- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
-
arnyekxxx
veterán
akkor egyrészt cserélhető akkupakk lesz a kocsikban
Ez az ami valszeg soha nem lesz. Próbálták már, nem jött be.
illetve az éppen töltőn pihenő kocsik akkuja is ki tudja majd egyenlíteni a napelemek és szélkerekek töltési ingadozásait.
nyilván mindenki örömmel adja az autójának legdrágább alkatrészét be a közösbe
-
"Ha csak 2-3km-ekre használod a villanyautót, az színtiszta környezetszennyezés, mert ugye a teljes életciklusa alatt produkált szennyezés 40%-a az akkugyártáskor történik.
Jobban jártál volna, ha néha akkut cserélsz a benzinesben."És folyamatosan benzinből nyert energiával tölti az akkumulátort!
Nagyon környezetkímélő megoldás. Ráadásul a motor fel sem tud melegedni. A fogyasztás nagy és szennyezéskibocsájtást csökkentő megoldások hatástalanok. Ma már a lambda-szondát előfűtik, hogy minél hamarabb működjön a rendszer. De ilyen rövid távon ez sem segít.
Ráadásul az újabb autók még képesek indulni majdnem üres akkumulátorral is. Fel sem fog tűnni, hogy ez lesz az utolsó indulás töltés nélkül. Amikor betolják, ha lehet, nagy gáz fog következni, had hajoljanak a cellák az akkumulátorban. Néhány éve az új benzin motoros autókban is megjelent a részecskeszűrő. Nagy barátja lesz a pénztárcának a napi kétszer - két kilométer oda és vissza autókázásMindenki jobban jár az elektromos autóval.
(#236) bkercso: "...ők viszont Fukusima után leállították az atomerőműveiket. A szénerőművek miatt náluk - ha jól emlékszem - pont nem környezetkímélő az elektromos autózás, csak lokális szinten: nem a városban szennyez."
Az atomerőművek nagy része nincsen leállítva. A szénerőművek leállítása szorosabb határidőn belül fog megtörténni.
(#179) qnadam:
...automata váltós autóm gond nélkül kezeli ezt a problémát (kövér gázra hirtelen visszavált néhány fokozatot), akkor azért remélem, hogy a mostaniaknak is megy ...Többször leírta, hogyan előz.
Már ott elbukik az automata, hogy nem lehet kinyomni a kuplungját az előzendő jármű megközelítésekor. A Volvo hatos váltója, nem fog magától ötből - másodikba leváltani, hogy szép legyen a kipufogó hangja előzéskor.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Értem, amit írsz, de ettől továbbra is igaz, hogy az első három kilométeren belül az elektromos jármű kevésbé szennyezi a környezetét, mint a belső égésű. Helyben mindenképpen kevesebb szennyeződést tol a levegőbe.
Van egy három éves Ford Transit Connect dízel (adblue) autónk. Tavaly szeptemberig naponta egy kört ment, nagyjából kétszer 25km. Azóta átszervezés miatt naponta kétszer 9-11 kilométert fut városban, a torlódások mértékétől függően választott útvonallal.
Nyáron nincs gond. Télen a forgalomtól és a hőmérséklettől függően 2-3 hét alatt telik meg a dpf.
Amikor szól az autó, hogy autópályára kellene menni regenerálni, előveszem a táblagépet, obd2 bt kapcsolat és kb félóra motorjáratás kétezres fordulaton a regenerálás befejezéséig. Horrorisztikus mennyiségű szén-dioxid kibocsájtás mellett.
Télen többször fordult elő, hogy a 11 km nem volt elegendő a motor, regenerációhoz előírt hőmérsékletének eléréséhez.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Vesa
veterán
"pont, hogy a kihasználatlan elektromos szennyezőbb, mint a belső égésű."
Erre utaltam én is korábban...
"És akkor most az eddigi ~370 hsz-ből mennyi szól az autókról és mennyi az egóról?"
Tapasztalatom szerint, ez a kérdés is mint oly sok más manapság, inkább az ostoba hitvita kategóriába sorolható...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
bambano
titán
az a bőven 95% fölötti hatásfok nagyjából 60%.
az ökölszabály szerint kapacitás 10%-ával 16 órán keresztül töltjük az ólomakkumulátorokat. Ami pont 60%-os hatásfok.
Nem látom indokát, hogy a többi akksinál miért lenne más. Töltés közben annyira melegszik, hogy vagy hűteni kell, vagy lassítani a töltést. Sok veszteség a meleg.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
freeknight
őstag
Azt meg amúgy sem kell nyitogatni minden nap szerencsére.
Sőt, a teslákkal már hosszú távon is bebizonyosodott, hogy az autó legmegbízhatóbb, legtartósabb komponense éppen az akkupakk.Csak hogy én is szerkesszek akkor
De egyébként egy belsőégésű szervizben sem értenek mindenhez. Pl hengerfejet is úgy javítanak, hogy a szerviz kiszereli, majd elküldi egy erre specializálódott gépműhelybe javításra, ugyanígy vannak a kormányművek, abs kockák, turbófeltöltők is.
Szóval nem értem, ez miért érv az elektromos autók szerelésével szemben.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/szamlazas-fizetes/elszamolasi-modok
A közcélú elosztóhálózatba visszatáplált energia elszámolásának feltétele a Háztartási méretű kiserőművekre (továbbiakban HMKE) vonatkozó érvényes Hálózathasználati szerződés és Üzemviteli megállapodás megléte, valamint kétirányú (ún. ad-vesz mérő) felszerelése az elosztói engedélyes által.
-
veterán
A villanyautósok körében eléggé elterjedt az a nézet, hogy az akkuk töltése jó hatásfokkal történik.
Ezzel szemben valós mérések alapján a helyzet a következő:
A középső képen volt a lényeg. A fogyasztásmérő szerint 8,761 kWh energia csordogált át a kábelen, miközben az autó szerint csak 7,1298 kWh volt a közlekedéshez felhasznált energia. A különbség 22,8 százalék! Olyan ez, mintha tankolásnál a benzin ötöde-negyede kicsorogna a betonra a töltőpisztoly mellett, de nekünk azt is ki kellene fizetnünk.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
dabadab
titán
Ja, ez az elméleti plafon, nyomatékcsúcson, teljes terhelésnél. Szerinted egy átlag benzinmotor az élete hány százalékát tölti úgy, hogy padlógázzal, 6500-as fordulaton megy? Kb. semennyit.
Valós felhasználásban az a 20% is inkább optimista túlbecslésnek tűnik.DRM is theft
-
bambano
titán
"Ennyi energia elfűtéséhez szerintem több száz fokra kéne hevülnie az akkunak egy 20-30 perces gyorstöltés közben! Nem hihető.": de, hihető. az összes villanyos autó, amelyiket jól lehet gyorstölteni és lehet gyilkolni versenypályán is, az hűti az akksikat.
tehát beletolsz X KWh energiát, abból rögtön elmegy 0.15*X arra, hogy közben hűtsd.ugyanezért van, hogy a teslákat nem lehet versenyautó szinten hajtani. mert szétfőzi az agyát.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Paul64
tag
Hogy miért nem javítják? Mert nem értenek hozzá. Lehet, hogy még kapcsolási rajzuk sincs. Régen sem értettek az elektronikához a szervízekben és sajnos most sem. Amekkora fizetést ajánlanának, azon egy igazi szakember csak mosolyog (jó esetben). A cégemnél ahol dolgozom tesztereket gyártunk, többek között autóelektronikához, de még nekünk sem adja ki a gyártó a dokumentációt. Ez a 21. század, vegyél új alkatrészt, vagy vegyél újat.
-
"A nyomaték és a jármű sebessége az alapja a koordináta rendszernek. Nincs szó a felvett és leadott motor teljesítményről.
Ha a szorzatukat még megszorzod a kerék sugarával, meg is van a teljesítmény."Valóban nem lehet kettő mondattal elintézni.
A nyomaték görbe kettő helyen érinti a nullát. Az origóban, ahol még rendben is van, bár az induláshoz szükséges a nyomaték, nélküle el sem indulna a jármű.
A végsebességnél elméletileg ahol a szintén nulla a nyomaték a diagram szerint. Ez megint necces számítási alap a teljesítmény meghatározásához.
A nagyobb tévedések érdemes helyre tenni. Senki ne higgye, hogy azon az ábrán teljesítmény adatok vannak.
A nyomaték esetében is a rendelkezésre álló nyomaték tartaléknak tekinthető a nem szakszerű, ám értelmezhető meghatározásnak. Így válik érthetővé a végsebességnél fellépő nulla nyomaték tartalék, hiszen a nyomaték még forgatja a hajtó kerekeket. A további gyorsuláshoz már nincs tartalék nyomaték.
Ez nem érvényes azon esetekre, ahol szabályzott a végsebesség. Nagyjából az összes újabb járműre ilyen.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
veterán
Városi vezetsnél a fékezéskor eltárolt energia nagy része visszanyerhető, ha valaki tud úgy vezetni, hogy szinte csak a rekuperációs féket használja, az üzemit nem.
Ez technikailag abszolút így van, ezért van az, hogy míg egy belsőégésű motoros autóban a fékeket 20-30 ezer km-enként cserélni kell, addig egy friss fejlesztésű elektromos autóban elég lehet 50 - 70 ezer km-enként cserélni.
Viszont a mondatod második része is igaz, ehhez meg kell tanulni "villanyautósan" vezetni. Kolléganőmnek Renault Zoé autója van, az automatikusan elektromosan fékez ha a gázpedált visszaengedi. Ha pedig megszokásból hirtelen lekapja a lábát a gázpedálról, akkor az autó a villanymotor fékereje miatt akkorát lassul, hogy felkenődsz a szélvédőre
Az itteni vita kapcsán kérdeztem, hogy őszintén mondja meg, hogy mennyi energiát fogyaszt az autója. Bár nem igazán érdekli a fogyasztás (elég sok napelemük van fent a tetőn), de megnézte, az autó és a napelem rendszer adatai alapján. Ha szokás szerint Rákosligetről jön be naponta a Belvárosba dolgozni, akkor 14-15 kW betöltött elektromos energiával tud 100 km-t megtenni. Ha viszont az M0-án megy 110-el, akkor legalább 50 %-al fogyaszt többet az autó.
Neki az autó hatótávja 320 - 340 km-re jön(ne) ki, de naponta tölti, a gyorstöltőt nem használja, csak a kisáramú töltőt.
Viszont ami őt zavarja (és erről nem igen volt még itt szó), az az, hogy az autó súlya 1500 kg Ez eléggé terheli a gumit, azt mondja, hogy a murvás utcában a ház előtt annyira csikorog a gumi, hogy eleinte mindig kiszállt megnézni, hogy beszorult-e valami a kocsi alá.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
A Zoénál nem kapcsolható ki az elektromos fékezés, de két fokozatban állítható.
Kolléganőm szerint önmagában az autó tetemes súlya általában nem zavaró, mert alacsonyan van a súlypont (a padló alatt van az akkucsomag), szóval nem billen az autó, de bukkanókon áthaladva érződik, hogy van súlya az autónak.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Eugene Roe
őstag
-
dabadab
titán
Ha elolvasod, hogyan kell minél üzemanyagtakarékosabban vezetni, kiderül, hogy nem max. fordulaton max. a hatásfok
Nem max. fordulatot írtam, hanem nyomatékcsúcsot. Márpedig az egyrészt szívóbenzineseknél olyan 6000-6500 táján van és - szívómotornál, teljes terhelésnél, változatlan külső körülményeknél, tehát úgy, ahogy a nyomatékgörbét mérik - az egyetlen dolog, ami befolyásolja a nyomatékot az a motor hatásfoka, ergo a nyomatékcsúcsnál a leghatékonyabb.
Nyilván a teljes autót tekintve lehet, hogy máshogy néz ki a hatékonyság, mert pl. a plusz surlódás elviheti a hatékonyságjavulást.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
"....az ábrán az aktuális nyomaték lehet."
Ha az elméleti végsebesség 180, akkor 179 km/óra sebesség mellett nem lehet közel nulla a nyomaték. A légellenállás leküzdése emészti el a forgatónyomatékot, De ettől a nyomatéknak termelődnie kell.
De nyitott vagyok a tudományosan alátámasztott magyarázatra, ami megmagyarázza hogyan lehet a motor megtermelt nyomatéka nulla a végsebességnél. (Tekintsünk el a mesterséges sebesség bekorlátozásától.)
Nyilván az ábra, a jármű nyomaték ábrája. A jármű motor nyomatéktermelésének mértéke a motor karakterisztikájától függ és nem a jármű sebességétől.
A nyomaték váltó igazíthatja a motor forgási sebességét a kerekek forgási sebességének megfelelő Newton - méter arányhoz.
Jobb lenne ezt a képet alapnak tekinteni. Sokkal egyértelműbb mint a korábbi.
Szépen látszik, az elektromotor nyomatéka közel egyenletes a teljes motor fordulatszám tartománybanLegyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bambano
titán
[link] "A magyarázat az, hogy a Model S motorja állandó mágneses forgórészű, amit emiatt hűteni kell."
"hajtásláncon csak olyan 5-8% szokott elmenni ismereteim szerint": az én ismereteim szerint az elsőkerék hajtás 18%-ot visz el, a hátsó 22-25-ot, a full pedig majdnem 40-et. ezt meg lehet nézni a totalcar.hu erőmérő keresőszavakra rákeresve a tecsőn.
a nyomatékcsúcs meg vagy 6000-6500 között van szívó benzinesnél, vagy nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- iPhone topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux kezdőknek
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...