- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- Melyik tápegységet vegyem?
- E-book olvasók
- Androidos tablet topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Milyen processzort vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
ROG Ally X néven jön az ASUS kézikonzoljának frissítése
ph A fejlesztést a Computexen leplezi majd le a cég, de nagyjából lehet tudni, hogy mit hoz.
-
Képeken a Honor 200 Pro
ma Az egykori anyacég, a Huawei fotós csúcsszériájára hasonlít a hátlapi dizájn.
-
Multiversus - Így harcol Joker
gp A free-to-pay játék teljes kiadása a hónap végén startol minden platformon.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TomBoy1986
veterán
válasz Alpachino #298 üzenetére
Azt mondjuk nem csodálom, mert az X1950XT-vel is úgy megy - szerencsére nincs túl nagy gépigénye a játéknak
Viszont a Galaxy 7900GS Super... gyenge hozzá már. Csak azért írom, mert most tesztelgetem eladás előtt.
AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W
-
Zájec
veterán
válasz Alpachino #268 üzenetére
egy pár darab külföldi teszt a 256mb 88GT-röl..
itt kicsit másképp szerepel....
1.[link]
2.[link]
3.[link]szóval azért némelyik játékban nem fossa össze magát az AA bekapcsolására..
amelyinél meg igen , ott a nagytestvére is xar fps-t produkál...
szóval tök mindegy...[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
azt a b.k.ú.b.m. a PC-s ipart hát nem igaz, hogy ha nem megyek utána mindennek bitszinten, akkor valamivel mindenki átb****. kevés híján megvettem ezt a kártyát, aztán nézhettük volna egymást a 700MHz-es memóriával, akár 10-20%-kal kisebb teljesítménnyel...
elnézést a kifakadásért, nemrég vettem egy 18x-os DVD-írót, ami nyomott DVD-t 16x-osan olvas, írottat viszont csak 12x-esen, és mit ad Isten, az utóbbi nem volt túl széles körben reklámozva...
és nagy az infoért.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Zájec
veterán
válasz Alpachino #304 üzenetére
sajnos , igy van.. elovassák a tesztet és azt mondják ez az "aranyszabály"..
és nemlátják a fától az erdöt...
meg azt látják hogy némelyik játéknál, full gázon a grafikával(1600x1200,4AA,16)
megfekszik... nincs átmenet hogy viszonyitani tudjál...
lehet hogy a full grafikából visszaveszek egy picit, és már másképpen nyomja
az FPS-eket.. de azért az látjuk hogy a 88GS-t jobban nyakonverte a GPU
butitása mint a 88GT-nél a memória csökkentése 256mb-ra...szóval inkább legyen 256mb memo-m mint egy butitott GPU
-
TomBoy1986
veterán
Egyszer úgy javaslom neked, hogy csinálj egy VGA tesztet. Nem nagyon tudod szerintem elképzelni, hogy mennyi idő is az... (már persze ha igényesen szeretné az ember megcsinálni)
AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W
-
Zájec
veterán
válasz TomBoy1986 #306 üzenetére
de ez most hogy jön a témához..
elismerésem a szerkesztöknek a sok munkáért. ezt nem vonom kétségbe.. -
Zájec
veterán
egy kis 3dmark eredmény: 88GS 384mb v. 88GT 256mb
-
Tuco Ramirez
őstag
"szóval inkább legyen 256mb memo-m mint egy butitott GPU"
Szerintem meg pont fordítva. Gyengébb GPU-val csak valamivel lassabban fut a játék (itt most a GT-GS viszonylatra gondolok), de ha kifogy a VRAM, az drasztikusan tudja csökkenteni a játékélményt. Ráadásul ha szükséges, a GPU-ban mindig van több-kevesebb tuningpotenciál, de több memót nem tudsz tenni a kártyára...
[ Szerkesztve ]
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Zájec
veterán
válasz Tuco Ramirez #310 üzenetére
de a VRAM csak 1600x1200 felbontásnál meg max beállitésoknál kell igazán...
én és sok más user-gamer kisebb felbontáson üzemeltetnek.. (1280x1024,1024x786
én speciál 1152x864-n használom... és ezeken a felbontásokon nem fekszik ki
a 256mb memória miatt....pláne az FPS játékokban(Quake, CoD ...)ugyakkor a 88GS gyengébb FPS-ket produkál ... és ez a butitott GPU miatt
van... tehát hiába nem fekszik meg max-nál.. a hétköznapi beállitáson
meg nem termel annyi FPS-t... nekem pedig arra nagy szükségem van..
gondolhatod hogy nem 1600x1200 max beállitások mellett fogok CoD2 v CoD4
játszani... 100fps alatt... legalább a 250-300 kell stabilan, hogy valamit is
produkáljak a játékban..(#311) rollins: nem csak véletlenül linkeltem be..
mással játszok.. ez csak egy viszonyitási benchmark..
ne kezd el ragozni...ez van ezt kell szeretni...remélem a #302 h.sz-t is olvastad..[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
a max. beállítások közül elsősorban a textúraméret és az AA van hatással a memóriahasználatra. az utóbbi ízlés dolga, az előbbivel viszont sokat lehet a látványon javítani, anélkül, hogy a GPU-ra extra terhet raknál.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Tuco Ramirez
őstag
Van arra valami "tudományos" magyarázat, hogy miért van az, hogy a 3850-nél alig van hatása a teljesítményre a +256 mega VRAM-nak, míg a 8800GT-nél sok esetben igen nagy különbségek vannak a 256 illetve 512MB-os változat között?
Egyedül a "memory leak" probléma van a dolog hátterében, vagy a Radeonoknak ennyivel jobb lenne a memóriakezelése?WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
nagyúr
jelenleg ez igaz a 12x10 0xAA esetek nagy részére, 12x10 4xAA-nál már időnként bedől a 256-os GT. ha csak fél évre veszek meg egy ilyen kártyát, várhatóan már annyi idő alatt is ki fog jönni pár olyan játék, ami már a 12x10 0xAA esetben is bukta. asszem egyéni mentalitás kérdése, hogy kinek fér ez bele, és kinek nem.
Tuco Ramirez: azt nem lehet tudni, hogy melyik kártya milyen struktúrában tárolja az adatokat, simán lehet, hogy a G80 memóriaigénye nagyobb, mint az R600-é. de én személy szerint főleg a memóriakezelési hibának tudom be a dolgot.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
rollins
őstag
-
Alpachino
veterán
válasz masterful87 #318 üzenetére
"gondolj csak bele, HD3850 256MB-tal hogy pörög, bezzeg a 8800GT..."
Próbáltad, vagy csak következtetsz ?
"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
Alpachino
veterán
válasz greatchaos #320 üzenetére
A Dirt Colin, nálam a 256-os GT-vel, 1280-ban ultra/2xAA 40-45FPS-el fut.
A Crysis, viszont 1280/high, shader medium, noAA játszható."Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
nagyúr
válasz Alpachino #319 üzenetére
kezd az az érzésem lenni, hogy ez a G80-as memória-gond nem minden esetben ugyanúgy jelentkezik, hanem függ a kártya "környezetétől" is (gondolom, elsősorban a ForceWare verziótól és az alaplaptól). ebben az esetben viszont elég nehéz bármelyik fél igazát bizonyítani.
masterful87: én is elég drasztikus különbséget látok pár tesztben, ennyit nem jelenthetnek eltérő adatformátumok. persze, ha más gond is van, akkor ez még rátehet +1 lapáttal...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
masterful87
senior tag
válasz Alpachino #319 üzenetére
A teszt alapján mondtam...
De azt Neked is elkell fogadnod, hogy a HD sorozat nagyon úgy néz ki, hogy százszor jobban gazdálkodik a memóval!
Meg amit írtam az is jó, nézd meg az összegző grafikont! Persze kisebb felbontásban megy a 256-os GT is, de a végső eredmény az hogy az 512MB-oshoz képest lasabb! Ugyanez a HD3850-re nem igaz! Nem okoz drasztikus változásokat az a 256MB.
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz masterful87 #323 üzenetére
A jelenlegi játéknál nem... de ez nem biztos hogy igaz lesz az év hátralévő részében megjelenő játékokra is.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Alpachino
veterán
válasz masterful87 #323 üzenetére
"A teszt alapján mondtam."
Gondoltam !
A 256-os 3850-et is átlagos felbontásokban érdemes használni 1024,1280. Ezen belül több mint egy hónapos mindennapi használat után a gyakorlatban,elmondhatom, hogy abszolut nem éreztem a "memória gazdálkodási" előnyét, a 256-os GT-vel szenben. Jelzem, hogy 1280-as felbontásban használom/használtam mind két karit.
Az biztos és egyértelmű, amit már százszor leírtam, hogy ezen felbontásokban a 256-os GT sokkal gyorsabb a 3850-től, de még a 3870-től is.
"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
-
Alpachino
veterán
Indítsd ujra a gépet a graff. beállítása után. 6-7FPS-nél a 3850-nel is több kell hogy legyen.
az általam említett beállításokkal. Egyébként a shadows, valamiért vissza áll ultráról high-re, a többi beállítás, ahhol mód van rá ott ultra."Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
Alpachino
veterán
Ultra shdows-ra állítottam, csak ahogyan azt írtam is előző HSZ-emben vissza áll high-re a többi beállítással ellentétben.
A multsampling az on, 1280x1024, 2xAA, max. és így 40-45FPSMaSzKa: 1600-as felbontáshoz, egyértelmüen kevés a 256MB.
[ Szerkesztve ]
"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
RpPRO
őstag
Erdekes lett volna egy 1950proval, esetleg XT-vel osszehasonlitani a mostani kozepkategoriat.
Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
-
KOX88
csendes tag
Nyilvánvalóan nem véletlenül frissíti az ATI havonta jelentősen a drivereit, minek köszönhetően 8.1-nél tartunk (lassan 8.2-nél ugye 08.02). A tesztben, ha jól láttam 7.11 Catalyst-et sikerült felkutatni. Úgy emlékszem már az ezt követő 7.12-es driverben másfélszeresére gyorsultak az újabb ATI-k (World in conflict 30fps ről 48fps)
Valahogy mindig arra a jutok, hogy mostohán kezelik a másik felet az újságírók.....
Gondolom egyedül vagyok a nézettel, mi szerint nVIDIA tisztességtelen módon minden erejével a saját kénye-kedve szerint alakítja a PC VGA piacot. nVIDIA logó egész véletlenül minden játék elején. Játéfejlesztők nVidia-ra optimalizálnak, nVIDIA pedig felhasználja az infókat a tervezésnél. A gond csak ott kezdődik amikor még az ATI-t éri kritika a másik fél áskálódása miatt !!!
Alaposan körüljártam a témát az utóbbi időben....(hivatkoznék itt ABU85 szakértő hozzászolásaira, maximális elismerésem!!! nézzetek szét 2900XT fórumkban már ).. és arra jutottam, hogy az ATI kártyái nemhogy lemaradásban lennének, hanem magasan túlmutatnak a jelenleg is mesterségesen, főleg nV érdekből fenntartott technikai szinten. Van, amit láttatni akarnak velem, és van, amit látok...
Remélem rövid idő alatt beigazolódik a feltevésemSziasztok!
KOX
-
nagyúr
az ATI azért frissíti havonta a drivereit, mert ez a driverfejlesztési stratégiájuk, és miután mindig van javítani / optimalizálni való, van is minden hónapra munka. ez egy nem túl rugalmas, viszont robosztus megközelítés, nekem pl. tetszik, én bírok várni pár hetet vmi optimalizációra. de nem mindenki ilyen.
ellenben, egyik 7.x-es driverrel nem gyorsultak 50%-ot sem az újabb, sem a régebbi ATI-k. vannak elszigetelt extremitások, de pl. a WiC 1.5-szeres gyorsulására nem emlékszem, pedig rendszeresen nézegetem a teszteket. javul a dolog, főleg a CF skálázódás, de nagyon régóta nem történt semmi drámai.a részrehajlás témában, az nVidia jelenleg a büdös paraszt, az ATI meg a szerencsétlen loser szerepét játssza. nem is fűznék ehhez mást hozzá.
technológia tekintetében, az R600 valóban nagyon szép innovatív termék, csak nem ártott volna, ha az ATI a GPU piacon egy GPU-val jelenik meg, nem pedig egy enyhén GPU-sított általános célú feldolgozóval...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
7600GT
senior tag
"technológia tekintetében, az R600 valóban nagyon szép innovatív termék, csak nem ártott volna, ha az ATI a GPU piacon egy GPU-val jelenik meg, nem pedig egy enyhén GPU-sított általános célú feldolgozóval..."
Ezt hogyan érted? Nyilván szem előtt tartották a GPGPU piacot, hiszen abban sokkal nagyobb pénz vagy, de én ezt így nagyon erős kijelentésnek tartom.
Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
nagyúr
a shader core kifejezetten GP szerintem, műszakilag a dispatch processzorral kiegészítve egyszerűen gyönyörű, viszont pont a leggyakoribb shadertípust (float2 PS) kezeli a legszarabbul.
a kevés textúraszűrőről már rengeteg szó esett.
a hardware támogatott MSAA megszüntetése pedig nyugodtan várhatott volna még egy generációt.kb. ennyi.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
fLeSs
nagyúr
Ha sikerült észrevenned, hogy a Catalyst régi volt, akkor az NV driververziója miatt hogyhogy nem emeled fel a szavadat?
Másfélszeres gyorsulás? Muhaha, erre ennyi tudok mondani."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Tuco Ramirez #315 üzenetére
A legfőbb magyarázat manapság a Texture leak, persze az is benne van a pakliban, hogy a Ringbus ha néha magasabb késleltetésekkel is, de hatékonyabban bánik a memóriaterülettel, és az sem elhanyagolható, hogy a Ring 32bit-es csatornákkal dolgozik, míg a Crossbar 64bit-essel.
Tucatnyi apró előny a Ringbus mellett ami egyben egy baromi nagy előnyt alkot .Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
7600GT
senior tag
"pont a leggyakoribb shadertípust (float2 PS) kezeli a legszarabbul"
Nem azért, mert arra gondoltak, hogy majd leginkább a komplexebb shader kódok veszik át a terepet?
"a kevés textúraszűrőről már rengeteg szó esett"
De nem a shadereké a jövő? Vagy nem ennyire?
Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A komplexítás nem feltétlen egyenlő az alkalmazott adattípussal. A HD Radeonok utasításteljesítménye, minden esetben állandó. A GF8 vektoriális felépítése előnyt jelent a egy-, kettő vagy háromdimenziós tömböknek. A Radeon ezt a hátrány az 5 utas véletlen co-issue-val próbálja kompenzálni, viszont ezesetben a meghajtóprogram complierének kell felfedeznie az egyszerre bedarálható utasításokat amik nem okoznak majd függőséget. Ezután fogja ráereszteni a kártyára a már emészthető VLIW mintát. Az elvi felépítés tipikus problémája, hogy rendszerszinten nehezen programozható.
Hát a textúraszűrő az egy ingoványos talaj a DX10-ben. Alapjábavéve egy fix tranzisztorszámba kell beleférnie az új chipnek. Az R600 esetében a Stream output gyorstára speciel sok tranyót felzabál, így valahonnan el kell venni ezeket a tranzisztorokat. A textúraszűrők vélhetőleg azért váltak célponttá, mert a DX10 elvei szerint a hiányuk minimálisabban teszi lasabbá a rendszert, mint ha más területhez nyúltunk volna hozzá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tuco Ramirez
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Tuco Ramirez #348 üzenetére
Persze, simán meglehet. Pár programban észrevehető, hogy az 512MB-os GF modellek is egy picit nagyobbat buknak, mint kellene, míg a HD3850 jól érzi magát a 256MB-tal is.
Bár arról nem vagyok meggyőződve, hogy a jövőben megjelenő programok komolyabb igényeket mutatnának majd a VGA memóriája felé.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Abu már leírta, hogy jött ki az 5-utas szuperskalár felépítés - nagyjából egyet is értenék a megoldással, ha mondjuk az R700-ban vagy az R800-ban hozták volna be. Komplexebb adattípus? Nemt'om, én a magam részéről 4 dimenziósnál többet nem tudok elképzelni, de ettől még lehet
Lehet a jövő a shadereké, de ahhoz, hogy a textúrákat nagyobbrészt ki lehessen váltani, irdatlan mennyiségű háromszög kellene. Az egyik oldala ennek meg is van az R600-ban (a kihasználatlan tesselator), viszont nem tudom, hol az a shader-kapacitás, ami ezeket mind egyenként megvilágítja és a nyolcfajta parasztvakító effektet ráteszi...Memória-kérdés: úgy látom, ismét keveredik a sok textúra VS nagy textúrák dolog A nagy textúrák nem fájnak a Radeonoknak, mert egy 1000x1000-es textúrával ugyanannyi szűrési művelettel lehet egy 90x30-as poligont befedni, mint egy 100x100-assal.
Tuco Ramirez kérdésére - igen, nem kizárt, hogy elég lesz, bár ha valaki most 3850-est vesz, én inkább az 512-es verziót javasolnám, pár ezer HUF a differencia.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- Hobby rádiós topik
- Eredeti játékok OFF topik
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Melyik tápegységet vegyem?
- SkyShowtime
- Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ AORUS MASTER / ROG STRIX WHITE RTX 4090 24GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- BESZÁMÍTÁS!Bontatlan RTX 4060Ti 16GB / 4070 12GB / 4090 24GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Bontatlan Sapphire PURE RX 7800 XT 16GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Bontatlan RADEON RX 6600 8GB / RX 6700 XT 12GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- ASUS TUF Nvidia RTX 3070 OC Gaming 8GB
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs