Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • shaipo

    csendes tag

    Jó kis írás, köszi hogy megosztottad velünk. :) És persze várjuk a fejleményeket, az érettségi és az egyetemi élménybeszámolót. ;)

    Apróság: "e miatt" és "hőn áhított"

  • Khan13

    senior tag

    Sok sikert az érettségihez! : ) Az emelt biosz húzós, készülj rá, és akkor menni fog. Én nem mertem bevállalni, megelégedtem a majdnem ötös középszinttel. Kb akkor mondtam le arról, hogy pszichológusnak tanuljak (az életben nem lesz 456 pontom), így a másik kedvenc témakörömben tanulok tovább (informatika). Én egyelőre OKJra megyek, aztán BMF vagy ELTE.
    Majd írd le a fejleményeket, akár ide mint update : )

  • #21810944

    törölt tag

    Azt hiszem egy cipőben járok veled, elolvasva az írásod egyre jobban magam ismertem fel, kivéve a biosz részét, mert az nem áll hozzám közel, így én csak az informatikus részt választom. (talán a matek mellette).

  • #19617792

    törölt tag

    Én is hasonló cipőben járok, nálam az eltérés, hogy már ált. iskola óta elköteleztem magam az informatika mellett, mert már akkor is nagyon érdekelt. Viszont az ált. iskolai eredmények nem voltak a legjobbak, bár megpróbáltam a legjobbat hozni, nem sikerült, volt néhány tanár akik nagyon nem valók tanárnak...
    Emiatt "csak" a váci Selye János szakközépbe jutottam, és ez egy erősen humán-orientált iskola, de infót is oktatnak. Na itt is volt egy-két érdekes dolog. Itt már érezhetően jobban ment majdnem minden tantárgy, angollal eddig sem volt gond, irodalomból és nyelvtanból meg az ált. iskolai eredményekhez képest simán tudtam egy de inkább két jeggyel javítani. Leginkább ötöseim voltak/vannak, jó persze volt négyes is (kb 50-50%-ban oszlott meg a négyes és az ötös), hármasok is lettek néha, amikor nem sikerült úgy a dolgozat vagy felelés ahogy azt szeretttem volna, de ez utóbbi mindenkivel előfordul. De jött a feketeleves a törivel, matekkal, informatikával.
    Matek az első két évben volt ugyan, de semmit sem ért, nem azért mert mi nem akartunk tanulni, hanem mert a matektanár úgy ahogy van szart az egészre. Az nem oktatás, hogy kiszemel magának néhány csinos lányt az osztályból, hogy majd ők felírják a táblára azt, amit a tanár eléjük adott, és a tanár szószerint leolvasta a tábláról az anyagot egyszer(!) és soha semmit sem magyarázott el, majd leült és szlopálta a kávéját az óra alatt. Ennek köszönhetően alig tanultunk és alig tudtunk valamit, én jártam külön tanárhoz is, gyakorolni, tanulni, eredménye lett, csak a jegyekben nem látszódott... A tanár ugyanis olyan dogákat iratott, hogy néha köze nem volt a "vett" anyaghoz... Szerencsére elküldték a fenébe, mert volt, hogy egy egész évfolyam(!) megbukott matekból, és kegyelem kettessel mentek át, ez már jelzett valamit a tanár hozzáállásáról.
    Töri meg külön történet szintén, ált. iskolában nem voltam túl jó belőle, egyszerűen nem bírok annyi nevet, évszámot, eseményt, kapcsolatokat az események között megtanulni, sok ez nekem. Ennek ellenére hármasokat szereztem ált. iskolában. Középsuliban meg egy olyan tanárt kaptunk, aki szigorú, ezzel nem lett volna gond, ha nem egy érdekes figurát kaptunk volna. Az órán címszavas, tőmondatos vázlatokat diktált le és csak ritkán volt köze a tankönyvekben közöltekhez, és a dogák is olyan nehezek voltak, hogy csak na, ha csak a lényeget tanulod meg, nem elég, mert kellett az összes apróbetű és olyan dolog is, aminek bolhafingnyi jelentősége sincsen, bevasalt mindent. Első évben négyesek, második évben már csak hármasok és néhány kettes. Meg a mínuszosztás szintén, kitekintettél az ablakon, hogy megnézd milyen az idő, rögtön mínusz, nyújtózol egyet csendben, mínusz, minden marhaságért mínuszokat osztott. Négy mínusz egy egyessel ért fel... Ha valamit kérdezett valakitől és hirtelen nem tudta, mínusz. És mindig a leglényegtelenebb dolgokra kérdezett rá, és olyan módon, hogy nem nagyon lehetett goyrsan megválaszolni. Plusz mindig az óra eleje azzal ment, hogy:
    "Mondj egy számot!" Semmi légyszíves, vagy akármi...
    "3"
    "Bal vagy jobb?" WTF???
    És el kezdte számolni (vagy felütötte a naplót és ahol kinyílt, az felelt) valahonnan és mindig máshonnan, másképp, eredménye mindenki sorra került.
    Informatika órákon meg alig csináltunk valamit, egy kis Word, Excel, utána meg semmi. Se programozás, semmi ami hasznos lenne. Nekem annyira nem volt gázos, mert egyszerűen letudtam a dolgokat.
    Na harmadikban jött a megváltó!!!
    Új matektanár, töritanár, meg minden. Örültem mint majom a farkának, csak az előző tanárok beleköptek a levesbe. Harmadik év (első év az új tanárral) annyiból állt, hogy mindent újravettünk, újratanultunk és más módszerrel, sok gyakorlás, részletes, de könnyen értelmezhető elmagyarázás, ami sokat segített. Matekból az osztály átlag majdnem 1,5 jeggyel javult, vajon miért... Gyorsan haladtunk, és nem volt könnyű, de a hatás érezhető, de még nem tökéletes, de már sokkal jobb, mint volt. (Most konkrétan a kétismeretlenes egyenletek felállítása szöveges feladatból okoz nehézséget nekem)
    Töriből nem ismételtük át az első kétév anyagát, haladtunk tovább, de már szintén más módszerrel, és bár gyorsan haladtunk és az anyag sem volt könnyű, de azért mégis jobb lett az osztályátlag. Rendes, csak a lényegre törő, részletes, könnyen érthető elmagyarázás megtette a hatását.
    Új infotanár, sok ember "gyengesége" miatt át kellett venni az első kétév anyagát, gyorsan haladtunk, feszített tempóban, de az osztályátlag nem változott, volt aki javított, volt aki rontott, volt akinél nem változott (én eddig is ötös voltam, most is az vagyok). És most ott tartunk, hogy sok gyakorlat (Word, Excel, PowerPoint, Frontpage, Access), sokan nem szeretik és gyorsan kell haladni, de legalább eredményes. Elméletet is jól kell tudni szintén.
    És már harmadikban elhatároztam, hogy keményen meghajtom magamat és felgyúrom a jegyeimet, harmadikban nem igazán volt látható, negyedikben a matekot, törit sikerült alaposan javítani, négyesre mindkettőt, harmadikban még csak hármas voltam belőlük. Idén negyedikben a félévi Irodalom-nyelvtan négyes-négyes (tavaly évvégén ötös-négyes), ez mondhatni szokásos, hol négyes, hol ötös. Kb 50-50%-ban fordul elő négyes és ötös. Szerintem nem rossz. Negyedikben meg nagyon keményen tanulok, eredménye a matek és töri négyes, irodalom-nyelvtan négyes-négyes szintén. Informatika ötös, angol ötös, angolból előrehozva leraktam a középszintű érettségit ötösre. Idén emelt angol. Emelt informatikát már nem mertem bevállalni. Szóval itt tartok, matekból sokat kell tanulnom, gyakorolnom, irodalomból, nyelvtanból, törtiből kidolgozzuk a tételeket, felelünk, írunk belőle, infóból jelenleg sokat gyakorlunk, angolból meg készülök az emeltre, és úgy általáb az egész érettségire komolyanm elszántan készülök, a képességeimhez képest.
    Első iskolának a BMF-NIK-t jelöltem mind államilag támogatott, mind költségtérítéses formában, ide mindenképpen be kell jutnom, mert számomra ez a legjobb, a legtöbb lehetőséget biztosítő iskola, a nonplus ultra, ha másképp nem, hát költségtérítésesen, és majd tanulással árkerülni a támogatottba, mert van rá lehetőség.
    Második iskolának a PPKE-ITK-t jelöltem meg, ez sem rossz, de a BMF-NIK köröket ver rá szerintem (nincsenek olyan nagy, tág lehetőségek, mint a BMF-NIK-n), ha "csak" a PPKE-ITK-ra jutok be, nem fogok emiatt sírni, legfeljebb megpróbálok különbözeti vizsgával átmenni a BMF-be, ha nem sikerül az átkerülés, nem baj, ez a suli is jó, csak nem annyira, mint a BMF-NIK.
    Harmadiknak a GDF-t jelöltem meg, de ide nem akarok bekerülni, mert számomra nem nyújtja azokat a lehetőségeket, mint a PPKE-ITK, BMF-NIK, és sokaktól elég sok rosszat hallottam, nem örvend túl jó hírnévnek, és nem akarok kockáztatni, inkább kihagyom. Ha csak ide lenne esélyem, akkor inkább kihagyom, halasztok egy évet, elmegyek ötödévre valamelyik suliba és szerzek képesítéseket, amik pluszpontokat jelentenek. Remélem bejutok a BMF-NIK-ra, az az "álmom", hogy oda bejussak. Egyik ismerősön azt mondta, aki ott tanult, hogy (kicsit viccesen): "Ha bejutsz, bár elég sokat kell tanulnod, de Tied lehet a világ! A lehetőségek megvannak, csak tenned kell érte, szorgalmasan tanulni!" A szorgalommam nincs gond. Remélem bejutok. :)
    Remélem nem voltam nagyon untató. :) Én márcsak ilyen vagyok, szeretek "mesélni". :D

    [ Szerkesztve ]

  • Blaise

    veterán

    válasz #19617792 #4 üzenetére

    Második iskolának a PPKE-ITK-t jelöltem meg, ez sem rossz, de a BMF-NIK köröket ver rá szerintem

    Ezt nem mondanám ilyen merészen

  • #19617792

    törölt tag

    válasz Blaise #5 üzenetére

    Igazd van, túl erősen fogalmaztam, de azt próbáltam hangsúlyozni, hogy számomra BMF-NIK jobb megoldás, kicsit talán túl erős is lett. :W Mindekettőnek voltam a nyíltnapján, mindkettő jó suli, sokat nyújt, jók a lehetőségek, de nekem a BMF mégis jobb lenne.
    PPKE-ben tanulsz, vagy tanultál?

    [ Szerkesztve ]

  • KINKY_007

    aktív tag

    válasz #19617792 #4 üzenetére

    Az, ha bejutsz egy iskolába nem jelent semmit az ég világon, mit ahogy a megszerzett diploma sem. A tudás a fontos, amit tanulással lehet elsajátítani. A GDF-en is lehet jó tanárba botlani, a BMF-en is, a BME-n és az ELTE-n pedig még többe (lévén ezek nagyobbak). Ha írsz egy jó (a témát már lehet előre egyeztetni addigi kutatásokkal) TDK-t, akkor a cégek felfigyelnek és az a fontos, mert ők fognak majd fizetés is adni (hacsak nem kutató akarsz lenni, mert akkor jobbak jársz az egyetemekkel, mert ott lesz kapcsolati tőke).

    A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

  • #19617792

    törölt tag

    válasz Blaise #8 üzenetére

    Eszem ágában sem volt a sulit leminősíteni, csak arra szerettem volna utalni, hogy nekem a BMF jobb lenne mindenképpen. Ha mégsem jönne össze a BMF, akkor a PPKE-vel is ugyanúgy elégedett lennék, nem dőlne össze a világ. :) A PPKE jó, nem tagadom továbbra se. :)
    Amúgy lenne egy kérdésem: Nyílt napon nem kaptam információt az ösztöndíjakkal kapcsolatban, vannak ösztöndíjak? Miért jár? Nagyságrendileg mekkorák? (Nem mintha szempont lenne, csak hajt a kíváncsiság)

    KINKY_007: Lehet, hogy van jó tanár a GDF-en is, ezt nem vitatom, de én szeretek biztosra menni, és ha számomra nem a legjobb a GDF, akkor inkább kihagyom. Én meg fényévekre vagyok attól, hogy egy jó TDK-t írjak (mégha megszakadnék, akkor sem tudnék egy olyan kaliberű dolgot kiadni a kezeimből, amivel alaposan felfigyelhetnének rám), vagy hogy kutató legyek. :) Nincsenek ilyen nagyratörő terveim. Nekem már az elegendő lenne, ha lenne egy diplomám és egy nyelvvizsgám. Egyszerű ember vagyok, nem nagy igényekkel.

    OFF: Szélsőségesen fogalmazok, lesz még ebből fejemre koppintás... :W :W Pedig nem vagyok ennyire szélsőséges.

    [ Szerkesztve ]

  • adam_

    senior tag

    Hát ha már így kezdünk összejönni, mint leendő idén érettségizők, akkor jó lenne ha írnának azok is, akik a BCE-et célozzák meg. Akár a KERTK-t akár az ÉTK-t. ;)

    Köszönöm a jó kívánságokat! :)

    [ Szerkesztve ]

  • izriot

    tag

    Ösztöndíj mindenütt van, a kapott összeg az ösztöndíjindexedtől függ, nyilván, meg attól, hogy az adott iskolában a hallgatói képviselet milyen módon osztja ki a kapott keretet, egységesen vagy szakonként ugyanannyit, vagy modulos bontásban. Illetve az ösztöndíjindex számítási módja is be-bebaszhat, pl olyat is figyelembe vesznek néhol, hogy hányadjára sikerült a vizsgád. Nálunk egy vizsgaidőszakban kétszer lehet elmenni vizsgázni, tehát, ha elsőre nem sikerül kapunk egy megtagadvát, de utána van még egy lehetőség. Én BMF-KVK-on vagyok, az első ösztöndíj úgy alakult, hogy 1,5-től felfele mindenki kapott, mert 2,5 volt az évfolyamátlag. Én 2,43-ra kaptam 24,8kHUF-ot, barátom meg 4,6-ra 46,7kHUF-ot (évfolyamelső btw). A rákövetkező félévekben is husi kis összegek jöttek, mert első évben a kezdő 1200-as létszámból úgy 500-an maradtunk : )
    BMF infószakról nagyon nyilatkozni nem tudok, de ha ugyanazok a tanárok oktatnak, akik nekünk adták le a programozást, akkor nem lehet valami bizalomgerjesztő. A progtanárok fele egy vicc.

  • naot

    tag

    "...11.-essen..."

    Egy szóban két hiba. :D 11-dikesen, így helyes, ha jól tudom.

    "Mindenkinek kívánok sikeres felvételit, érettségit és okosan, megfontoltan válasszon magának egy "hivatást" amivel a jövőben foglalkozni fog kezdetben tanulmányi majd munka szintjén!"

    Süt belőled az idealizmus, az egyszer biztos, és nem is baj. :) Magam részéről nem rugóztam túl ezt a választás dolgot, úgy is fogalmazhatnék, hogy magasról tettem az egészre. :D Egy évet kihagytam, most pedig gépészmérnöknek tanulok. De szívesen lennék programozó, asztalos, logisztikai menedzser is, mert ezek, amik még érdekelnek. Nem rég láttam egy hirdetést, légi irányító képzés + 5 év tuti meló a Ferihegyen - az se rossz. Most már a gépACEmérnökit kipörgetem, aztán majd meló közben elmegyek valami asztalos képzésre, hogy azt is tudjam, illetve lehet hogy a légi irányító felvételire is elnézek, hogy mégis mit várnak az embertől. :)

    "Én BMF-KVK-on vagyok, az első ösztöndíj úgy alakult, hogy 1,5-től felfele mindenki kapott, mert 2,5 volt az évfolyamátlag. Én 2,43-ra kaptam 24,8kHUF-ot, barátom meg 4,6-ra 46,7kHUF-ot (évfolyamelső btw)."

    Jeez, 1,5-től felfele?! Milyen hely ez? :D De most komolyan. 1,5 azt jelenti, hogy még egy-két-három-négy bukás is belefér. Vagy félreértek valamit?

    [ Szerkesztve ]

  • adam_

    senior tag

    válasz naot #14 üzenetére

    Lehet, hogy árad belőlem az idealizmus, a hibát meg javítottam. Én azért nem szerettem volna elrontani, vagy nem informálódni így felvételi előtt, ezért az alap volt természetesen, hogy nyílt napokra eljártam, azon az adott karon, szakon tanuló emberektől kérdezgettem dolgokat, hogy mégis milyen ott tanulni. Ezek alapján mérlegeltem magamban is, hogy mire is lennék képes, meg hogy mit kedvelek, és hát így döntöttem, ahogy. Aztán majd a jövőben elválik, hogy helyes volt-e vagy nem. :)

  • izriot

    tag

    válasz naot #14 üzenetére

    Nem értesz félre semmit, az első félév mindenhol rostálás, legalábbis amennyire én tudom. Nagy ívben szórják ki az embereket, mert az állami támogatásért felvesznek majd minden jelentkezőt, de ugyanazt a létszámot már szakirányokon nem tudják elhelyezni, mert kevés labor van. Nem véletlenül vagyunk 20-an modulon. És nem véletlenül mondják, hogy bekerülni a könnyebb, bent maradni a a nehezebb : ) Pár tanárra állítólag már rá kellett szólnia az intézetvezetőknek, hogy vegyen vissza kicsit, mert ilyen tempóban senki nem marad, lol.
    Így aztán a tanulók csupán csekély részének sikerült bukás nélkül minden tárgyat teljesítve zárnia az első vizsgaidőszakot. Az ösztöndíjlista top 10 valahogy úgy nézett ki, hogy 4db 4 feletti átlag, pár 3 feletti és aztán jöttek a kettesek és a baromisok 2 alatti.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    "A másik nagy kedvencem mindig is az informatika volt. Azért is szedtem külön bekezdésbe ezt a részt, mert szorosan mellettem állt a tanulmányaim és eddigi életem során ez a tárgy, de komolyabb szinten a gimnáziumban ( fakultáción ) nem voltam belőle. Inkább ez otthoni szintre terjedt ki."

    Erre szoktam mondani hogy az informatika nem önálló tudomány, mert gyak. minden más alá dolgozik, eszközöket biztosít a többinek...

    Bár ez igazából minden más tudománnyal is így van, így alakul ki a tudományterületek hálózata :)

    Egyébként emelt szintű biosz... Egy exem biológiatanárnő egy eü. szakközépben, mai napig jóban vagyunk.
    Az emelt szintű bioszra való felkészítést először nagyon utálta mert tele volt olyan dolgokkal, amiket az egyetemen nem is tanítottak nekik...

    Mutogatni való hater díszpinty

  • leviske

    veterán

    Óóó! Ha tudnád, hogy mennyire egy hullámhosszon jár az agyunk. :DDD Én is az Orvosi és Informatikai pálya közt vacilálok és én sem érzem magamban 100%-ig a kitartást az orvosihoz. Bár én azért beadtam a jelentkezést az orvosira is... hátha. :)

    Biosz emeltre hogy készülsz? Nekem javasolt a tanárom egy 4kötetes lexikont Berend / Szerényi, de valahogy nem érzem magamban az erőt, hogy az egészet átnyálazzam. (bár nem lehetetlen, hogy muszáj leszek)

    Egyébként sok sikert az érettségihez! ;)

    (#14) naot: Nem 11.-esen? :F

    [ Szerkesztve ]

  • BloodyEddie

    őstag

    Kedves mindenki, aki érettségi előtt áll!

    Mint mindenki más ilyen helyzetben, én is gondolkodom rajta, merre tovább. Sok pálya megfordult a fejemben, de az informatika maradt számomra a legkedvesebb. Viszont amint mélyebben beleástam magam, szinte elvesztem a lehetőségekben, hogy mégis mit lehetne majd dolgozni, ha oda kerülök.. ez alapján próbáltam iskolát keresni, viszont vagy én nem értek hozzá eléggé, vagy tényleg kevesebb szakból lehet választani, mint ahányféle tényleges alkalmazási területe van az informatikának.

    A lényeg: indíthatnánk egy fórumot, vagy egy közösen szerkesztett weboldalt, ahol megoszthatnánk egymással tapasztalatokat egyetemekről, vagy útmutatást írhatnánk, hogy milyen munkához milyen szakot kell elvégezni.

    Konkrétan engem a játékfejlesztés fogott meg, és nem csak a "dejólenne krájziszkettőt fejleszteni" szinten, hanem tényleg erre építeném az életem. Viszont ami nagyon elkeserített, hogy hiába keresnek gyakorlatilag minden fejlesztőcéghez embereket, a követelmények magasak, és nem találtam olyan egyetemet, ami bármilyen szinten foglalkozna ezzel. Pl. Crytek Budapest: szívesen lennék Level Designer náluk, némi tapasztalatom már most is van Sandboxban, de ez messze nem elég.. Foglalkoztat az animációkészítés is (pl. ugye amiket filmekben láthatunk, Mátrixtól a Gyűrűk urán át.. vagyis a filmszakma ezen része) de hiába nézelődök, folyton csak a programtervező/mérnökinformatikus képzésbe futok bele.

  • adam_

    senior tag

    válasz leviske #18 üzenetére

    Emelt biológiára a fakultáción készülünk elég jól, valamint aki pluszba "igényelte" azok járnak emelt szintű érettségi előkészítőre is, köztük vagyok én is. Ez heti másfél órát takar, egészen szeptembertől megy az érettségéig. Ezeken az órákon teszteket írunk ( ez alatt értsd, az előző érettségik, külön emelt szintű tesztek ... ), mindig a megadott témakörre alapozva természetesen. Ergo, feladja a tanár előző héten a komplett állattant és azokhoz hoz összeollózott teszteket, feladatok. Mi megírjuk és a rá következő alkalomra ő kijavítja és utána közösen megbeszéljük a megoldásokat. Ilyen formában nagyon jól lehet készülni, mert nem csak az anyagot "magolod", hanem arra alapozott feladatokat is megoldasz, ezáltal jobban beépül az adott rész, ahogyan az érettségin is van. 60-65 % -os próba teszteket szoktam írni emelten, amire a tanárom szerint még jön +10% amivel számolhatok az éles érettségin, ez a tapasztalata, hogy általában így szokott lenni a tanulóinál. Hát majd kiderül.

    Sok sikert neked is az érettségihez!

  • adam_

    senior tag

    válasz BloodyEddie #19 üzenetére

    A lényeg: indíthatnánk egy fórumot, vagy egy közösen szerkesztett weboldalt, ahol megoszthatnánk egymással tapasztalatokat egyetemekről, vagy útmutatást írhatnánk, hogy milyen munkához milyen szakot kell elvégezni.

    Én szívesen benne lennék, illetve támogatom az ötletet, csak most senki ne várja, hogy én honlapot fogok csinálni, vagy fórumot szerkesztgetni, admin feladatokat ellátni így érettségi előtt. Van sajnos ezer más dolgom is. De jó kis ötletnek hangzik, ha valaki megcsinálja ezt a közösségi portált, akkor szívesen látogatom.

  • leviske

    veterán

    válasz adam_ #20 üzenetére

    Kösz és kösz az ötletet. :R

    (#19) BloodyEddie: Én is gondolkozom játékfejlesztésen, de konkért játékfejlesztői szakot nem fogsz találni. Én informatikai szakiránynak az ELTE IK-n a Programozó informatikust jelölöm be és azon belül lehet majd még szakosodni. (Modellező informatikus, Szoftverfejlesztő informatikus [erre akarok majd én] és Szoftveralkalmazó informatikus). Érdemes ezeknek a szakirányoknak még jobban utánajárni, én spec. céltudatosan választottam ki a szoftverfejlesztőt. Játékfejlesztéshez szerintem minda szoftverfejlesztői, mind a modellezői tapasztalatokra szükség lehet. Esetleg valamelyik szak elvégzése után még benézhetsz a Mesharray-be (én pl így tervezem), ezzel egy jó 3D-s tapasztalatot szerezve.

    Egyébként, mégha honlap egy jó darabig nem is lesz, egy topic-ot lazán létre lehet hozni a lokálban itt a PH!-n. Szerintem. :)

    [ Szerkesztve ]

  • copin

    őstag

    válasz Blaise #5 üzenetére

    Azért van benne igazság. A pénégyzet nehéz, de nem az "életre" készít fel. Igaz én a jogi karjukkal kapcsolatban akadtam ki a csuhás bagázson, de ez már régi történet. Vallási iskolát soha, semmilyen szinten! Kivéve, ha papnak készülsz. De manapság ki megy el katolikus papnak? Szerencsétlen fickók, de az apácák közt is lehetnek jó csajok, szóval... :D

  • naot

    tag

    válasz hcl #17 üzenetére

    1996 óta az informatika az MTA szerint önálló tudomány.

    A mostani rendszer legnagyobb visszássága éppen az emelt érettségiben van. Szerencsétlen középiskolásokkal benyalatnak mindent, aztán egyetemen az első félévben szintre hozó van, plusz a következő félévek alapozó tantárgyai.

    Tavaly a ponthatárok nagyon alacsonyak voltak, és számítok rá, hogy most is azok lesznek, mivel a sulik a diákok létszáma után kapják a lét, ezért az az érdekük, hogy minél többet felvegyenek. Az eredetileg kigondolt közép-emelt rendszer romokban áll, mivel az emelt csak egy-két nyelvi karra szükséges, máshol elég a közép is, noha a terv az volt, hogy emeltet kell tenni minden zsírosabb helyre.

    Szerintem a legjobb vesződés/eredmény arányt a két közép + nyelvvizsga kombó adja.

    Nem tudom, hogy kell-e mondanom, de a legjobb oldal a témában a felvi.hu. Ott a szakirányoknál korrektül le van írva, hogy ha ez és ez akarsz lenni, akkor nagyjából ilyen melókat tudsz majd végezni. Játékfejlesztő esetén véleményem szerint a legegyszerűbb a játékfejlesztő cégeket megkérdezni, hogy milyen végzettséget várnak el.

    (#18) leviske:

    Nem vagyok benne biztos, de emlékeim szerint igen, mivel a kötőjel kiírtja a pontot, cserébe viszont jelölni kell, hogy sorszámnévre gondolunk.

  • copin

    őstag

    válasz naot #24 üzenetére

    Most a nyelvvizsga nem ér annyit. Én speciel pontduplázást preferálom. 1, vagy 2 tantárgyból. Tudtommal jobban jár az ember. Igaz, akkor a nyelvvizsgával utólag kell még szórakoznia.

  • leviske

    veterán

    válasz #19617792 #4 üzenetére

    Miután gondolom Te jártas vagy ebben, miután oda akarsz menni tanulni: Mi a különbség a programozóinformatikus és a mérnökinformatikus közt? :F Csak mert az egyik osztálytársam mindenféleképpen a Neumann-ra akar menni (aszonygya' megálmodta, hogy oda fog járni), de ha jól tudom, akkor ott csak mérnökinformatikusnak lehet tanulni. Vagy rosszul tudom?

    Előre is kösz a választ. :R

    (#24) naot: :R

    [ Szerkesztve ]

  • copin

    őstag

    válasz leviske #26 üzenetére

    Kevesebb a programozás? :F A matekos rész pl. kb. ugyanaz. A programtervező szvsz jobb.

  • BloodyEddie

    őstag

    válasz naot #24 üzenetére

    Egy közép és nyelvvizsgám megvan :) Körülnéztem több fejlesztő hivatalos honlapján, bőven van állásajánlat, persze jó magas képzettséga követelmény, én onnan próbáltam tájékozódni, hogy milyen alapismeretekre lenne szükség. Néhány oldal, akit szintén érdekel a dolog:
    Crytek Budapest (egy nagy hely kis hazánkban) :)
    Valve (ők elég szabadon fogalmaznak, ilyen "megnézünk és ha tetszel, felveszünk" stílus)
    ID Software (tengerentúlon a munkahely, de részletesek a követelményleírások)

    (#22) leviske: én BME informatikai karán nézegettem a mérnökinformatikus szakot, elméletileg ha oda megyek, onnan még lehetek programtervező (azon belül szoftverfejlesztőt néztem én is), viszont progtervezőből már nem lehetek mérnökinfo-s. Abban a hardver része (is) érdekel nagyon, viszont szimpla érdeklődéssel nem sokat tudok kezdeni... áemdébe pedig nemhiszem hogy beengednek RV870et tervezni, bármilyen szép is lenne :P Mesharrayben úgy tudom nagyon keményen kérnek rajzot is, ami nem az erősségem.. de szimpatikus lenne a hely. A topiknyitás is teljesen jó ötlet, ha lesz időm, megpróbálom összegezni amit eddig tudok az ilyen szakokról és minden mást a témában. Topiknyitás előtt egyeztethetnénk pü-ben a kezdő hsz-t, ketten csak több infó gyűlik össze bele :)

  • Jhonny06

    veterán

    Jó írás, de szerintem lassan (vagyis gyorsan) döntened kéne, mert az írásból nem úgy érződik, hogy olyan szinten vagy, hogy le tudnál tenni egy emelt infót, pedig az nem árt, ha ilyen pályán akar elhelyezkedni az ember. Ha mégis, akkor elnézést.

    A két út pedig nagyon különböző egymástól.

  • #19617792

    törölt tag

    válasz leviske #26 üzenetére

    Nem sok mindent tudok róla, csak linkeket tudok adni: :B
    Programtervező Informatikus
    Mérnök informatikus
    BMF-en választható szakirányok
    Ezekből sem lehet túl sokat megtudni, de a semminél több, szerintem. :)

  • adam_

    senior tag

    válasz Jhonny06 #29 üzenetére

    Az informatikára kifejezetten a szakirány megválasztása után áll rá az egész tanmenet ezen a szakon. Addig meg középiskola szinten adják az anyagot, illetve arra épít (ezt hallottam). Időm lesz átnézni az eddig tanult dolgokat, infó emelt meg felejtős eléggé.

  • copin

    őstag

    válasz #19617792 #31 üzenetére

    Én egy (fizika korrepetálás) tanárommal dumáltam erről. Ő volt programtervező én pedig mérnök infós. Létezik ennél rosszabb párosítás? :W Istenem... Az volt a legjobb, amikor egy mérnök lesajnált, amikor ott hagytam a szakot. Nem akartam neki mondani, hogy az egy év alatt meggyűlöltem az informatikát, de nagyon lesjanált, de azt hiszem én jártam jobban. Boldog vagyok. Végre.

    @adam_ Mérnök infón (nálunk) nincs szakosodás. Esetleg a pénégyzeten, lehet fura dolgokat hallgatni (mesterséges intelligencia, meg hasonlók). Jah és nagyon nem középiskolai a szint, de nem is olyan magas. Közhely: Tanulni kell. Ha pedig valamit nem értesz legyen pofád kérdezni, mert más nem fogja megtenni helyetted.

    [ Szerkesztve ]

  • leviske

    veterán

    válasz copin #34 üzenetére

    És akkor hova mentél tovább,ha az informatikát megutáltad? És miért utáltad meg? :)

  • Jhonny06

    veterán

    Én is infó irányban gondolkozom, de a matek nagyon nem megy (2-es vagyok már évek óta). Ez később nagy problémát jelenthet, vagy ez csak közhely, hogy az infóhoz kell matek?

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz naot #24 üzenetére

    Hm, az igaz hogy az emelt szintű marhaság. Az viszont nem hogy követelmény legyen. Manapság semmihez nem követelnek, tele vannak az iskolák (meg utána onnan ki is jönnek) hüyékkel.
    A felvételi rendszer szerintem jó volt, ugyanis aki valóban szeretne valamit csinálni, az általában össze is szed annyi ismeretet hogy átmenjen felvételin... Csak ugye növelni kell a diplomások számát (na jó, ez 1996-ban volt) és hát ezt annak idején úgy képzelték hogy könnyebb legyen diplomát szerezni :D

    Így aztán manapság már mindenki informatikus aki tud torrentezni meg windózt telepíteni...

    Amúgy OK hogy hivatalosan az informatika önálló tudomány, de ha azt nézed, önmagában nem sok mindenre jó. Arra viszont kiváló hogy az informatikai eszközökkel a biológia, kémia, fizika munkáját segítse az ember. (Nyelvészet, stb. is. )

    Mutogatni való hater díszpinty

  • naot

    tag

    válasz hcl #37 üzenetére

    Én sem mondom, hogy követelmény lesz, de eredetileg ezt így gondolták. Egyébként amikor átálltunk a bolognai rendszerre, nem lett volna kötelező ilyen drasztikusan váltani, mert az EU lehetőséget ad arra, hogy csak részben, vagy hosszabb távon integrálódjunk. Emlékszem, még a tanárok sem tudták, hogy pontosan mi van. :) Persze ezzel a diákok jártak jól, mivel nem akartak túlzásokban esni, ezért inkább könnyebbre vették figurát, nehogy aztán a végén senki ne menjen át. Tavaly ugyanez volt, amikor 144-ről 480-ra emelkedett a ponthatár.

    Igazad van, az informatika elsősorban arra jó, hogy a többi tudományágat támogassa. Talán azért döntöttek úgy, hogy mégis felveszik önálló tudománynak, mert annyira szerteágazó és összetett, hogy már nem fért volna el kiegészítő vagy nem tudom milyen szekcióban.

    Szerintem mostanában az informatikus szakma két részre oszlik.
    1.) Minőségi informatikus, rájuk nagy a kereslet.
    2.) Ócska informatikus, rájuk nem olyan nagy a kereslet.

    Sokan nem ismerik fel ezt, és csodálkoznak, amikor egy OKJ-s melegedő után alig veszik fel őket valahová, vagy csak a képzettségüknek megfelelő, rosszabb helyre.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz naot #38 üzenetére

    Ehh, meg ilyenek hogy nincs bukás (általános iskolában)... kreditrendszer... Nem kreditben úgy tanultak az emberek mint a kisangyal (már amelyiknek volt esze) mert tudták hogy ha megvágják őket valamiből az = fél év pihi. Jártam kreditrendszerben is, az pl. nem ösztönöz.

    Izé. Informatikus. Sajnos informatikusokra van csak kereslet, azt nem kérdezi meg senki hogy mihez értesz... és a hosszú nyelvű hozzá nem értők meeszik magukat a jó helyekre.
    Tele van velük a munkahelyem.

    Ja, az OKJ néha többet ér tudásban mint 1-2 főiskola :( Több olyan embert ismerek aki pl. OKJ-s papírral rendelkezik, és sok főiskolát végzettnél jobban programoz...
    Csak ezek nem az OKJ-s papír alatt tanultak meg programozni hanem nyomták éjjel nappal mert érdekelte őket.

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • adam_

    senior tag

    válasz hcl #39 üzenetére

    Hát én még anno tervezgettem, hogy ha fel vesznek egyetemre akkor azt az évet passziválom, és elmegyek valamilyen OKJ-s képzésre. Csak sok helyről olvastam, hallottam, hogy az OKJ-s végzettség gyakorlatilag nem ér semmit, a cégek nagy része el se fogadja... Az lehet, hogy élvezettel tanulnám az adott "szakmát" a képzésen belül, de mit ér, ha az elvégzése után csak egy plusz papírral gazdagodom, ami semmihez se jó.

  • copin

    őstag

    válasz Jhonny06 #36 üzenetére

    Persze hogy kell. Ha az első félévet túléled a matekos tárgyakkal (teljesíted), akkor nincs gáz.

  • izriot

    tag

    válasz naot #38 üzenetére

    Persze ezzel a diákok jártak jól, mivel nem akartak túlzásokban esni, ezért inkább könnyebbre vették figurát, nehogy aztán a végén senki ne menjen át.

    Én ebből csak annyit veszek észre, hogy régen a többieknek 3 félév matek, villanytan és elektronika volt a kettő helyett. A többieknek 2 félév volt az energetikára, nekünk egy. Persze mindezt csak azért, hogy rengeteg gazadasági és természettudományi tárggyal feltöltsék a tananyagot, amire garantálom nektek, hogy soha senkinek nem lesz szüksége a szakon, nem fogunk belőle profitálni. Anno megörültünk a jognak, de jó lesz, majd ha lesz kisvállalkozásom tudni fogom mit hol kell intézni, stb... aha, mintha errő lett volna szó. Anno megörültünk a vállalkozásgazdaságtannak, de jó, majd megtanuljuk hogy kell céget alapítani... aha, mintha erről lett volna szó.
    Tehát időben nem mintha többet nyertünk volna, hanem még brutálisabb lett a tanítás, mert a követelmények maradtak, csaképp rövidebb idő alatt nyomják le, és ráadásként vizsgaidőszakban még három-négyszáz oldalnyi bullshitet is be kell biflázni, amire nem lesz szükségem soha...
    Az elektronikát ugyanúgy lenyomják 2 félév alatt, követhetelen, a matek is igen brutális, és a villanytan se különb, energetikából 80%-os bukás van.
    Egy tanár, akivel jóban vagyok mesélte, hogy nekik anno du 4-5 után nem volt órájuk... Lehet hogy reggel nyolctól bent voltak, de du öt után már mehettek haza. Volt egy egységes tanterv, órarend, mindenki abba járt, nem ökör módjára kellett összevadászni a kurzusokat, ráadásul vizsgaidőszakban, a következő félévre (mert nálunk így megy), amikor az ember mással foglalkozna. Most teli vagyok 2-3 órás lyukakkal, három nap is reggel nyolctól este nyolcig bent vagyok, és van egy hármas ütközésem, meg egy modultárgyam ütközik egy laborral. És az se utolsó, hogy ez a rendszer nem igazán segíti elő azt, mint a régi, hogy kialakuljon egy jó baráti társaság, akikkel mondjuk tanulókört lehetne alapítani. Azokkal, akikkel most járok egy kurzusra, lehet köv. félévben nem is találkozunk többet...
    Szóval az én tapasztalataim csak azt mutatják, hogy baromira semmi értelme nem volt ennek az egésznek.

    >hcl
    Nem kreditben úgy tanultak az emberek mint a kisangyal (már amelyiknek volt esze) mert tudták hogy ha megvágják őket valamiből az = fél év pihi. Jártam kreditrendszerben is, az pl. nem ösztönöz.

    Nem tudom hova jártál, de akkor nálatok eléggé ökör módjára mehetett a követelményrendszer. Én pl ha megbukok egy tárgyból, ami előkövetelménye a modulomnak, akkor minimum 1 évet csúszok, mert nem nagyon szokás a keresztfélév, illetve a vizsgakurzus. A következő félévi tantárgyak jó részének előkövetelménye az előző félévi. Ha valaki nagyon béna, akár még az állami támogatásból is kicsúszhat. Ösztönzésnek ezen kívül van még 3 félév alatt 40kredit megszerzés (ha nincs meg kirúgás), illetve harmadik tárgyfelvé utáni bukás esetén kirugás. Én nem érzem, hogy nem lenne elég motiváció, hidd el, aki azért jött ide hogy kényelmesen csinálja, előbb-utóbb rájön, hogy a kirugással kell szembenéznie.

    Az informatika ledegradálásoz annyit fűznék hozzá, hogy a szakmák egymásra vannak utalva, és ez így jó.

    [ Szerkesztve ]

  • copin

    őstag

    válasz Jhonny06 #42 üzenetére

    Nálunk külön kérték a középiskolai anyagot. Ez volt egy zh. Végülis kell miért ne kellene... Ha jársz különórákra és komolyan veszed (bejársz órákra :DDD ), akkor szerintem nem lehet gond.

  • naot

    tag

    válasz hcl #39 üzenetére

    A kreditrendszer valóban nem ösztönöz. Például mindegy, hogy kettesre, vagy ötösre végzi el az ember az adott tantárgyat, azonos kreditet kap érte. Egyedül az ösztöndíj, ami még valami célt jelenthet. Azt viszont nem bánom, hogy a bukás nem jelent elsőre kiesést a menetrendből.

    Szóval az OKJ mégsem jobb, csak van egy bizonyos embertípus, aki önmagától képes tanulni, és hogy legyen valami papírja, azért elvégez egy iskolát. Nekik tényleg felesleges volna 3/5 évet elhokizni egy főiskolán/egyetemen.

    (#43) izriot:

    Tudom miről beszélsz, és egyetértek. Szerencsére ahova én járok (ZMNE) sokkal inkább a klasszikus középiskolás módszer uralkodik, azaz tömbösített órarend van. Reggel be, délután ki, vége a napnak. Egyszerűbb, és a közösségnek is jót tesz. Egy baj van, hogy gyakorlat még nincsen, mert nem rég költöztek át az Üllőiről.

    Nálunk is vannak ilyen kiegészítő tantárgyak, közgáz, jog, de szerencsére ezeket sikerült levedleni, és jelenleg csak technika történet meg tesi ami nem tartozik a képzés fő irányvonalához.

    Egyébként a mostani felsőoktatás egyre inkább felhígul. Nem rég olvastam a hvg-ben, hogy már ott tartunk, hogy a fiatalok 60+%-a egyetemre jár, és ez csak növekedni fog.

  • copin

    őstag

    válasz naot #45 üzenetére

    Egyébként a mostani felsőoktatás egyre inkább felhígul. Nem rég olvastam a hvg-ben, hogy már ott tartunk, hogy a fiatalok 60+%-a egyetemre jár, és ez csak növekedni fog.

    Ez nem jelent semmit. A többséget elkaszálják sajnos, de előtte elszórakozik ott pár félévet (mint a jó öreg Steve Jobs) az állam vagy a saját pénzén.
    A kreditrendszer pedig jó. Nehogy már az miatt ne vegyen fel egy cég egy orvost, mert 2-es volt anatómiából. Gyakran nem ezen múlik, hogy hogyan végzi a melóját. Ha hibázik, akkor pedig ki fogják rúgni, akárhányasa volt a félévek alatt.

  • leviske

    veterán

    válasz copin #46 üzenetére

    Arról már nem is beszélve, hogy (asszem hvg-n olvastam régebben) kutatásokkal alátámasztható, hogy a 3-as tanulókból nagyobb eséllyel válik jó vezető, mint az 5-ösökből. :DDD

  • FPéter

    aktív tag

    Azért ebből az írásból kicseng némi naivitás, én nem hiszem, hogy ilyen fontos, a jövőre súlyos mértékben kiható döntés lenne az egyetem megválasztása. Ha érdekel az informatika, akkor ne ragadj le a windows telepítésnél! Bele kell vágni a programozásba, az adatbázisokba, linuxba... Ha nem tanulsz keményen önmagadtól, akkor teljesen hiába van diplomád. A cég, amely felvesz dolgozni, nem a diplomád miatt teszi majd, hanem a fejlődőképességed és a tudásod miatt. Ezt vagy a diplomával igazolod csekély mértékben (hiszen mégiscsak képes voltál végigseggelni 3-4 évet), vagy a tudásoddal - de azzal megcáfolhatatlanul.

    Néhány éve egy rádióműsorban volt alkalmam beszélni Roska Tamás professzor úrral, aki az informatikát és a biológiát összehozó infobionika tárgykörében végez kutatásokat. Szerintem keress rá a neten, mert az általad leírtak alapján ez felelne meg leginkább az érdeklődési körödnek. És ami a legjobb: ez a jövő is egyben!

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz izriot #43 üzenetére

    "Én pl ha megbukok egy tárgyból, ami előkövetelménye a modulomnak, akkor minimum 1 évet csúszok, mert nem nagyon szokás a keresztfélév, illetve a vizsgakurzus. A következő félévi tantárgyak jó részének előkövetelménye az előző félévi."
    Nem tudom hova jársz, de ez elég szoros kreditrendszer :) Orvosi vagy építész ha jól tippelek?

    Amúgy én nem kreditban a PTE TKK, kredtiben a PTE PMMK -ra jártam.

    A másodikon nem volt ilyen szoros az hogy egymástól függenek a tárgyak, így nyugodtan elvoltak az emberek akkor is ha kirúgták őket pár dologból. Így aztán senki nem végzi el időre, 3 év helyett mindenki 4-8 évig jár oda.
    Nekem 4 év alatt meglett (nyugi nem szakmai cuccok miatt, hanem mert informatikus hallgatóként nem különösebben volt kedvem épületek tartószerkezeteiről tanulni).

    A nem kredites rendszer ösztönző hatása meg még a nagyon belesz*rós embereknél is megnyilvánult, miszerint ha nem tanult akkor igen hamar mehetett dolgozni... Ahhoz meg nagy részének nem volt kedve...
    Kreditben ha megvágják az embert 1-2 tárgyból akkor a legtöbb esetben maradhat ugyanott ahol volt, folytathatja a tanulmányait=mehet vissza bulizni.

    Amúgy nem kreditben sokkal jobb volt az órarend. Odaadták, akkor voltak az órák, nem volt vele macera. Kreditben meg minden ütközik, stb. Persze akinek büdös iskolába menni pénteken az jobban szereti a kreditet. (Ld. kis bölcsészlánykák akik hétfőn reggel jönnek, péntek reggel már otthon vannak, és dec. közepére vége a vizsgaidőszakjuknak...)

    @naot : Ja hogy ZMNE :)

    "Például mindegy, hogy kettesre, vagy ötösre végzi el az ember az adott tantárgyat, azonos kreditet kap érte. "
    Például, ez is baj. Bár ha nem ugyanannyit kapnál akkor iszonyat bonyolult lenne...

    "csak van egy bizonyos embertípus, aki önmagától képes tanulni, és hogy legyen valami papírja, azért elvégez egy iskolát. Nekik tényleg felesleges volna 3/5 évet elhokizni egy főiskolán/egyetemen."
    Na igen.

    @leviske : Na igen mert ha valaki 5-ös tanuló az legtöbb esetben 0 gyakorlati érzékkel bír.

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

Új hozzászólás Aktív témák