Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #19617792

    törölt tag

    Én is hasonló cipőben járok, nálam az eltérés, hogy már ált. iskola óta elköteleztem magam az informatika mellett, mert már akkor is nagyon érdekelt. Viszont az ált. iskolai eredmények nem voltak a legjobbak, bár megpróbáltam a legjobbat hozni, nem sikerült, volt néhány tanár akik nagyon nem valók tanárnak...
    Emiatt "csak" a váci Selye János szakközépbe jutottam, és ez egy erősen humán-orientált iskola, de infót is oktatnak. Na itt is volt egy-két érdekes dolog. Itt már érezhetően jobban ment majdnem minden tantárgy, angollal eddig sem volt gond, irodalomból és nyelvtanból meg az ált. iskolai eredményekhez képest simán tudtam egy de inkább két jeggyel javítani. Leginkább ötöseim voltak/vannak, jó persze volt négyes is (kb 50-50%-ban oszlott meg a négyes és az ötös), hármasok is lettek néha, amikor nem sikerült úgy a dolgozat vagy felelés ahogy azt szeretttem volna, de ez utóbbi mindenkivel előfordul. De jött a feketeleves a törivel, matekkal, informatikával.
    Matek az első két évben volt ugyan, de semmit sem ért, nem azért mert mi nem akartunk tanulni, hanem mert a matektanár úgy ahogy van szart az egészre. Az nem oktatás, hogy kiszemel magának néhány csinos lányt az osztályból, hogy majd ők felírják a táblára azt, amit a tanár eléjük adott, és a tanár szószerint leolvasta a tábláról az anyagot egyszer(!) és soha semmit sem magyarázott el, majd leült és szlopálta a kávéját az óra alatt. Ennek köszönhetően alig tanultunk és alig tudtunk valamit, én jártam külön tanárhoz is, gyakorolni, tanulni, eredménye lett, csak a jegyekben nem látszódott... A tanár ugyanis olyan dogákat iratott, hogy néha köze nem volt a "vett" anyaghoz... Szerencsére elküldték a fenébe, mert volt, hogy egy egész évfolyam(!) megbukott matekból, és kegyelem kettessel mentek át, ez már jelzett valamit a tanár hozzáállásáról.
    Töri meg külön történet szintén, ált. iskolában nem voltam túl jó belőle, egyszerűen nem bírok annyi nevet, évszámot, eseményt, kapcsolatokat az események között megtanulni, sok ez nekem. Ennek ellenére hármasokat szereztem ált. iskolában. Középsuliban meg egy olyan tanárt kaptunk, aki szigorú, ezzel nem lett volna gond, ha nem egy érdekes figurát kaptunk volna. Az órán címszavas, tőmondatos vázlatokat diktált le és csak ritkán volt köze a tankönyvekben közöltekhez, és a dogák is olyan nehezek voltak, hogy csak na, ha csak a lényeget tanulod meg, nem elég, mert kellett az összes apróbetű és olyan dolog is, aminek bolhafingnyi jelentősége sincsen, bevasalt mindent. Első évben négyesek, második évben már csak hármasok és néhány kettes. Meg a mínuszosztás szintén, kitekintettél az ablakon, hogy megnézd milyen az idő, rögtön mínusz, nyújtózol egyet csendben, mínusz, minden marhaságért mínuszokat osztott. Négy mínusz egy egyessel ért fel... Ha valamit kérdezett valakitől és hirtelen nem tudta, mínusz. És mindig a leglényegtelenebb dolgokra kérdezett rá, és olyan módon, hogy nem nagyon lehetett goyrsan megválaszolni. Plusz mindig az óra eleje azzal ment, hogy:
    "Mondj egy számot!" Semmi légyszíves, vagy akármi...
    "3"
    "Bal vagy jobb?" WTF???
    És el kezdte számolni (vagy felütötte a naplót és ahol kinyílt, az felelt) valahonnan és mindig máshonnan, másképp, eredménye mindenki sorra került.
    Informatika órákon meg alig csináltunk valamit, egy kis Word, Excel, utána meg semmi. Se programozás, semmi ami hasznos lenne. Nekem annyira nem volt gázos, mert egyszerűen letudtam a dolgokat.
    Na harmadikban jött a megváltó!!!
    Új matektanár, töritanár, meg minden. Örültem mint majom a farkának, csak az előző tanárok beleköptek a levesbe. Harmadik év (első év az új tanárral) annyiból állt, hogy mindent újravettünk, újratanultunk és más módszerrel, sok gyakorlás, részletes, de könnyen értelmezhető elmagyarázás, ami sokat segített. Matekból az osztály átlag majdnem 1,5 jeggyel javult, vajon miért... Gyorsan haladtunk, és nem volt könnyű, de a hatás érezhető, de még nem tökéletes, de már sokkal jobb, mint volt. (Most konkrétan a kétismeretlenes egyenletek felállítása szöveges feladatból okoz nehézséget nekem)
    Töriből nem ismételtük át az első kétév anyagát, haladtunk tovább, de már szintén más módszerrel, és bár gyorsan haladtunk és az anyag sem volt könnyű, de azért mégis jobb lett az osztályátlag. Rendes, csak a lényegre törő, részletes, könnyen érthető elmagyarázás megtette a hatását.
    Új infotanár, sok ember "gyengesége" miatt át kellett venni az első kétév anyagát, gyorsan haladtunk, feszített tempóban, de az osztályátlag nem változott, volt aki javított, volt aki rontott, volt akinél nem változott (én eddig is ötös voltam, most is az vagyok). És most ott tartunk, hogy sok gyakorlat (Word, Excel, PowerPoint, Frontpage, Access), sokan nem szeretik és gyorsan kell haladni, de legalább eredményes. Elméletet is jól kell tudni szintén.
    És már harmadikban elhatároztam, hogy keményen meghajtom magamat és felgyúrom a jegyeimet, harmadikban nem igazán volt látható, negyedikben a matekot, törit sikerült alaposan javítani, négyesre mindkettőt, harmadikban még csak hármas voltam belőlük. Idén negyedikben a félévi Irodalom-nyelvtan négyes-négyes (tavaly évvégén ötös-négyes), ez mondhatni szokásos, hol négyes, hol ötös. Kb 50-50%-ban fordul elő négyes és ötös. Szerintem nem rossz. Negyedikben meg nagyon keményen tanulok, eredménye a matek és töri négyes, irodalom-nyelvtan négyes-négyes szintén. Informatika ötös, angol ötös, angolból előrehozva leraktam a középszintű érettségit ötösre. Idén emelt angol. Emelt informatikát már nem mertem bevállalni. Szóval itt tartok, matekból sokat kell tanulnom, gyakorolnom, irodalomból, nyelvtanból, törtiből kidolgozzuk a tételeket, felelünk, írunk belőle, infóból jelenleg sokat gyakorlunk, angolból meg készülök az emeltre, és úgy általáb az egész érettségire komolyanm elszántan készülök, a képességeimhez képest.
    Első iskolának a BMF-NIK-t jelöltem mind államilag támogatott, mind költségtérítéses formában, ide mindenképpen be kell jutnom, mert számomra ez a legjobb, a legtöbb lehetőséget biztosítő iskola, a nonplus ultra, ha másképp nem, hát költségtérítésesen, és majd tanulással árkerülni a támogatottba, mert van rá lehetőség.
    Második iskolának a PPKE-ITK-t jelöltem meg, ez sem rossz, de a BMF-NIK köröket ver rá szerintem (nincsenek olyan nagy, tág lehetőségek, mint a BMF-NIK-n), ha "csak" a PPKE-ITK-ra jutok be, nem fogok emiatt sírni, legfeljebb megpróbálok különbözeti vizsgával átmenni a BMF-be, ha nem sikerül az átkerülés, nem baj, ez a suli is jó, csak nem annyira, mint a BMF-NIK.
    Harmadiknak a GDF-t jelöltem meg, de ide nem akarok bekerülni, mert számomra nem nyújtja azokat a lehetőségeket, mint a PPKE-ITK, BMF-NIK, és sokaktól elég sok rosszat hallottam, nem örvend túl jó hírnévnek, és nem akarok kockáztatni, inkább kihagyom. Ha csak ide lenne esélyem, akkor inkább kihagyom, halasztok egy évet, elmegyek ötödévre valamelyik suliba és szerzek képesítéseket, amik pluszpontokat jelentenek. Remélem bejutok a BMF-NIK-ra, az az "álmom", hogy oda bejussak. Egyik ismerősön azt mondta, aki ott tanult, hogy (kicsit viccesen): "Ha bejutsz, bár elég sokat kell tanulnod, de Tied lehet a világ! A lehetőségek megvannak, csak tenned kell érte, szorgalmasan tanulni!" A szorgalommam nincs gond. Remélem bejutok. :)
    Remélem nem voltam nagyon untató. :) Én márcsak ilyen vagyok, szeretek "mesélni". :D

    [ Szerkesztve ]

  • #19617792

    törölt tag

    válasz Blaise #5 üzenetére

    Igazd van, túl erősen fogalmaztam, de azt próbáltam hangsúlyozni, hogy számomra BMF-NIK jobb megoldás, kicsit talán túl erős is lett. :W Mindekettőnek voltam a nyíltnapján, mindkettő jó suli, sokat nyújt, jók a lehetőségek, de nekem a BMF mégis jobb lenne.
    PPKE-ben tanulsz, vagy tanultál?

    [ Szerkesztve ]

  • #19617792

    törölt tag

    válasz Blaise #8 üzenetére

    Eszem ágában sem volt a sulit leminősíteni, csak arra szerettem volna utalni, hogy nekem a BMF jobb lenne mindenképpen. Ha mégsem jönne össze a BMF, akkor a PPKE-vel is ugyanúgy elégedett lennék, nem dőlne össze a világ. :) A PPKE jó, nem tagadom továbbra se. :)
    Amúgy lenne egy kérdésem: Nyílt napon nem kaptam információt az ösztöndíjakkal kapcsolatban, vannak ösztöndíjak? Miért jár? Nagyságrendileg mekkorák? (Nem mintha szempont lenne, csak hajt a kíváncsiság)

    KINKY_007: Lehet, hogy van jó tanár a GDF-en is, ezt nem vitatom, de én szeretek biztosra menni, és ha számomra nem a legjobb a GDF, akkor inkább kihagyom. Én meg fényévekre vagyok attól, hogy egy jó TDK-t írjak (mégha megszakadnék, akkor sem tudnék egy olyan kaliberű dolgot kiadni a kezeimből, amivel alaposan felfigyelhetnének rám), vagy hogy kutató legyek. :) Nincsenek ilyen nagyratörő terveim. Nekem már az elegendő lenne, ha lenne egy diplomám és egy nyelvvizsgám. Egyszerű ember vagyok, nem nagy igényekkel.

    OFF: Szélsőségesen fogalmazok, lesz még ebből fejemre koppintás... :W :W Pedig nem vagyok ennyire szélsőséges.

    [ Szerkesztve ]

  • #19617792

    törölt tag

    válasz leviske #26 üzenetére

    Nem sok mindent tudok róla, csak linkeket tudok adni: :B
    Programtervező Informatikus
    Mérnök informatikus
    BMF-en választható szakirányok
    Ezekből sem lehet túl sokat megtudni, de a semminél több, szerintem. :)

Új hozzászólás Aktív témák