vettem át, de most este tönkrement a kuncsaft laptopja...aligha fogja kifizetni az SSD-t, ha már nem megy a laptopja se.
Szállítással 18k volt. Nyilván gari van stb...valakinek kell? Egyszerűbb, mint visszaküldeni.Make Love not war!
-
pschio
őstag
válasz SirRasor #89747 üzenetére
Ez engem is igen érzékenyen érintett. Én valószínűleg a Synology moments-re váltok. Nagyon hasonlít. A NAS-on eddig is mentve volt minden. Ez meg a felhős backup volt eddig a fotókról. Júniusig használom, aztán kitalálok valamit.
[ Szerkesztve ]
''Én nem süllyedek a hülyék szintjére, mert ott legyőznének a rutinjukkal''
-
ShadowX
őstag
Valaki használ zuhanyzóban/fürdőben vízlágyító berendezést? Marhára unom, hogy qrta kemény Szegeden a víz és mindenhová beeszi magát és csomó időt elvisz az alkatrészek takarítása...ha használ valaki érdekelne, hogy ez csak valami kamu, vagy tényleg érezhető a hatása.
-
macilaci78
nagyúr
válasz ShadowX #89763 üzenetére
Sógoromék használnak, semmi sem vízköves.Kb 300k volt az a berendezés, amit a vízóra után közvetlen beraktak és van olyan kapacitása, ami tároló nélkül ellátja a háztartást. Üzemeltetési költségről nincs infóm.
Munkahelyen 60k-ért szereltettünk be egy kicsit 10 literes tárolóval, azóta nem kellett vízkőmentesíteni a vízforralót, kávéfőzőt. Ennek már kb 6 éve. Eddig semmit nem csináltunk vele, a szűrőket elvileg évente kéne cserélni 10-15 k-ért.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
ShadowX
őstag
Tudtam, hogy lesz valaki, aki statisztikát hoz.
Azért is írtam, hogy a közepesen kemény relatív, mert értékek közé van szorítva a keménység, aminek van egy alsó, meg felső határa. Amit én látok az az, hogy 1 hét zuhanyzás után több, mint 1 órát takarítom a vízkövet minden héten, és ebben még szerelés is van, mert a kis alkatrészek köré rendszerint beeszi magát. Ráadásul a tisztîtószerek sem olcsóak, ha mondjuk krómot akarok tisztítani. Tudom-tudom, a házi praktikák...nekem nem váltak be. -
veze
őstag
válasz ritkaság #89769 üzenetére
a mosogépek eleve kb 5 év élettartamra vannak épitve ma már, lejar a garancia van utana még esetleg 2-3 ajandék év jól működés utána egy meghibasodás = az uj (ismét garanciás) gép aranak felével..2/3-ával ( hegesztett müa üst, dobbal egybeépített csapágy, egybe épített elektronika ami csak cserével javítható stb. A jól képzett mérnökök tudják hogyan kell egy mosogépet ugy tervezni hogy annak javítása gazdasagtalan legyen. Ez az elvárás tőlük a gyártó részéről, nem az hogy 20 évig működö szervizelhető gépet alkossanak)
Nálam a mosogép is jól működik, igaz nem nézegetem a belsejét, az a dolga hogy mosson és kész A mosoporok egyébként is lágyitják a vizet, tehát nem csapvízkeménységű vizzel végzi a mosást egy gép sem. Az más kérdés, hogy ahol pl17es a víz ott több mososzert( vagy egyéb vízlágyító adalék) kell adagolni, mint nálunk ugyanolyan hatás elérésre.[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz macilaci78 #89764 üzenetére
Kíváncsiságból tudtok linkelni egy ilyen eszközt? Hogyan kell ezt elképzelni? Köszi!
-
macilaci78
nagyúr
válasz DarkByte #89772 üzenetére
Például egy nagy teljesítményű.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
DarkByte
addikt
válasz macilaci78 #89773 üzenetére
Köszi!
-
ShadowX
őstag
Ma reggel majdnem kivasaltak a Szilléri körforgalomnál a zebrán (mert jó mókának tartotta a paraszt, hogy fékezés és megállás nélkül majd biztos elfér mögöttem, mikor a zebra második szakaszának közepén voltam)...lehet a bosszankodáson, egy qrva anyázáson kívül mást tenni ilyenkor? Sajnos ugyanezt tapasztalom mikor a gyereket tolom a babakocsiban. Nyilván babakocsival nem olyan egyszerű a padkák, lyukak, kátyúk és felbontások miatt közlekedni, így néha kénytelen vagyok teljesen megállni és óvatosan áttolni az akadályon a babakocsit, de már ott vannak a sarkamban, mert olyan qrva sietős, hogy nem várhat 5 másodpercet. Kezdem azt hinni, hogy az új autókban csak extraként lehet megvenni a féket és valakik inkább költenek hátsófelni fűtésre, mint fékre meg irányjelzőre.
Persze megjegyeztem a rendszámot és ha legközelebb látom, akkor "megajándékozom" 4 új gumival az illetőt....
-
tisn
addikt
válasz ShadowX #89776 üzenetére
biztos latott? ebben az esos, kodos, taknyos, szurkuletes idoben a std sotet ruhazat nem tul nyero
tegnap este akkor vettem eszre a gyalogost, mikor elmentem mellette (valoszinuleg az A oszlop is takarta), siman kivasalom ha 3 lepessel elorebb jar.esszel kell menni, ha elsobseged is van maximalisan figyelni, foleg gyerekkel!
szemed mindig az autokon, szemkontaktus, inkabb varj kicsit.(es normalis, nagykereku babakocsi, ami atmegy mindenen)
-
ShadowX
őstag
Biztos, hogy látott....a kivasalás kb. 2 órája történt....se köd, se szürkület, se sötét ruházat (vajszínű kabát volt rajtam). Idő pont mint a képen lent, csak hideg van. Irányt bejelöltem amelyikbe haladtam és a nyíl hegyénél jártam, mikor a sarkamba jött (mert mögöttem akart elmenni). Kicsit hátrébbról vágódott be a körforgalomba, mint a képen a Twingo (akkor jártam a járdasziget zebra felőli részénél).
Biztos látott a nyomorék, mert amikor elhagyta a számat a "qrva any*d" akkor lefékezett egy pillanatra és hátranézett.
Gyerekkel nyilván extra óvatos vagyok, mindig a kijelölt gyalogátkelőket használom, sosem megyek át míg nem egyértelmú, hogy valaki meg akarja adni az elsőbbséget. De néhol akkora a járdaszegély, illetve olyan lyukak vannak az úton, hogy a nagykerekű babakocsik is elakadnak benne vagy időbe telik áttolni rajta a kocsit, esetleg kikerülni. Eddig nem értettem miért olyan óvatosak a babakocsisok, de hát ilyenkor tanul az ember.
Kedvencem a Felső Tiszapart a maga 2-2 sávjával. Na ott gyalogos legyen a talpán akit nem próbáltak még meg kivasalni. Ha megkapom a külső sávban közlekedőktől az elsőbbséget, akkor tuti lesz valami vadállat, aki kivág mögülle, hogy a belső sávban ne adhassa meg az elsőbbséget. Persze ilyenkor sehol egy rendőr, azok is olyanok mint a parkolóőrök, mindig ott bukkannak fel ahol nem kéne. A közlekedési morál kb. Bukarest színvonal lett Szegeden is.
-
macilaci78
nagyúr
válasz ShadowX #89776 üzenetére
Ha megvan a rendszám, akkor rendőrségen fel lehet jelenteni. Ha van kamera a közelben, kikérik a felvételt és megdádázzák. A rendőrségről aláírt jegyzőkönyvvel gyere el.
A Kresz nem ismer olyat, hogy a kijelölt gyalogátkelőhelyen, amiben nincs jelzőlámpa, ott a gyalogosnak ne lenne elsőbbsége, főleg ha már mögötted ment el.Én anno egy Opel Astra motorháztetejére ültem rá a Városházától a Korzó Mozi felé menet a zebrán, augusztusban, kora délután.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
őstag
-
ShadowX
őstag
válasz macilaci78 #89781 üzenetére
Én volt már, hogy rávágtam autó tetejére, oldalára mikor a sarkamba jöttek, szintén ugyanitt. Csak kár, hogy nincs bennem hirtelen akkora lendület, hogy behorpasszam a lemezt ott ahol gyengébb.
-
ShadowX
őstag
Az lehet, de csak ez vált eddig be. Ekkor jöttek rá, hogy valamit talán nem úgy kellene csinálni, ahogy csinálták. Ha csak egy pillanatra is elgondolkodtak, már megérte.
Valahogy elvesztettem az utóbbi 1-2 évben a türelmem az ilyen alakokkal (és itt nem azokról beszélek, akik egyszer-egyszer véletlen nem figyeltek eléggé, hanem azokkal akik direkt csinálják a fesztivált).
-
SirRasor
őstag
válasz ShadowX #89783 üzenetére
Pár napja a Makkosházi Lidlinél ütöttek el majdnem egy apát a gyermekével. Mondjuk ott pont az apa volt a hülye. Fékezve megállt az autó, majd az apa BEMENT a kocsi elé, hogy ne tudjon elmenni és nekiállt reklamálni. Utána, amikor indult a kocsi, még rá is vágott a kocsira...
Ha ezt egy kattant sofőrrel csinálja meg, lehet el is üti. Ráadásul ilyen viselkedést tanít a gyermekének, hogy az a megoldás, hogy rongáljon Nagyon sötét van egyesek fejében...
Ezt persze végig is néztük a gyerekekkel jó közelről és a kislányom (!!6!!) még 2 napig rendszeresen felhozta, hogy milyen rossz emberek vannak már, hogy csak úgy csapkodják a másik tulajdonát...Milyen megoldás a jó? Amit az egyik munkatársam akar csinálni pont az ilyen helyzetek miatt: testkamera, aztán az mehet be a rendőrségre, ha a rendszám is látszik.
[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
MODERÁTOR
-
ShadowX
őstag
válasz pepe091 #89788 üzenetére
Erre volt jó a civil rendőr audi. Én abból vennék Pintér helyében több százat és folyamatosan járőröztetnék. Amúgy vannak olyan tipikus pontok a városban, ahol mindenki tudja, hogy rengeteg a szabálytalanság. Ezekhez lehetne gyakori járőrözéseket csinálni és büntetni, mert a szép szóbol nem ért a magyar. Ugyanezz lehetne a 30-as övezetekbe. Trafit rakni és mehetnek a csekkek.
-
Polemius
aktív tag
válasz ShadowX #89789 üzenetére
Csak az autóba rendőr is kellene. Meg eleve, az autó sincs ingyen. Persze, a büntetés hoz bevételt, de a Zállamnak. (Na meg, ha működik és mindenki szabályosan fog közlekedni, akkor nem lesz bevétel sem. )
A balesetveszélyes helyekre lehetne fix kamerát tenni, mint sok helyen világszerte. Mármint a _valóban_ balesetveszélyes helyekre, nem úgy mint a VÉDÁkat telepítették.
Arról nem is beszélve, hogy átgondolt, újragondolt forgalomszervezéssel is sokat lehetne tenni. Pl. a telizöld szerintem borzasztó veszélyes, mert legtöbben nincsenek hozzászokva, sokan azt sem tudják mi van olyankor. -
martonx
veterán
válasz totya694 #89792 üzenetére
Akkor már tényleg csak a motorozás marad. Bár az új motorok is egyre több védő elektronikával jönnek. Gombnyomásra tudod gyengíteni a motort, véd az ABS is, már visszaváltás miatti kerék csúszás védelem is van bennük, sőt a legújabb motorokban már a motorfék erejét is gombnyomásra lehet szabályozni (aki nem motorozott, annak kedvéért, egy 200 kilós, 10 ezret pörgő motor motorféke brutálisan erős tud lenni egy autóéhoz képest).
Én kérek elnézést!
-
őstag
válasz martonx #89793 üzenetére
Természetesen vannak hasznos elektronikai megoldások az új autókban,motorokban de azért már itt kezd átbillenni egy határon.
Csak abba gondolj bele,hogy az összes 30-as övezetében az autód,motorod ténylegesen csak 30-al tud menni.Akár egy rendes vagy elektromos kerékpár megelőzése is gondot okoz...
Mindent felvesz majd az autód ez persze valahol előny de és az adatvédelem?Milyen OS lesz a verdába?Mennyi adatot tárol(hat) és meddig?
Üdv:Attila
-
macilaci78
nagyúr
válasz totya694 #89794 üzenetére
Az önvezető autó a végcél és a tényleges autóvezetés olyan úri passzió lesz, mint ma a hobbi autóversenyzés.
Ami szerintem visszás, az pont a tartósság. Minél több az okosság, annál gyorsabban avul, veszít az értékéből, használhatóságából. Így van ez az okostelefonokkal, okostévékkel, de még az autókkal kapcsolatban is. Oké, hogy egy autót 100k km-re terveznek, de simán elmegy 400k km-t is, mire az adott ország gépparkjának átlagos életkorát eléri és eddig nem rontja a statisztikát. Telepakolják minden jóval, ami meghibásodási kockázatot ad, drága szervizelést, esetleg a gyártói támogatás megszűnését.
És ott van, amit pedzegetsz, az adatvédelem. A természeti kincsek, erőforrások mellé lassan a legdrágább, legkelendőbb árucikk az adat, információ lesz. Idővel te magad leszel a termék.
És ki fogja fizetni az én megfigyelésemhez szükséges adatforgalmat?
Na meg az IoT eszközök sebezhetőségétől hangos a média. Még csak az kéne, hogy valaki a virtuális térben feltörje a kocsimat és a sebességasszisztensbe bele nyúlva belerepítsem egy nyergesvontatóba...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
őstag
válasz macilaci78 #89795 üzenetére
Az önvezető autók nagy számú eterjedéséhez azért kell egy stabil gazdaság és stabil internet hálózat(nálam épp 8.-ik napja 0,1~1Mbps közt mozog a feltöltési sebesség a 200/50 előfizetettből)Szakadozó mobil hálózat.Ilyen szolgáltatókkal és szolgáltatásokkal nem lehet egy ilyen projektet megvalósítani...
"Még csak az kéne, hogy valaki a virtuális térben feltörje a kocsimat és a sebességasszisztensbe bele nyúlva belerepítsem egy nyergesvontatóba..."
Ez a szituáció már megvolt nem is egy amcsi bűnügyi filmben...(ha csak azt nézzük,hogy fikció mert ez csak film akkor egy komoly veszély)Üdv:Attila
-
martonx
veterán
No igen, pont akkor fog megszűnni a motorozás (és itt a nagy motorokra gondolok, nem a robogókra) értelme. Autóval még többnyire igaz is, hogy az ember csak el akar jutni A-ból, B-be. Motorozásnál szerintem nagyon elenyésző azok száma, akik azért motoroznak, mert nincs más, és ez a legjobb alternatíva.
[ Szerkesztve ]
Én kérek elnézést!
-
SirRasor
őstag
válasz totya694 #89792 üzenetére
A régebbi autókban nem lesz kötelező...na itt ette meg a fene az egészet
"200 kilós, 10 ezret pörgő motor motorféke brutálisan erős tud lenni egy autóéhoz képest" - eddig amilyen merciket vezettem, mindegyiknek brutális motorfékje volt, bár lehet a nagy ccm miatt - amit nem értek, hogy - pláne a fent említett motorfékek esetén - miért nem kapcsol ilyenkor a féklámpa? Elvileg az arra szolgál, hogy a mögöttem jövő lássa, hogy fékezek...logikus volna motorféknél is világítania, nem?
[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...