- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- Befutottak a Samsung 990 EVO Plus SSD-k
- OLED TV topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Elengedheti a köztes generációkat az Intel
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Disney + újra három hónapos promócióban.
lo Pár napja érkezett meg az Amazon Fire TV Stick 4K Max 2nd médialejátszóm, az Edifier R1600T III Sztereó...
-
Félig nyitott füles is jön a Xiaomitól
ma A Buds 5 a gyártó szerint a páratlan hangzást és a kényelmet ötvözi.
-
Átalakul az OpenAI, sorra távoznak a vezetők
it Sam Altman szerint nem tervezett átszervezés része, hogy sorra távoznak a cég vezetői.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jozsi
tag
'' nincs szükségem tanácsra, de azért köszi..
tudod én csak annyit csinálok, hogy ránézek a monitorra és rájövök, nem fog nőni a játékélmény tőle ''
Akkor vegyél egy c64-et azt játsszá veleKeresek: e6600 dobozos, számlás, garós processzort. Van egy inno3d 6600-osom 256 mb-os AGP-s by ''razor91''
-
Komplikato
veterán
Megfelelő Cyrsis témákban fórumokban megtalálhatod a kézikamerás videókat az októberi párizsi G80/GF8800 bemutatóról, ahol a Crysis DX10 változatát demózgatták On the Fly és Gameplay verzióban. Az a víz ... meg az a HDR ... nézd meg a videókat.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Pala
veterán
válasz Komplikato #453 üzenetére
OK, megnézem majd este...bizonyára szép, ezt nem vonom kétségbe.
Ellenben attól még a Crysis lehet szar játék, és ezzel kapcsolatban senki sem mondhat biztosat addig, amíg ki nem jön. -
orbano
félisten
válasz GERI_lgfx #447 üzenetére
azért az ARB sem éppen az a gyorsreagálású szabványosítü alakulat. a DX10-nek pedig az egyik legnagyobb előnye (és a régieknek, valamint az openglnek hátránya), hogy nem kell figyelni a caps biteket, illetve az extension stringet.
az meg nem éppen programozói mennyország, hogy minden funkcióból létezik legalább egy nv_ és egy ati_ implementáció, amiből, ha szerencsénk van, hamar lesz egy ext_ (vagy mi is az előtagja), és talán évek múltán egy arb_, ami persze egyik előzővel sem lesz kompatibilis
sajnos az idő bebizonyította, hogy ez hátrányára válik az opengl-nek ebben a szegmensben. persze ha xaraxik a DX10, az arb pedig kicsit kapkodja magát, akkor simán lehet megint népszerű az openglA vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz GERI_lgfx #450 üzenetére
arra akartam ezzel utalni, hogy nem csak egyszerűbb, de gyorsabb is (tehát lényegében ettől a verziótól kezdve lesz elérhető. egy 8 passos effektet hiába lehet leprogramozni, csak akkor terjed el, ha mondjuk meg lehet csinálni 2 passban. jó ez hülye ''példa''. de remélem érted )
A vér nem válik VAZZE!™
-
GERI_lgfx
csendes tag
Igazat beszélsz, de amit te hátránynak vélsz, én előnynek.
Az OpenGL extensionok használata korántsem olyan körülményes, mint ahogy megéled. Eddigi tapasztalataim alapján nekem eddíg minden pöccre ment benne.
Igen, lesz belőle egy GL_NV_*. De mi más lenne amikor jelenleg egyetlen kártyageneráció támogatja? ;)
A későbbiekben ez úgyis EXT-é változik majd szépen - vagy nem. Az ATi megoldásában sem éppen 1 dolog kezdődik GL_NV-vel :p
Az extension inkább áldás, mint átok. Szerintem. -
orbano
félisten
válasz #97544192 #454 üzenetére
fu ez nagyon off lesz, de: Mit cseszett el az AMD? Azt hogy 2 évig technológia fölényben volt, és azóta is folyamatosan növeli a piaci részesedését, amit valószínűleg meg fog dobni az újabb generáció érkezte? Mindezt persze tizede annyi tőkéből, mint az Intel... őcsém, ez a Ruiz bácsi mekkora egy balfék
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz GERI_lgfx #458 üzenetére
fére ne érts, én opengl párti vagyok, de kénytelen vagyok figyelembe venni a ''nagyok'' véleményét. ismerek pár hivatásos 3d programozót, eddig mindenki így volt vele: ha egységesebb lenne az opengl, azt preferálná, de addig dx a nyerő...
sajnos kevés cég fizeti azt meg, hogy te legalább 2 code pathet írj 1 helyettA vér nem válik VAZZE!™
-
GERI_lgfx
csendes tag
Ez csak a ''hivatalos'' indok, amiért nem preferálják.Hiába tűnik logikusnak ez a magyarázat, de a háttérben nagy testvérként figyel a Microsoft ;)
Persze ez így leívra hangozhat kicsit paranoid módon, de a microsoft elég érdekes dolgokat csinál úgy 98 óta az OpenGL-el.
[Szerkesztve] -
GERI_lgfx
csendes tag
Nagyon OFF:
A Microsoft nem az ARB-re gyakorol közvetlen nyomást (nem is gyakorolhat, mert beperelnék, a jogszabályok a Microsoft-ra is vonatkoznak) bár a Microsoft és az ARB kapcsolatáról nem sokat tudok, de a gondok forrása nem is itt keresendő:
Csak pár konkrét esetet ragadnék ki a sok közül:
1998-ban, a Win98-as driverek fejlesztésekor a Microsoft felajánlotta az MCD driver toolkitet hogy ne kelljen a grafikus kártyagyártóknak saját OpenGL ICD-t írniuk.
Mikor elkészültek, a Microsoft nem terjesztette ki a licenszet a béta időszak végére, ezért a drivereket nem is lehetett ezzel kihozni.
Ekkor a GDC-n Otto Burkes-t és Brian Hook -ot megzsarolják hogy ha az OpenGL-ről mer akár egy szót is szólni, kirúgják.
Aztán hogy egy közelmúlt beli esemény: A Microsoft fixálni akarta az OpenGL verzióját 1.4-re a Vistában, és szoftveres GL->D3D wrappert akart. Ez nagy felháborodást is keltett, a jelenlegi verzió szerint már van teljes OpenGL gyorsítás de le kell hozzá lőni az Areo-t.
(Ezért is említettem az elején hogy kicsit keményebben alájuk kéne már pörkölni jogi szinten.)
[Szerkesztve] -
Foglalt név
addikt
-
dr faustus
senior tag
válasz GERI_lgfx #447 üzenetére
Az OpenGL-be könnyebb beletenni az extensionokat a ''garázsban'' mint évekig könyörögni a microsoftnak hogy hozzon már ki újabb DirectX-et.
Ezt nem is kétlem, a kérdés csupán az, hogyha eddig nem használták az OpenGL-t a PC-s játékok többségénél, akkor vajon mi az a helyzet, ami ebbe kényszerítené a programozókat? Az, ha a Vista terjedéshez képest az SM4-re képes hardverek terjedése nagyságrenddel gyorsabb lenne, az új funkciók viszont továbbra is DirectX10-et és Vistát igényelnének. Egyelőre a 8800GTX és 8800 GTS-en kívül más SM4 hardver nincs, és véleményem szerint az in-house játékokat és techdemókat leszámítva nem lesz sok játék az elkövetkezendő 1,5 évben, ami használna is SM4-es kódot az alacsony hardvertámogatottság miatt. 1,5 év múltán pedig majd meglátjuk, milyen sorsa lesz a Vistának. A Microsoft sem teljesen hülye, és nem fog tartósan a piaci trendeknek szembe menni.Warning: Explicit Content
-
pjtr
aktív tag
szerintetek az ATI hány kártyát vásárolt az első pillanatban?
biztos levitték a tesztalanyokat a pincébe, és erős vallatásnak vették alá... -
GERI_lgfx
csendes tag
válasz dr faustus #466 üzenetére
A bizonytalan jövőből vonsz le bizonytalan következtetéseket.
Az OpenGL elterjedtsége - külső szemlélő számára nem látszik - de ugrásszerűen növekedni fog, és emiatt a PC-n is növekedni fog az OpenGL-es játékok száma.
A Microsoftnak érdeke a DX erőteljes rugdosása, hisz inkább szeretné azt, hogy a PC-s játékokat inkább X-BOX-ra hozzák ki, és ne az OpenGL-es játékokat portolják tucatszám Play Stationre (ill fordítva.) Hogy ennek (az OpenGL kiszorítása) elérésére milyen dolgokat csinált, azt már fentebb leírtam, nem írom le megint. -
dr faustus
senior tag
válasz GERI_lgfx #469 üzenetére
A bizonytalan jövőből vonsz le bizonytalan következtetéseket.
kontra
Az OpenGL elterjedtsége - külső szemlélő számára nem látszik - de ugrásszerűen növekedni fog, és emiatt a PC-n is növekedni fog az OpenGL-es játékok száma.
Én pedig azt mondom, hogy mivel a hardver elterjedtsége is jó ideig alacsony lesz, emiatt nem fognak OpenGL-re átállni.Warning: Explicit Content
-
GERI_lgfx
csendes tag
válasz dr faustus #470 üzenetére
Az OGL elterjedésének jelen példa alapján köze sincs a 8800 szériához.
PS3 -> OpenGL
Amúgy PC-n a 2003-2004-es év OpenGL szempontjából valóban száraz volt :p
De aztán a legtutibb játékok mégiscsak OpenGL-re jöttek ki (Doom3, Quake4, Prey, Chronicles Of Riddick, stb)
Többet ehhez az OpenGL témához ebben a topikban nem fűzök hozzá, mert már vice-versa kitárgyaltuk kétszer, majd kiderül, csak úgy, mint a Vista fogadtatása. -
mirrmur
aktív tag
na ittvan a kezemben a 8800GTS (EVGA)
kellemes kis darabnak tűnik, full refhűtéssel, rajta apró EVGA matricával.... Annyira új hogy driver CD nem is volt a lefóliázott dobozban.
Ja a doboz. Régen láttam már csúcskártyának ilyen kis dobozt. (sőt nem is láttam) Annak ellenére sem hogy az MSI is pl sokkal kisebb dobozban tolta(ja) anno a 7800GTX/7900GTX-et mint a 6xxx sorozat csúcsait anno. KB 5 cm-el nagyobb a doboz hossza mint maga a kártya...
HAvernek (kolléga) megjött a 8800GTX-e(szintén evga) egy összerakott 3200-as A64 rendeszerben csinált 3dmark 06-ban kemény 5700 pontot... kicsit sem procilimites (az athlon alapórajelen)
A tesztek alapján a 3.2GH-en hajtott C2D elég lesz a GTS-hez reményeim szerint.Az értetlenek is meghallgatásra találnak, csak a választ nem értik, mert azok amik. A cél lebega szemük előtt amit önmaguknak állítottak, füleik süketek, szemeik vakok a végigvitt út melett álló figyelmeztetésekre...
-
#97544192
törölt tag
Hmm... Magyarországon kapható már az uj kari? Mert egyenlőre még sehol se láttam.
Vki plz elégítsen ki! -
dr faustus
senior tag
válasz GERI_lgfx #472 üzenetére
Többet ehhez az OpenGL témához ebben a topikban nem fűzök hozzá, mert már vice-versa kitárgyaltuk kétszer, majd kiderül, csak úgy, mint a Vista fogadtatása.
Másképp látjuk a dolgot, előfordul. ;) Tévedés ne essék, egyáltalán nem vagyok a DirectX híve, inkább a nyitott, többplatformos szabványok elterjedését támogatom.Warning: Explicit Content
-
Ottoka
őstag
Azt kérdezném, hogy egy ilyen újfajta 8800GTX képes e együttműködni 7900GTX-el, valahol azt halottam hogy fizikai gyorsítónak tudja használni. Tudtok erről valami bővebbet?
Mezőhegyes
-
Komplikato
veterán
''Azt kérdezném, hogy egy ilyen újfajta 8800GTX képes e együttműködni 7900GTX-el,''
Ha nem kamukáztak a PR-os arcok, akkor ehhez elvileg egy NF6xx-es alaplap (talán NF4-5 is elég? persze SLI) kell, és működnie kéne mindenféle GF6,7, 8 kombinációban. Kétlem, hogy a ''fő'' GPU-tól függne, mivel kb. semmi köze a plsuz kártyán számolt fizikához, bár lehet tévedek ..."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Ottoka
őstag
válasz Komplikato #479 üzenetére
Sli van, és 7900gtx van, ráadásul 8800gtx is van . Egy dfi infinity 975x/g lapom van, ami sli képes. Akkor próbáljam meg én?
[Szerkesztve]Mezőhegyes
-
lenox
veterán
Ha van szoftvered, ami kihasznalja, akkor probald . Amugy azt nem ertem, hogy miert eroltetitek ezt az SLI-t. Az, hogy 2 kartyat beraksz egy gepbe, es egymastol fuggetlenul az egyik kepet szamol a masik meg fizikat, az miert kene SLI legyen? Az siman 2 GPU egymastol fuggetlenul, szerintem az siman megy ma is pl 7900+7600-zal vagy akar ati+nvidia comboval is.
-
SEMTEX
senior tag
Teszteket please csináljatok! Főként GTS érdekelne
...
-
DeSanto
őstag
remélem GTS fronton lesz moddolható GPU
-
HDR renderin
senior tag
[link]
nekem egy ilyen kell és elmegy a tápom szabadságra...........
UP!!!!!!!!!!!!!!!
Szép kis dög.......bár majdnem utoléri az Ati Radeon X1950XTX!!!!
SLi-ben milyen proci kellene??
Intel Core 2 Duo X6800 Extreme jo hozzá????Jay és Némabob idézet: Durva anyját!!! :)-LOL Mágus trükkök:David Blaine vs. Chris Angel!!!---youtube!
-
Pár éve (99 végén) a GPU-ba épített T&L motort forradalmi áttörésként értékelték az okosok (Geforce 1). Olyan vélemények is voltak, hogy ezek után a játékokban mindegy lessz a procisebesség, mert mindent a GPU számol. Azelött '96-97 körül az első 3D gyorsító, a 3DFX Voodoo 1 volt a forradalmár, én nemrég cseréltem a TNT2-500-as cerka konfigomat XP 2400+ - Gef 6600 GT-re, és mit mondjak, nem estem hasra a látványbeli javulástól (a Prey azért tetszett...). 2004-ben a PC GURU egyik cikkében 16 futószalagos ''szörnyeteg''-nek titulálták az akkor vadiúj, 130eFt-os Gef. 6800 Ultrát.
Röviden: szerintem ha nagyon akarnák, meg tudnák már ma csinálni a fotórealisztikus látványt valós ídőben mozgató GPU-t, csakhogy az baromi rossz üzlet lenne, mert akkor utána hogy vennék rá a népet, hogy kétévente új gépet vegyen? Így nekünk csak a forradalmak maradnak, meg az üres zseb.
De akkor is: -
VargaI
senior tag
gratula jó teszt lett , 700 millió tranyó hehe, 1-2 éve meg még a 300 millióval is komoly gondok voltak, rájöhettek vmire, hogy így hírtelen ennyivel többet tudtak rátenni egy chipre? vagy az az új USM egyszerűbb és nyugodtan egymás mellé lehet pakolni belőle sokat és még a kihozatal is jó lesz? ( a mostani első visszahívástól eltekintve )
500 hsz alig egy nap alatt (estére lesz az több is még bőven ), ez nem rekord itt a ph-n?
[Szerkesztve]Az idő pénz, az egyetem idő, hülyeségekre meg nem költöm a pénzem. - - - - - - - - ''The answer for the ultimate question is: 42.''
-
Csapi007
veterán
Gratulálok, nyagyszerű teszt lett.
"Csak úgy mondom"
-
dr faustus
senior tag
700 millió tranyó hehe, 1-2 éve meg még a 300 millióval is komoly gondok voltak, rájöhettek vmire,
90nm-es gyártástechnológia. Elnézve a fogyasztását és a hűtő méretét, ehhez a tranzisztorszámhoz már 65nm dukálna, de az GPU fronton még kicsit odébb van. :)
[Szerkesztve]Warning: Explicit Content
-
#gab_
őstag
válasz HDR renderin #491 üzenetére
''.bár majdnem utoléri az Ati Radeon X1950XTX!!!!''
LOL?
''Intel Core 2 Duo X6800 Extreme jo hozzá????''
E6300 tökéletes hozzá tuningolva.. -
Skica
őstag
[link]3DMark 2001 (Conroe, 8800GTX SLI)
3DMark 2005 és 3DMark 2003 (Conroe, 8800GTX SLI)
3DMark 2006 és az Online Result Browser (Kentsfield, 8800GTX SLI)
Az eredmény eléréséhez szükséges rendszer receptje:
- NVIDIA 680i SLI chipszettel rendelkező alaplap
- Intel Core 2 Extreme (Kentsfield) processzor 4822 MHz-en
- Intel Core 2 Extreme X6800 (Conroe) processzor 4919 MHz-en
- 2 GB Corsair Dominator 8888 memória
- 2 db GeForce 8800 GTX videokártya
- Silverstone Zeus 850W-os tápegység.: No Comment Grp:.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gigabyte GTX 1050 2GB GDDR5 128bit!!!
- Hibátlan - GIGABYTE Aorus AMD Radeon RX 580 8GB GDDR5 VGA videókártya
- Elkelt, értékelésre vár! ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC Edition
- PowerColor Red Devil RX 6700 XT 12GB GDDR6 használt videokártya 1 év garanciával!
- (Akár komplett PC-vel is eladó!) AORUS GeForce RTX 4090 MASTER 24G - 3+ év garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen