- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- OLED TV topic
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Micro Four Thirds
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Gaming notebook topik
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
PROHARDVER!
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petester
senior tag
válasz dethroner #3474 üzenetére
Egyik barátom keresett dízel autót nemrég és képbe került a Subaru is, mert megtetszett neki az Outbackem. Végül más gyártó került neki képbe. Az Emil Freynél is érdeklődtem, ott azt mondták, hogy csak olyan autót szabad/érdemes megvenni, amiben már a cserés motor van. Elvileg már a javított blokkot kapják a garanciában cserés egyedek, de csak a fűzött blokkot, a periféria minden a régi. Ha hivatalos márkaszerviznél történt a motorcsere, akkor ott szerintem meg is mondják, hogy mit kapott az autó. De olvasni nem egy olyan esetet, hogy a cserélt blokk is megmakkant, szóval ki tudja, hogy mik kerülnek be a valóságban.
Más: Használtok adalékot az üzemanyagban? Gondolkozok, hogy kipróbálom a Spurit, korábban baráti körben már dicsérték, de van némi illúzióm vele kapcsolatban...
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3474 üzenetére
Érdeklődj utána a vézérképviseleten, az a tuti. Lehet, hogy a környezetvédelmi besorolást ronották csak el. Ebből nekem is volt már többször gondom. Legutóbb pl a Passatunknál ami Euro5 mégis V10-es van a forgalmiban. Majd át kell iratni következő műszakinál, mert így már szmogriadókor majd nem mehetnék be vele a városba.
mod:
Petester: Dízelbe van érteleme ha nem prémium gázolajat tankolsz de benzinesbe nettó pénzpazarlás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3479 üzenetére
Az EmilFrey a Subaru márka hazai vezérképviselete. Érdemes velük felvenni a kapcsolatot, vagy azzal a szervizzel ahol történt a motorcsere. Valószínűleg csak elírták de ezt bemondásra nem javítják, ahhoz kell egy hivatalos gyártói igazolás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3491 üzenetére
Arra lehet nem kapsz választ, legalábbis én ott írtam nekik (szervizbe kértem időpontot) és csesztek válaszolni. Bár lehet csak lassúak, végülis még csak 2 hónapja írtam nekik.
Igen az active a felszereltségi szint (ez az alapfelszereltség de régiónként eltér a tartalma), a comfort meg a közepes.
Lámpamosó a xenonhoz jár csak (kötelező a xenon mellé és az automat szintezés is), szóval xenon lesz sztem. De más a halogén meg a xenon színhőmérséklete (xenon kékes a halogén sárgás) ránézésre megmondod melyik van neked.
A man. igen a manuális váltót jelenti az Aut. meg az automatát.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3497 üzenetére
Facelift:
In 2010 for the 2011 model year, the Subaru Forester received a new grille insert. An optional roof-rack would raise total height by 2.5 inches. The naturally aspirated Foresters were equipped with an all new third generation motor with DOHC 2.5l FB25 and 2.0l flat four FB20. - [link]
FL előtti: [link]
FL-es: [link]
mod:
Ám eléképzelhető, hogy itt európában nem kapott más hűtőrácsot.
Petester-t kérdezd, ő most pont ebben van benne.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3499 üzenetére
FL előtti, a hűtőrácsa is (vannak ilyen bevágások a rácson a FL-esen meg nincs) de a korából is ki lehet találni. Ez 2010 februári. 2010-ben volt a váltás és kizárt, hogy 2 hónap alatt legyártották japánban és ideért volna hajóval + forgalomba is állították volna. Szóval ez legjobb esetben is olyan 2009 év végi gyártású lehet.
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
válasz dethroner #3499 üzenetére
Szép autó, grat Benne van ebben minden, ami egy átlag autósnak kell szerintem talán. Ülésfűtés van? Az azért ildomos egy dizliben.
Chippet neki meg ültesd le a porba a hifi helyett[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
válasz dethroner #3503 üzenetére
Csak marhultam ám....
ide csörögj nyugodtan hifivel kapcsolatban, még ha nem is náluk vásárolsz segítenek telefonon eligazodni. Mindenképpen olyan emberrel szereltetném be, aki dolgozott már autóhifin, itt azért kötözgetni kell rendesen kábelt már a tolatókamera igény miatt.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3503 üzenetére
A legtöbb amit tehettek, hogy prémium gázolajat tankoltok. Igazából a sz@r befecsi rendszer a hiba forrása (a gyárilag szarul felvitt tömítőpaszta mellett), ha prémiumot tankoltok akkor jelentősen megnő a várható élettartama a motornak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3507 üzenetére
Igen, drága sajnos. Múltkor én is véletlen prémium dízelt tankoltam a sima helyett, aztán kaptam is egy kisebb szívrohamot a pénztárnál...
Igen más a befecskendező, Denso mindegyik csak az Euro4-ben még a második generációs (G2) az Euro5-ben meg már a harmadik generációs (G3) van (az Euro6-ban meg már a G4 van).
Itt leírják táblázatosan, jól átláthatóan: EE20 engine info#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
-
Acheron
őstag
válasz dethroner #3752 üzenetére
A legtöbb esetben igen. A használat során a turbó igen magas fordulaton és hőmérsékleten dolgozik, de a csapágyak kenéséről gondoskodó olajat járó motornál a rendszer keringeti. Erős terhelés után hirtelen leállítva a turbó még magas fordulaton forog, de az olajkeringetés megszűnik, az olaj beég, kokszosodik. Ezért szokták (és érdemes) 0,5 - 2 percig járatni a motort huzamosabb vagy erőltetett menet után.
Érdemes hozzátenni, hogy vannak típusok, amiknél a motor leállítása után külön villanymotor / szivattyú gondoskodik az olaj keringetéséről és a turbó kenéséről, éppen a fenti esetet elkerülendő. Ezeknél nem kötelező a leállítás előtti járatás - de ártani itt sem fog (főleg, ha esetleg a szivattyú megmakkan és erről nincs visszajelzés.)[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3752 üzenetére
Igen, indulás előtt is és leállítás előtt is érdemes 1 percet járatni (ha autópályáztál akkor 2-3 percet is). A turbó nagyon kényes a kenésre és a hűtésre.
Archeron: Nekem a gyári érték városra 11,7 liter, autópályára 8,7 liter és vegyesre meg 10,6 liter. Ezeket tudja is hozni simán de ugye ezek a valós értékek nem a hazug EU-s mérés alapján mért kamu értékek.
Szívó benyóst nem érdemes 2000 rpm alatt tartani tartósan, mert ott még nincs rendes olajnyomás. De a kézikönyvben megvan a minimum sebesség (sík talajon mérve) az egyes sebesség fokozatokhoz, ebből látható a hozzá társult minimum rpm is. Nekem pl az 5. fokozat 68 km/h-tól kapcsolható a manual szerint, ez olyan 1800-1900 rpm kb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3876 üzenetére
Elírás inkább valószínű de lehet motorcserések voltak. Ennyiből nem derül ki.
mod:
Motorkód: EE20
Gyártás: 2007-től napjainkig, kockázatos 2010-igParci: Nem ismerem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3888 üzenetére
Az nagyon drága lenne ha az egészet cserélnék. Csak egy új fűzött blokkot kap, a turbó meg minden egyéb kapcsolódó segédberendezés (generátor, klíma, hűtő, stb) marad az eredeti.
"Teljesen mindegy, végül mi végzi ki idő előtt a különleges EE20 motort, a végeredmény és a költségei hasonlóak. Mivel ezekre az autókra 5 év garanciát adott a gyár, a szerelő szerint sok példány rég átesett a motorcserén. Az első tulaj ezzel megspórolhatott több mint kétmillió forintot, viszont senki nem garantálja, hogy az új motor nem döglik meg ugyanígy.
Ha megdöglik, és zsebből kell finanszírozni a helyreállítást, a mostanra négymilliónál olcsóbban kapható korai bokszer dízelek gazdasági totálkárossá válnak. Egy gyári új főtengely 1000 euróba, vagyis több mint 300 ezer forintba kerül. A Subaru nem javasolja a főtengely cseréjét, inkább fűzött motort adna el az öregedő autókhoz, de az egyszerűen nem éri meg. Tamás és az 1999-óta Subarukkal foglalkozó László közös véleménye, hogy a szerelés iszonyatosan bonyolult, több művelethez ki kell emelni a komplett blokkot.
Ha nemcsak főtengelyt cserélünk, befecskendezőnként 280 ezer forinttal számolhatunk, vagy felújíttathatjuk a régieket, egyenként 90-150 ezer forintért. Érdemes mindet bevizsgáltatni, mert a nem megfelelő porlasztási képű fejek kilyukaszthatják a dugattyúkat, onnantól minden felsorolt összeget összeadogathatunk. Ha óriási szerencsénk van, szereléssel együtt kevesebb mint egymillióból megússzuk. Ha az autó kézi váltós, és cserélni kell a kettős tömegű lendkereket, további 500 ezer forinttal duzzad a számla, de ez ugye nem a motor hibája, csak afféle járulékos költség." - [link]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3989 üzenetére
5 év és több mint 100 ezer km alatt sem barátkoztam össze a 2.0 TDI VW-ünkkel és ez már aligha fog változni... A dízel teherautóba való meg traktorba meg mozdonyba meg hajóba, stb De nem személyautóba. Én konkrétan rosszul vagyok a fojtogató a kipufogógázuktól.
blasko92: Kihagyom, nincsnek jó tapasztalataim az ilyen összeröffenésekkel (igaz csak 2 eSTIpestin voltam). A prohardveres autós talira megyek inkább.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
válasz dethroner #4015 üzenetére
Hagyjuk már..... XD 1400 kilós SG forit teljesen jól mozgatja a 2 lityis szívó. Eszik 9 körül vegyesben, dízel mondjuk 7 litert. Dízelben ott a sok modern dízel költség, konstrukciós hibás blokk, nehezebb melegedés. Mi is éri meg benne? Mitől áll neki jobban?
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
HÁZIGAZDA
válasz dethroner #4015 üzenetére
a legjobbabb a hibrid , én a dízelt utálom. nem a menettulajdonságai miatt, hanem az illúzió miat, hogy "keveset fogyaszt". ja, csak aztán másfél millió, hogy megint keveset fogyasszon. az sem segít, hogy a subaru rendesen elkefélte az első generációt a boxer dízellel.
de megvennék én egy dízel 2015-ös forit is szó nélkül és magam alá köpnék , linkeltem is a minap, csak már elvitték.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
outsiders
aktív tag
válasz dethroner #4020 üzenetére
Értem én de ha nem megy az ember évente 10-12k kilométernél többet, akkor hol is jön ki a csodás fogyasztás előnye? Plusz a drága bonyolult befecskendező rendszer, dmf, részecskeszűrő felújításának az ára? Mitől lesz jó a hirtelen jövő majd ugyanúgy elfogyó nyomaték a másfél tonnás testhez? A karakter szerethető bizonyos esetekben valóban, de mindennapos általános használatra, amire a Subarukat is kitalálták soha nem vennék dízelt. Ha a dízeles karaktert vadászom a turbós benzin sokkal inkább. Vegyen az ember náciwagent 6 hengeres dízellel büntetni az autópályán, ha az a cél, de subarut ne már..... Okkal hagyták abba a gyártást és fejlesztést is, tiszavirág életű próbálkozás volt csak, meg akarták lovagolni az európai dízel mániát.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #4074 üzenetére
Amíg nem melegszik fel addig nem (így gyorsabban melegszik fel a motor). Amint kellően felmelegedett a hűtővíz a kiegészítő fűtés (aka villanyradiátor) kikapcsol és klasszikus módon a hűtővízzel fűt (átáramoltatja egy radiátoron és egy ventivel befújja az utastérbe).
Ezen kívül van állófűtés de az ugye másik történet, ott egy kis kályha üzemanyagot elégetve melegíti fel a hűtővizet (bővebben).
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz dethroner #4429 üzenetére
Ha a honlapjukon közzétett számot hívod, ezt eddig nekem mindig Nyírő vette fel. Elsőre nekem szimpatikus volt, de már egyre jobban úgy tűnik, hogy nagy vetítő ember.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy ma mit fog mondani, de ha délig nem hív, zargatni fogom, Hétvégére ezt a képet szeretném látni az udvaron!(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #4519 üzenetére
Ezek az érintett Subaru modellek:
2003-2006 Subaru Baja
2009-2013 Subaru Forester
2004-2011 Subaru Impreza (Including WRX/STI)
2003-2014 Subaru Legacy
2003-2014 Subaru Outback
2006-2014 Subaru Tribeca
2012-2014 Subaru WRX/STI
[link]Itt alvázszám alapján is le tudod ellenőrizni: [subaru.com]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #4575 üzenetére
Drágát ha akarnék sem tudnék venni, mert nincs rá lóvém. A koros tucat autóval meg az a bajom (volt 2 is (Skoda & Fiat), tapasztalatból írom), hogy nem üzembiztos. Na most öreg vagyok én már éjszaka a trélerest várni, mert éppen eldurrant a vízpumpa vagy mert bedöglött a generátor. Ezek nekem nem férnek bele, mert nem akarok ezen streszelni.
Nálam két dolog fontos: ütközésbiztonság és üzembiztosság.
Lesz@rom, hogy kopogós a műanyag benne meg, hogy 90-es évek béli a formaterv. Elég ha nem hagy ott az autópályán mert nem vígasztal a csicsás belső mikor a trélert várom. Ezért kukáztam az E90 328i-t is anno.Van egy 12 éves olcsón fenntartható szaladgálós meg egy 8 éves telekre járós, ezzel le van fedve nálam a paletta. Csak a család miatt jó lett volna egy picit nagyobb telekre járós a mostani helyett nullszaladósan vagy kevés befektetéssel (cserébe akár korban és/vagy km-ben is engedtem volna) de vagy veszek egy olcsó Legát ami a végén sokba fog kerülni vagy veszek egy alapból drágát.
Szóval marad ez amíg ki nem ütik alólam.
#nincsbennetarcsi
-
-
nagyúr
-
HÁZIGAZDA
válasz dethroner #4805 üzenetére
a példád teljesen rossz. gyakorlatilag azt mondod, hogy ha az utcádban négyen is simán kihajítják a szemetet a kerítésen át, akkor képmutatás részemről rád szólni, amikor ezt javaslod valakinek, mert hogy egyszerűbb és olcsóbb megoldás, mint konténert rendelni.
a részecskeszűrő kell, anélkül baromi szennyező a kocsi, nehogy már nekiálljunk ideológiát gyártani, hogy régi és használt kocsinál miért oké ez mégis! nem máshoz képest szennyező, hanem önmagához képest, ez a lényeg, hogy ha én úgy döntök, hogy kiszerelem, szándékosan szemetelek. nekem ez nem fér bele, és nem, nem kell ehhez "akkor legyél vegán és egyél füvet, amit te ültetsz, nehogy árts a világnak", nem kell lemondani a plazmatévéről sem, egyszerűen csak nem szemetelek szándékosan.
én elhiszem, hogy a dízel egy klassz technológia, és persze nem feltétlen az az igazán szennyező, ami látszik vagy aminek szaga van, ezzel együtt amikor az előttem lévő kocsi hirtelen kiokád egy füstfelhőt, majd büdös, mint állat, na, akkor végül csak golftdi lesz szegény. de van büdös benzines is, így van.
és bár nem nekem írtad, de azért elmondom, hogy eladtam a városi 17 litert temető ls400-ast, és örültem a "csak" 13-at evő subarunak, amit most egy 9-10-et evő hibrid vált (és csak azért nem phev, mert nincs rá zsé). a második kocsinkat pedig csak akkor nem villanyra cserélem, ha nem találok értelmeset, olcsón, mert akkor marad a prius vonal.
és igen, nem kéne napi 200 ezer repülőt (repülést) felzavarni az égboltra, mert irgalmatlanul fölösleges, kb., mint az okostelefon. nagyon kényelmes, nagyon praktikus, de a világnak nem tesz jót összességében (szerintem).
viszont itt és most csak arról volt szó, hogy valaki szaladjon-e mosolyogva kiszedni a dpf-et/katalizátort. ne szaladjon. és pet palackkal se fűtsön. akkor se, ha trabantja van.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Futás, futópályák
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- OLED TV topic
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Xbox tulajok OFF topicja
- EAFC 24
- iPhone topik
- További aktív témák...