- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HeavyToys
senior tag
Persze, ezt gondoltam. De ennél a kis teljesítményű rendszernél, sokat segíthet, például filmvágásnál, vagy bármilyen számítás igényes műveletnél, ha plusz számítási kapacitás áll így rendelkezésre. Talán még jobban észrevehető, mint egy amúgy is lényegesen erősebb CPU-résszel rendelkező egységnél.
-
Nekem az OpenCL körüli mizéria nekem nem teljesen világos, így remélem megengedsz néhány kérdést ezzel kapcsolatban.
Maga a programnyelv gyártófüggetlen, vagyis minden OpenCL-t támogató grafikus processzoron működniük kell az ebben a nyelvben írt szoftvereknek. Eddig világos. Akkor hogy lehetséges az, hogy egy ilyen szoftver egy OpenCL-t támogató GPU-n nem, vagy csak korlátozott mértékben működik? Nem az volna a programnyelv lényege, hogy az ebben írt programok minden támogatott GPU-n ugyanolyan jól működjenek?Az OpenCL driver az AMD esetében magában a Catalyst meghajtóban van elhelyezve vagy esetleg külön is le lehet tölteni és telepíteni?
Egy OpenCL-t támogató videolejátszó úgy működne, hogy a film dekódolását az UVD/VP motor végzi és a Post Process effekteket pedig a GPU stream processzorai végzik?
Annak, hogy egy OpenCL szoftver heterogén módon üzemel, pontosan mik az előnyei a gyakorlatban?Elnézést kérek a sok kérdésért, de szeretném tisztázni magamban ezt a dolgot!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
FireGL
aktív tag
"vReveal 3.0’s new OpenCL-based architecture spreads tasks across both the CPU and GPU, taking full advantage of the supercomputer-like performance available in A-Series APUs"
Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
lenox
veterán
Arra mondjuk kivancsi lennek, hogy cpu device kell nekik, vagy van cpu-s kod is. Pl. a mainconceptnek eleg husszu ideje van cpu-s kodja, szerintem a cpu-ra irt kodjuk gyorsabb a cpu device-on futtatott opencl kodnal, csak mert par eve mar van optimalizalva. Ez kulonben altalaban is igaz.
Kulonben lassan egyre kezzelfoghatobban latszik, hogy dedikalt gyors memoria nelkul eleg gyenge teljesitmenyt nyujt a gpu vagy apu, ahogy egy paran mar mondogattuk jo ideje. Szoval opencl-ben megveri a llano az sb-t, de egy gyenge kozepes grafkartyatol mar kikap. Na mind1, mint egy masik topikban is irtam, lassuk a teljes palettat arakkal, meg legyenek tesztek, aztan kiderul, hogy minek hol a helye. Mindenesetre felrevezetesnek erzem, amikor az a mondas, hogy Llano-val verjuk az SB-t, de egy par eves olcso cpu+vga kombo veri mindkettot ugyanabban. Pl. vreveal, azt ugye nem irtak oda, hogy a cudat mar regota tamogatjak, es diszkret vga-val sokkal gyorsabb .
[ Szerkesztve ]
-
lenox
veterán
-
Köszi szépen a választ!
Amúgy nálam most 10.12 hajtja a kis Radeon HD 5470-et, de a GPU-Z azt mondja, hogy nincs OpenCL támogatás, csak DirectCompute 5.0. Ez gondolom az OpenCL driver hiányából fakad.
Vegyünk egy konkrét példát: a legújabb WinDVD (benne van a cikkben lévő listában) támogatja az OpenCL-t. Ez ennél a szoftvernél azt jelenti, hogy a Post Process effektek már a GPU-n zajlanak, igaz? Ha igen, akkor ennélfogva a CPU terhelés nem fog nőni (vagy nagyon minimális, elhanyagolható mértékben) ha bekapcsolom ezeket a képjavító funkciókat. A legjobb az volna, ha a Trimension is így futna (elvileg interpolációs technológia, hasonló, mint a Splash Pro-nál a Motion). Csak hogy míg a Splash Pro a Motion esetében hatalmas CPU terhelést generál, addig a WinDVD elvileg klasszisokkal alacsonyabb CPU terhelés mellett képes erre ha jól gondolom.
Javítsatok ki ha túl nagy hülyeséget mondtam!#26: Neked is köszönöm, főleg a linket!
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
hugo chávez
aktív tag
Abu, én arra lennék kíváncsi, hogy, ha lesz mondjuk egy gépem, amiben Ivy cpu és diszkrét NV videókártya van és van egy játék, amiben OpenCL-es fizikai motor van, akkor lesz-e annak akadálya, hogy (természetesen, amikor majd az Intel OpenCL drivere támogatni fogja az Ivy IGP-jét is) heterogén módon az Ivy cpu-ján és IGP-jén menjen a fizika?
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
-
lenox
veterán
Marmint akkor mindegy, ha el akarunk siklani a tenyek felett . Majd nezz vissza egy par topikot egyszer.
Egyebkent szerintem megint felreertelmezed a dolgot. Haldoklik a piac, de az nem azt jelenti, hogy a mar kifejlesztett termekek holnap megszunnek. Egyelore meg sok ido, amig nem lesz diszkret vga, es az is sok ido, ha lesz egyaltalan, hogy apuval lenyomnak a diszkret vga-kat. Addig meg mindegy milyen procit veszel, mindben gyenge az integralt vga, elkel melle egy diszkret vga. Es kb. mindegy, hogy intel/amd/nvidia. Mezei felhasznalasra meg az integraltak is jok, bar az amd jobb. Kerdes, mennyit er a marketing, tapasztalat szerint sokat. -
"Ha raknának a fenti kelendőbb gépekbe VGA-t semmi gond nem lenne, de a mocskok nem raknak, inkább a saját hasznukat nézik, mint a júzer érdekét."
Ez a mondat hatalmas, ezzel bearanyoztad a napomat, köszi!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
dezz
nagyúr
Ha egy program fel van rá készítve, hogy több GPU device-t használjon, akkor több GPU-t fog egyszerre kihasználni. Bár remélem, valahogy meg lehet különböztetni az APU-t a diszkrét GPU-tól, mert ugye komoly előnye tud lenni a shared memóriának.
(#31) lenox: "Szoval opencl-ben megveri a llano az sb-t, de egy gyenge kozepes grafkartyatol mar kikap."
Gondolod?
Nyilván a 400 s.p.-jével nehezen lenne erősebb egy 800 s.p.-snél. Ez persze feladatfüggő is, valahova a max. throughput kell (kevés számolás -- sok memóriaművelet), máshol meg a számítási teljesítmény dominál. És vannak olyan feladatok is, ahol a CPU és a GPU közötti gyors kapcsolat is kiemelten fontos.
Eléggé nem mellékes, hogy eddig a legtöbb átlagos gépben ez a teljesítmény és feltételrendszer sem volt adott. A Llano remélhetőleg jelentősen hozzá fog járulni ezen arány javulásához, ami elősegíti az erre épülő szoftverek mind nagyobb számban való megjelenését, ill. a meglévők "feltorbózását".
[ Szerkesztve ]
-
LordX
veterán
Persze, ha csak 1 kerneled van összesen, akkor nem is fog menni 2 driverrel. De ez ugyanaz, hogy az egy szálon futó program nem fog 2 processzort használni. Ha meg már van legalább 2 kerneled, akkor az a programozó, amelyik nem csinálta meg, hogy fusson 2 device-on, konkrétan egy balfax, mert kb. 1 sort hagyott ki a kódból..
-
Dr. Akula
nagyúr
Maximális támogatáshoz az "igenis vegyél platformot elv érvényesül"
Az eladó részéről. De ezzel olyan dolgot feszegetnek, amivel nem biztos hogy megéri szórakozni. Mert ha az ember kitart az Intelnél, akkor lehet hogy inkább Nvidiát vesz videonak, ha az mondjuk támogatja.
Elhiszem hogy lehet 2 driver, meg mittudomén, annyira nincs kedvem belemélyedni a témában, de mivel azt írtad hogy az AMD nem teszteli, ebből szakmai hozzáértés nélkül is az jön le hogy kéne tesztelni, különben meg se kéne említeni a dolgot. Ha meg valami nincs, és kéne, az nyilván nem jó.
-
Dr. Akula
nagyúr
A gyártónak lehet hogy érdeke, de nekünk vásárlóknak nem. Úgy fognak járni mint az Nvidia a Physx-el: Szép meg jó, de ezért nem fog senki feleolyan gyenge kártyát venni azonos pénzért. Inkább nem lesz kihasználva.
Én nem az Intel mellett tartok ki, hanem a jobbik mellett, ez pedig most az Intel. Volt már AMD-s procim is párszor, de akkor meg azok voltak jobbak (jó, a K6 az nem, azzal csak átvert az AMD).
-
Dr. Akula
nagyúr
Azt azonban továbbra se értem minek kell 2 féle driver hozzá. Volt már itt MMX meg SSE, ott is meg volt oldva hogyha nem tudja a proci, akkor más utasításokat használ helyette, max lassabb lesz. Eleve nem értem minek egy JVM szerű valamit a CPU elé rakni, miért nem elég csak a GPU-s utasításokat kiszervezni egy egységes felületre (OpenCL), mert ott azért valóban nem ugyanazt nyújta az Nvidia mint az AMD, de procinál nincs ilyen lassítófelület közbeiktatásának igénye.
Hol érdekelte valaha is a gyártókat a vásárló érdeke?
Hát a pénztárnál. Mindent azért csinálnak. Mindent azért csinálnak hogy legyen kedvem megvenni, és pont az ő szajréjukat. Ellenkező esetben játszhatnának BSA/RIAA-t, és csak fenyegethetnének minket hogy ha nem náluk vásárolunk, akkor megyünk a sittre, de ők még nem a kommunizmusban élnek - szerencsére.vagy hívjuk APU-nak
Vagy ABU-nak.Ezzel a platformmal csak az a baj hogy árukapcsolás, ami jobb helyeken tilos (az MS-t még megkúrták érte hogy az IE-t hozzákapcsolta a Windowshoz), de ami mégnagyobb probléma hogy nem a jót kapcsolják a jóhoz, hanem a szart. Mindegyik platform fele szar, azért kell kapcsolgatni. Az AMD prociban nincs sehol (az Nvidia meg pláne), az Intel meg GPU-ban. Nekem mindegyikből csak a jobbik fele kell, azért fizetek érte luxusárat.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
nagyúr
Olyan lehet ez az OpenCL mint a DirectX, a programozó megírja a DX parancsot, aztán az alatta levő videokártya drivere meg olyan saját utasításokra szedi szét, amilyenre akarja. A programozó felel a DX kódért, a hardvergyártó a DX >> GPU kód konverzióért, és mindenki boldog.
Gondolom a CPU driver arra kell hogy ha nincs videokártya, akkor legyen mivel (CPU) emulálni azt. Mint a 3dfx korában a szoftveres renderelés, akinek nem volt pénze Hercules / Orchidra, csak Tseng ET6000-re. Nade itt minden (Intel + AMD) proci ugyanazt tudja, nincsenek külön utasítások, miért kell külön CPU driver, miért nem jó 1 általános CPU driver, amit mindenki szépen belepakol a saját GPU driverébe, és probléma megoldva? Netán az AMD ilyenkor a beépített "fosradeont" akarja munkára fogni, az Intel meg csak CPU-zik a GMA helyett?
-
dabadab
titán
"Az AMD számára is totál mindegy, hogy C++ AMP vagy OpenCL. Mindkettőhöz ugyanúgy szükséges platformszintű driver támogatás"
Mondjuk az AMP-hez önmagában nem kell külön támogatás, mert az DirectCompute-ot használ backendnek (ha meg megcsinálnák Linux alá, ott meg minden bizonnyal OpenCL-t használna). Igazából az AMP csak egy absztrakciós réteg a DC / OCL felett (és amit reakciókat láttam, az alapján kétséges, hogy mennyire használható ez az absztrakció, mert ha az ember normális teljesítményt akar, akkor kénytelen kézzel optimalizálni dolgokat.)
DRM is theft
-
lenox
veterán
Természetesen képes az OpenCL több GPU kihasználására.
Nem tudom, ki hogy van vele, de szerintem valoszinuleg nem csak az a kerdes, hogy az OpenCL kezel-e tobb gpu-t, mert nyilvan ugy lett kitalalva, hogy kezel, hanem az a kerdes, hogy az implementaciok kezelnek-e. Szoval az nvidiat meg nem neztem, mert eleg, hogy a cuda kezel, az amd-t neztem, tavaly voltak gondok, most megneztem a forumokban, a dual gpu-s kartyak hivatalosan meg mindig csak egy gpu-val supportaljak az opencl-t, bar azt irtak, hogy sokminden megy rajtuk, a 2.4-es sdk-ban javitottak par dolgon, ha jol ertem, a single-gpu-s kartyak meg elvileg mukodnek.
Errol az jut meg eszembe, hogy az amd-nek is van cuda driver api jellegu api-ja cal neven, bar ezt nem szoktatok fikazni ugy, mint a cuda-t (pedig ahogy en latom tok hasonloan van kezelve, cuda/cal mindent tud, opencl meg mindig hatrebb van feature-okben), mindenesetre azzal pl. nem voltak ilyen gondok, meg tobb feature-t is supportalt, pl. a dma-s kommunikacio mindig is mukodott rajta, mig az opencl-nel tavaly ev vegeig nem mukodott.#124: Csak azt szerettem volna elérni, hogy korrekt válaszokat adjál, de úgy látszik, képtelen vagy erre.
Bocs, de a kerdeseid es a szandekod sem korrekt, a kotozkodesen tuli celjuk nem hinnem, hogy van, ugyhogy nem latom ertelmet foglalkozni veluk.
Ha belenéznél abba a bizonyos tükörbe, meglátnád a gerendát a saját szemedben...
Bagoly mondja...
-
Dr. Akula
nagyúr
Ugyanannak a gyártónak (ATI) az előző generációs videokártyájával (5970, ami nem más mint egy downclockolt 5870 CF) nem volt ilyen probléma. A program közben nem változott. Miért nem tudja akkor ugyanazt a mutatványt az újabb generációs kártya? Tudtommal ugyanaz a felépítése, csak az ilyen-olyan részegységek számát növelték-csökkentették, aminél némi lassulást még elképzelhetőnek tartanék, ha a program épp a csökkentett számú egységet használja ezerrel, nade hogy totál semmi?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS routerek
- Gumi és felni topik
- Politika
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- OLED TV topic
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- iPhone topik
- További aktív témák...