- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Johnny_vT
senior tag
Nem a tartalomfejlesztésről beszéltem, hanem a végfelhasználásról.
Igenis a halála felé rohant az elmúlt években az Oculus, HTC és társai féle PC-s VR. Média felkapottság sehol. YouTube tartalmak népszerűsége a kezdeti évek után nulla. Azt ne mondja nekem senki, hogy 2012 óta, azaz 6 év alatt egy sikertermék nem tud sikeressé válni, mert az nem sikertermék. Ismerőseim közül egyetlen ember van, aki rendelkezik (rajtam kívül) VR headsettel, a többieket abszolút nem érdekli, vagy érdekelné, de véleményük szerint nincs rá tartalom. Ismétlem, 6 teljes év leforgása alatt.
Közben volt már egy man-bun őrület, volt már fidget spinner, Pokemon Go, notch, lefutott több bitcoin láz és az egykori távoli ismerős Volvo-ból újra mindent vivő közönségkedvenc lett. VR fronton ezidő alatt megjelentek a pornójátékok, amit a kísérletező kedvű úriemberek titokban megvettek és magányos éjszakáikon elővesznek néha.
Ezen kívül? A fejlesztők a kezdeti próbálkozások után rájöttek, hogy a VR-t nem lehet egy az egyben integrálni a meglévő játékokba (pedig a GTA IV projekt baromira mozgatta a fantáziámat anno). Ehelyett ki kellett eszelniük egy abszolút új platformot, ami bizony sok szempontból, főleg eleinte komoly korlátozásokkal működött csak a klasszikus videojátékokhoz képest.
Orvosi felhasználás? Kutatás? Oktatás? Elenyésző a lábnyoma, pedig ezeken a területeken igazán nagyot odacsaphatott volna a technológia. Ezek viszont többnyire függetlenek a consumer piactól, ergo ha jól működik a tech, akkor bolti eladások nélkül is életben tartja a tudományos szféra.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
A haverjaim átlagfelhasználók. Elég sok van belőlük ahhoz, hogy levonjam a következtetést: nem érdekli őket. Ha pedig az átlagfelhasználó érdeklődését nem tudja felkelteni, akkor sok jóra nem számíthat a gyártó/forgalmazó.
Magamat szintén átlagos YouTube felhasználónak tartom, fogyasztok mindenfélét, de a feliratkozásaim alapján az átlagnál talán nagyobb érdeklődéssel a technológia és a számítástechnika iránt. A TheVR srácok kivételével a példámban is említett GTA IV VR projekt volt az utolsó ami "önként és dalolva" szembejött velem ebben a témában még 2015-16 környékén. Nomeg a Gear VR és most legutóbb a Google megoldása, de ezek már mobil eszközök, így ne keverjük ide.
2012 óta van meg rá a pénz és - igazad van - 2013 március óta van tényleges készülék a fejlesztőknél.
A hasonlatod ott hasal el (haha ), hogy a videojátékos piac a Pong-gal kezdődött, nem pedig a Zombilövöldre Full 3D Ultimate HD Edition-nel. Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka. "Ha az iparágat megreformáló világverő újdonságként hirdetsz meg valamit, akkor nem állhatsz a nagyközönség elé egy asztalitenisz-szimulátorral" - gondolták az Oculusnál. Mást meg nem sikerült épképzláb módon összerakni úgy, hogy bevonzza a kasszasikert. Az egész cég rég csődbe ment volna az újhullámos VR-őrülettel együtt, ha a Facebook nem vásárolja fel. Nem bírták a versenyt a HTC-vel és társaival az iszonyat lassú fejlesztés miatt, aminek alig volt látható eredménye.Az utolsó mondatodat nem tudom honnan szedted, ilyet nem írtam.
(#6) haxiboy: Jogos, a technológia fejlődését én szvsz rétegjátékokkal tudnám elképzelni, amely aztán szépen és lassan átkúszik a mainstream-be bizonyos fokig. A kérdés, hogy mi ez a fok?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Sinesol
veterán
válasz #54625216 #13 üzenetére
Nem akarlak elkedvetleníteni, de a kommented is csak megerősíti, hogy elbukott a VR forradalom.
Túlzottan optimistán is beszélsz a dolgokról, mivel én nem igazán látom azt a rohamléptékben fejlődő technikát, éppenséggel inkább évek óta egy helyben topog.
Ha minden igaz 4-5évvel az első bejelentése óta talán lesz nagyobb felbontású panelünk a headsetbe..bár az sem egy acélos ugrás és azt sem tudni mikor jelenik egyáltalán meg termékben...
Az irányításis kb. ugyanolyan gyenge ma is, mint 3-4 éve..Egyszóval a forradalom az nem épp az jelenti, hogy lassan nő a felhasználóbázis, meg 1-2milliót hozott egy játék, meg hasonlók. Szóval igencsak helyes az a kifejezsé, hogy elbukott.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz #54625216 #23 üzenetére
"Ha tehát arról beszélünk, hogy a VR, mint komplett ökoszisztéma mindenestől elbukott, az nettó hülyeség, mert a tények pont az ellenkezőjét mutatják."
Ezt kizárólag te próbálod demagóg módon a szánkba adni, ilyet mi nem írtunk.
A PC-s VR elbukott. Ezt írtuk és ez igaz.
A bal csuklód izomsorvadás miatt elhalt. Akkor most az egész tested elhalt? Nem. Szétválasztható a két fogalom? Igen. Akkor ne próbáld már őket összeragasztani. PC-s VR szórakoztató elektronika csak showcase és K+F szintjén ér el nagyobb tömegeket a 2012-2013-as első, modern fejlesztői HMD-k legyártása óta. (Nomeg ott vannak a rétegfelhasználók, akik szimulátorban tolják, de a nevükből is látszik, hogy ők egy vékony rétege az érintett(nek hitt) társadalomnak.)
Ezzel szemben a mobil VR tündököl, mert a mobilok erőforrásaihoz mérik a tartalmat. Így kisebb elvárás, jobb teljesítés, elégedettebb vásárló. Ja igen, kimaradt egy szó: casual vásárló.
Amúgy jó is lenne, ha jönne a PS5 és hozzá az új VR megoldás, engem érdekelne. De nem pénzért. Tegyék egy bundle-be a géppel együtt, ha azt akarják, hogy ténylegesen elterjedjen, mert - a példáddal élve - GearVR tulajként sem áldoznék további egy fillért sem egy hasonló szinten megrekedt technológiára. Amíg jön a tartalom a GearVR-ra, addig esetenként használom, aztán majd 10 év múlva, ha tényleg szintet lép az egész virtuális játszótér, akkor újra visszanézek, hogy mizu.
Addig meg minek zavartassam magam, hogy lassan fejlesztenek? A vásárló nem hülye, csak birka. Olyat nem vesz, ami talán két év múlva eltűnik. Majd ha olyat mutatnak neki, ami itt és most vagy a közeli belátható jövőben garantáltan kiemelkedő és új élményt nyújt, akkor majd birka módjára önmaga fogja generálni a hype-ot, aztán pedig a forgalmat, aztán pedig a profitot, ami felgyorsítja a további fejlesztést.
Ami miatt immár másodszor bukott el a PC-s VR az az, hogy a nagy csinnadrattával beharangozott világmegváltás külső kényszerek - esetünkben a hardveres lehetőségek hiánya - miatt elmaradt. Így aztán lehetett bármekkora a potenciális vásárlók vásárlási vágya, nem volt megfelelő késztermék, ami ezt az elköltésre váró hatalmas pénztömeget felszippantotta volna és ezáltal maga a fejlődési görbe is laposabbá vált a tervezettnél/vágyottnál.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Autós kamerák
- HBO Max & OD topic
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Milyen TV-t vegyek?
- Horgász topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- BestBuy topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- További aktív témák...
- PROFESSZIONÁLIS Delid / Relid AMD Ryzen Processzorokhoz, garantált minőségben! (CSAK AM5!)
- Intel Pentium 4 3,2 GHz / 1 M /800 MHz Socket 478 CPU
- AMD Ryzen 5 5600X
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i3 9100 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel