- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Házimozi haladó szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
Jó igazad van, de ez megint olyan, hogy ha van egy jó film, akkor teljesen beleélem magam, és nem a képi hibákat kezdem el keresgélni. Mindazonáltal láttam már mozi körülmények között felső kategóriás LCD-t (kb 700k), blu-ray-ről vezérelve, a Gladiátort néztük rajta. Nekem semmi nem tűnt fel, hogy bármit is elvenne az élvezetből az esetleges nem tökéletes fekete.
Aki meg azt mondja, hogy zavarja, elhiszem csak szerintem ott igen nagy gondok lehetnek, hogy nem a filmet élvezed hanem azon rágódsz, hogy úristen csak minden képkocka referencia színekkel jelenjen meg, mert különben oda az élmény.Mindezzel csak azt akarom mondani, hogy nem hiszem, hogy az OLED képes lesz kategóriákkal jobb képet előállítani a mai High-end LCD-k-nél, vagy a kihalóban lévő plazmáknál. Szerintem egy előnye lesz, hogy az ottani képminőség idővel lejöhet a közép, ne agy Isten az alsó kategóriába.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
dezz
nagyúr
Meg lehet ezt oldani úgy is, hogy észre se vedd... Az EIZO pl. erre törekszik a kimondottan filmezésre szánt monitorainál: folyamatosan átszámolják a képet a szabályzással szinkronban, hogy az egyes intenzitási szintek ne változzanak. (Meg is kérik az árát.)
Nem tudom, a Sony hogy járt el ennél a tévénél, talán ez nem olyan tökéletes. De még mindig jobb egy kis szabályzás, mint a világító fekete.
Egyébként tudtommal a plazmáknál is van dinamikus szabályzás. Persze mások az arányok a natív és a dinamikus kontrasztarány tekintetében.
(#77) kovadika: Amit a színekről írsz, eleve ott hibádzik, hogy a moziban széles színtérben mennek a filmek, a tévék standard színtere pedig a jóval szűkebb sRGB (illetve ehhez hasonló videós szabvány).
Jelenleg az utóbbi színtérben adják ki a filmeket, amit ugyanabban szabályos nézni. De azt senki sem tilthatja meg, hogy egy ilyen, széles színterű tévén széles színtérrel nézze. Ez még mindig közelebb lesz a moziban látott képhez, mint a szépen bekalibrált sRGB-ben. (Nem mondom, hogy a kalibráció felesleges, mert sok tévé nagyon hülyén van beállítva gyárilag, csak hogy adott esetben széles gamutban is lehet kalibrálni. Ha van rá lehetőség, mindkét színtérben jó elvégezni.)
(#81) adamssss: Az azért nem teljesen mindegy, hogy pl. egy űrbeli jelenetnél, ahol pl. apró, de fényes csillagok vannak, a közöttük lévő sötét űr szürke vagy fekete. Az utóbbit a legjobb LCD sem tudja.
Remélem, az OLED gyártók középtávon ki akarják majd söpörni a piacról az LCD-t, azaz, egészpályás letámadás lesz a későbbiekben. (Remélhetőleg megérdemelten.) Nem pedig csak egy újabb luxus-kategóriának szánják. Bár eleinte biztos ez lesz. Meglátjuk, meddig.
[ Szerkesztve ]