Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2017 üzenetére

    Ezzel a részével azért tisztában vagyok. Mármint abban biztos vagyok, hogy a 2.5-ös jobban autózható a magasabb nyomaték miatt, ezért keresném alapvetően én is azt :)
    De ha az eddig hajtott szekerekhez képest (a sorosnál - no politics :D - nyomatékosabb boxer) jobban vagy legalább úgy teljesítenek a gyengébb példányok is, akkor nem fog megfeszülni, hogy az amúgy sem túl erős kínálatból nagy mázlival kifogjak egy 2.5-öst (közben elengedve hibátlan 2.0-sokat). De ha a kicsikből (főleg a leggyengébb) tényleg nagyon kevés, akkor teljesen kizárom.

    Mindenestre köszönöm a listát róluk. Érzésre a 187Nm is elég lenne az 1400kg mellé.
    Korábban a kis Xsara 1.6i 8v tudott 88LE@5600RPM és 134Nm@3000. Cseppet se volt izgalmas, de szépen, dinamikusan tudtam azért mozgatni vele az 1100kg-s testét. Ezért is lenne ez az arány a belépő.
    Ha jól tudom, akkor egy elsőkerekes esetén kb 10% veszteséggel lehet kalkulálni (BHP vs WHP), míg AWD esetén akár 20-25% is lehet.
    Vagyis (pusztán papíron) itt kb 80LE jutott a kerekre, míg a 137lovas verzió esetén kb legrosszabb esetben is úgy 100 körül. Ami 20% többlet a megszokotthoz képest, persze önsúlyban is hasonló a difi.
    A legideálisabb a vacak kis golfnál tapasztalt menetdinamika lenne (az mondjuk fele/harmadannyi idős volt, mint a xsara). Az kb 105lovas volt, vagyis durván 95LE a kerekeken. Tehát ez elvileg elég közel lehet a legkisebb 2.0 boxerhez, és ott a súly is kb ugyanaz.
    Ha már 2.0, akkor az SOHC költségeit tekintve szimpatikusabb (nyomatékban nincs horror különbség, teljesítménye meg mindkettőnek elég a 140-150es tempóhoz).

    Tudom, eretnekség a fenti motorokat dinamikus autózással egy mondatban említeni :D
    Azt is tudom, mire képes egy valóban erős autó (250+, nem a 150lovas passat)... de ezeket nem tudnám érdemben kihasználni, azon ritka alkalmakért meg nem racionális döntés. Ügyesen autózva egy ilyen motor is tud némi mókát nyújtani :)
    Szóval a cél továbbra is egy 2.5 lenne, de akkor talán nem vetem el a kisebbeket se. Automatára viszont továbbra se tudom rászánni magam, így a 3.0 kiesik sajna :(

    (#2019) Jorus
    Detto. Én is inkább belehúzom magam kicsit a kormányba, majdnem egyenes háttal. Szépen belátom a környezetem, gyorsabban, biztosabban tudok reagálni az egyes eseményekre. Sokkal inkább érzem így az autót a végtagjaim meghosszabbításaként, mint fetrengősben, folyamatos ficergéssel, hogy mindent rendesen elérjek.
    Biztos van, aki szerint nagypapás, vagy rallys (bár azért messze vagyok egy tapasztal pilótától :D), de nem különösebben szoktam adni így mások véleményére.

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

Új hozzászólás Aktív témák