Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Johnny_vT

    senior tag

    válasz #54625216 #3 üzenetére

    Nem a tartalomfejlesztésről beszéltem, hanem a végfelhasználásról.

    Igenis a halála felé rohant az elmúlt években az Oculus, HTC és társai féle PC-s VR. Média felkapottság sehol. YouTube tartalmak népszerűsége a kezdeti évek után nulla. Azt ne mondja nekem senki, hogy 2012 óta, azaz 6 év alatt egy sikertermék nem tud sikeressé válni, mert az nem sikertermék. Ismerőseim közül egyetlen ember van, aki rendelkezik (rajtam kívül) VR headsettel, a többieket abszolút nem érdekli, vagy érdekelné, de véleményük szerint nincs rá tartalom. Ismétlem, 6 teljes év leforgása alatt.

    Közben volt már egy man-bun őrület, volt már fidget spinner, Pokemon Go, notch, lefutott több bitcoin láz és az egykori távoli ismerős Volvo-ból újra mindent vivő közönségkedvenc lett. VR fronton ezidő alatt megjelentek a pornójátékok, amit a kísérletező kedvű úriemberek titokban megvettek és magányos éjszakáikon elővesznek néha.

    Ezen kívül? A fejlesztők a kezdeti próbálkozások után rájöttek, hogy a VR-t nem lehet egy az egyben integrálni a meglévő játékokba (pedig a GTA IV projekt baromira mozgatta a fantáziámat anno). Ehelyett ki kellett eszelniük egy abszolút új platformot, ami bizony sok szempontból, főleg eleinte komoly korlátozásokkal működött csak a klasszikus videojátékokhoz képest.

    Orvosi felhasználás? Kutatás? Oktatás? Elenyésző a lábnyoma, pedig ezeken a területeken igazán nagyot odacsaphatott volna a technológia. Ezek viszont többnyire függetlenek a consumer piactól, ergo ha jól működik a tech, akkor bolti eladások nélkül is életben tartja a tudományos szféra.

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

  • Johnny_vT

    senior tag

    válasz #54625216 #5 üzenetére

    A haverjaim átlagfelhasználók. Elég sok van belőlük ahhoz, hogy levonjam a következtetést: nem érdekli őket. Ha pedig az átlagfelhasználó érdeklődését nem tudja felkelteni, akkor sok jóra nem számíthat a gyártó/forgalmazó.

    Magamat szintén átlagos YouTube felhasználónak tartom, fogyasztok mindenfélét, de a feliratkozásaim alapján az átlagnál talán nagyobb érdeklődéssel a technológia és a számítástechnika iránt. A TheVR srácok kivételével a példámban is említett GTA IV VR projekt volt az utolsó ami "önként és dalolva" szembejött velem ebben a témában még 2015-16 környékén. Nomeg a Gear VR és most legutóbb a Google megoldása, de ezek már mobil eszközök, így ne keverjük ide.

    2012 óta van meg rá a pénz és - igazad van - 2013 március óta van tényleges készülék a fejlesztőknél.
    A hasonlatod ott hasal el (haha :DDD), hogy a videojátékos piac a Pong-gal kezdődött, nem pedig a Zombilövöldre Full 3D Ultimate HD Edition-nel. Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka. "Ha az iparágat megreformáló világverő újdonságként hirdetsz meg valamit, akkor nem állhatsz a nagyközönség elé egy asztalitenisz-szimulátorral" - gondolták az Oculusnál. Mást meg nem sikerült épképzláb módon összerakni úgy, hogy bevonzza a kasszasikert. Az egész cég rég csődbe ment volna az újhullámos VR-őrülettel együtt, ha a Facebook nem vásárolja fel. Nem bírták a versenyt a HTC-vel és társaival az iszonyat lassú fejlesztés miatt, aminek alig volt látható eredménye.

    Az utolsó mondatodat nem tudom honnan szedted, ilyet nem írtam.

    (#6) haxiboy: Jogos, a technológia fejlődését én szvsz rétegjátékokkal tudnám elképzelni, amely aztán szépen és lassan átkúszik a mainstream-be bizonyos fokig. A kérdés, hogy mi ez a fok?

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

  • Sinesol

    veterán

    válasz #54625216 #13 üzenetére

    Nem akarlak elkedvetleníteni, de a kommented is csak megerősíti, hogy elbukott a VR forradalom.

    Túlzottan optimistán is beszélsz a dolgokról, mivel én nem igazán látom azt a rohamléptékben fejlődő technikát, éppenséggel inkább évek óta egy helyben topog.
    Ha minden igaz 4-5évvel az első bejelentése óta talán lesz nagyobb felbontású panelünk a headsetbe..bár az sem egy acélos ugrás és azt sem tudni mikor jelenik egyáltalán meg termékben...
    Az irányításis kb. ugyanolyan gyenge ma is, mint 3-4 éve..

    Egyszóval a forradalom az nem épp az jelenti, hogy lassan nő a felhasználóbázis, meg 1-2milliót hozott egy játék, meg hasonlók. Szóval igencsak helyes az a kifejezsé, hogy elbukott.

    [ Szerkesztve ]

  • Johnny_vT

    senior tag

    válasz #54625216 #23 üzenetére

    "Ha tehát arról beszélünk, hogy a VR, mint komplett ökoszisztéma mindenestől elbukott, az nettó hülyeség, mert a tények pont az ellenkezőjét mutatják."

    Ezt kizárólag te próbálod demagóg módon a szánkba adni, ilyet mi nem írtunk.

    A PC-s VR elbukott. Ezt írtuk és ez igaz.

    A bal csuklód izomsorvadás miatt elhalt. Akkor most az egész tested elhalt? Nem. Szétválasztható a két fogalom? Igen. Akkor ne próbáld már őket összeragasztani. PC-s VR szórakoztató elektronika csak showcase és K+F szintjén ér el nagyobb tömegeket a 2012-2013-as első, modern fejlesztői HMD-k legyártása óta. (Nomeg ott vannak a rétegfelhasználók, akik szimulátorban tolják, de a nevükből is látszik, hogy ők egy vékony rétege az érintett(nek hitt) társadalomnak.)

    Ezzel szemben a mobil VR tündököl, mert a mobilok erőforrásaihoz mérik a tartalmat. Így kisebb elvárás, jobb teljesítés, elégedettebb vásárló. Ja igen, kimaradt egy szó: casual vásárló.

    Amúgy jó is lenne, ha jönne a PS5 és hozzá az új VR megoldás, engem érdekelne. De nem pénzért. Tegyék egy bundle-be a géppel együtt, ha azt akarják, hogy ténylegesen elterjedjen, mert - a példáddal élve - GearVR tulajként sem áldoznék további egy fillért sem egy hasonló szinten megrekedt technológiára. Amíg jön a tartalom a GearVR-ra, addig esetenként használom, aztán majd 10 év múlva, ha tényleg szintet lép az egész virtuális játszótér, akkor újra visszanézek, hogy mizu.

    Addig meg minek zavartassam magam, hogy lassan fejlesztenek? A vásárló nem hülye, csak birka. Olyat nem vesz, ami talán két év múlva eltűnik. Majd ha olyat mutatnak neki, ami itt és most vagy a közeli belátható jövőben garantáltan kiemelkedő és új élményt nyújt, akkor majd birka módjára önmaga fogja generálni a hype-ot, aztán pedig a forgalmat, aztán pedig a profitot, ami felgyorsítja a további fejlesztést.

    Ami miatt immár másodszor bukott el a PC-s VR az az, hogy a nagy csinnadrattával beharangozott világmegváltás külső kényszerek - esetünkben a hardveres lehetőségek hiánya - miatt elmaradt. Így aztán lehetett bármekkora a potenciális vásárlók vásárlási vágya, nem volt megfelelő késztermék, ami ezt az elköltésre váró hatalmas pénztömeget felszippantotta volna és ezáltal maga a fejlődési görbe is laposabbá vált a tervezettnél/vágyottnál.

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

Új hozzászólás Aktív témák