Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pengwin

    addikt

    válasz b. #6 üzenetére

    Tehát az NV ellenőrzi, hogy milyen játékok vannak az adott fiókomon, és azokat futtathatom. Nagyszerű.
    De honnan tölti le őket?
    Az adott digitális bolt szervereiről az én fiókom bejelentkezési adatait használva?
    Esetleg bejelentkezve maradok a szervereiken?
    Vagy van egy köztes NV-s Steam-rendszer, ami tartalmaz minden játékot, vagy hogy működik ez?
    Vagyis mindig a felhasználó saját szoftver-kulcsai aktiválják az NV szerverein az adott játékot, vagy oda-vissza trükköznek az instance-ekkel?
    Nagyon gyanítom, hogy az utóbbiról van szó, különben gazdaságilag ellehetetlenítenék az egész erre kialakított felhőjüket. És máris megvan a probléma.

    Maga módján Nvidának is igaza van, a kiadóknak és nekünk játékosoknak is, vagy senkinek nincs,mindegy honnan nézzük.

    Sajnos csak annak van igaza, akinek a jog biztosítja az igazát. Szóval a te leegyszerüsített álláspontod már-már szalmabáb döntögetés.
    Ha igazad lenne, akkor minden digitális szoftveráruháznak össze kéne kapcsolnia a fiókjaidat automatikusan, mert egyik helyen már fizettél az adott játékért.
    Ha elolvasnátok a steames és egyéb felhasználói feltételeket, akkor azt is tudnátok, hogy nem szoftvert vettetek, hanem az adott platformon használati jogot, a szoftver továbbra is a kiadó tulajdona.
    Igen, a kiadók plusz bevételre pályáznak ezekkel a lépésekkel, de az NV és a rajongói hiába vinnyognak, ha egyszer a jog a kiadók oldalán áll.
    Előre meg kellett volna állapodni a különböző szoftveráruházakkal, hogy milyen jogi megállapodásokat kell módosítani ahhoz, hogy ez a szolgáltatás működhessen.

    Esetleg ha az NV nem lenne egy ennyire kontrollmániás, valamint piac, partner és vásárló ellenes cég*, akkor akár közösbe is csinálhatta volna az egészet a 6-8 legnagyobb szoftveráruházzal, és nem lett volna ebből probléma.
    *: Amelyik cég ennyire mindenek felett tartja a saját érdekeit, nem képes együttműködni senkivel és mindent a saját zárt rendszereivel akar kontrollálni, az nálam piac, vásárló és partnerellenes. Nem véletlen, hogy pl. az Apple már rég nem ad el NV hardvert, és a konzolokból is kiszorultak: ott egyenlő félként kellett volna a partnerrel együttműködni, feladva a totális kontrollt, az meg nem megy nekik.

    (#11) Egon
    Miért olyan nehéz megérteni, hogy az NV ezt fusizva, nagyon okosba akarta megoldani, amiért a jogilag körbe bástyázott eladási csatornákra támaszkodó cégek visszakoznak?
    Ez kb. olyan, mintha egy kiadó egyik napról a másikra bejelentené, hogy az Epic Store exkluzívnak indított játéka holnaptól elérhető Steamen, természetesen a Tencenttel való egyeztetés nélkül.
    Természetesen meg lehet csinálni, csak viselni kell a jogi következményeit.

    Félre értés ne essék, én is látom, hogy eddig ez a legfelhasználóbarátabb stream szolgáltatás, de cserébe a piac összes többi résztvevőjét tökönrúgja. Arról nem is beszélve, hogy én pl. nem bízok az NV-ben az eddigi magatartásuk alapján. Nem akarom az ő kezükben látni még egy piaci szegmens totális kontrollját, mert csak vendor lock in és szívózás a vége.

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz b. #30 üzenetére

    Az én érvelésem nem szalmabáb, csak szerintem nem sikerült megfelelően megfogalmazni a mondanivalómat.

    Megpróbálom még egyszer:
    Nem veszel meg semmilyen szoftvert.
    Egy használati jogot veszel, és attól függően, hogy hol vetted meg, ez mindig kicsit más jogosultságot ad, de mindig az adott áruház jelenlétéhez van kötve. Az ugyan mindegy, hogy egy virtuális vagy fizikai PC-n futtatod a platformot és a szoftvert, de mindkét esetben csak neked, mint magánembernek és végfelhasználónak van szánva a felhasználási feltételek szerint, és csak azzal a termékkóddal, ami a te fiókodhoz van kapcsolva.
    Ezek a felhasználási feltételek a kiadó és a szoftver áruház megállapodásának függvényei. Ezek egymásra utalt partner cégek, akiknek vigyázniuk kell egymás jogaira és a felhasználási feltételek betartatására.
    Ha Steamen vetted meg a használati jogot, akkor az csak arra a platformra vonatkozik és más 3. (vagy jelen esetben 4.?) fél bevonása nélkül használható. Amint ott van egy köztes kliens az NV rendszerében, máris nem állja meg a helyét, hogy ugyanúgy használod a szoftvert, ahogy arra fel vagy jogosítva. Úgy tudom jelenleg nem telepít semmit a GeForce Now, hanem valamilyen már létező szoftver instance-hez ad hozzáférést, aminek pl. lehet tök más a termékkódja, mint ami a te fiókodhoz van kapcsolva.
    Ha az NV tudná bizonyítani és biztosítani, hogy egy felhasználóhoz egy adott virtuális gép tartozik amin csak az adott felhasználó Steam/Uplay/egyéb fiókja és az azokhoz tartozó termékkulcsok vannak tárolva, akkor szerintem nem lenne ekkora probléma ez az egész. Csak ehhez gondolom kellenének extra licencek is, meg rengeteg extra tárhely, meg még ki tudja mi minden, amik az NV hardveres/felhős költségeit növelnék.

    Az NV meg nem viszi perre az ügyet, mert ahogy te is írod, ezzel kockára tenné az üzleti kapcsolatait és emellett tudja nagyon jól, hogy nem nyerhetne. Csak megpróbálták kész tények elé állítani a kiadókat tudván, hogy azok sem fognak pereskedni ugyanazokból az okokból, mint az NV.
    Valamint szerintem a szolgáltatás elindításával az NV demonstrálta, hogy technikai szempontból képesek megfelelőt nyújtani, amivel javítottak az alku pozíciójukon.

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz b. #33 üzenetére

    Értem én, hogy nektek ez a szolgáltatás nagyon kedvező és ezért nem is akarjátok megérteni amit mondok, de ha az NV köztes 3./4. félként beékelődik a terjesztési láncba a kiadó-bolt-felhasználó láncolat bármelyik részébe, akkor máris ugrott a végfelhasználói megállapodás, amit a végfelhasználó a bolttal/kiadóval kötött. Látom abu be is másolta a konkrét szöveget, amiből szerintem elég egyértelmű, hogy mit próbálok elmagyarázni.

    (#31) gbors
    Ó, nagyon sok dologba bele lehet ott még kötni, pl.:
    1. Hogyan töltötte le az NV a játékot steamről? Ez egy végfelhasználóknak szánt felület, nem b2b terjesztésre van.
    2. Az NV módosításai milyen mélységben vannak jelena játékban? Engedi-e a játék kiadója az ilyen mértékű módosításokat?
    3. Amikor futtatom a játékot az a saját kulcsommal történik, vagy az NV által trükközve letöltött játék kulcsával van aktiválva?

    De igazából mindegy is, ha a Steam EULA-ban szerepel, hogy a felhasználó ellenőrzése/felügyelete alatt kell lennie a hardvernek, akkor ez az egész parttalan vita tárgytalan is.
    Az EU meg ilyen ügyben pattoghat bármit, ez nem használt szoftverlicenc eladási ügy, hanem egy B2C szolgáltatás teljesen jogos felhasználási feltételeinek kijátszása.
    Tetszik, nem tetszik, az NV-nek meg kellett volna valahogy állapodnia a kiadókkal és szoftverboltokkal, hogy hogyan lehet egy ilyen szolgáltatást üzemeltetni. Mert hiába b2c az, hogy te az NV szolgáltatását igénybe veszed, ha az NV igénybe veszi más cégek szolgáltatásait az már b2b és teljesen más szabályok/megállapodások szerint működik.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz gbors #41 üzenetére

    Ez egy népszerű téveszme. Attól, hogy valaki beleír valamit egy EULA-ba, az még nem lesz kötelező érvényű.

    De kötelező érvényű, ameddig nincs kimondva, hogy jogszabályba ütközik.
    Ennyi erővel semmilyen magánjogi, bérleti és adás-vételi szerződés nem kötelező érvényű.
    Vicces, hogy a felhasználók most csak a saját érdekük szemüvegén át képesek szemlélni ezt a helyzetet, miközben ugyanezek a felhasználók annyi mindent elnéznek nagy cégeknek, nem utolsó sorban az NV-nek is. Akár a saját érdekeik kárán is.

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák